Avto

Toyotina legenda se pelje tudi neslišno

Pri Toyoti so s prenovo RAV4 končno združili dve izmed svojih najbolj prepoznavnih oznak. Pionirja mehkih terencev so za manj kot 30 tisoč evrov opremili tudi s hibridnim pogonom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.01.2016 01:30
Čas branja: 5 min

Številni rekreativni tekači, kolesarji ter že skoraj poletno oblečeni sprehajalci na ulicah španskega Benidorma so se kar malce zdrznili, ko je mimo njih neslišno brzel naš 4,6 metra dolgi in 1,85 metra široki biserno beli SUV s Toyotinim logotipom in po domala vsem svetu prepoznavnim imenom RAV4.

Toyota-RAV4-hybrid-129-1.1453362543.jpg.w.960px.jpg

Japonci širitev svojega hibridnega pogona namreč nadaljujejo tudi v razred športnih terencev in za ta namen so si izbrali kar pionirja razreda.

20160119-151121-01

Toyota je namreč leta 1994 predstavila model RAV4, ki je bil nekaj povsem novega, svežega in predvsem drugačnega v primerjavi z drugimi vozili tedanjega časa. Preprost, še ne 3,7 metra dolgi in vedno le trivratni malček se je bolj kot na terenu znašel v mestnem vrvežu, z visokim trebuhom in štirikolesnim pogonom pa je bil kljub vsemu kot nalašč za raznorazne vragolije in zabavo izven urejenih poti, na kar je namigovalo že njegovo ime.

Toyota-RAV4-hybrid-042.1453332527.jpg.n.960px.jpg

Toyotin "Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive" oziroma RAV4 je bil eden prvih kompaktnih križancev na svetu, z vsako novo generacijo pa je očitno spreminjal obliko, rasel v vse smeri in se vse bolje prodajal. A nekaj mu je - predvsem zadnja leta - manjkalo in po katerem je spraševalo vse več kupcev. Toyota jih je zdaj končno uslišala, z rahlo prenovo modela je RAV4 končno dobil še priznani hibridni pogon in pri okoljsko ozaveščenih kupcih sprožil vriskanje.

20160119-152728-01

Razred kompaktnih SUV-vozil je danes izjemno popularen, do živega mu ni prišla niti gospodarska kriza, kupci pa lahko izbirajo med več kot 20 modeli. Med njimi je seveda še naprej močno prisoten tudi RAV4, ki se prodaja v prek 150 državah, do zdaj pa se je zanj odločilo kakih šest milijonov kupcev, približno tretjina v Evropi. Popularen je tudi pri nas, sedanjo generacijo vozi okoli 450 Slovencev. Marsikaterega (potencialnega) kupca modela RAV4 je pri tem grizlo vprašanje, kdaj bo na voljo kot hibrid.

20160119-125225-01

Toyota je zdaj RAV4 ob 2,0-litrskem dizlu s 143 konji (prednji pogon) in 2,0-litrskem bencincu s 152 konji (štirikolesni pogon, po želji tudi z brezstopenjskim menjalnikom Multidrive S) namenila še hibridni pogonski sklop, ki ga uporablja prestižnejši Lexus NX300h.

Toyota-RAV4-hybrid-026.1453334092.jpg.s.960px.jpg

Čakanja je s tem konec tudi za okoli 90 Slovencev, kolikor naj bi si jih letos omislilo Toyotinega hibridnega terenca. Slovenski zastopnik želi v letu 2016 prodati 180 vozil, polovico hibridnih, 45-odstotni delež prodaje pa naj bi imela različica s štirikolesnim pogonom.

Toyota-RAV4-hybrid-153.1453331313.jpg.s.960px.jpg

Pri nas je za osnovno hibridno različico s prednjim pogonom (4x2) in vstopno opremo Limited treba odšteti 29.850 evrov, štirikolesni pogon (4x4) avto podraži na 32.350 evrov. Za opremo Elegant 4x2 bo kupec odštel 30.550 evrov, za Executive 4x2 32.450 evrov, za Premium 4x2 pa 34.450 evrov. Na vrhu cenika je Rav4 Hybrid Premium 4x4 za 36.950 evrov. Prenovljeni RAV4 z dizlom v nosu in opremo Active sicer stane 24.350 evrov, osnovni bencinar pa 25.800 evrov.

Toyota-RAV4-hybrid-029.1453329604.jpg.s.960px.jpg

Pri različici z le prednjim pogonom je sestavljen iz 2,5 litrskega štirivaljnega bencinskega motorja s 112 kilovati (152 KM) in električnega motorja s 105 kilovati (143 KM), pri različici s štirikolesnim pogonom pa so zadnji premi dodali še en pogonski elektromotor.

