Avto

Škoda, ki bi v idealnem svetu odpihnila BMW, audije in mercedes-benze

Škoda superb 2.0 TDI laurin & clement - limuzina z orjaško potniško kabino, zelo solidno tehniko in prizemljeno ceno - si utira pot na parkirišča direktorjev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.01.2016 22:30
Dopolnjeno: 14.01.2016 08:20
Čas branja: 3 min
Škoda, ki bi v idealnem svetu odpihnila BMW, audije in mercedes-benze
Mogočna maska, LED-žarometi s steklom iz češkega kristala in elegantne poteze največje čehinje, ki ne želi preveč izstopati, a vseeno privlačiti.

Če bi bil svet bolj racionalen, če bi avtomobile kupovali na podlagi razmerja med ceno, prostorom, tehniko in uporabno opremo in če bi bile znamke le orodje za ločevanje med avti, bi na parkiriščih uprav podjetij najbrž videli predvsem škode superb, pa še kakšnega passata, talismana, insignio, mondea, avensisa in mazdo6.

Največjo Škodo na trg pospremil Slovenec, ki je zrisal njene obline

Češki velikan brez usmiljenja nad tekmece

Pomembna zgodba se začne z jeznim pismo

Za volanom najboljše Škode vseh časov

Samozavestna Škoda superb napada tudi lastne vrste

Pa ni tako! Racionalnost kupci tlačijo skupaj s proračunom za avtomobil, to pa je najbolj v prid prestižnim znamkam, seveda tudi razvoju in inovacijam, ki jih ta prinese. Pri avtomobilih, kot je škoda superb, še zlasti zadnje generacije, pa se pojavljajo napetosti med željami in zmožnostmi, zdravim razumom in čustvi. Drži pa tudi, da se časi spreminjajo, in to v prid bolj racionalnim nakupom. Spreminja se tudi Škoda, njeni avtomobili so vse boljši in, roko na srce, tudi precej lepši kot včasih.

superb-4-mm.1452708120.jpg.n.960px.jpg
Superb je ena največjih limuzin poslovnega razreda, dolga je 4,86 metra, v medosju pa je platforma MQB dosegla rekordnih 2,79 metra. Vprašanje od kje prostor v kabini, torej ni na mestu.

Novi superb denimo ni več grdi raček v družini, glavni oblikovalec Jozef Kaban je z ekipo sestavil eleganten in skladen, a v ničemer izstopajoč in bahav avto. Mehke in na določenih delih ostre obline je zapakiral v 4,86 metra dolgo karoserijo, zasnovano na prilagodljivi osnovi MQB, in hišnim arhitektom pustil prostor za orjaško kabino, ki po merah presega tudi dva razreda večje, prek pet metrov dolge limuzine.

Neizstopajoča limuzina, ki ima skoraj vse

Rezultat razmeroma preprostega razmišljanja je eleganten in ličen avto, ki ne vozi več v senci passata niti prestižnejših limuzin. In za kupca še pomembnejše - superb za razmeroma ugodno ceno s seboj vozi res veliko dobre vsebine. Že zelo spodobno opremljenega superba 2.0 TDI ambition s 110 kilovati dobite za 27 tisočakov, res bogato opremljen superb 2.0 TDI laurin & clement s 140 kilovati pa stane 39 tisočakov.

superb-1-mm.1452708118.jpg.n.960px.jpg
Prostor za dvometraše, tudi ko prednja potnika nista prav skromnih mer.

Ko se dvometraš usede za dvometraša

In kaj kupec dobi za ta denar? Že omenjeno prostornost zadnje klopi, ki presega tudi dva razreda večje tekmece. Povedano drugače, za dvometrašem za volanom se brez težav usede tudi njegov enako velik kolega, ne da bi s koleni tiščal v hrbtišče sedeža. Hkrati lahko potnik na desni strani zadnje klopi električno upravlja prednji sedež. Če ga potisne povsem naprej, lahko skoraj stegne noge - razkošje, ki je značilno le za limuzine s ceno prek sto tisočakov. Sedeži so tudi udobni, dobro oblazinjeni in ne prenizki, kot je to ponavadi pri novodobnih športno zasnovanih limuzinah.

superb-3-mm.1452708117.jpg.n.960px.jpg
Voznikovo okolje, ki bi ga na prvi pogled označili za zadržanega, dolgočasnega, v vožnji postane brezhibno in uporabno.

Češko zadržana, a vsebinsko brez očitkov

Prednji del kabine je po Škodino zadržan, materiali so kakovostni, a ne izstopajoči, vse­eno so precej uglednejši kot pri predhodnici. Zadržanost je vidna predvsem pri klasičnih merilnikih, oblinah sredinske konzole. K ergonomiji pa ni pripomb, prednja sedeža sta vsestransko nastavljiva, udobna in z dolgim sedalnim delom, 6,5-palčni zaslon na dotik je enostaven, gumbi okoli njega pregledni.Vožnja pa je tista, ki superba vsaj v primerjavi z dražjimi tekmeci, ne pa tudi z neposredno konkurenco, potiska navzdol. Nekaj več hrupa, slabše odzivanje na cestne luknje, kljub doplačljivemu nastavljivemu podvozju, in močan, a kar slišen dvolitrski turbodizel sodijo v poslovni, ne v višji razred.

PB280741.1452754548.JPG.n.960px.jpg
Kar 625 oziroma (ob potrdi zadnji klopi) 1.760 litrov namenjenih prtljagi, obenem pa še uporabna peta zadnja vrata, ki na široko odpirajo prtljažno kraljestvo superba. Vzor za limuzine, tudi marsikateri karavan.

Med neposrednimi tekmeci pa se superb odlično znajde tudi na tem področju, od natančnosti volanskega mehanizma, čvrstosti in udobja vzmetenja do zanesljive lege, podprte z elektronskimi pomagali. Tudi dizelski motor s 140 kilovati se zdi v povezavi z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DSG zelo posrečena kombinacija, ki zagotavlja bliskovito odzivanje na plin in ukaze pri pretikanju, pospešek do stotice pod osmimi sekundami ter žejo med 5,5 in 7,5 litra.Vse to, z nekaj bolj racionalnimi željami pri opremi, je mogoče dobiti za dobrih 30 tisočakov. Pa vsebina ni veliko slabša kot denimo pri razred večjih limuzinah, ki stanejo prek 50 tisoč evrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo
Avto
AvtoMiloš Milač Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom si režeta polovico trga in imata nekakšen oligopol.

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Avto
AvtoMiloš Milač Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938 7

Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)