Avto

Švedska zmrzal za nemške razvojnike

Test: volvo XC90 je predstavnik skandinavske šole, ki ceni varnost in oblikovno zadržanost

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.01.2016 09:20
Čas branja: 5 min
Švedska zmrzal za nemške razvojnike
Novi avtomobilski Skandinavec je danes veliko bolj opazen in markanten kot je bil, pa kljub vsemu manj bahav kot nekateri neposredni nemški tekmeci. Za nekatere pomanjkljivost, za marsikoga pomembna prednost.

Razlika je očitna: je nižji, na pogled bolj slok, tudi eleganten in nič več severnajško oglat. To je še vedno velik kos pločevine, ki pa hoče veliko bolj kot prej ugajati tudi z zunanjo podobo. Ampak tisto, kar najbolj ugaja in bi moralo v Volvove salone pripeljati zadovoljivo število kupcev, je očem bolj ali manj nevidno.

Volvo XC90 je ta hip najbolj vroč avto švedske hiše, ki je že nekaj let v kitajskem lastniškem objemu (skupina Geely). Velikemu športnemu terencu, ki konkurenco vidi predvsem v svežem audiju Q7, pa mercedesu GLE, BMW X5 in podobni premijski druščini, so že v zibko položili skrb oziroma nalogo uresničevanja ambicioznih in hkrati zelo pogumnih napovedi o varnosti avtomobilov z visokega evropskega severa. Z varnostjo, aktivno in pasivno, so si bili volvoti sicer vedno na ti, toda prav pri novem XC90 so letvico postavili visoko, zelo visoko. Ampak ta hip se obljube zadovoljivo uresničujejo: evropski neodvisni konzorcij EuroNCAP, ki se ukvarja s preskusnimi trčenji novih avtomobilov tako rekoč vseh vrst in je zaupanja vredna ustanova in z njo referenca, je prav XC90 namenil laskavi naslov - najvarnejši veliki športni terenc oziroma najvarnejši avtomobil nasploh. Prav posebej se je volvo izkazal pri učinkovitosti asistenčnih sistemov in še bolj bistveno - varnosti potnikov. In prav varnost je zvečinoma nevidna.

PC251238.1453795578.JPG.c.960px.jpg

Bistveno daljši, malenkost nižji

XC90 novih časov je bistveno daljši kot je bil (495 centimetrov ali skoraj 15 centimetrov več), pa malenkost nižji. Na zadku so luči skoraj enake kot so bile in ena od opaznih oblikovnih značilnosti tega volva, prednji del zavoljo ožjih luči deluje moderno, dopadljivo, kar bi bilo težko trditi za avto v prejšnji izvedbi. Še vedno ne moreš mimo prednje maske, ki morda ni več tako vpadljiva, je pa zaradi opremskega paketa R-design tudi nekoliko drugačna kot sicer. Najnovejši volvo (če zanemarim nedavno salonsko predstavitev limuzine S90 na oni strani Atlantika) je ob precejšen del svoje karoserijske oglatosti - kot pohištvo v nekdaj moderni dnevni sobi! - a je zavoljo prirastka pri dolžini korpulenten, čeprav ne najdaljši v svojem razredu.

PC251148.1453795667.JPG.e.960px.jpg
Evropski neodvisni konzorcij EuroNCAP, ki se ukvarja s preskusnimi trčenji novih avtomobilov tako rekoč vseh vrst in je zaupanja vredna ustanova in z njo referenca, je prav XC90 namenil laskavi naslov - najvarnejši veliki športni terenc oziroma najvarnejši avtomobil nasploh.

Ko so nekoč Švedi hiteli pojasnjevati razliko pri oblikovanju volvov in primerljivih nemških avtomobilih (seveda prestižnih), so na mizo postavili dva kamna. Prvi, povsem zloščen in brezhibno gladek, naj bi predstavljal nemško dizajnersko filozofijo, drugi, malce manj popoln, pa švedsko oziroma Volvovo. Ni jasno, ali to še drži, a se zdi, da je novi avtomobilski Skandinavec veliko bolj opazen in markanten kot je bil, pa kljub vsemu manj bahav kot nekateri neposredni nemški tekmeci. Za nekatere pomanjkljivost, za marsikoga pomembna prednost.

PC251138.1453795729.JPG.n.960px.jpg

Notranjost in z njo armatura sta visoka šola prefinjene oblike, premišljene ergonomije, smisla za pomembne podrobnosti, tudi odličnosti, ki pa ima pridih skandinavske zadržanosti. Toda XC90 ni avto, v katerega sedeš, poženeš motor in se odpelješ. Fino je, ker obstajajo navodila tudi v elektronski obliki oziroma si jih lahko ogledaš/prebereš na velikem zaslonu sredi armaturne plošče. Priporočam, toplo.

Torej: takoj za ročico 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, je kvadraten gumb. Z njim poženeš agregat, videti je kot sloviti Ferrarijev manettino. Reč deluje in še občutki so dobri. Jasno - sveti gral predstavlja pravokotni zaslon na dotik sredi armature. Velik, pregleden, zvečinoma dovolj intuitiven. Tam je vse, samo znajti se moraš, kar pa ni vedno povsem enostavno. Zato še enkrat - kdor bere, mu ni treba spraševati in tavati...

