Avto

Majhni škorpijoni z veliko strupa

V Sloveniji je za najmanj 18.490 evrov naprodaj fiatov 595 abarth, ki zna obuditi spomine na uspešne stare čase

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.02.2016 00:01
Čas branja: 3 min
Majhni škorpijoni z veliko strupa
Abarthova filozofija, ki je slonela na drznosti, športnosti, dirkaškem zvoku, ni šla v pozabo. Foto: Matej Kačič

Družinski album je bil poln njegovih črno-belih slik. Bel fičko z menda rdečo črto, spredaj širok odbijač s hladilnikom in gumijastimi zatiči na havbi, znižan, z zanj velikanskimi platišči na distančnikih, zadaj pa brez odbijača, z velikim zaključkom izpušne cevi in obvezno "štango", ki je na stežaj (p)odpirala pokrov motorja.

1-Abarth-850-TC.1454363769.jpg.s.960px.jpg

Za stilsko preobrazbo kultnega fička v nabrito in glasno žepno raketo je menda šlo več časa in denarja kot za ženske. Očetov ponos, ki je za seboj pustil marsikateri močnejši avto, je bil razmeroma verodostojna kopija pravega abartha 850 TC z 78 konji iz šestdesetih let, ki je pustošil tudi v slavnem Le Mansu in na Nürburgringu, po njem so v italijanskih kavarnah poimenovali zelo močno kavo, v pogovoru pa se je za nekaj, kar je veliko boljše od vsakdanjega, znašla beseda "abarthizzare".

Fiat-595-Abarth-003.1454363832.JPG.e.960px.jpg

Zgodba, dolga skoraj stoletje

Za kultnim abarthom je tako velika zgodba, ki jo je malo pred drugo svetovno vojno začel sestavljati Karl Albert Abarth, po vojni pa Carlo Alberto Abarth.

Fiat-500-Abarth-2012-1600x1200-wallpaper-82.1454363533.jpg.n.960px.jpg

Če k temu na Dunaju in v znamenju škorpijona rojenemu geniju dodamo še poroko s tajnico Antona Piëcha iz družine Porsche, divje dirke z motorji (na katerih je znal prehiteti tudi slavni vlak Orient Express), hudo nesrečo in posledično bivanje v Ljubljani med vojno (kjer je preurejal avtomobilske motorje na premog in drva), po vojni pa izdelovanje izpušnih sistemov za Ferrari, druženje z uglednimi dirkači, številne zmage na gorskih in krožnih dirkah z abarthi, 133 mednarodnih svetovnih rekordov in uspehe v reliju, potem je jasno, da gre za divjo in pestro vsebino.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Legendo v znamenju škorpijona so poleg priznanih oblikovalcev in številnih dirkačev vidno sooblikovali tudi Fiatovi motorji in avtomobili, ki so v 13 letih z veliko pomočjo abartha dosegli prek 7.300 zmag.

Fiat-595-Abarth-014.1454364002.JPG.s.960px.jpg

Danes samostojna znamka

Abarthova filozofija, ki je slonela na drznosti, športnosti, dirkaškem zvoku, na srečo ni šla v pozabo. Danes mnogim spomine na divjo mladost prikličejo, mlajšim pa adrenalin dvignejo novodobni strupki, ki se kitijo s podobo škorpijona na rumeno­-rdečem ščitu.

Fiat-595-Abarth-001.1454365772.JPG.e.960px.jpg

Takšnih naj bi bilo letos pri nas vsaj deset. Fiat je namreč že pred leti pod imenom Abarth uveljavil samostojno znamko, ki je zdaj tudi pri nas, vozila pa so ekskluzivno naprodaj pri ljubljanskem trgovcu Avto Triglav. Kot abartha smo v centru varne vožnje na Vranskem najprej spoznali sicer znan, dobro uveljavljen in za italijansko znamko uspešen trivratni model 500, ki je pripravljen v različno močnih športnih izvedbah.

Fiat-595-Abarth-033.1454366336.JPG.n.960px.jpg

Osnova je 1,4-litrski turbo

Strupene malčke so pri Fiatu poimenovali 595 abarth, z njimi nadaljujejo uspešno tradicijo in DNK italijanskega tunerja prenašajo na novo generacijo. S tem je povezana že številka 595, ki jo je Carlo Abarth prevzel po športno zasnovanem modelu cinquecento abarth in njegovi delovni prostornini motorja.

