Slovenski avtomobilski trg je tudi lani vsaj z vidika statistike pokazal stabilnost. Skoraj 12-odstotna rast kaže na to, da je slovenskim trgovcem in distributerjem uspelo povečati prodajo v Sloveniji in na tujih trgih. Velik del, po ocenah okoli 30 odstotkov, vozil je namreč končne kupce našlo v drugih državah EU.
Prodaja avtomobilov v Sloveniji je lani vse mesece presegala predlansko, mesečne rasti so segle od enega do slabih 17 odstotkov, skupna rast pa se je ob koncu leta ustavila pri 11,58 odstotka, poroča Ardijeva statistika. Na vrhu se je kljub aferi zadržal Volkswagen, ki je v zadnjih treh mesecih minulega leta celo dosegel 30-odstotno rast naročil za vozila, prodana v Sloveniji.
Ker skupna rast znamke ob koncu leta (9.175 osebnih vozil, 8,45 odstotna rast), predvsem pa v zadnjih treh mesecih, vseeno ni bila tolikšna, razliko pripisujemo zmanjšani prodaji volkswagnov na druge trge. Prodajo te znamke so gnali predvsem golf, polo in novi passat - lani je njegova prodaja poskočila za kar trikrat. Zakaj so se pojavili v slovenski statistiki, je znano, pred potovanjem v Nemčijo ali na kakšen drug evropski trg so za dan, dva ali daljše obdobje dobili slovenske tablice.
Renault poganjajo clio, captur in megane
Na drugem mestu je tudi lani pristal Renault z 8.404 avtomobili in 7,5 odstotno rastjo, več kot polovico rezultata pa je ponovno naredil uspešen clio. Captur in megane pa sta si s 1.238 oziroma 1.237 vozili odrezala okoli 15 odstotni delež v prodaji te znamke. renault v letošnjem letu pričakuje kar nekaj prelomnic, spomladi bodo na trg zapeljali trije pomembni modeli za to znamko - poslovna talisman limuzina in grandtour in novi megane.
Na tretjem mestu je sicer ob vidnemu izvozu pristala češka Škoda z 9,5 odstotno rastjo in 5.430 avtomobili. "Najdražji model superb pa bo našel kar trikrat toliko kupcev kot njegov predhodnik, s prodajo tega modela sledimo proizvodnji, in ne nasprotno,« zadovoljno komentira direktor znamke Škoda Petr Podlipny.
Katere znamke so še vidno rasle
Med ostalimi znamkami so vidne še Opel usmerjen predvsem na notranji trg, ki je lani povečal prodajo za 13,2 odstotka na 4.364 osebnih avtov, Ford s 40,2 odstotno rastjo in 3.561 osebnimi avti, Nissan z 48,4 odstotno rastjo in 2.950 avtomobili, Hyundai in Kia s 30 oziroma 25 odstotno ter Toyota s 16,3 odstotno rastjo. V sredini lestvice pa se zbujata japonski znamki Mazda in Suzuki, prva s 47,2 odstotno rastjo in 938 avtomobili, drugi pa s kar 73 odstotno rastjo in 696 avtomobili. Predlanski rezultat, le 38 avtov, je močno popravil Jeep, ki je lani prodal 231 avtov. Uvedba distributerja znamke Volvo, družba VCAG, pa je kot kaže koristila tudi prodajnim številkam te znamke, ki so se lani povzpele za 60 odstotkov na 138 vozil.
Kako bo letos? Generalni direktor največjega slovenskega distributerja Porsche Slovenija Danilo Ferjančič pričakuje podobno velik trg kot lani.
je zraslo število registracij novih avtov v lanskem letu, z nekaj manjšo stopnjo je rasla tudi prodaja avtom slovenskim kupcem.