Avtomobilski proizvajalci so na letošnje novosti začeli opozarjati že lansko jesen, še več novosti pa se bo zvrstilo v prihodnjem mesecu, ki že napoveduje najpomembnejši avtosalon v prvi polovici leta v Ženevi. Novih modelov bo letos sicer prek sto, a le približno polovica jih bo na trg zapeljala v prvi polovici leta - in le za to polovico so podrobnosti večinoma že znane.
Draga tehnika v dostopnih avtih
Novi modeli avtomobilov vsako leto razkrijejo oblikovalske smernice določene avtomobilske znamke in naredijo tudi korak ali dva naprej na področju motorne tehnike in povezljivosti. Letos, sodeč po trenutnih novostih, ne bo večjih pretresov v avtoposlu, nobene revolucije, le evolucija oziroma nadgradnja že znane tehnike. Tako je pri novi astri sportstourer - karavanski različici petvratne astre - in novem meganu, oba bosta med slovenske kupce zapeljala spomladi in oba sledita že znani smeri zmanjševanja prostornin motorjev, ki so skoraj brez izjeme opremljeni s turbopolnilniki in imajo skromnejšo porabo od predhodnikov. Oba sta naredila tudi korak naprej pri povezljivosti s pametnimi telefoni, ne glede na operacijski sistem, opel astra pa dodaja še kmalu serijski komunikacijski sistem OnStar, ki zagotavlja pomoč 24 ur na dan, 365 dni na leto in prinaša tehniko matričnih žarometov (nezasenčeni žarometi z LED-sijalkami, ki se samodejno temnijo) iz višjih v nižje cenovne razrede. Prav nič novega, le dobro razmerje med merami (dolg je 4,5 metra), prostornostjo (510 litrov v prtljažniku) in ceno, ki bo po naši oceni okoli 14 tisoč evrov, pa ne prinaša novi fiat tipo. Limuzina, izdelana v Turčiji, obuja uspešen Fiatov model iz devetdesetih let prejšnjega stoletja.
Pametne limuzine
Pomladni novosti v razredu menedžerskih limuzin sta mercedes-benz razreda E in volvo S90, njuna klasična oblika ima še kar nekaj kupcev. Njihove zahteve pa so vse višje, zato sta novinca predvsem na področju varnosti naredila velik napredek. Mercedes-benz E med drugim uvaja ploščico, občutljivo za dotik, na volanu, samodejno menjavo pasov in upravljanje avta prek aplikacije na mobilnem telefonu. Volvova limuzina S90 se bo podnevi in ponoči samodejno izogibala živalim na cesti, senzorji in kamere pa bodo poskrbeli za samodejno vožnjo znotraj črt na cesti do hitrosti 130 kilometrov na uro. Med limuzinami bo vidna novost tudi renault talisman, klasik, ki zamenjuje neuspešno petvratno laguno.
Priljubljen razred športnih terencev, ki si v Evropi režejo že deset odstotkov trga, bo letos dobil nove člane v vseh razredih. Med njimi pa bo najopaznejši volkswagen tiguan druge generacije, ki bo večji, prostornejši, lažji in varčnejši od predhodnika. Z njim se Volkswagen, razen nove oblike, ki sledi večjemu passatu in zasnovi na modularni platformi MQB, še bolj približuje klasičnim avtomobilom. Torej stavi na vsakdanjo uporabnost in tako želi ugajati širšemu krogu kupcev, ne le tistim, ki bi radi sedeli višje in si želijo štirikolesno gnan avto. V drugi polovici leta bo predstavljen majhen audi Q2, Audijev športni terenec, na katerega družba veliko stavi, pride pa še nekaj drugih novih športnih terencev - med njimi tudi alfa romeov.
Prihaja tesla model X
Pomembna novost med športnimi terenci bo tudi tesla model X - povsem električen avto s ceno okoli 70 tisoč evrov ter dosegom med 300 in 500 kilometri, ki bo letos zapeljal tudi na evropske ceste. Tesla model X pomeni alternativo dizelsko gnanim terencem te velikosti. Glede na dobro prodajo Teslovega modela S - lani je bil s 50 tisoč primerki najbolje prodajan električni avto na svetu - utegne tudi model X najti veliko kupcev. Evropske znamke so večino električnih novosti predstavile lani, njihova prodaja v Evropi je poskočila za 48 odstotkov, na 97 tisoč. Glavne ovire pa so visoka cena vozil, doseg med polnjenji in infrastruktura polnilnic, ki se sicer močno izboljšuje. V Sloveniji jih imamo okoli 170, konec prejšnjega leta je bila dograjena tudi mreža 26 hitrih polnilnic na slovenskem avtocestnem križu.
Cenejše baterije, cenejši električni avti
Kako je s cenami? Najcenejše električne avtomobile ima Renault, model zoe stane 15.490 evrov z odštetimi subvencijami Eko sklada, a je zanj treba plačevati najem baterije 79 evrov na mesec. Vsi preostali so dražji, za e-golfa boste denimo plačali že okoli 33 tisoč evrov. Cenovna ovira bo počasi izginila, je prepričan Elmar Degenhart iz Continentala, ki verjame v upad cen baterij - najdražjega dela električnih avtov. »Pred desetletjem je vsaka kilovatna ura baterije stala tisoč evrov, zdaj je cena upadla že na 250 evrov, električni avti pa bodo popolnoma konkurenčni, ko bo ura stala sto evrov,« napoveduje Degenhart. Za občutek: tesla model S ima vgrajene baterije z zmogljivostjo od 70 do 85 kilovatnih ur, dostopnejši BMW i3, e-golf, nissan leaf in renault zoe pa z zmogljivostjo od 22 do 30 kilovatnih ur.
Več kot klasičnih električnih avtov bo takšnih z bencinskim in električnim motorjem - torej hibridov. BMW bo imel dve novosti, 225xE in 330e, Audi napoveduje hibridnega Q7, mercedes GLC, Toyota pa klasični hibrid brez zunanjega polnjenja prius, ki je v prejšnjih generacijah našel več kot 3,5 milijona kupcev.