Avto

Električnih avtomobilov za vzorec, polnilna infrastruktura se krepi

Za električno vozilo pet tisoč evrov, za priključni hibrid tri tisoč evrov nepovratnih sredstev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
07.01.2016 22:30
Čas branja: 3 min

Polnilnih postaj je premalo,



Sekcija za osebna vozila pri TZS

V Sloveniji je 245 električnih osebnih vozil, kar je v skupnih prodajnih številkah zanemarljvo, velik del pa je bil kupljen s pomočjo subvencij. Vzporedno z rastjo števila teh vozil se krepi tudi priključna infrastruktura.

V drugi polovici decembra je Sistemski operater distribucijskega omrežja z električno energijo (SODO) na avtocestnem križu Slovenije končal gradnjo 26 hitrih polnilnih postaj, namenjenih električnim vozilom. Projekt Zeleni koridorji Slovenije, ki omogoča razvoj elektromobilnosti v Sloveniji, je del večjega projekta srednjeevropskih zelenih koridorjev, ki Avstrijo, Hrvaško, Nemčijo, Slovaško in Slovenijo povezuje s 115 hitrimi polnilnicami.

Po podatkih SODO znaša končna vrednost gradnje 26 hitrih polnilnic v Sloveniji dva milijona evrov. Od tega je 1,38 milijona evrov namenil SODO, 620 tisoč evrov pa je evropskih sredstev. Hitre polnilnice so postavljene ob 14 bencinskih servisih Petrola in ob 12 servisih OMW. Po podatkih SODO se na hitrih polnilnicah električna vozila s prazno baterijo zmogljivosti od 18 do 24 kilovatnih ur do vsaj 80-odstotne zmogljivosti napolnijo v pol ure.

Osnovna infrastruktura je tu, kaj pa električna vozila?

Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) sta bili v letu 2015 pri nas prvič registrirani 66.902 vozili. Od tega jih je bilo električnih le 144 oziroma 0,2 odstotka. Električna vozila v Sloveniji pomenijo zelo majhen delež celotne prodaje vozil. Trenutno po slovenskih cestah vozi le 245 električnih osebnih vozil in 69 priključnih hibridov, kljub temu je bilo leto 2015 daleč najboljše po številu prvič registriranih električnih osebnih vozil.

avtomobili-elektrika.1452194619.png

Eko sklad občanom podeljuje pet tisoč evrov nepovratne finančne spodbude pri nakupu novega električnega vozila brez izpustov ogljikovega dioksida in tri tisoč evrov pri nakupu novega priključnega hibridnega ali vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega z izpusti, manjšimi od 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Do finančne spodbude so tako upravičena vsa vozila ne glede na ceno, izpolnjevati morajo le omenjene zahteve. Če si denimo omislite novo teslo za 75 ali 100 tisoč evrov, ste prav tako upravičeni do nepovratnih sredstev iz Eko sklada.

Subvencijo pridobite tako, da v času trajanja javnega poziva oddate popolno vlogo, obrazec je dostopen na spletni strani Eko sklada. Vloga je popolna, ko upravičena oseba predloži v celoti izpolnjen obrazec in obvezne priloge. Vozila po prejetju subvencije tri leta po prvi registraciji ne smete prodati.

Po podatkih Eko sklada so lani izplačali 336.559 evrov nepovratnih sredstev za 88 vozil, v letu 2014 pa 435 tisoč evrov nepovratnih sredstev za 98 vozil. V letu 2014 je bilo za pravne osebe namenjenih 300 tisoč evrov in za fizične 200 tisoč. V letu 2015 je bilo skupaj na voljo petkrat več sredstev, za pravne osebe dva milijona evrov in za fizične osebe 500 tisoč evrov. Lani razpisana sredstva niso bila razdeljena, zato sta javna poziva podaljšana in še veljata. Nekatera vozila, za katera je Eko sklad izplačal sredstva leta 2014, so bila prvič registrirana leta 2015.

