Škandal z izpusti ogljikovega dioksida se širi v Francijo, Fiat s Chryslerjem obtožen napihovanja prodaje, v Rusiji pa bo prodaja upadla tudi letos. Ob ohlajanju kitajske valute in presenetljivo trdnem evru evropsko avtomobilsko industrijo čaka zahteven začetek leta in verjetno tudi celo leto 2016.
Delnice evropskih avtomobilistov se včeraj potonile, potem ko so francoski kriminalisti zaradi suma prikrojevanja podatkov o izpustih opravili pregled v francoskem Renaultu. Francija je sicer že po škandalu s Volkswagnom napovedala, da bo preverila celotno francosko industrijo in je za ta namen ustanovila neodvisno tehnično komisijo.
Fiat Chrysler prirejal prodajo?
Črni dan evropske avtomobilske industrije dopolnjuje italijansko-ameriški Fiat Chrysler, katerega delnice so potonile za desetino, potem ko se je razširila informacija, da sta dva distributerja v ZDA vložila tožbo proti družbi zaradi napihovanja prodaje v ZDA.
Redni pregled ali napoved škandala?
Špekulacije o novem škandalu so ceno delnic Renaulta najprej oklestile za več kot 20 odstotkov. Po sporočilu za medije, v katerem je Renault zanikal manipulacije in poudaril, da gre za redni postopek omenjene komisije, so si delnice sicer nekoliko opomogle, vendar pa dvom vlagateljev ostaja. Več kot 10-odstotni dnevni zdrs delnic je največji po letu 2008. Takrat se je cena delnic sesedla zaradi svetovne gospodarske krize. Cena delnic vsaj za zdaj sicer še ni doživela septembrskega poloma, ko je tečaje evropskih avtomobilistov zbil škandal Volkswagna. Vendar pa so septembra tečaji drseli nekaj dni zapored, in če bo podobno tudi zdaj, kar je, sodeč po razmerah na evropskih borzah, povsem mogoče, potem bo jesenska izguba hitro presežena.
Ruski trg izgubil milijon vozil
Za piko na i je poskrbela še napoved prodaje v Rusiji, kjer se letos napoveduje nov upad prodaje avtomobilov. Po lanskem 36-odstotnem strmoglavljenju prodaje naj bi letos prodaja avtomobilov v Rusiji zdrsnila še za pet odstotkov. Renault je tudi v Rusiji največji prodajalec, saj je skupaj z Nissanom lastnik največjega ruskega avtomobilista AvtoVAZ. Izdelovalec pri nas že legendarnih vozil lada ima skupaj z Renaultom in Nissanom v Rusiji 32-odstotni tržni delež. Sodeč po novih pocenitvah surove nafte, se bo ruska kriza še poglobila, kar pa posledično pomeni, da je predvideni petodstotni upad prodaje celo optimističen podatek. V Rusiji naj bi bilo letos prodanih okoli 1,5 milijona avtomobilov. Predlanskim je prodaja dosegla skoraj 2,5 milijona.
Zastoj prodaje na Kitajskem
Znižanje vrednosti rublja bo še dodatno zasolilo cene uvoženih izdelkov in s tem še zmanjšal prodajo uvoženih vozil, tako da bo upad prodaje tujih vozil v Rusiji še precej večji, kot kažejo napovedi za celotno prodajo. Tudi izvoz na Kitajsko postaja vse zahtevnejši. Zaradi skromnejše gospodarske rasti in velikih nihanj na finančnih trgih prodaja luksuznih izdelkov stagnira in letos bo marsikateri evropski avtomobilist na tem trgu doživel upad prodaje. BMW je to občutil že v zadnjem delu leta 2015, ko je prodaja stagnirala. Daimler pa je z mercedesi lani v tej azijski državi doživel preporod z močno širitvijo prodajne mreže in 32-odstotno rastjo prodaje.
Trden evro povečuje težave v ZDA
Vsaj začetek leta kaže tudi presenetljivo trdnost evra, ki je v prvih dveh tednih pridobil vrednost proti vsem večjim valutam razen jenu. Če se bo ta proces nadaljeval, bo imela evropska avtomobilska industrija letos precej slabše pogoje kot lani, ko je upad evra prinašal dodatne zaslužke zaradi tečajnih razlik.
Evropska avtomobilska industrija tako vsaj za zdaj oporo išče predvsem na domačem, evropskem trgu. Prodaja naj bi se sicer povečala tudi v ZDA, kjer pa bodo letos evropski avtomobilisti na preizkušnji, potem ko je lani izbruhnil škandal s Volkswagnom, ki je prirejal podatke o izpustih.