Avto

Konec odličnega, začetek težkega leta za slovensko avtoindustrijo

Po 5,5- do osemodstotni rasti slovensko avtoindustrijo čaka zahtevnejše leto z dvo- do triodstotno rastjo, odvisno od nepredvidljivih razmer na svetovnem trgu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.01.2016 22:30
Dopolnjeno: 07.01.2016 00:42
Čas branja: 6 min

Slovenska avtoindustrija je končala zelo dobro leto z rekordno prodajo štiri milijarde evrov, ocenjuje direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen. Letos bo rast le od dva- do triodstotna, izzivov pa več kot lani.

Po še neuradnih ocenah so skupaj dosegli od 3,9 do štiri milijarde evrov prihodkov, kar je za 5,5 do osem odstotkov bolje kot predlanskim, predrecesijsko raven 3,2 milijarde evrov pa je panoga dosegla že leta 2011. Slovenska podjetja so z rastjo prihodkov presegla svetovno rast prodaje avtomobilov (lani je bila enoodstotna) in se skoraj izenačila z rastjo prodaje avtomobilov v ZDA (za pet odstotkov), na Kitajskem (za štiri odstotke) in v Evropi, kjer je prodaja lani nepričakovano poskočila za sedem odstotkov, ocenjuje Bušen. Ob tem omenja tudi nekatere negativne velike trge, prodaja avtov v Rusiji je lani upadla za 35 odstotkov, v Braziliji za 20 in na Japonskem za devet odstotkov.

Letos skromnejša rast, če se razmere ne poslabšajo

V tem letu Bušen pričakuje številne izzive za slovenske izdelovalce delov in avtomobilov, ki bodo povezani predvsem z nepredvidljivim globalnim gospodarskim položajem. »Politične napetosti na Srednjem vzhodu se krepijo in vojna proti terorizmu postavlja posebne zahteve za industrializirane države. Vse napovedi pa so narejene na predpostavki, da splošne razmere ne bodo postale še slabše,« pravi Bušen in za leto 2016 napoveduje dvoodstotno rast prodaje avtomobilov v svetu in nadaljnjo, sicer le od eno- do dvoodstotno rast treh ključnih trgov, Evrope, Kitajske in ZDA. »Manjša rast v Evropi je predvidena zaradi dejstva, da je za Veliko Britanijo uspešno triletno obdobje rasti in nadaljnja rast ni pričakovana, Italija in Španija pa bosta okrevanje nadaljevali z nižjo stopnjo rasti. Prav tako je pričakovati, da bosta Rusija in Brazilija ohranili proizvodnjo na letošnji ravni oziroma bodo upadi enomestni in ne tako izraziti kot v prejšnjem letu,« pojasnjuje Bušen in dodaja, da bo imela pomemben vpliv na industrijo tudi uvedba testov realnih izpustov dizelskih motorjev za vozila, ki se bodo proizvajala od leta 2017. Predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak je podobnega mnenja kot Bušen. Verjame v podobno letošnjo rast globalnega trga kot lani, če ne bo večjih nepredvidenih negativnih globalnih dogodkov, ki bi kakorkoli resneje vplivali na ta trend. Dodaja, da je tudi Kitajska po lanskem septembru spet našla zagon, ki naj bi glede na vzpostavljene stimulativne ukrepe trajal vsaj še vse letošnje leto.

Za rast še vedno odločilne inovacije

V slovenski avtomobilski dobaviteljski industriji bo po Bušenovih besedah še vedno velik poudarek na uvedbi novih inovacij na trg, še zlasti na področjih komponent in sistemov za motorje z notranjim izgorevanjem, elektrifikacije vozil, varnosti in udobja, kjer se posebna pozornost namenja sistemom avtomatskega vodenja vozil, materialom za lahko gradnjo vozil ter uvedbi konceptov pametnih tovarn v proizvodne procese. Bušen je prepričan, da so nujni nadaljnje poslovno prestrukturiranje in razpršitev prodaje na nove trge ter nadaljnja digitalizacija, ki je možna prek sodelovanja z drugimi industrijami.

1.1452107304.jpg

Lani dva pretresa za Revoz

Največje slovensko podjetje v avtomobilski panogi je Revoz, predlanskim je ustvaril 862 milijonov evrov prihodkov in 12,2 milijona evrov dobička. V leto 2015 je zaradi zagona proizvodnje novih modelov twingo in smart forfour zapeljal oborožen z delavci in visokimi načrti, že spomladi pa odpravil nočno izmeno, jeseni pa odpustil še 150 delavcev in prilagodil proizvodnjo z 42 na 38 avtomobilov na uro. Kako je Revoz končal leto in kakšni so načrti, nam do včeraj zvečer ni uspelo izvedeti. Napovedi slovenskih dobaviteljev pa si preberite zgoraj.

