Slovenski distributer hondinih motociklov, družba Moto Center AS Domžale, je predstavila na novo upodobljeno enduro legendo - CRF1000L africa twin
Pretekli petek je v salonu motociklov v Trzinu grmelo v ritmu disko glasbe, ki je pospremila prihod prvih štirih hond CRF1000L africa twin na slovenski trg. Legenda se je mudila celih 12 let, za toliko časa je namreč Honda pozabila na legendarni potovalno/avanturistični veliki enduro. Z novincem pa se je vrnila na nekoliko pozabljeno področje robustnih enduro potovalnikov.
Novo africo twin s predhodnico družijo ime in bogata zgodovina, tudi oblikovne poteze ki ne skrivajo sorodnosti. S tehničnega vidika pa je CRF1000 L povsem nov motocikel. Slok in lahek motocikel je po obljubah Hondinih inženirjev prava dvoživka, ki z asfalta z lahkoto zapelje tudi na težja brezpotja, tako kot je to znala njena predhodnica, ki je bila leta 1989 le tri kilograme lažja in precej šibkejša.
Lahko bi rekli, da je novinka pričakovana z več vidikov. Prednji del je denimo nezgrešljiv, saj z dvojnim žarometom posnema predhodnice. Nad njim je skoraj navpičen po višini nastavljiv vetribran, merilniki pa so v duhu časa digitalni. Par žarometov sedaj ni več okrogel, ampak je bolj ovalne oblike. Pod razmeroma skromnim oklepom so dobro vidne polno nastavljive Showine vilice, strešica pa prekriva 21 palčno prednje kolo s pnevmatiko širine 90/90, zadnje mer 150/70 pa ima 18 palcev. Dvojni plavajoči zavorni disk ima premer 310 milimetrov, vanj grize štiritbatna čeljust, v zadnji 256-milimetrski disk pa dvobatna.
Motoristi bodo na terenu hvaležni za okretnost, sistem HSTC s tremi programi odzivnosti motorja in sistema ABS, ki je na zadnjem kolesu tudi popolnoma izklopljiv. Velike razdalje, na terenu ali asfaltu, pa bo omogočila 18,8 litrska posoda za gorivo in tovarniško obljubljena žeja dvovaljnika pod petimi litri na sto kilometrov.
Motocikel je zgrajen okoli lahkega cevnega okvirja, ki skriva litrski vrtsni dvovaljnik s 70 kilovati (95 konjskimi močmi) in 98 newtonmetri navora. Moči je sicer nekaj manj kot pri yamahi XTZ 1200 supertenere in BMW R 1200 GS adventure, a po zapisu hondinih inženirjev stroj ponuja dovolj sape na asfaltu in izrazito prožnost in prijaznost ter uporabnost tudi na terenu. Poraba pod petimi litri in 18,8 litrska posoda za gorivo omogoča 400 kilometrski doseg med polnjenji. Doplačljiv sistem HSTC (Honda selectable torque control) omogoča tri programe odzivnosti motorja in delovanja sistema ABS, tega je moč na zadnjem kolesu (za potrebe terenske vožnje) tudi izključiti.
Spodnji del okvirja je prekrit z aluminijastim ščitnikom, oddaljenost od tal pa je obetavnih 25 centimetrov, kar africi omogoča več terenske robustnosti, kot smo jo navajeni od sodobnih potovalnih enduro motociklov. Sedež si bodo vozniki lahko nastavljali med 850 in 870 milimetri višine.