Toyota-RAV4-hybrid-061.1453329487.jpg.n.960px.jpg

Ta premore 50 kilovatov moči (68 KM), takšen štirikolesni pogon pa naj bi zagotavljal več varnosti v vožnji, še posebej na mokrih in spolzkih površinah. Štirikolesni pogon dodatno povečuje uporabnost RAV4 še z možnostjo vleke do 1.650 kilogramov težke prikolice, obenem ima tudi sistem za uravnavanje nagiba prikolice, kar pomaga k preprosti in varni vleki.

RAV4-HYBRID-EXT-33.1453333865.jpg.n.960px.jpg

Skupna sistemska moč hibridnega RAV4 je (zaradi zmogljivosti baterije) sicer vselej 145 kilovatov oziroma 197 konjskih moči in 206 Nm navora (med 4400-4800 vrtljaji), kar je ta hip najbolj zmogljivi model v ponudbi. Sistem ob zagonu RAV4 deluje popolnoma neslišno. Z dvorišča, parkirišča ali garaže se boste tako odpeljali le ob spremljavi zvoka, ki ga ob stiku s tlemi oddajajo pnevmatike.

Toyota-RAV4-hybrid-086.1453332600.jpg.s.960px.jpg

Ob speljevanju in dodajanju plina tudi ne bo značilnega zamika ali obotavljanja, saj bo elektro motor vselej poskrbel za takojšen odziv in bo dokaj živahno premaknil skoraj 1,8 tone težkega športnega terenca. Z mesta do 100 km/h takšen RAV4 potrebuje 8,3 sekunde, kar je precej bolje kot običajna brata, vendar za živahnost vselej potrebuje visoke vrtljaje. Hibridni Rav4 doseže najvišjo hitrost 180 km/h, kar je tudi do 15 km/h manj kot dizel, vendar ob slovenskih omejitvah podatek ne igra bistvene vloge.

Toyota-RAV4-hybrid-160.1453332429.jpg.s.960px.jpg

Nežna noga na plinu bo v načinu EV obenem poskrbela za neslišno vožnjo vse do hitrosti 60 km/h in za dober kilometer, odločen pritisk na desno stopalko pa bo v hipu in nezaznavno prebudil bencinski motor. Hibridni sklop je sicer kot nalašč za umirjeno vožnjo do službe in po opravkih, družinske izlete in obiske mestnih središč, kjer na avtomobile sicer gledajo kot na veliko grožnjo okolju.

IMG-9895.1453328621.jpg.s.960px.jpg

Voznik bo ob konkretni moči, udobni vožnji in na trenutke tihem premikanju vozila cenil tudi udobje neskončnostopenjskega samodejnega CVT menjalnika ter v večini primerov povsem odmislil delo s prestavno ročico.

RAV4-HYBRID-INT-03.1453331732.jpg.e.960px.jpg

Menjalnik ob nežnem dodajanju plina deluje nezaznavno in ne sili v višje vrtljaje, ob močnejšem pritisku na plin pa bo lahko koga zmotil povečan, vendar ne pretirano moteč hrup motorja, ki ga v visoke vrtljaje požene in tam tudi zadrži brezstopenjski menjalnik.

IMG-9915.1453328793.jpg.e.960px.jpg

Za tiste redke adrenalinske prebliske ima ta tudi šest prednastavljenih stopenj in funkcijo Sport, volan pa je dokaj natančen. RAV4 s tem ponuja dovolj nevtralno lego in se praktično ne nagiba, tako je bila tudi vožnja v hribovitem zaledju Alicanteja udobna, RAV4 pa se je zgledno dokazal tudi na makadamu, kjer do izraza pridejo tudi udobni sedeži. Pri slovenskih avtocestnih omejitvah je hrup v kabini sicer povsem znosen, poraba pa se suka okoli osmih litrov.

Toyota-RAV4-hybrid-116.1453332347.jpg.s.960px.jpg

Poraba bo sicer večinoma skromna, številkam okoli tovarniško obljubljenih petim litrom se boste z nežnostjo dovolj dobro približali. V praksi se bo športni terenec namreč zadovoljil z okoli šestimi litri goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je le kak liter več kot pri dizelski različici in kak liter in pol manj kot pri bencinski.

RAV4-HYBRID-INT-02.1453331528.jpg.e.960px.jpg

Družina Toyotinih hibridov je s prenovljenim RAV4 tako postala še močnejša. Športni terenec se obenem ponaša še z rahlo kozmetično prenovo tako zunaj kot znotraj, z nekaj naprednimi tehnologijami in predvsem obsežnim naborom varnostnih pripomočkov združenim pod imenom Toyota Safety Sense.

