Avto

Angleški mačkon, ki krade šov Nemcem

Test jaguar XE i4: Na vstopnih vratih v svet mišic in glamurja se je zdelo, da je prostora zgolj za nemški premijski trojček, dokler ni izza vogala prirjovel mladostni aristokratski maček - jaguar XE

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.01.2016 23:10
Čas branja: 4 min
Angleški mačkon, ki krade šov Nemcem
Mali jaguar je deležen precejšnje pozornosti in kot tak prava izbira za vse, ki so radi opazni.

Jaguar z najmanjšim limuzinskim modelom XE dokazuje, da si je v višjem srednjem razredu precej dobro nabrusil kremplje za boj s priznano nemško premijsko trojico: audijem A4, BMW serije 3 in mercedes-benzom razreda C.

Jaguar-XE-2.0Ti-258.1452200736.JPG.n.960px.jpg

Mali in dinamični, v kar nekaj pogledih trendovski in po malem luksuzni mačkon s svojim vihravim prihodom izžareva drznost in eleganco ter zbudi pozornost, kjerkoli se pojavi. Če je treba, tudi hitro skoči, pomiga z zadkom ter razburljivo zarjove in s tem mimogrede ukrade predstavo tudi na območjih in v razmerah, kjer je "zakon" bavarska trojka.

Jaguar-XE-2.0Ti-327.1452200811.JPG.s.960px.jpg

Jaguar je pred dobrim desetletjem v leglu že imel konkurenta BMW serije 3, a je bil njihov ceneni x-type tako krotek in nebogljen, da se ga ni ustrašila niti miš.

Jaguar-XE-2.0Ti-035.1452197509.JPG.s.960px.jpg

Le kdo bi se v resnici bal v pomečkana aristokratska oblačila odetega Fordovega mondea, ki bi divji mački primerne dinamike pokazal ob morebitnem prostem padu? Od takrat se je veliko spremenilo! Jaguar je leta 2008 prišel pod okrilje bogate indijske Tate, kot prerojeni oblikovalci in inženirji so na vseh področjih krepko pljunili v roke.

Jaguar-XE-2.0Ti-300.1452200585.JPG.s.960px.jpg

Podoba aristokratske divje mačke se je sčasoma okrepila, njen glas znova postal močan, povečalo pa se tudi njeno leglo. XE ni več najnovejši - pred tedni je to postal večji XF, letos prihaja še največji XJ - vendar je sodoben in poseben, kot tak pa želi nagovarjati predvsem mladostne in uspešne kupce.

Jaguar-XE-2.0Ti-269.1452200173.JPG.s.960px.jpg

XE smo preizkusili z zmogljivim 2,0-litrskim turbobencinskim motorjem iz družine Ingenium s 147 kilovati oziroma 200 konji ter zelo dobrim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom nemškega proizvajalca ZF z možnostjo ročnega prestavljanja, športno naravnana kombinacija pa je seveda poganjala zadnji kolesni par.

Jaguar-XE-2.0Ti-321.1452200234.JPG.n.960px.jpg

Če pod 1.600 kilogramov zmesi aluminija in pločevine najdemo še precej čvrsto vzmetenje in športno podvozje - spredaj dvojna trikotna prečna vodila, zadaj večvodilna prema -, natančen volan z električnim servom in po želji še športni paket opreme R Sport, ima 467 centimetra dolgi XE vse sestavine za uspešen boj z nemškimi tekmeci, predvsem tistim iz južne Bavarske.

Jaguar-XE-2.0Ti-167.1452201711.JPG.e.960px.jpg

V prid mu poleg ekskluzivnosti govori tudi cena, saj je z aktualnim popustom 5.500 evrov zanj treba odšteti 40 tisočakov, za vstopni model pure z 2,0-litrskim dizlom pa 33.400 evrov, kar je primerljivo z nemškimi avti.

Jaguar-XE-2.0Ti-267.1452198843.JPG.n.960px.jpg

Pri Jaguarju so konkurenco vzeli zares in od nje povzeli trženjske prijeme, s katerimi želijo od kupca izmamiti čim več denarja. Seznam serijske opreme je resda bogat in ponuja ravno pravo zmes varnosti, vsakodnevnih potreb, športnega pridiha in luk­suza, vendar pa oči kaj hitro zaidejo na seznam dodatne opreme.

Jaguar-XE-2.0Ti-679.1452104891.jpg.n.960px.jpg

Paket Premium Business - biksenonski žarometi, zmogljivo ozvočenje, 19-palčna platišča, električno pomična panoramska streha, električno pomični in ogrevani usnjeni sedeži s spominom, projekcijski zaslon, zelo koristna sistema za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu vzvratnih ogledal in na hitro se bližajoča vozila, dodatni okrasni elementi ter odklepanje in zagon vozila brez ključa ter drugi priboljški - ceno mimogrede dvigne na 56 tisočakov.

Jaguar-XE-2.0Ti-040.1452199884.JPG.s.960px.jpg

Na zajeten kup denarja bo kupec vsaj za nekaj časa pozabil, ko bo občudoval drzno oblikovanega mačkona. Spredaj spominja na večjega XF, izrazita prednja maska po vzoru F-typa z mačko na sredini in izklesan motorni pokrov pa priskrbita številne poglede. Športni pridih poudarijo stranske zračne reže in atraktivna platišča, kratek zadek s spojlerjem pa bi lahko imel tudi manjše luči.

