Avto

Kot skodelica dobre kave

K dobremu začetka dneva mnogim ljudem pomaga skodelica dobre kave, blagodejno na celodnevno počutje pa vpliva tudi vožnja z nezahtevnim in varčnim avtomobilom, kot je Opel mokka Cosmo s 100-kilovatnim dizlom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.02.2016 07:00
Čas branja: 6 min

Obmorska Mokka v Jemnu je bila pred stoletji center trgovine s kavo in čeprav so pozneje odkrili druge izvore kave, trgovina pa se je preselila v druge kraje in celine, so skrivnost uspeha mnogih najboljših kav še naprej odlične kavne mešanice iz vrste arabica. Med njimi so tudi zrna kave mokka, ki so imela posebno vrednost zaradi nežno dišeče arome in rahlo čokoladnega okusa, zelo cenjena pa so še danes. Če vse skupaj nadgradi še legendarna Bialettijeva kafetjera Moka Express, potem se dan že ne more začeti bolje.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-367.1454865056.JPG.s.960px.jpg

Gotovo tudi pri nemškem Oplu spijejo precej črne (turške) kave in ko so iskali ime za svojega predstavnika v priljubljenem razredu kompaktnih športnih terencev, bi mu težko nadeli primernejše. Opel mokka je danes v avtomobilskem svetu precej zaželen in zaradi svojih pozitivnih lastnosti tudi cenjen model. V zadnjih treh letih je namreč našel že prek pol milijona kupcev, pri nas pa okoli 1.500. Lani se je prodaja mokke v Evropi sicer povečala za 16 odstotkov, v Sloveniji celo za 50 odstotkov.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-140.1454865095.JPG.e.960px.jpg

Oblikovno privlačna in moderna mokka kot poživilo tako velja za tiste, ki imajo radi lep avto, vendar se ne želijo bahati ali izstopati, hkrati premore nekaj terenskih genov za dvig samozavesti in večji občutek varnosti, obenem pa je dovolj majhen in okreten, da vanj ni treba plezati ali si delati skrbi glede vožnje in parkiranja.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-202.1454865809.JPG.s.960px.jpg

Udobno vzmetenje ob tem odlično požira luknje in neravnine, s katerimi so posejane slovenske ceste, zaradi 19-centimetrske oddaljenosti od tal in robustnih plastičnih zaščit okrog avta pa lahko brez strahu za pločevino premagujete makadamske poti.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-371.1454865001.JPG.s.960px.jpg

Ker mokka na 428 cm dolžine in 178 cm širine ponuja pet vrat in 356/1.372-litrski prtljažnik je primerna za pare (ti radi pohvalijo od 800 evrov naprej vredni FlexFix, inovativni nosilec do treh koles, ki ga potegnemo iz zadka in strešne letve), družine, a bolj za tiste z večjimi otroki, odlično pa se bodo v njej počutili tudi dedki in babice.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-260.1454864719.JPG.s.960px.jpg

Zadaj prostora sicer ni na pretek, na kar kažejo že zunanje mere in 255-centimetrska medosna razdalja, vendar kdor zaradi tega ne pričakuje preveč, ne bo razočaran.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-337.1454864562.JPG.n.960px.jpg

Mokka je za vožnjo razmeroma nezahtevna, občutek na volanu je dober, preseneti dobra vodljivost za takšno vrsto avtomobila. Sedi se dobro, po pričakovanjih visoko in na dovolj udobnih sedežih. Ti bi lahko ponujali tudi več vzdolžnega pomika za višjerasle, kljub vsemu se voznik za volanom dobro znajde in namesti.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-254.1454864642.JPG.e.960px.jpg

Udobje na poteh krepijo številni predalčki in odlagalna mesta v kabini, hvalimo dva predala pred sovoznikom (v mrzlih dneh tja spraviš rokavice, v sončnih očala), enega pod sovoznikovim sedežem ter globokega med sedežema.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-302.1454864518.JPG.s.960px.jpg

Vsem, ki jih je Oplova mokka med konkurenco prepričala z elegantnim oblikovanjem, praktičnostjo in sodobno tehnologijo, tako ne preostane drugega, kot da si glede na svoje potrebe in globino denarnice izberejo še primerno mehaniko in opremo. Vstopni model mokke je na voljo za 18.600 evrov, na ceniku najdražja pa velja 26.640 evrov.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-266.1454866137.JPG.s.960px.jpg