Dobavitelji: ocena leta 2015, napoved leta 2016

Iztok Seljak, Hidria: »Prejšnje leto smo končali s stabilnim in pozitivnim poslovanjem, podobno pričakujemo tudi letos. Naš cilj je v petih letih prodajo povečati z 216 na več kot 300 milijonov evrov. Okvirno dve tretjini prodaje sta pri tem trenutno vezani na najhitreje rastoči avtomobilski segment, v petih letih pa se bo ta delež povečal na tri četrtine. V tem obdobju bomo v nove rešitve, njihov razvoj in proizvodnjo vložili prek 80 milijonov evrov, večino v Sloveniji. Kot predrazvojni dobavitelj, predvsem v avtoindustriji, smo navzoči tako rekoč po vsem svetu. Največ kupcev prihaja iz Evrope, zlasti iz Nemčije in Francije. Smo pa tudi na Kitajskem. Naši kupci so tako rekoč vsa največja avtomobilska in industrijska imena - Audi, BMW, Jaguar, Mercedes, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Volkswagen, Bosch ... Ti ostajajo tudi naši ključni in strateški kupci. Lani smo z njimi sklenili pomembne nove strateške dolgoročne pogodbe v skupni vrednosti prek 320 milijonov evrov za dobave od leta 2016 do 2022. Med najpomembnejšimi izdelki poudarjam z 11 globalnimi patenti zaščiten sistem hladnega vžiga dizelskega motorja s senzorjem tlaka, zaradi katerega bodo izpusti za okolje škodljivih plinov in poraba goriva v sodobnih dizelskih motorjih kar do 30 odstotkov manjši. Vzporedno rastemo v inovativnih rešitvah pri hibridnih in čisto električnih pogonih vozil prihodnosti, vzporedno pa smo podpisali tudi številne nove pogodbe na področju električnih volanskih sistemov ter jeklenih in aluminijastih okvirjev za motocikle premijskih blagovnih znamk.«

LTH Castings: »Lani smo z novimi projekti in splošno rastjo globalnega trga dosegli 206 milijonov evrov prodaje, 18 odstotkov več kot leta 2014. Skupina LTH Castings je lani - skupaj z družbama LTH Metal in LTH Learnica - predvidoma dosegla 233 milijonov evrov prihodkov ali 20 odstotkov več kot predlanskim. Največji kupec družbe je Daimler, lani je delež povečal z 28 na 32 odstotkov, sledijo pa Wabco (14 odstotkov), BMW (12 odstotkov), Continental, Bosch, JKETK in Anvis. Letos načrtujemo devetodstotno rast prodaje, na 258 milijonov evrov, leta 2017 pa bo prodaja predvidoma dosegla 262 milijonov evrov,« so zapisali v internem glasilu LTH reporter.

Marjan Pogačnik, Iskra Mehanizmi: »Lani smo dosegli štiriodstotno rast prihodkov in 62 milijonov evrov prodaje, od tega 30 milijonov evrov z avtomobilskim delom, ter 2,5 milijona evrov dobička, kar je 10 odstotkov več kot leta 2014. Na avtomobilskem delu smo prodajo povečali z mehatronskimi sklopi za evropske kupce. Letos napovedujem petodstotno rast prihodkov in 15-odstotno rast dobička. Konkurenčnost ohranjamo tako, da smo začeli uporabljati globalni nabavni trg. S tehničnega vidika pa nam leto prinaša poudarke na inovativnih rešitvah in konkurenčnosti (avtomatizacija in digitalizacija).«

Vladimir Bahč, TPV: »V skupini TPV poslovno leto 2015 lahko ocenjujemo kot uspešno, poslovali bomo z dobičkom. Prihodki skupine ostajajo na ravni leta 2014 in bodo predvidoma dosegli 128 milijonov evrov. Z razvojem poslovanja smo zelo zadovoljni, saj je obseg pridobljenih poslov v matičnem podjetju dosegel rekordno raven, 140 milijonov evrov, od tega večji del pri premijskih proizvajalcih. Naši glavni programi ostajajo sklopi podvozij, karoserij in sedežev, pri čemer se krepi aktivno sodelovanje z več premijskimi proizvajalci vozil. V letu 2016 je pričakovati nadaljnje okrevanje avtomobilske panoge v Evropi, čeprav predvidoma z malo nižjo stopnjo rasti kot lani. Okrevanje ameriškega trga nam povečuje naročila, ohlajanje Kitajske pa ne pomeni večjega negativnega vpliva na naše poslovanje. V zadnjih letih na naš razvoj najbolj vplivajo potrebe po zmanjševanju mase komponent vozil.«

