Volvo XC90, mercedes-benz GLC, jaguar XE, infiniti Q30, honda jazz, volkswagen touran, ford galaxy in mazda MX-5 so najvarnejši avtomobili leta 2015 v posameznih razredih. Razlike med njimi so sicer velike, volvo se je na preizkusnih trčenjih izkazal z največ zbranimi točkami oziroma se je najbolj približal stotim odstotkom pri posameznem sklopu; pri zaščiti odraslih potnikov jih je dosegel 97, pri varnostnih sistemih pa kar sto in tako ustvaril merilo za vse druge avtomobile. Najvarnejši roadster mazda MX-5 pa je zbral le štiri zvezdice in opozoril, da aktivni varnostni sistemi pri športnih roadsterjih še nimajo tako pomembne vloge. Noben od preizkušenih namreč ni opremljen s sistemom za zaviranje v sili.
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 97
zaščita otrok - 87
zaščita pešcev - 72
varnostno-asistenčni sistemi - 100
Majhne razlike med avti
Pri klasičnih avtomobilskih razredih je bila konkurenca precejšnja, izidi pa tesni. Jaguar XE je med družinskimi limuzinami dosegel enak rezultat kot toyota avensis, na cilj pa je zapeljal prvi zaradi bogatejše serijske opreme asistenčnih sistemov za aktivno varnost. Toyota je bila na tem področju nekaj skromnejša, a je hkrati precej cenejša, varnostne sisteme pa je mogoče doplačati, česar EuroNCAP ne upošteva. Podobno tesen rezultat sta dosegla honda jazz in suzuki vitara, povedla je honda zaradi boljšega serijsko vgrajenega sklopa sistemov aktivne varnosti, ki aktivno delujejo med vožnjo.
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 95
zaščita otrok - 89
zaščita pešcev - 82
varnostno-asistenčni sistemi - 71
Začetki v letu 1997
Varnost avtomobilov je bila do leta 1997 zgolj stvar ocene posameznih proizvajalcev avtomobilov, njihovih preizkusnih trčenj, posameznih rešitev pasivne in aktivne varnosti ter tudi izkušenj posameznih voznikov. Pred 18 leti pa je uradna preizkusna trčenja začela izvajati neodvisna evropska organizacija EuroNCAP, ki jo podpirajo evropska komisija, sedem držav proizvajalk v Evropi ter lokalna avtomobilska in potrošniška združenja. Cilj organizacije je ugotavljanje varnosti posameznih modelov avtomobilov. To je kmalu povzročilo tekmo med njimi, posledično pa tudi vse boljše rezultate na preizkusnih trčenjih, ki so skoraj vsako leto zahtevnejša in postavljajo višja merila za dosego najvišje ocene - pet zvezdic.
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 92
zaščita otrok - 82
zaščita pešcev - 81
varnostno-asistenčni sistemi - 82
Pomembna je serijska oprema avtov
EuroNCAP avtomobile za trčenja pridobiva predvsem po dveh poteh - neodvisno jih kupuje pri avtomobilskih trgovcih ali pa jih dobi neposredno od proizvajalcev še v predserijski fazi. Za zadnji način se odloča predvsem zato, da so rezultati trčenj na voljo že od začetka prodaje posameznega modela, saj je varnost postala eden pomembnejših elementov nakupne odločitve. Pri tem je ključno, da imajo avtomobili enake lastnosti kot serijski, to pa velja tudi za serijsko opremo, ki na področju varnostnih sistemov zadnja leta prinaša dodatne točke. V izjemnih primerih organizacija proizvajalcu dovoli vgradnjo nekaterih dodatnih elementov varnostne opreme, a le, če jo vgradi v večino vozil, prodanih v Evropi.
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 84
zaščita otrok - 86
zaščita pešcev - 91
varnostno-asistenčni sistemi - 81
Kako EuroNCAP izvaja trčenja
Preizkusi potekajo v zaprtih prostorih s čelnim naletom v zid z vsaj 40 odstotki prednjega dela avtomobila pri hitrosti 64 kilometrov na uro, čelnim trkom s celotnim prednjim delom ter s stranskima trkoma, ki ju izvedejo s premičnih ovir. Stranski trki so drugi najpogostejši razlog smrti in težjih telesnih poškodb. S preizkusnimi trki ugotavljajo in ocenjujejo varnost odraslih potnikov, varnost otrok in pešcev ob naletu ter aktivne varnostne sisteme, ki jih prav tako preizkušajo v praksi. Zadnja kategorija je pridobila pomen šele v zadnjih nekaj letih, organizacija pa točkuje sisteme, ki so v zadnjem času, tudi zaradi točkovanja EuroNCAP, postali serijski pri večini avtomobilov v Evropi. Denimo elektronski nadzor stabilnosti (ESC), opozorilniki za nepripet varnostni pas, opozorilniki za hitrost, sistemi za samodejno zaviranje v sili in tisti, ki opozarjajo pred nenamernim prečkanjem voznega pasu.
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 93
zaščita otrok - 85
zaščita pešcev - 73
varnostno-asistenčni sistemi - 71
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 88
zaščita otrok - 89
zaščita pešcev - 71
varnostno-asistenčni sistemi - 76
Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:
zaščita potnikov - 87
zaščita otrok - 87
zaščita pešcev - 79
varnostno-asistenčni sistemi - 71