EU je v želji po preprečevanju novih škandalov z izpusti predlagala večje pristojnosti nacionalnih homogacijskih uradov pri preverjanju izpustov izpušnih plinov. Doslej je imela to pristojnost le država, ki je izdala homologacijo za posamezen avto - v primeru Volkswagna to pomeni Nemčija.
S predlogom je povzročila upor posameznih vlad, ki so tesneje povezane z avtomobilsko industrijo, poroča Reuters.
Po novem predlogu EU, bi Bruselj lahko zahteval naključno preverjanje izpustov avtomobilov, odstopanje od regulativ pa bi proizvajalca stalo do 30 tisoč evrov na avto. Predlog EU predvideva tudi večja pooblastila posameznih držav EU, ki bi lahko samostojno pozivala k vpoklicu vozila, ki ne ustrezajo predpisom.
Predlog predvideva še ustanovitev neodvisnih organizacij za meritve izpustov, ki bi jih financirala EU z namenom prekinitve pretesnih povezav med trenutnimi merilnimi laboratoriji in avtomobilskimi proizvajalci. Omenjene laboratorije bi EU lahko kaznovala v primeru izvajanja preveč ohlapnih meritev.
Gre za doslej najmočnejši odziv EU na škandal nemškega Volkswagna, ki je sredi septembra lani priznal vgradnjo programske opreme v dizelsko gnane avtomobile, ki je prelisičila uradne meritve. Obenem pa je, po veljavnih predpisih, predlagane spremembe na 8,5 milijona spornih vozilih Skupine Volkswagen lahko potrdil le nemški homologacijski urad, ki je izdal homologacijo za omenjena vozila.
V primeru, da bosta Evropska Komisija in parlament potrdila predlog, lahko kazni avtomobilskim proizvajalcem dosežejo milijarde evrov, Volkswagen pa doslej v EU še ni plačal evra kazni.
»Poskrbeli bomo, da se to ne bo zgodilo nikoli več,« je predlog EU komentiral podpredsednik Evropske Komisije Jyrki Katainen. Član evropskega parlamenta Bas Eickhout pa je dodal, da bodo posamezne članice predlog obsodile, saj daje preveliko neodvisnost Bruslju.
Kritiki aktualne predpise povezujejo predvsem s tesnimi vezmi med posameznimi članicami EU in avtomobilskimi proizvajalci, saj so ti veliki zaposlovalci v posameznih državah.