PC251259.1453795791.JPG.c.960px.jpg

Malenkosti, ki ugajajo

Perforirano usnje agnes na sedežih, volanu in prestavni ročici spada na seznam serijske opreme pri paketu R-design (še 20-palčna platišča, dvojni izpuh, visokotlačno pranje prednjih žarometov, podaljšek voznikovega sedalnega dela ipd.), a se zdi, da brez tega le ne bi bil prestižni športni terenec. Odlična sta prednja sedeža, smeš ceniti oblikovno prefinjenost tankih naslonjal za glavo, učinkovit zvočnega sistema Bowers&Wilkins, pa tudi grafično podobo merilnikov, ki se spreminjajo glede na vozni program (eco, comfort, off road, dynamic). Ko jih spreminjaš, se kazalec po merilnikih vrtljajev in hitrosti premika nekako tako kot na klasičnem radarju. Malenkost, ki ugaja. Verjetno je malenkost tudi oblika notranjega vzvratnega ogledala - je brez roba, videti je nekako tako, kot sodobna smučarska očala. V Göteborgu imajo smisel za malenkosti in to kljub kitajskim lastnikom.

PC251245.1453795838.JPG.w.960px.jpg

Sediš nekaj višje, kar je dobro, saj je to športni terenec. Nazaj vidiš zadovoljivo, v drugi vrsti sedita vsaj dva udobno, tretji v sredini je seveda na slabšem. XC90 je lahko tudi sedemsedežnik. Zadnja dva sedeža sta namenjena manjšim in seveda potrpežljivejšim - že nekaj večji otroci grizejo kolena. Je pa dostop tja zadaj zaradi pomičnega levega in desnega sedeža v drugi vrsti razmeroma spodoben, a je ta spodobnost odvisna od starosti in še česa. Nič novega in nič posebej pretresljivega. Volumen prtljažnika je odvisen od števila sedežev - pri sedmih na krovu okoli 480, pri zloženi drugi sedežni vrsti pa kar gromozanskih 1840 litrov.

PC251176.1453796246.JPG.e.960px.jpg

Izvrstna naveza volan, menjalnik, motor

Ta hip je XC90 na slovenskem trgu naprodaj z enim bencinskim in enim dizelskim motorjem. Slednji zmore pri gibni prostornini 2,0-litra 165 kilovatov (225 konjskih moči) in ima 470 newtonmetrov navora. Avto ni kilogramski lahkokategornik (2028 kilogramov brez voznika!) in zato se vsaj na papirju zdi, da je to premalo, kajti skupaj s prestižnim pedigrejem gredo tudi takšne zmogljivosti - kar pač to že pomeni.

Zmota: dizel, ki je tudi pri najvišji hitrosti v notranjosti komaj slišen, zagotavlja zelo spodobno počutje, pa naj gre za končno hitrost (nekaj čez 220 km/h) ali pa pospešek (7,8 sekunde do 100 km/h). Tudi zanj - kot za veliko večino premijskih športnih terencev - velja, da mu podvozje zagotavlja udobje, ki učinkovito ignorira stanje slovenskih cest.

Naveza volan-samodejni menjalnik-motor deluje izvrstno, rekel bi germansko (!), različni vozni programi bistveno ne spremenijo značaja avta oziroma motorja. Zmorejo pa vplivati na porabo, vendar čudežev ni, saj je realna povprečna poraba tam okoli 10,5 litra, kar ni malo. A je precej nesporno: nič ne bi bilo narobe, ko bi bilo pod motornim pokrovom nekaj več kilovatov, toda potem bi bila cena 78.244 evrov, ki je tako ali tako premijska, še nekaj višja!

PC251289.1453795895.JPG.w.960px.jpg
Adut, ki ga ne moreš, predvsem pa ne smeš skrivati v rokavu. In morda je na njegovi strani tudi to, da je manj razvpit, malce manj prepoznaven, manj očiten. Morda.

Novi XC90 utegne bistveno bolj kod doslej mešati štrene v razredu premijskih športnih terencev - ker je karoserijsko privlačnejši, tehnološko sodobnejši, predvsem pa (naj)varnejši. Adut, ki ga ne moreš, predvsem pa ne smeš skrivati v rokavu. In morda je na njegovi strani tudi to, da je manj razvpit, malce manj prepoznaven, manj očiten. Morda.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Mali volvo z velikimi ambicijami
Avto
AvtoMatej Kačič Mali volvo z velikimi ambicijami 4

Volvo je za ceno 29.990 evrov na slovenske ceste pripeljal model XC40, kompaktni športni terenec pa ne skriva ambicij postati njihov najbolje prodajani model. 

FINANCE
Avto
Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta

Volvo je v ponedeljek premagal tekmece z evropskem izboru, predsednik uprave Volva Hakan Samuellson pa je postal prvi prejemnik nagrade za svetovnega avtomobilskega voditelja leta »World person of the Year 2018«, ki jo podeljuje organizacija Svetovni avto leta.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico 3

Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

FINANCE
Avto
Volvo XC40 je evropski avto leta 2018
Avto
AvtoMiloš Milač Volvo XC40 je evropski avto leta 2018

Volvo XC40 se je kot prvi avto te znamke zavihtel na vrh evropskega izbora avta leta

FINANCE
Avto
Je proizvodnja avtov na Kitajskem res kakovostnejša kot v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin Je proizvodnja avtov na Kitajskem res kakovostnejša kot v Evropi? 14

Tako meni Robin Page, eden izmed vodilnih oblikovalcev pri Volvu. Kaj je glavni razlog?

FINANCE
Avto
Volvova pot do rekordnega dobička
Avto
AvtoMiloš Milač Volvova pot do rekordnega dobička

Analizirali smo poslovanje švedskega proizvajalca Volvo, ki od prevzema kitajskega geelyja naravnost cveti. V zadnjem četrtletju pa je dosegel rekorden dobiček 405 milijonov evrov.