Ko se je pred tremi leti moj dober prijatelj zaljubil v revolucionaren koncept električnih luksuznih vozil in preračunaval ekonomsko posledico nakupa paradnega modela S, sem mu napol v smehu dejala: »Samo teslo lahko kupi Teslo!«
Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike! In to se zagotovo zgodi ravno takrat, ko se človeku mudi na sestanek, po otroke v vrtec ali na zmenek s svojo boljšo polovico. Toda takšno je bilo moje mnenje pred nekaj leti - v letu 2016 se je zavrtelo za 180 stopinj.
Kako smo mi doživeli teslo model S
Tesla S je električen avto, ne hibrid. To pomeni, da je bila edina tekočina z mano v avtu jutranja kava in witrex za stekla. Ko sedeš za volan, ne najdeš start/stop gumba. Ga ni. Ročico na volanu predstaviš D način in se odpelješ, brez vžiga. Tišina. Zakaj je tako mirno v avtu? Ker deluje le na elektriko, je popolnoma tih, kar je še posebej zanimivo med parkiranjem - pešci te ne slišijo in ko zagledajo senco tega »ninja avtomobila«, hitro pride do zmede.
Elektromotor je v velikosti lubenice in postavljen med sprednji dve kolesi. To pomeni, da imaš veliko prostora za trupla omenjenih pešcev tudi v sprednjem prtljažniku, znanem kot frunk (front trunk). Pospešek pri modelu S je mehak in strašljiv. 100 km/h lahko doseže v pičlih 4 sekundah in zaradi tišine imaš občutek, da te je izstrelilo iz puške skozi dušilec.
Občutek je drugačen kot v običajnem avtomobilu.
Občutek je drugačen kot v športnem avtomobilu.
V notranjosti preseneti odsotnost gumbov. Vsak aspekt avtomobila upravljaš na velikem touch screenu (zaslonu na dotik), ki spominja na iPad na steroidih. S telefonom se lahko povežeš s svojo teslo in med kosilom preveriš njeno lokacijo, stanje baterije, vklopiš gretje ali klimo. Prižgeš lahko tudi luči in celo hupo, če si ga mimoidoči ogledujejo preblizu ... Nadejam se, da bo prihodnost prinesla dodatne bombončke v obliki prilagojenih aplikacij za vse lastnike, saj zaenkrat večje izbire še ni.
Mantra Tesle P85D, s katero sem na vse sestanke prišla točno, se zelo verjetno glasi: čakanje je za zgube. Ta 691 konjska mašina je narejena za vse, ki smo po duši nestrpni in časovni perfekcionisti. Črka D je oznaka za »dual« motor oziroma »dvojni« motor, kar pomeni, da je standardnemu P85 priključen še manjši motor spredaj, ki avtu doda 221 konjskih moči. Poleg tega omogoča še večji doseg baterije, optimizacijo oprijema ter izboljšanje učinkovitosti.
Izhodna moč je neposredna (tako kot pri vseh električnih vozilih), toda pri Tesli se zdi, kot da ves čas voziš športni avto v najnižji prestavi, ampak kljub temu na vrhuncu navora. Šokantno hitro. Ko sem ob koncu sedela na zadnjih sedežih in prosila voznika, naj pohodi do konca, je srce padlo nižje (ne bom povedala, kam). Vozila sem se že v številnih športnikih, tudi z rally vozniki, toda tokrat je bil občutek resnično drugačen. Moč in hitrost misli obenem.
»Edina slaba lastnost tega avtomobila je,« sem priznala ob vrnitvi, »da se ga prehitro navadiš«.
Katja Šadl je blogerica, zapise objavlja na tem blogu in novinarka revije Avto fokus.