V Evropi je bil lani prodanih 97.687 električnih avtov, kar je skoraj polovico več kot predlani. Karavano vodi Renault s skoraj četrtinskim deležom.
Renault Nissan izdelal že četrt milijona električnih avtov
Francoski Renault je v električno dobo vstopil samozavestno in predrzno, s (pre)visokimi cilji in vložkom višjim od pet milijard evrov. Do leta 2015 je želel proizvajalec izdelati pol milijona električnih avtov. Cilj je bil nedosegljiv, vseeno pa je Renault junija lani dosegel pomemben mejnik - do tega datuma je izdelal četrt milijona električnih avtomobilov znamk zveze Renault in Nissan (levji delež si je odrezal nissan leaf s 185 tisoč avtomobili).
Renault zoe na prestolu pri nas in v Evropi
V Evropi in v Sloveniji pa je slavila znamka Renault. V Evropi so Francozi lani našli kupce za 23.086 električnih avtomobilov, kar je zadoščalo za 23,6 odstotni tržni delež, prodaja pa je v primerjavi z letom 2014 poskočila za 49 odstotkov. Levji delež prodaje si je odrezal model zoe, s 18.453 primerki je bil najbolje prodajan električni avto v Evropi (več kot polovico kupcev je našel v Franciji, kupce pa je med drugim prepričala tudi lani uvedena davčna spodnuba).
Sledita mu kangoo in twizy s slovenskim srcem
Po številkah mu je znotraj družine sledil dostavnik kangoo Z.E. s 4.325 prodanimi vozili. Od leta 2010 do lani je Renault prodal že skoraj 63 tisoč električnih avtov, v tem obdobju je bil pri tej znamki drugi najbolj priljubljen lahki štirikolesnih s slovenskim motorjem twizy (uradno se ne uvršča med osebne avte), ki je našel prek 16 tisoč kupcev.
V svetu je lani največ avtov prodala Tesla Motors, model S je našel 50.366 kupcev, sledijo mu nissan leaf z okoli 40 tisoč vozili, renault zoe in BMW i3.
Nemci raje kot po BMW i3 posegajo po Kii soul
Kako so se v Evropi uvrstile druge znamke, še ni znano. V posameznih državah pa je priljubljenost električnih avtov zelo različna, denimo v Nemčiji je lani trdno prvo mesto osvojila kia soul s 3.839 prodanimi avtomobili, drugouvrščeni BMW i3 jih je našel nekaj čez 2.200, pa še to delno z bencinskim podaljševalnikom dosega.
Največji evropski trg je Norveška, tam slavi e-golf
V Evropi je šlo dobro tudi drugim znamkam, saj se je prodaja vseh električnih vozil lani povečala za 47,8 odstotka na 97.687, torej je rasla s podobno dinamiko kot pri vodilnem Renaultu. Glavnino so si odrezali štirje največji trgi - Norveška, Francija, Nemčija in Velika Britanija. Na Norveškem prodajo električnih avtov, ta je lani dosegla okoli 25 tisoč vozil, ženejo predvsem visoke davčne olajšave, ki ceno avtov znižajo za 25 odstotkov, že močno prilagojena infrastruktura in druge prednosti. Najuspešnejši model je bil volkswagen e-golf, lani je prepričal 8.943 Norvežanov, z velikim zaostankom sledita tesla model S in nissan leaf.
Slovenci smo jih začeli resneje kupovati šele lani
V Sloveniji je bilo lani prodanih oziroma registriranih 144 električnih avtov, kar je daleč najboljše leto doslej, saj je v našem voznem parku 245 avtov s tovrstnim pogonom. Najbolj priljubljen je bil zoe, ki je prepričal 38 Slovencev. BMW i3 in nissan sta zapeljala v 28 oziroma 15 slovenskih garaž, tesla model S pa v osem.
O električnih avtih je z nami leta 2008 spregovoril tudi Guy Fournier, profesor na Univerzi Pforzheim in poznavalec avto panoge. Preverite, katere njegove napovedi so se uresničile.
Kaj je leta 2010 od takratne gospodarske ministrice Radićeve pričakoval podpredsednik Renaulta. Njegova pričakovanja so bila podobna kot pri Denisu Le Votu, prav tako podpredsedniku Renaulta, ki je Slovenijo obiskal lani.
Kako so leta 2011 slovenski trg električnih avtov ocenjevali distributerji.
Foto: Miloš Milač