Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Kako dober je subvencionirani golf z dvema motorjema?

Čas branja: 3 min
13.01.2016  13:00
Test: volkswagen golf GTE - uradno najvarčnejši in hkrati najtežji golf, ki ni poceni, v praksi ne pretirano varčen, a je hkrati najbolj uživaški med sebi enakimi
Kako dober je subvencionirani golf z dvema motorjema?
Volkswagen golf GTE je prvi hibrid te znamke, če ne štejemo eksotičnega XL1, prinaša pa predvsem sodobno tehniko, veliko zabave, ne pa tudi večjih prihrankov pri stroških energije in dostopnosti. Z odštetimi subvencijami namreč stane prek 35 tisoč evrov.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Volkswagen se je pošteno lotil elektrifikacije avtomobilov. Kot ponavadi je to naredil pozno in po svoje, kar dokazuje priključni hibrid golf GTE, ki je nehibridno zabaven, zelo vozniški in tudi drag avto.

Pogled na cenike pokaže, da je golf z dvema motorjema (bencinskim 1.4 turbo s 110 kilovati in električnim s 75 kilovati) s sistemsko močjo 150 kilovatov pošteno obremenjen na več področjih. Baterija in dodaten motor skupaj z drugimi pritiklinami ga obtežijo za dobrih 300 kilogramov, na 1.599 kilogramov, kar pomeni, da se lahka gradnja preostalih golfov povsem razblini. Cena za tehniko je tudi 108 litrov manjši prtljažnik, ki je z 272 litri na ravni razred manjšega pola. Luknjico pa polnita še dva zajetna polnilna kabla.

Velik pribitek tudi pri ceni

Največji udarec prinese prodajna cena 38.374 evrov oziroma tri tisočake manj zaradi subvencij Eko sklada, kar je kar 11.310 evrov več od le bencinskega golfa 1.4 TSI ACT DSG s 110 kilovati, 4.808 evrov več od dizelskega golfa GTD s 135 kilovati in 4.619 evrov več od bencinskega golfa GTI DSG s 161 kilovati. Kljub visoki ceni GTE je bilanca vlade s tem golfom najslabša, iz davka na motorna vozila (DMV) dobi le drobiž - pol odstotka od nabavne cene, od DDV okoli 6.400 evrov, skoraj polovico zneska pa vrne v obliki subvencij. Pogoj za to so skromni uradni izpusti le 37 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

VW-golfGTE-test15-020.1452685062.jpg.n.960px.jpg

V praksi od 30 do 35 električnih kilometrov

V praksi pa je močno drugače. Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 8,7 kilovatne ure zadošča za uradnih 50, v praksi pa za 30 do 35 kilometrov povsem eklektične vožnje. V tem načinu je GTE seveda neslišen, v mestu dovolj živahen in prijeten. Če vam ga uspe polniti vsak dan, lahko vaša vožnja v službo in nazaj res stane zelo malo, pod evro na dan. Verjamemo pa, da je takšnih primerov malo oziroma bi bilo golfa GTE zaradi drugih vrlin škoda voziti zgolj na elektriko. Oba stroja skupaj namreč ponujata toliko energije, da ju je veselje pognati v dir, zaradi sunkovitega navora pri startu in veselja bencinarja v višjih vrtljajih. Do stotice GTE poskoči v 7,6 sekunde, kljub zelo veliki masi, sekundo hitreje kot golf 1.4 TSI, torej je električna pomoč opazna tudi na papirju. Občutek dvojnosti, ki ga zagotavljata oba stroja, zelo mehek prehod iz električnega v bencinski pogon in povezava s pravim samodejnim - dvosklopčnim, ne brezstopenjskim CVT-menjalnikom pa so edinstvene lastnosti GTE, ki jih pač zmore ponuditi le priključni hibrid.

VW-golfGTE-test15-026.1452685065.jpg.n.960px.jpg

Realna poraba okoli šest litrov

Kako je s porabo? Poln plin prinese žejo tudi blizu ali prek deset litrov. Umirjena, občasno dinamična vožnja pa pokaže prijaznejši obraz golfa GTE, ki zna ob zaviranjih polniti baterijo, pogosto teči zgolj na elektriko ali pa, ko je to potrebno, poprijeti z obema strojema. Povprečje porabe, ki smo jo dosegli z različnimi režimi je bilo 6,2 litra, kar je sicer daleč od tovarniških obljub, pogojenih tudi z uradniškim trikom, a se vseeno zdi dovolj ugodno glede na zalogo moči in užitkov, ki jih tale GTE ponuja. Po zmogljivostih sodi med golfa 1.4 TSI in GTI, po voznih lastnostih in razpoloženju v kabini pa je GTE pravi športni golf. Kabina je urejena s čvrstimi športnimi sedeži, bogato opremo in tudi veliko informacijami (med merilnikoma si denimo lahko ogledate posamičen doseg motorjev in tudi skupnega).

VW-golfGTE-test15-035.1452685063.jpg.n.960px.jpg

Avto za navdušence, ne racionalneže

Dober je tudi občutek, da niste odvisni od skromne baterije, ampak je vselej na voljo še 40-litrska posoda z bencinom. V tem pogledu je GTE zelo dober, bogat in tehnično odličen kompaktni športnik. Cena za tehnologijo pa ob tem sporoča, da bo GTE zapeljal le v garaže tistih, ki se navdušujejo nad novimi tehnologijami, jih znajo izkoristiti in pri tem uživajo. Nikakor pa GTE ne zmore premamiti tistih, ki računajo na zgolj električen doseg, nemogoče tovarniške obljube ali pa hibrida primerjajo s klasičnimi športnimi, bencinskimi ali dizelskimi golfi.

Foto: Miha Pečoler


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
PAL
PAL Volkswagen golf GTE: EKO golf za uživače 1

Golf je lahko zelo prijazen do okolja, če ga redno polnite in z njim delate krajše razdalje. Bencinski motor je zagotovilo za...

AVTO
Novice
Novice Golfova družina lani v milijonski nakladi

Volkswagen golf lani kljub aferi izjemno uspešen, prodaja enoprostorske različice sportsvan poskočila za 44 odstotkov

AVTO
Novice
Novice Srečanje originala in brutalnega novinca ob Vrbskem jezeru

Volkswagen je na tradionalnem srečanju ljubiteljev golfa GTI Ob Vrbskem jezeru proslavil 40. obletnico tega kultnega avtomobila

AVTO
Novosti
Novosti Ljudska vozila tudi z električnim nabojem 1

Čeprav "realni trg" za električna vozila še ne obstaja, je tudi Volkswagen že danes pripravljen na zeleno prihodnost. V Sloveniji je...

AVTO
Novosti
Novosti Osveženi golf: naprednejši in pod črto cenejši 2

Volkswagen je posodobil prodajnega prvaka, v osnovi še vedno enak golf pa za manj denarja glede na serijsko opremo prinaša tudi odličen...

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

AGROBIZ
Novice
Novice Kje so službe v kmetijstvu

Univerza Purdue v Indiani do leta 2020 vsako leto po svetu napoveduje približno 60 tisoč delovnih mest v kmetijstvu in na področjih,...