Kupcem sta zdaj na voljo dva bencinska (1.6 in 1.4 turbo, slednji tudi na plin LPG) in en dizelski motor v dveh različicah, štirje nivoji opreme, vožnjo pa udobnejšo in na spolzkih podlagah zanesljivejšo naredita še samodejni menjalnik in štirikolesni pogon. Ker slednja mokko podražita za 1.300 oziroma med 2.000 in 2.850 evrov (in ker zaradi majhnega vstopnega kota ni primerna za kak zahtevnejši teren), nista tako pogost izbor pri slovenskih kupcih, poleg nižje nabavne cene pa je avto brez tovrstnih dodatkov tudi nekoliko varčnejši.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-317.1454866241.JPG.s.960px.jpg

Glavnino Oplovih malih športnih terencev so ljudje sprva kupovali z dobrim 1,4-litrskim turbo bencincem s 103 kilovati (140 KM), vendar ta ni mogel ustreči željam dizelskih motorjev lačnih kupcev. V mokki se je sprva namreč vrtel ostareli 1.7 litrski turbodizel isuzujevega porekla, pri zagonu katerega si lahko tudi zbudil soseda, ki se je že v prostem teku drl na ves glas, trušč pa je z dodajanjem plina in vrtljaji le še naraščal.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-125.1454864274.JPG.s.960px.jpg

Oplovi inženirji so kritike vzeli zares in tudi v mokki z 1,6-litrskim CDTi dizelskim motorjem ponudili najboljše iz obeh svetov: uglajenost in mirnost bencinskega in skromno porabo in odločen navor dizelskega stroja. Turbodizel je sicer na voljo v dveh različicah, šibkejši premore 81 kilovatov (110 KM), močnejši pa okroglih sto kilovatov (136 KM) - slednjega se da dobiti tudi z avtomatikom ali štirikolesnim pogonom, žal pa nista na voljo skupaj.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-288.1454866483.JPG.s.960px.jpg

Prav najmočnejša dizelska mokka za najmanj 23.150 evrov (oprema Enjoy) oziroma največ 24.640 evrov (testna Cosmo, vmes je še Drive) je najbolj sveža med vsemi, glede na le 350 evrov doplačila proti šibkejši o njej gotovo velja razmisliti. Moč sto kilovatov pri 3500-4000 vrtljajih in 320 Nm navora pri 2000-2250 vrtljajih se namreč zdi ravno pravšnja zaloga moči, da 1.375 kg težka mokka nikoli ni podhranjena, tudi ko je bolj obtežena s potniki in prtljago.

Notranjost.1454866686.jpg.s.960px.jpg

Motor obenem omogoča dovolj živahnosti tudi za bolj dinamično vožnjo, s tem do neke mere zadovolji tudi zahtevnejše voznike. Do stotice namreč skoči v manj kot desetih sekundah (šibkejša v 12,5 sekunde) in doseže najvišjo hitrost 191 km/h (šibkejša 178 km/h).

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-214.1454866791.JPG.s.960px.jpg

Bolj pomembno je, da mokka živahno pospešuje že od približno 1.500 vrtljajev, med vožnjo ponuja veliko uporabnega navora v širokem razponu vrtljajev ter s tem dopušča precej lenarjenja s prestavno ročico ter brez vmesnega posega in lovljenja vrtljajev lahkotno zvozi marsikateri klanec. Mokka hkrati vseskozi deluje mirno in tiho (da gre za dizla ugotoviš šele nad redko potrebnimi 3.000 vrtljaji), v kabino se tako prenaša občutno manj vibracij, obenem pa se lahko pohvali tudi s skromno žejo.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-196.1454866829.JPG.s.960px.jpg

1.6 CDTI motor so v tovarni označili za najčistejšega dizla v Oplovi zgodovini. Agregat namreč dosega stroga merila sestave izpušnih plinov Euro 6 - v zrak spusti 109 g CO2/km, kar ga uvršča ob bok bencinskim motorjem.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-130.1454864229.JPG.s.960px.jpg

Izpušni sistem mokkinega motorja 1.6 CDTI je ob tem opremljen s sistemom za prestrezanje dušikovih oksidov (NOx), ki z naknadnih čiščenjem izpušnih plinov, prestreza in odstranjuje (NOx) brez aditivov. Aluminijast blok motorja se odlikuje tudi z najboljšim razmerjem med maso in zmogljivostmi, poglavitni razvojni cilji motorja pa so bili uspešno dušenje hrupa, tresljajev in robustnosti, spodobna zaloga navora in moči ter nizka poraba goriva.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-106.1454866890.JPG.s.960px.jpg

