Če bi bil svet bolj racionalen, če bi avtomobile kupovali na podlagi razmerja med ceno, prostorom, tehniko in uporabno opremo in če bi bile znamke le orodje za ločevanje med avti, bi na parkiriščih uprav podjetij najbrž videli predvsem škode superb, pa še kakšnega passata, talismana, insignio, mondea, avensisa in mazdo6.
Največjo Škodo na trg pospremil Slovenec, ki je zrisal njene obline
Češki velikan brez usmiljenja nad tekmece
Pomembna zgodba se začne z jeznim pismo
Za volanom najboljše Škode vseh časov
Samozavestna Škoda superb napada tudi lastne vrste
Pa ni tako! Racionalnost kupci tlačijo skupaj s proračunom za avtomobil, to pa je najbolj v prid prestižnim znamkam, seveda tudi razvoju in inovacijam, ki jih ta prinese. Pri avtomobilih, kot je škoda superb, še zlasti zadnje generacije, pa se pojavljajo napetosti med željami in zmožnostmi, zdravim razumom in čustvi. Drži pa tudi, da se časi spreminjajo, in to v prid bolj racionalnim nakupom. Spreminja se tudi Škoda, njeni avtomobili so vse boljši in, roko na srce, tudi precej lepši kot včasih.
Novi superb denimo ni več grdi raček v družini, glavni oblikovalec Jozef Kaban je z ekipo sestavil eleganten in skladen, a v ničemer izstopajoč in bahav avto. Mehke in na določenih delih ostre obline je zapakiral v 4,86 metra dolgo karoserijo, zasnovano na prilagodljivi osnovi MQB, in hišnim arhitektom pustil prostor za orjaško kabino, ki po merah presega tudi dva razreda večje, prek pet metrov dolge limuzine.
Neizstopajoča limuzina, ki ima skoraj vse
Rezultat razmeroma preprostega razmišljanja je eleganten in ličen avto, ki ne vozi več v senci passata niti prestižnejših limuzin. In za kupca še pomembnejše - superb za razmeroma ugodno ceno s seboj vozi res veliko dobre vsebine. Že zelo spodobno opremljenega superba 2.0 TDI ambition s 110 kilovati dobite za 27 tisočakov, res bogato opremljen superb 2.0 TDI laurin & clement s 140 kilovati pa stane 39 tisočakov.
Ko se dvometraš usede za dvometraša
In kaj kupec dobi za ta denar? Že omenjeno prostornost zadnje klopi, ki presega tudi dva razreda večje tekmece. Povedano drugače, za dvometrašem za volanom se brez težav usede tudi njegov enako velik kolega, ne da bi s koleni tiščal v hrbtišče sedeža. Hkrati lahko potnik na desni strani zadnje klopi električno upravlja prednji sedež. Če ga potisne povsem naprej, lahko skoraj stegne noge - razkošje, ki je značilno le za limuzine s ceno prek sto tisočakov. Sedeži so tudi udobni, dobro oblazinjeni in ne prenizki, kot je to ponavadi pri novodobnih športno zasnovanih limuzinah.
Češko zadržana, a vsebinsko brez očitkov
Prednji del kabine je po Škodino zadržan, materiali so kakovostni, a ne izstopajoči, vseeno so precej uglednejši kot pri predhodnici. Zadržanost je vidna predvsem pri klasičnih merilnikih, oblinah sredinske konzole. K ergonomiji pa ni pripomb, prednja sedeža sta vsestransko nastavljiva, udobna in z dolgim sedalnim delom, 6,5-palčni zaslon na dotik je enostaven, gumbi okoli njega pregledni.Vožnja pa je tista, ki superba vsaj v primerjavi z dražjimi tekmeci, ne pa tudi z neposredno konkurenco, potiska navzdol. Nekaj več hrupa, slabše odzivanje na cestne luknje, kljub doplačljivemu nastavljivemu podvozju, in močan, a kar slišen dvolitrski turbodizel sodijo v poslovni, ne v višji razred.
Med neposrednimi tekmeci pa se superb odlično znajde tudi na tem področju, od natančnosti volanskega mehanizma, čvrstosti in udobja vzmetenja do zanesljive lege, podprte z elektronskimi pomagali. Tudi dizelski motor s 140 kilovati se zdi v povezavi z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DSG zelo posrečena kombinacija, ki zagotavlja bliskovito odzivanje na plin in ukaze pri pretikanju, pospešek do stotice pod osmimi sekundami ter žejo med 5,5 in 7,5 litra.Vse to, z nekaj bolj racionalnimi željami pri opremi, je mogoče dobiti za dobrih 30 tisočakov. Pa vsebina ni veliko slabša kot denimo pri razred večjih limuzinah, ki stanejo prek 50 tisoč evrov.
Foto: Miloš Milač