Nemški Volkswagen se je odzval na predlog Komisarke za notranji trg, industrijo, podjetništvo ter MSP Elzbiete Bienkowske, da prizadetim kupcem vozil v aferi Dieselgate ponudi odškodnino. Proizvajelec je zavrnitev utemeljil s pojasnilom, da za odškodnino ni nobene osnove. Povračila v ZDA pa pojasnil z dejstvom, da se je moral z regulatorji dogovoriti o načinu popravila spornih motorjev, zato so morali kupci Volkswagnov na rešitev čakati dlje kot v Evropi.
Kaj smo zapisali o pozivu evropske komisarke Elzbiete Bienkowske:
Po poročanju Automotive News Europe, Komisarka za notranji trg, industrijo, podjetništvo ter MSP Elzbieta Bienkowska poziva družbo Volkswagen, da se evropskim strankam, prizadetim v aferi z izpusti, oddolži na enak način kot ameriškim strankam. Komisarka je v pismu Volkswagnu izrazila željo, da ponovno razmisli o načinih, kako ponuditi odškodnino tudi evropskim strankam. Od izvršnega direktorja Volkswagna Matthiasa Müllerja je zahtevala natančne številke prizadetih vozil v članicah Evropske unije in tehnične podrobnosti popravljalnih ukrepov.
Volkswagen je v ZDA deset tisočim lastnikom vozil, ki so bila opremljena s programsko opremo, ki je v času testov izpuščala nižje izpuste, obljubil odškodnino. Finančne obveznosti družbe v ZDA so veliko višje, saj ima ameriška Agencija za varstvo okolja večjo moč izrekanja kazni.
Pri Evropski komisiji sporočajo, da delajo na evropskih predpisih, ki bi v prihodnje preprečili ponovitev podobnih škandalov. Komisija bi tako dobila pooblastila odpoklica vozil, ki bi bila v nasprotju z evropskimi standardi. Do sedaj so ta pooblastila imele države članice. Bienkowska podobno nadomestilo zahteva za evropske stranke. Volkswagen je Evropsko komisijo že večkrat prosil za več časa. V četrtek se bosta Müller in Bienkowska sestala v Bruslju.
Nemški koncern je lani priznal, da je do 11 milijonov vozil po celem svetu opremljenih s sporno programsko opremo. Približno 8,5 milijonov jih je bilo prodanih v Evropi. V mesecu januarju je družba začela s popravili omenjenih dizelskih vozil. Novembra je podjetje sporočilo, da evropskim strankam ne bo ponudilo odškodnine.
Preberite še kako bi Volkswagen čistil izpuste in koga bo zaposlil za pogajanja v ZDA.