Jaguar-XE-2.0Ti-128.1452199691.JPG.n.960px.jpg

Ko se bo nato končno usedel v prijetno utesnjeno kabino, si nastavil udoben sedež, ki zgledno podpre telo tudi v hitreje odpeljanih ovinkih, bo ugotovil, da sedi kupejevsko nizko.

Jaguar-XE-2.0Ti-666.1452199181.JPG.s.960px.jpg

Gotovo bo pogladil usnjeni volan s podobo divje mačke na sredini, se naužil izvirno oblikovane in ergonomsko dobro zasnovane notranjosti ter v naši različici malce dvignil obrv nad kar nekaj elementi iz trde plastike.

Jaguar-XE-2.0Ti-819.1452199053.JPG.n.960px.jpg

Predvsem na sredinski konzoli je je za takšen avto preveč, tudi gumbi okoli osempalčnega zaslona na dotik in na upravljalni enoti klimatske naprave bi lahko bili na otip prijetnejši, manjši informacijski zaslon med merilnikoma pa v boljši ločljivosti.

Jaguar-XE-2.0Ti-687.1452199365.JPG.e.960px.jpg

Kar 450-litrski prtljažnik pogoltne precej prtljage, vendar kljub skoraj 283 centimetrom medosne razdalje zadaj odraslim ne bo udobno.

Jaguar-XE-2.0Ti-617.1452199247.JPG.s.960px.jpg

A ko enkrat pritisneš na gumb za zagon motorja in se iz sredinskega grebena prikaže potopni vrtljivi gumb samodejnega menjalnika, izpod motornega pokrova pa zarenči turboštirivaljnik, so neugledna plastika in pomanjkanje prostora na zadnjih sedežih hitro pozabljeni. K izgubi spomina pripomorejo tudi obvolanske ročice za ročno pretikanje in Jaguarjev sistem Drive Control.

Jaguar-XE-2.0Ti-828.1452198713.JPG.s.960px.jpg

Tipke na sredinskem grebenu avtu vdahnejo štiri različne značaje, pri čemer gre v snegu in dežju pohvaliti način za zimske razmere. XE povsem umiri pritisk na Eco, takrat poraba upade pod osem litrov, normalni način pa poskrbi za osnovno odzivnost volana in stopalke za plin.

Jaguar-XE-2.0Ti-726.1452201349.JPG.s.960px.jpg

Motor in menjalnik poskušata večino dela opraviti med 1.750 in štiri tisoč vrtljaji, ko je na voljo vseh 320 newtonmetrov navora, poraba pa se takrat suka pri okoli desetih litrih.

Jaguar-XE-2.0Ti-483.1452200021.JPG.e.960px.jpg

Jaguar XE s samodejnim menjalnikom ima serijsko vgrajen tudi sistem za nadzor pri počasni vožnji na spolzkih podlagah. Na mokrih in spolzkih cestiščih, pri speljevanju na zasneženi cesti ali parkiranju na poledenelem klancu je voznik lahko še bolj brez skrbi, da bo pločevina ostala cela.

Jaguar-XE-2.0Ti-805.1452202159.JPG.s.960px.jpg

XE okolico nase malce bolj opozori v dinamičnem režimu, ko se merilniki obarvajo v rdeče, stopalka za plin postane odzivnejša, volan trši, menjalnik pa motor drži v višjih vrtljajih in prestavlja v območju največje moči pri pet tisoč vrtljajih. Takšen XE z mesta do stotice sicer poskoči v 7,7 sekunde in doseže največjo hitrost 237 kilometrov na uro.

Jaguar-XE-2.0Ti-585.1452198360.JPG.n.960px.jpg

Pomik menjalnika v športno vožnjo prinaša prestavljanje blizu rdečega območja, ko motor prav prijetno rjove s skoraj sedem tisoč vrtljaji, ob delni sprostitvi stabilizacijske elektronike s pritiskom na gumb pa mačkon že pokaže svojo igrivo plat.

Jaguar-XE-2.0Ti-543.1452200464.JPG.n.960px.jpg

Takrat se zlahka spopade tudi z bavarsko trojko, ki ima vozno dinamiko globoko v genih. Zadnji preskus sledi ob popolnem izklopu elektronske pomoči, moči pa je ravno dovolj, da se z XE elegantno drsi skozi ovinke, v nadzorovanih okoliščinah pa se mu poklonijo tudi goreči privrženci modro-belega propelerja. Jaguar XE se tako zdi prava stvar za tiste, ki želijo biti opazni, kot redka zverina na cesti in ob njej namreč zbudi več pozornosti kot nemški tekmeci.

Jaguar-XE-2.0Ti-259.1452199589.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo 25

Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Tiha mačka za novo poglavje
Avto
AvtoMatej Kačič Tiha mačka za novo poglavje 5

Jaguar je s ceno okoli 80 tisoč evrov (brez subvencije) k nam pripeljal atraktivnega križanca i-pace, s katerim ohranja vse “mačje” vrline, a s tišino in drugimi odlikami električnega pogona hkrati obrača nov list papirja.

FINANCE
Avto
Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike
Avto
AvtoMiloš Milač Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike

Rjovenje šest-, osem-, deset- in 12-valjnih strojev se z elektriko seveda poslavlja.

FINANCE
Avto
Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved
Avto
AvtoMiloš Milač Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved

Evforija športnih terencev je zajela tudi prestižne znamke. Primerjali smo še vroča novinca, športni jaguar e-pace in volvo XC40. Oba sodita med manjše, kompaktne SUV, a dobro opremljena staneta kar 50 tisočakov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.