Mercedes CLS je pred dobrim desetletjem na precej tradicionalnem trgu prestižnih limuzin povzročil orkan, ustvaril je povsem nov razred štirivratnih kupejev.
Recept se je prijel, kar 64 odstotkov kupcev se je za CLS odločilo zaradi videza, k znamki pa je pripeljal nove kupce. To so mladi in aktivni ljudje, uspešni poslovneži, športniki, seveda tudi starejši, ki so za bolj "casual" stil, njegova elegantna oblika je bila priljubljena tudi pri nežnejšemu spolu, kar je pomembna sestavina recepta za uspeh.
Izstopajoča skulptura po imenu CLS je namreč poskrbela, da so se za njo obračale številne glave, odlično pa se je znašel tako pri počasnem poziranju v mestu kot pri križarjenju na avtocestah.
Mercedesu CLS je uspelo, ker je kupcem ponudil športnost in mladostnost kupeja, hkrati pa kupcev ni prikrajšal pri prostoru za štiri in lahkem dostopu na zadnjo klop. Vlogo uporabnega nastopača je pred šestimi leti prevzela druga generacija CLS, takrat pa se je zganila tudi konkurenca.
Ob audiju A7 so tudi pri BMW s serijo 6 gran coupe poskrbeli, da je lahko tudi kopija še kako prepričljiva. S šestico gran coupe namreč težko v miru odidete od doma in se nekaj uživaških ali pa hitro odpeljanih kilometrov pozneje neopaženi ustavite pred opero, trendovskim lokalom, vrhunsko restavracijo ali v marini.
CLS že s pomlajeno drugo generacijo
Mercedes CLS danes ni več tako močno opazen v svojem razredu, še vedno pa s svojim videzom uspešno beži od klasične limuzine razreda E. Na polovici življenjske dobe in pri 120 tisoč prodanih primerkih so ga v Stuttgartu rahlo pomladili.
Spredaj nase opozori z diamanti na maski, visokosvetlečimi dnevnimi lučmi in širšimi zračnimi režami, zadaj s temnejšimi lučmi, stranskimi režami na odbijaču in dvema zaključkoma izpušnih cevi, eleganco dopolnijo kromirane obrobe in stranska linija pod kljukami, športnost pa izbočeni blatniki.
Sodobne trende CLS lovi tudi z novimi tehnologijami, od vrhunskih elektronskih asistentov (distronic plus vas vozi skoraj sam), izboljšane multimedije do boljših luči v LED-tehnologiji (24 diod, vsako posebej krmili elektronika z GPS), kak šibkejši motor pa vešče zakrije stilski paket opreme AMG line.
Kaj v prestižnem kupeju ponuja 2,1-litrski dizel
Med novostmi zdajšnjega modela 220d s ceno 55 tisočakov sta namreč tudi vstopni 2,1-litrski štirivaljni turbodizel s 125 kilovati (170 konji) in 400 newtonmetri navora ter devetstopenjska avtomatika.
Skoraj pet metrov dolgi in okoli 1.800 kilogramov težki CLS v tej kombinaciji ni ravno športnik - stotico doseže v spodobnih 8,3 sekunde in pospešuje do 226 kilometrov na uro, vendar se zahvaljujoč izdatnemu navoru že pri 1.400 vrtljajih pokaže kot zelo živahen in varčen, saj uradna poraba znaša 4,6 litra.
V povprečju smo porabili sedem litrov goriva, na daljših poteh shaja tudi s šestimi, pri avtocestni omejitvi v deveti prestavi namreč križarite pri vsega 1.700 vrtljajih. Menjalnik v samodejnem režimu sicer prestavlja mehko in nezaznavno, pravo mero odzivnosti pokaže pri prehitevanju, kot natančen in hiter pa se izkaže v športnem načinu vožnje oziroma s pomočjo obvolanskih ročic.
Skupni vtis za odliko pri CLS podkrepijo še ravno prav čvrsto podvozje, natančno krmiljenje, zgledna zvočna izolacija, gosposka kabina z veliko prostora - tudi zadaj ne bo slišati pripomb -, soliden nabor dodatne opreme (ki je ceno dvignila na 70 tisočakov) in velik, 500-litrski prtljažnik.
Mercedes-Benz CLS 220d - Kaj v prestižnem kupeju ponuja 2,1-litrski dizel
BMW je limuzino izdelal iz kupeja
Velika bavarska šestica ima v zadku malo manj prostora (460 litrov), a BMW 6 gran coupe na vsakem koraku dokazuje, da je petmetrski presežek na štirih kolesih.
Bavarci so v nasprotju s konkurenco svojo varianto štirivratnega kupeja naredili iz kupejevske različice, kar v notranjosti prinaša prijetno utesnjenost, a tudi prestiž, kakovost in udobje za štiri potnike.
S prenovo je 6 gran coupe dobil rahlo spremenjene ledvičke na nosu, večje odprtine za zajem zraka, serijske dnevne luči s svetlečimi diodami (LED), za doplačilo polne svetleče žaromete, pod pločevino pa zadnje hišne tehnične priboljške, kamor sodi tudi projicirni zaslon.
Pravi luksuz prinese šestvaljnik
Ne glede na svoje mere pa BMW 6 gran coupe na cesti upraviči sloves, ki si ga je ta nemška premijska znamka zgradila v svoji zgodovini. Še posebej pri oznaki 640d, ki združuje trilitrski turbodizelski šestvaljnik, doplačljiv štirikolesni pogon xDrive in osemstopenjski športni samodejni menjalnik.
Motor prek dveh turbopolnilnikov razvije moč 230 kilovatov (313 konjev) in navor kar 630 newtonmetrov že pri 1.500 vrtljajih v minuti, do stotice poskoči v 5,3 sekunde ter doseže največjo hitrost 250 kilometrov na uro. Štirikolesni pogon pri tem poskrbi, da se avto z asfalta odlepi kot kaka divja mačka, v ovinkih dolgo drži zastavljeno smer ter na spolzkih podlagah zagotavlja dodatno zanesljivost.
Dinamika kljub orjaškim meram
Kot smo pri BMW že vajeni, lahko tudi pri različici 640d grancoupe izbiramo med petimi načini vožnje, ki z občutnim posegom v delovanje motorja, menjalnika, stopalke za plin in tudi vzmetenja precej spremenijo značaj vozila.
V dinamičnem načinu sport+ se zlahka kosa tudi s čistokrvnimi športniki, v komfortnem načinu in ob umirjeni vožnji pa kupec ob pogledih občudovanja laže pozabi na deset litrov povprečne porabe in ceno okoli sto tisoč evrov. Z usnjem obložena armaturna plošča, športni paket M, udobni sedeži, prilagodljivi LED-žarometi in še kaj pa ceno dvignejo še za nekaj tisočakov.
Nista edina, trg ponuja še več
Pri Mercedesu si posnemanje konkurence tako lahko štejejo v čast. Pri tem je treba omeniti tudi audija A7, ki med hišnimi modeli šteje za pravega posebneža in ga kot takšnega radi pohvalijo tudi najbolj priznani avtomobilski oblikovalci.
Tisti z najglobljimi žepi pa se bodo najbrž ustavili pri Porscheju in odpeljali štirivratno kupejevsko panamero.
BMW 640d GranCoupe xDrive - Pravi luksuz prinese šestvaljnik
Foto: Matej Kačič