Toyota-RAV4-hybrid-053.1453331112.jpg.s.960px.jpg

Prenovljena Toyota RAV4 se v vseh različicah od predhodnice loči po osveženem sprednjem delu z LED žarometi, drugačnima pragovoma, ki povečata eleganco na boku, prenovljene pa so tudi zadnje luči in odbijača.

DSC-3649.1453331054.jpg.s.960px.jpg

Notranjost so popestrili s 4,2-palčnim barvnim TFT zaslonom med merilnikoma in 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik na sredinski konzoli. Za lažje parkiranje in manevriranje je zdaj na voljo tudi 360-stopinjski nadzor nad okolico avtomobila - legendarna digitalna ura iz 80. let pa se je na žalost enih in veselje drugih poslovila.

Toyota-RAV4-hybrid-152.1453330818.jpg.s.960px.jpg

Obsežen je tudi nabor varnostnih pripomočkov Toyota Safety Sense. Poudariti velja sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja, ki deluje od hitrosti 10 km/h naprej, hitrost avtomobila po potrebi zmanjša za 40 km/h ter se samodejno odzove na morebitno nevarnost trčenja s pešcem. Vozniku je na voljo tudi radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno prižiganje dolgih luči ter opozorilniki na vozila v mrtvem kotu, na nenamerno spremembo voznega pasu, vozila v mrtvem kotu in promet s strani.

RAV4-HYBRID-INT-04.1453333627.jpg.e.960px.jpg

Rav4 tudi po prenovi ostaja prijazen do družin in vseh tistih, ki potrebujejo velik prtljažnik. Ni-MH baterije pod zadnjim sedežem in del pogona so hibridu sicer odškrtnili nekaj prtljažnega prostora ter skrčili prostornino tanka za goriva. V RAV4 Hybrid gre tako za 501 liter prtljage (v običajnega 547 litrov) ter 56 litrov goriva (v običajnega 60). Zadnja klop se sicer deli v razmerju 60:40, s podiranjem pa prtljažnik zraste na 1.633 litrov, kar je 113 litrov manj kot v nehibridnem modelu.

DSC-3628-00038-.1453333198.jpg.s.960px.jpg

Toyota je do zdaj prodala več kot osem milijonov hibridnih vozil, z RAV4 pa so družino hibridov povečali na osem - pri nas so zdaj naprodaj štirje. Japonci so evropsko prodajo lani povečali za 17 odstotkov, ta zdaj pomeni 24-odstotni delež v skupni prodaji. Čeprav so cene goriva v Evropi najnižje v zadnjih petih letih, je Toyota lani prodala rekordno število hibridov - 209 tisoč. Najuspešnejši je yaris, vsaj tretji je namreč hibriden, pri prenovljenem RAV4 pa naj bi bil delež prodaje hibridnih modelov celo 66-odstoten.

Toyota-RAV4-hybrid-102.1453331224.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Toyota

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Izpiljen hibridni biser
Avto
AvtoMatej Kačič Izpiljen hibridni biser 1

Toyota rav4: japonska Toyota je z novim ravom4 naredila avtomobil, za katerega kupci stojijo v vrsti, s hibridnim pogonskim sklopom in skromno porabo pa je družinski športni terenec prijazen tudi do denarnice.

FINANCE
Avto
Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli
Avto
AvtoUroš Božin Preobrazba hibrida, ob katerem obmolknejo tudi dizli 8

Rav4 v novi generaciji preseneča oblikovno, prostorsko in med zavoji, v razredu SUV postaja ambasador hibridnega pogona, ki se tudi v praksi izkaže za varčnega, v Sloveniji pa je na voljo za najmanj 33.300 evrov

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam 5

Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Toyota, ki se prodaja kot vroče žemljice
Avto
AvtoMatej Kačič Toyota, ki se prodaja kot vroče žemljice 11

Z novim RAV4 je japonski velikan (znova) dobil avto, zaradi katerega kupci stojijo v vrsti - kljub povprečni ceni 36 tisoč evrov so pri nas v le nekaj dneh prodali skoraj sto modelov oziroma četrtino letnega načrta.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Kako je iz mini športnega terenca nastala mega uspešnica
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je iz mini športnega terenca nastala mega uspešnica 3

Prvi je bil krajši od današnjega yarisa, leta 1994 je prepričal 53 tisoč kupcev, lani že skoraj milijon. V 26 letih pa že deset milijonov.