Okrevanje evropskega trga je dalo Fordu nov zagon, zato se je resneje podal tudi v bolj nišni razred športnih avtomobilov oziroma bolj popopranih različic klasičnih modelov. Letos želi njihovo prodajo v Evropi povečati za 40 odstotkov na 41 tisoč vozil, zadnji v vrsti pa je najhitrejši focus vseh časov - brutalni RS.
Ford je zaključil dobro leto, prodajo v EU je lani povečal za 20 odstotkov na 1,3 milijona vozil, na vseh evropskih trgih pa je poskočila za 9,5 odstotka na 1,5 milijona. Lani se je znamka resneje podala tudi v nišo športnih avtomobilov, zanje so našli 29 tisoč kupcev, 62 odstotkov več kot leta 2013. Dodaten razcvet pa s prihodom focusa RS, focusa ST z dizelskim motorjem, ki je dobil dvosklopčni menjalnik, mustanga in superšportnega GT pričakuje tudi letos. Omenjeni modeli naj bi prodajo povečali za 40 odstotkov na 41 tisoč vozil.
Med športnimi novostmi znamka pozdravlja še vročega focusa RS, ki je pravkar zapeljal s proizvodne linije v nemškem Saarlouisu. Od septembra lani je za brutalnega kompaktnega športnika s štirikolesnim pogonom, 2,3 litrskim turbo motorjem s 350 »konji« in pospeškom do stotice v 4,7 sekunde, zbral že 3.100 tisoč naročil, od tega 11 v Sloveniji.
Drugi adut te znamke je Evropi prilagojeni ameriški športnik mustang, ki v najšibkejši različici z 2,3 litrskim turbo štirivaljnikom pri nas stane celo nekaj manj kot najmočnejši focus, petlitrski V8 pa dražijo predvsem visoki slovenski davki.
Zgoraj opisanima se bo konec leta v Evropi pridružil tudi eksotični ford GT, a večjih količin superšportnik ne bo prinesel. Te bodo še naprej delale športne različice fieste in focusa ST, zadnji je od lani opremljen tudi z dizelskim motorjem 2.0 TDCi s 133 kilovati, pred kratkim pa je dobil dvosklopčni samodejni menjalnik.
Prav dizelski motor v focusu je lani največ pripomogel k rasti prodaje focusa ST, ta je v primerjavi z letom 2013 poskočila za 160 odstotkov. Lani se je za dizelskega focusa ST odločilo 47 odstotkov kupcev, za bencinskega ST pa 53 odstotkov kupcev.
Najmanjši športnik v Fordovi ponudbi pa je, le bencinska, fiesta ST z 1,6 litrskim turbo motorjem in 134 kilovati (182 konjskimi močmi), ki jo do stotice požene v 6,9 sekunde.
Kako se je fiesta ST izkazala v našem primerjalnem mestu s peugeotom 208 GTI in cliom RS.
Znamka je Ford je lani pošteno poskočila v prodaji, 40,75 odstotna rast je namreč prinesla 3.561 avtomobilov. Številke sicer zajemajo prve registracije, del fordov pa je končne kupce našlo tudi v drugih državah EU. V Summit Motorsu, distributerju te znamke pri nas, pa si vseeno lahko manejo roke. Ob tem so imeli v družbi precej zanimivo leto tudi zaradi prihoda številnih novosti - na trg so pripeljali 8 novih modelov: osveženi focus, focus ST, novi mondeo, osvežena C-max in grand C-max, nova S-max in galaxy ter mali športni terenec ecosport. Začeli so z zbiranjem naročil za mustanga, focusa RS ter dve novi različici mondea, hibridno ter model s štirikolesnim pogonom. Pri znamkah Jaguar in Land Rover so na trg pospremili nove modele XE, XF, discovery sport in osveženi evoque. Letos spomladi bodo na trg zapeljali terenski poltovornjak ranger, luksuzni SUV edge, kasneje pa še osvežena kuga in novi ka+, ki bo drugačen od predhodnika. Pri Jaguarja bo aprila nov športni terenec F-pace, modela XE in XF pa bosta dobila štirikolesni pogon.