Fiat-595-Abarth-083.1454365826.JPG.n.960px.jpg

Tokratni abarth 595 ima seveda precej večji motor in dva valja več, pod prednjo havbo (brez dodatnih varoval) je namreč štirivaljni 1,4-litrski turbobencinski motor T-jet s prisilnim polnjenjem.

Fiat-595-Abarth-018.1454367106.JPG.s.960px.jpg

Abartha 595 ponujajo s tremi različno bogatimi paketi opreme, od običajnih bratov se razlikuje že na zunaj (agresivni odbijači, široke reže za zrak, dvojni izpuh, nezgrešljive oznake in emblemi, najmanj 16-palčna platišča), za vsakega pa so osnovni motor z nekaj tehničnimi posegi še dodatno "navili".

Fiat-500-Abarth-2012-1600x1200-wallpaper-81.1454363694.jpg.w.960px.jpg

Cene od 18.500 do 25.500 evrov

Osnovni elaborabile za 18.490 evrov tako zmore 103 kilovate, z ročnim petstopenjskim menjalnikom z mesta do stotice pospeši v 7,9 sekunde in doseže največjo hitrost 205 kilometrov na uro. Močnejši turismo za 22.490 evrov postreže s 118 kilovati, stotico doseže pol sekunde prej kot šibkejši brat.

Fiat-595-Abarth-041.1454363601.JPG.s.960px.jpg

Na vrhu redne ponudbe je za 25.490 evrov competizione s 132 kilovati, do stotice poskoči v 6,7 sekunde in doseže največ 225 kilometrov na uro, zadaj pa je prepoznaven po štirih manjših izpušnih ceveh. Vsi modeli so za 800 evrov doplačila na voljo tudi z robotiziranim menjalnikom (odsvetujemo), dva tisočaka dražja pa je različica zgoraj brez.

Fiat-500C-Abarth-2013-1600x1200-wallpaper-19.1454366045.jpg.n.960px.jpg

Abarth ni le našminkan fiat 500

Novodobni 595 abarthi imajo v nekaterih različicah med drugim sistem kontrole prenosa navora TTC, prilagodljivo podvozje in vzmetenje, zavore brembo in sistem, ki spreminja lopute v izpuhu. Zvočna kulisa avtomobila z njim postane še bolj agresivna, mali škorpijon pa je še toliko bolj pripravljen na pik.

Fiat-595-Abarth-079.1454364731.JPG.n.960px.jpg

Da je ta vse prej kot nedolžen, je najmočnejši 595 competizione dokazal na pisti, kjer je navdušil z zmogljivostmi, zavorami, brezhibno lego, natančno vodljivostjo in rezkim zvokom, oceno odlično pa je pokvaril robotiziran menjalnik, ki je za takšno vrsto vozila neprimeren.

Fiat-595-Abarth-080.1454364786.JPG.s.960px.jpg

Občutek je delno popravil šibkejši turismo z ročnim menjalnikom, ki seveda premore športne sedeže, s pritiskom na gumb sport se poveča odzivnost motorja, volan pa postane trši.

Fiat-595-Abarth-039.1454364955.JPG.s.960px.jpg

Komur to ni dovolj, si lahko po naročilu za deset tisoč evrov doplačila na najdražjega omisli poldirkaško različico 695 biposto s 190 konji, dvema sedežema in ojačano karoserijo. Brez Akrapoviča v takšnem bolidu seveda ne gre.

Fiat-695-Abarth-Biposto-2015-1600x1200-wallpaper-21.1454364640.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič in Fiat

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Radoživost in šarm za sladokusce
Avto
AvtoMatej Kačič Radoživost in šarm za sladokusce

Abarth 124 spider je prava igrača, po kateri so hlepeli vsi ljubitelji italijanske šole oblikovanja in vrhunskih zmogljivosti, strupeni roadster pa je tudi prava hrana za dušo in balzam za čutila.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
To so novi berlingo, combo in partner
Avto
AvtoMiloš Milač To so novi berlingo, combo in partner

Namesto dvojčkov prihajajo trojčki, nov član je opel combo (prejšnji je bil preoblečeni fiat). Niso več dostavniki, ampak vozila za prosti čas.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.