Pri nas upad cen ni vplival na prodajo
V Evropi in Sloveniji je kljub podobnemu upadu cen bencina in plinskega olja (v Sloveniji se je cena litra bencina v zadnjem letu in pol znižala za 22,6 odstotka, plinskega olja pa za 27,3) prav nasprotno. Toyota je kot vodilni proizvajalec hibridov prodajo lani povečala za 17 odstotkov, na 209 tisoč. V Sloveniji pa za 15 odstotkov, na 221 vozil. Po besedah direktorja Toyote Slovenija Gašperja Piclja je razlog v rasti zaradi drugih prednosti te zasnove, poleg skromnejše porabe in posledičnih prihrankov, ki so zaradi upada cen bencina sicer nekaj manjši, imajo hibridi tudi precej nižje stroške vzdrževanja ter ponujajo tiho in udobno vožnjo.
Rast tudi zaradi večje ponudbe
Toyota je v tem času tudi razširila ponudbo hibridov, ki sega od majhnega yarisa, aurisa in priusa do hibridnega športnega terenca rav4, ki prihaja letos. Pri Lexusu, luksuzni znamki Toyote, pa hibridi že zdaj pomenijo večinski delež prodaje pri vseh različicah. Picelj tudi ob zadnjih znižanjih cen bencina in nafte pri nas ni opazil zmanjšanega povpraševanja po hibridih. Edo Strajnar iz Porscheja Slovenija, ki ima v ponudbi številne električne in hibridne modele znamk skupine Volkswagen, pravi, da znižanje cen sicer pomeni zmanjšanje prednosti za nove tehnologije, a verjame, da bodo to pomanjkljivost odpihnile povečane subvencije Eko sklada.
Tudi električni so imuni proti pocenitvam nafte
Na električne avte pa upad cen tekočih goriv, kot kaže, sploh ni vplival, saj je njihova prodaja rasla po vsem svetu. V Sloveniji je lanska prodaja 136 vozil pomenila polovico prodaje tovrstnih vozil med letoma 2011 in 2015, 69 prodanih priključnih hibridov je prav tako prodajni rekord, ki so ga omogočile subvencije Eko sklada in velika ponudba modelov. V Evropi je prodaja električnih avtov lani poskočila za 48 odstotkov, na 97 tisoč vozil. Za svet pa imamo le podatke o prodaji električnih vozil in priključnih hibridov na zunanje polnjenje, ta je leta 2014 dosegla 320 tisoč, lani pa že 550 tisoč vozil. Prednost električnih avtov ni le prihranek pri energentu. Gregor Korenčan iz Renaulta Nissana Slovenija je komentiral, da upad cen tekočih goriv oddaljuje točko preloma električnega avta. Po drugi strani pa je tudi veliko zasebnih kupcev tako ozaveščenih, da jim električni avto pomeni več kot samo strošek energenta, ki njihovo vozilo poganja. Ne nazadnje pa je tudi izkušnja vožnje z električnim vozilom povsem drugačna kot vožnja z vozilom z navadnim motorjem. »Za podjetja pa je dilema navadno drugje: mestna središča se vse bolj zapirajo in to pomeni, da so dostave in dobave v strogih mestnih središčih čedalje bolj otežene. Prav zato so za podjetja zanimiva električna vozila, ker jim omogočajo dostop do območij, kamor čedalje težje pridejo. Po drugi strani pa s temi vozili ne obremenjujejo okolja, ker so brez izpustov, prav tako pa tudi v mestih ne povečujejo hrupa, ker so tudi izredno tiha,« je dodal sogovornik.