Uroš Rosa, Akrapovič: »Lani smo dosegli prodajo okoli 80 milijonov evrov, od tega 70 odstotkov pomeni motosegment, 22 odstotkov pa avtosegment. Okrepili smo sodelovanje z Ducatijem, s pomočjo novega partnerja v ZDA krepimo navzočnost na ameriškem trgu, pozitiven trend dosega tudi kitajski trg, kjer imamo nove distributerje. Za leto 2016 napovedujem 10-odstotno rast prihodkov zaradi povečanja izvoza v ZDA in stabilne, zmerne rasti v Evropi. Pričakujem tudi rast na Kitajskem zaradi novih prodajnih kanalov. S tehničnega vidika je glavno vodilo avtoindustrije zmanjševanje teže vozil s ciljem zmanjšanja izpustov. Tukaj je naša glavna konkurenčna prednost, saj lahko z ustreznimi titanovimi legurami in tehnologijo zmanjšamo težo za 30 do 40 odstotkov v primerjavi z nerjavečimi jekli. Prav tako na motoindustrijo pomembno vpliva nova regulativa Euro 4, po kateri sta odločilna znanje in vlaganje v razvoj za izvedbo novih zahtevnih projektov.«

Odelo Slovenija: »Lani smo po letih rasti precej pozornosti namenili stabilizaciji in razvoju procesov. Po dozdajšnjih ocenah so prihodki za leto 2015 malenkost večji od načrtovanega in pričakovanj, in sicer okrog 125 milijonov evrov. Naš portfelj kupcev se ob tem ni spremenil. Še vedno skoraj celotno prodajo pomenijo zadnje luči za prestižne avtomobile nemških znamk. Letos bomo priča rahlemu upadu prihodkov, ki pa je načrtovan in posledica življenjskih ciklov naših izdelkov, nadaljnjo rast bomo z novimi projekti (zagon v drugi polovici leta in v začetku 2017) dosegli prihodnje leto.«

Marjan Trobiš, Boxmark Leather: »V letu 2016 načrtujemo osemodstotno rast prihodkov. Občutno bomo izboljšali dobičkonosnost, zaradi velikih naložb v letu 2015 bomo namreč to poslovno leto končali z ničlo, v letu 2016 pa nam bodo novi projekti prinesli od tri do štiri milijone evrov dobička. Lani smo na novo zaposlili 600 delavcev, nove zaposlitve letos niso predvidene. Za naložbe v nove prostore in strojno opremo smo lani namenili deset milijonov evrov, letos bodo vlaganja precej manjša.«

Matjaž Omladič, Novem Interior Car Design: »V zadnjem poslovnem letu, ki se je končalo marca lani, smo ustvarili 42 milijonov evrov prihodkov in 2,4 milijona evrov čistega dobička. V novem poslovnem letu naša prodaja doživlja precejšen skok, glede na minulo leto je to dvomestna številka. Rast dobička pa zaradi zagonskih stroškov ne bo sledila rasti prodaje. Trenutno delamo na polno oziroma v treh izmenah. Tako je bilo ves december. Napovedi za prvo četrtletje so tudi zelo dobre, je pa pri kupcih zaradi zaostrovanja političnih razmer čutiti malo nervoze, zato obstaja bojazen, da bo prišlo do negativnih korekcij pri naročilih.« Podjetje je lani doseglo prelomnico z naročilom nemškega BMW. Za novo serijo 7 izdelujejo letve iz lesa za armaturno ploščo, sredinsko konzolo in vrata. Novem Car Interior Design je zaradi pridobitve tega posla vložil 5,5 milijona evrov in ustvaril 350 novih delovnih mest. Davkoplačevalci pa smo k tej naložbi prek SPIRIT leta 2014 prispevali milijon evrov nepovratnih sredstev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Manager
(intervju) Pri razvoju pametnih tovarn lahko postanemo tehnološki voditelji
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju) Pri razvoju pametnih tovarn lahko postanemo tehnološki voditelji 1

Slovenska industrija pri razvoju tehnologij za pametno proizvodnjo ne zaostaja za podjetji iz razvitih držav, pravi Marko Gorjup, prvi mož novomeškega TPV.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
IZVOZNIKI
Novice
Hitri pregled tedna: Nemci so se le dogovorili o veliki koaliciji in novi kolektivni pogodbi, Kitajci pa bi gradili v Črni gori
Izvozniki.si
NoviceAnja Zaletel Hitri pregled tedna: Nemci so se le dogovorili o veliki koaliciji in novi kolektivni pogodbi, Kitajci pa bi gradili v Črni gori

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu dni zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

FINANCE
Manager
Slovenski BDP se je lani povečal za pet odstotkov
FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)