Povprečna poraba goriva s takšno dizelsko mokko je 4,1 litra, kar je za pol litra manj kot pri starem motorju. Na testu smo v povprečju shajali s 6,2 litra na sto prevoženih kilometrov, umirjena in nežna vožnja pa na potovalnem računalniku ob koncu vožnje brez težav izpišeta vrednost okoli petih litrov.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-357.1454866922.JPG.s.960px.jpg

Merilnik vrtljajev pri 90 km/h v šesti prestavi sicer kaže vrednost 1.500, poraba se suka okoli 3,7 litra, pri 110 km/h se vrtljaji dvignejo na 1.900, trenutna poraba pa na 4,9 litra. Umirjena vožnja skozi naselje lahko teče tudi pri dobrih tisoč vrtljajih v peti prestavi, bolj tekoča pa v četrti s 1400 vrtljaji in enako porabo 4,9 litra.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-182.1454866983.JPG.s.960px.jpg

Poraba se v območje sedmih litrov približa ob nadpovprečnem izkoriščanju motorja, denimo na avtocesti (pri 130 km/h v šesti prestavi pelje z 2.200 vrtljaji in 6,6 litra), k čemur pripomoreta tudi njena višja postava in velika čelna površina.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-208.1454867062.JPG.s.960px.jpg

Mokka pa ni prijazna zgolj do denarnice, prizanesljiva je tudi do ušes potnikov in okolice. Že podatek o tem, s kako skromnimi motornimi vrtljaji premaguje normalne avtocestne odseke kažejo na to, da je lahko zelo tiha. Med vožnjo se motorja skorajda ne sliši, zagotovo gre za enega najtišjih dizlov v razredu, ob tem se odlikuje se tudi z umirjenim tekom in gladkim delovanjem menjalnika.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-378.1454867022.JPG.s.960px.jpg

Ostali deli mokke so takšni, kot smo že vajeni. Oprema Cosmo je najbogatejša in kupcu ponuja večino pomembnejših delov opreme, kot so dvopodročna klima, samodejni vklop luči, dolge luči z asistenco, ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem in električnim preklopom, parkirnega pomočnika spredaj in zadaj, ambientalno osvetliltev, nekaterim bodo všeč dodatno zatemnjena stekla zadaj.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-285.1454864379.JPG.s.960px.jpg

Na sredini armaturne plošče kraljuje velik zaslon infozabavnega sistema, ki po izvoru ni ravno zadnji modni krik. Tudi gumbov in stikal pod njim je za današnji čas občutno preveč, vseeno pa dobro služijo svojemu namenu. Za navigacijo je treba doplačati 590 evrov, za prilagodljive bi-ksenonske žaromete 1.260 evrov, za zadnje čase zelo oglaševano vzvratno kamero pa 250 evrov.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-225.1454864329.JPG.s.960px.jpg

Vse to združuje tudi paket Premium za 1.580 evrov, za večino varnostnih delov opreme pa bo treba poseči po paketu Opel Eye za 700 evrov. Ta premore opozarjanje na nevarnost trčenja v vozilo pred vami, prikaz razdalje sledenja, opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov, za 310 evrov pa si omislite paket za zimo, ki vam bo v mrzlih dneh pogrel zadnjico in volan.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-067.1454865572.JPG.s.960px.jpg

Opel mokka 1.6 CDTi (100 kW) Cosmo tako ponuja vsakega po malo in pod črto izpade kot zelo dober avto. Poleg všečne in trendovske podobe za svoj denar ponuja kar nekaj opreme in obveznih varnostnih elementov, med odlikami pa velja izpostaviti njen zmogljiv, varčen in predvsem tih dizel. Z njim mokka vozniku in potnikom popestri poti, na črpalki pa ostane dovolj denarja za še kakšno skodelico kave.

Opel-mokka-1.6-CDTi-Cosmo-217.1454865213.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Manjša, lažja in še odločnejša mokka
Avto
AvtoMiloš Milač Manjša, lažja in še odločnejša mokka 12

Oplova uspešnica mokka je zapeljala v drugo generacijo. Novinka je manjša in lažja, precej sodobnejša in prvič popolnoma električna. Še dolgo jo boste lahko le gledali na fotografijah, prihaja šele januarja 2021.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.