Avto

Kaj upad cen tekočih goriv pomeni za prodajo hibridov in električnih avtov

Hibride je znižanje cen tekočih goriv prizadelo le v ZDA, v Evropi pa je prodaja tako električnih kot hibridnih avtov lani močno rasla

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.02.2016 22:30
Dopolnjeno: 02.02.2016 20:58
Čas branja: 2 min
Kaj upad cen tekočih goriv pomeni za prodajo hibridov in električnih avtov
Hibridne toyote se požvižgajo na upad cen nafte in bencina, njihova prodaja raste v Evropi in Sloveniji.

Decembra lani je japonska Toyota novega hibridnega priusa pospremila z znižanjem napovedi prodaje. »Namesto 400 tisoč bomo v polnem letu na svetu prodali 350 tisoč priusov,« so komentirali Toyotini vodilni. Toyota je udarec znižanja cen doživela v ZDA, v Evropi pa je dosegla 17-odstotno rast prodaje hibridov.Toyota je kot vodilni proizvajalec hibridov na svetu - doslej jih je prodala prek osem milijonov in si reže prek 80 odstotkov trga - decembra lani izrazila skrb zaradi upada cen tekočih goriv, saj njihova tehnologija varčnega alternativnega pogona v teh razmerah ne prinaša tako velikih prednosti. V ZDA, kjer je cena galone v zadnjem letu dni upadla za petino, na 2,05 dolarja, so kupci dejansko delno obrnili hrbet varčnim hibridom. Prodaja se je zmanjšala za 15 odstotkov, na 384 tisoč vozil, največji upad je doživela Toyota, ki ima 75-odstotni tržni delež. Po drugi strani se je povečala prodaja bencinskih motorjev in terenskih poltovornjakov. Upada prodaje hibridov ni ublažilo niti strmoglavljenje prodaje dizelskih avtov po lanskem septembru.

Pri nas upad cen ni vplival na prodajo

V Evropi in Sloveniji je kljub podobnemu upadu cen bencina in plinskega olja (v Sloveniji se je cena litra bencina v zadnjem letu in pol znižala za 22,6 odstotka, plinskega olja pa za 27,3) prav nasprotno. Toyota je kot vodilni proizvajalec hibridov prodajo lani povečala za 17 odstotkov, na 209 tisoč. V Sloveniji pa za 15 odstotkov, na 221 vozil. Po besedah direktorja Toyote Slovenija Gašperja Pic­lja je razlog v rasti zaradi drugih prednosti te zasnove, poleg skromnejše porabe in posledičnih prihrankov, ki so zaradi upada cen bencina sicer nekaj manjši, imajo hibridi tudi precej nižje stroške vzdrževanja ter ponujajo tiho in udobno vožnjo.

Rast tudi zaradi večje ponudbe

Toyota je v tem času tudi razširila ponudbo hibridov, ki sega od majhnega yarisa, aurisa in priusa do hibridnega športnega terenca rav4, ki prihaja letos. Pri Lexusu, luksuzni znamki Toyote, pa hibridi že zdaj pomenijo večinski delež prodaje pri vseh različicah. Picelj tudi ob zadnjih znižanjih cen bencina in nafte pri nas ni opazil zmanjšanega povpraševanja po hibridih. Edo Strajnar iz Porscheja Slovenija, ki ima v ponudbi številne električne in hibridne modele znamk skupine Volkswagen, pravi, da znižanje cen sicer pomeni zmanjšanje prednosti za nove tehnologije, a verjame, da bodo to pomanjkljivost odpihnile povečane subvencije Eko sklada.

Tudi električni so imuni proti pocenitvam nafte

Na električne avte pa upad cen tekočih goriv, kot kaže, sploh ni vplival, saj je njihova prodaja rasla po vsem svetu. V Sloveniji je lanska prodaja 136 vozil pomenila polovico prodaje tovrstnih vozil med letoma 2011 in 2015, 69 prodanih priključnih hibridov je prav tako prodajni rekord, ki so ga omogočile subvencije Eko sklada in velika ponudba modelov. V Evropi je prodaja električnih avtov lani poskočila za 48 odstotkov, na 97 tisoč vozil. Za svet pa imamo le podatke o prodaji električnih vozil in priključnih hibridov na zunanje polnjenje, ta je leta 2014 dosegla 320 tisoč, lani pa že 550 tisoč vozil. Prednost električnih avtov ni le prihranek pri energentu. Gregor Korenčan iz Renaulta Nissana Slovenija je komentiral, da upad cen tekočih goriv oddaljuje točko preloma električnega avta. Po drugi strani pa je tudi veliko zasebnih kupcev tako ozaveščenih, da jim elek­trični avto pomeni več kot samo strošek energenta, ki njihovo vozilo poganja. Ne nazadnje pa je tudi izkušnja vožnje z elek­tričnim vozilom povsem drugačna kot vožnja z vozilom z navadnim motorjem. »Za podjetja pa je dilema navadno drugje: mestna središča se vse bolj zapirajo in to pomeni, da so dostave in dobave v strogih mestnih središčih čedalje bolj otežene. Prav zato so za podjetja zanimiva elek­trična vozila, ker jim omogočajo dostop do območij, kamor čedalje težje pridejo. Po drugi strani pa s temi vozili ne obremenjujejo okolja, ker so brez izpustov, prav tako pa tudi v mestih ne povečujejo hrupa, ker so tudi izredno tiha,« je dodal sogovornik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
PMM
Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona? 2

Katere so idealne rešitve pogona danes in jutri in zakaj Toyota še nima električnega avtomobila

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)