Sredstva Eko sklad pridobiva na podlagi Uredbe o zagotavljanju prihrankov energije. Na Eko skladu poudarjajo, da je vlada z uredbo določila višino prispevka za energetsko učinkovitost tako, da je vsa energija ne glede na vrsto enakomerno obremenjena in s tem zagotavlja sredstva za izvajanje programa Eko sklada.

Kako je z električnimi avtomobili po svetu

Na Norveškem so kupci električnih avtomobilov oproščeni plačila DDV in nakupnega davka, ki skupaj povprečno znašata 50 odstotkov cene vozila. Ta vozila so prav tako izvzeta iz plačevanja cestnin, parkirnin, predornin in lahko brezplačno uporabljajo trajekte, se brezplačno polnijo in se vozijo po avtobusnem voznem pasu. Norveška je skrajen primer, avtobusni vozni pasovi v Oslu so že prenatrpani z električnih vozili, mesta in trajektni upravljavci zaradi izvzetja električnih vozil izgubljajo prihodek.

V Kaliforniji so po številnih spodbudah pred kratkim največje spodbude uvedli za gospodinjstva s srednjimi in majhnimi prihodki. V ZDA zvezna vlada določi višino subvencije na podlagi velikosti baterije električnega ali priključnega hibrida, znaša lahko do 7.500 dolarjev. Ob tem nekatere zvezne države ponujajo še dodatne spodbude, te lahko znašajo vse do šest tisoč dolarjev.

Na sosednjem Hrvaškem kupec pri nakupu električnega vozila prejme 9.160 evrov subvencije, za priključni hibrid 6.500 evrov in za običajno hibridno vozilo 3.900 evrov.

V sekciji za osebna motorna vozila pri TZS so že v programu decembra 2014 predlagali, naj subvencija za električna vozila znaša vsaj pet tisoč evrov, za priključne hibride pa štiri tisoč evrov, če bi želeli doseči večje prodajne številke. Omenjajo pa tudi težavo s premajhnim številom polnilnih postaj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

19.01.2016
AGROBIZ
Novice
Na festivalu Top Vino prestižna svetovna vina
Agrobiznis
NoviceVanja Alič Na festivalu Top Vino prestižna svetovna vina

V ljubljanskem Cankarjevem domu bo 8. oktobra potekala druga izdaja festivala Top Vino, ki je pred dvema letoma navdušil obiskovalce s pokušnjo prestižnih vin z vsega sveta. Letos bodo festival popestrile delavnice, del prizorišča pa bo namenjen tudi čedalje bolj trendovskim džinom.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Okolje & energija
Na hitrih avtocestnih polnilnicah v dveh letih opravili 18.225 polnjenj
Okolje & energija
Okolje & energijaSTA Na hitrih avtocestnih polnilnicah v dveh letih opravili 18.225 polnjenj

Na 26 hitrih električnih polnilnicah na slovenskem avtocestnem križu so vozniki v dveh letih opravili skupno 18.225 polnjenj. Skoraj vse polnitve so opravili Slovenci, dva odstotka sta bila tujcev. Konec lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih 786 električnih osebnih vozil in 86 lahkih tovornih, kažejo podatki ministrstva za infrastrukturo.

IZVOZNIKI
Novice
Petrol vse bolj razvija storitve pametne mobilnosti
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Petrol vse bolj razvija storitve pametne mobilnosti

Intervju: Miha Valentinčič, direktor inovativnih poslovnih modelov in digitalizacije pri Petrolu

FINANCE
Avto
Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto?
Avto
AvtoUroš Božin Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto? 1

Udeleženci posveta so se strinjali, da je pomemben korak pri spodbujanju električnih vozil sprememba bonitet za uporabo službenih vozil.

FINANCE
Okolje & energija
E-mobilnost: zaradi interesov zlorabljajo logiko
Okolje & energija
Okolje & energijaTeo Bunta E-mobilnost: zaradi interesov zlorabljajo logiko 32

Pri energiji in električnih vozilih je v zadnjem času veliko diskusij, ki temeljijo na eni strani na "logiki", na drugi strani pa na interesih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)