Avto

V katerih avtih boste letos najbolj varni

Evropski neodvisni konzorcij EuroNCAP je predstavil seznam najvarnejših avtov leta 2015 v osmih kategorijah. Med vsemi boste naj­bolj zaščiteni v velikem te­rencu volvo XC90. Najmanj pozornosti pa varnosti pri trkih posvečajo proizvajalci športnih roadsterjev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.01.2016 00:00
Čas branja: 3 min

Volvo XC90, mercedes-benz GLC, jaguar XE, infiniti Q30, honda jazz, volkswagen touran, ford galaxy in mazda MX-5 so najvarnejši avtomobili leta 2015 v posameznih razredih. Razlike med njimi so sicer velike, volvo se je na preizkusnih trčenjih izkazal z največ zbranimi točkami oziroma se je najbolj približal stotim odstotkom pri posameznem sklopu; pri zaščiti odraslih potnikov jih je dosegel 97, pri varnostnih sistemih pa kar sto in tako ustvaril merilo za vse druge avtomobile. Najvarnejši roadster mazda MX-5 pa je zbral le štiri zvezdice in opozoril, da aktivni varnostni sistemi pri športnih roadsterjih še nimajo tako pomembne vloge. Noben od preizkušenih namreč ni opremljen s sistemom za zaviranje v sili.

volvo-xc90-2015-euro-ncap-krocktest-front.1453979867.jpg.n.960px.jpg
Veliki terenec: volvo XC90, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 97

zaščita otrok - 87

zaščita pešcev - 72

varnostno-asistenčni sistemi - 100

Majhne razlike med avti

Pri klasičnih avtomobilskih razredih je bila konkurenca precejšnja, izidi pa tesni. Jaguar XE je med družinskimi limuzinami dosegel enak rezultat kot toyota avensis, na cilj pa je zapeljal prvi zaradi bogatejše serijske opreme asistenčnih sistemov za aktivno varnost. Toyota je bila na tem področju nekaj skromnejša, a je hkrati precej cenejša, varnostne sisteme pa je mogoče doplačati, česar EuroNCAP ne upošteva. Podobno tesen rezultat sta dosegla honda jazz in suzuki vitara, povedla je honda zaradi boljšega serijsko vgrajenega sklopa sistemov aktivne varnosti, ki aktivno delujejo med vožnjo.

Mercedes-GLC.1453979869.jpg.n.960px.jpg
Srednji terenec: mercedes-benz GLC, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 95

zaščita otrok - 89

zaščita pešcev - 82

varnostno-asistenčni sistemi - 71

Začetki v letu 1997

Varnost avtomobilov je bila do leta 1997 zgolj stvar ocene posameznih proizvajalcev avtomobilov, njihovih preizkusnih trčenj, posameznih rešitev pasivne in aktivne varnosti ter tudi izkušenj posameznih voznikov. Pred 18 leti pa je uradna preizkusna trčenja začela izvajati neodvisna evropska organizacija EuroNCAP, ki jo podpirajo evropska komisija, sedem držav proizvajalk v Evropi ter lokalna avtomobilska in potrošniška združenja. Cilj organizacije je ugotavljanje varnosti posameznih modelov avtomobilov. To je kmalu povzročilo tekmo med njimi, posledično pa tudi vse boljše rezultate na preizkusnih trčenjih, ki so skoraj vsako leto zahtevnejša in postavljajo višja merila za dosego najvišje ocene - pet zvezdic.

jaguarXE-EuroNCAP.1453979870.jpg.n.960px.jpg
Veliki družinski avto: jaguar XE, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 92

zaščita otrok - 82

zaščita pešcev - 81

varnostno-asistenčni sistemi - 82

Pomembna je serijska oprema avtov

EuroNCAP avtomobile za trčenja pridobiva predvsem po dveh poteh - neodvisno jih kupuje pri avtomobilskih trgovcih ali pa jih dobi neposredno od proizvajalcev še v predserijski fazi. Za zadnji način se odloča predvsem zato, da so rezultati trčenj na voljo že od začetka prodaje posameznega modela, saj je varnost postala eden pomembnejših elementov nakupne odločitve. Pri tem je ključno, da imajo avtomobili enake lastnosti kot serijski, to pa velja tudi za serijsko opremo, ki na področju varnostnih sistemov zadnja leta prinaša dodatne točke. V izjemnih primerih organizacija proizvajalcu dovoli vgradnjo nekaterih dodatnih elementov varnostne opreme, a le, če jo vgradi v večino vozil, prodanih v Evropi.

InfinitiQ30.1453979872.jpg.n.960px.jpg
Mali družinski avto: infiniti Q30, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 84

zaščita otrok - 86

zaščita pešcev - 91

varnostno-asistenčni sistemi - 81

Kako EuroNCAP izvaja trčenja

Preizkusi potekajo v zaprtih prostorih s čelnim naletom v zid z vsaj 40 odstotki prednjega dela avtomobila pri hitrosti 64 kilometrov na uro, čelnim trkom s celotnim prednjim delom ter s stranskima trkoma, ki ju izvedejo s premičnih ovir. Stranski trki so drugi najpogostejši razlog smrti in težjih telesnih poškodb. S preizkusnimi trki ugotavljajo in ocenjujejo varnost odraslih potnikov, varnost otrok in pešcev ob naletu ter aktivne varnostne sisteme, ki jih prav tako preizkušajo v praksi. Zadnja kategorija je pridobila pomen šele v zadnjih nekaj letih, organizacija pa točkuje sisteme, ki so v zadnjem času, tudi zaradi točkovanja EuroNCAP, postali serijski pri večini avtomobilov v Evropi. Denimo elektronski nadzor stabilnosti (ESC), opozorilniki za nepripet varnostni pas, opozorilniki za hitrost, sistemi za samodejno zaviranje v sili in tisti, ki opozarjajo pred nenamernim prečkanjem voznega pasu.

honda-jazz-euroncap.1453979873.jpg.n.960px.jpg
Mali avto: honda jazz, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 93

zaščita otrok - 85

zaščita pešcev - 73

varnostno-asistenčni sistemi - 71

volkswagen-touran-euroncap.1453979875.jpg.n.960px.jpg
Kompaktni enoprostorec: volkswagen touran, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 88

zaščita otrok - 89

zaščita pešcev - 71

varnostno-asistenčni sistemi - 76

ford-galaxy-euroncap-3.1453979876.jpg.n.960px.jpg
Veliki enoprostorec: ford galaxy, 5 zvezdic

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 87

zaščita otrok - 87

zaščita pešcev - 79

varnostno-asistenčni sistemi - 71

Mazda-MX-5-EuroNCAP.1453979878.jpg.n.960px.jpg
Športni avto, roadster: mazda MX-5, 4 zvezdice

Ocene v odstotkih od vseh možnih točk:

zaščita potnikov - 84

zaščita otrok - 80

zaščita pešcev - 93

varnostno-asistenčni sistemi - 64

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici
Avto
AvtoUroš Božin Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici 9

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

FINANCE
Članki
Kateri skladi so bili lani najbolj donosni