Avto

Po korakih do dobrega rabljenega avta iz tujine

Najpomembnejša pravila: iščite avte z majhnim motorjem, preverite prodajalca in avto ter si izbojujte realno oceno vrednosti pred odmero davka

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.01.2016 22:30
Čas branja: 6 min

Osvežujemo članek o uvozu rabljenih avtomobilov, objavljen novembra 2013, ki ga je prebralo prek 53 tisoč bralcev. Kako si zagotoviti varen nakup, kako se izogniti morebitni goljufiji in ali sploh veste, koliko vas bo rabljen avto v resnici stal, ko zanj plačate še slovenske dajatve?Dajatve namreč lahko presežejo 60 odstotkov nakupne cene. Svetujemo skupaj z Zdravkom Poljaševičem iz Kreativnih najemov.

poljasevic-zdravko5-us.1452098617.jpg.n.960px.jpg
Visokim davkom se boste izognili predvsem z izbiro avtomobila z majhno prostornino motorja (do 2.500 kubičnih centimetrov ni dodatnega DMV) in z majhno količino izpuš­nih plinov, Direktor Kreativnih najemov Zdravko Poljaševič

Kako visoki so slovenski davki?

Začnimo z davki, ki so v Sloveniji med najvišjimi v Evropi. Poleg 22-odstotnega DDV boste za nov ali rabljen avto plačali še do 16-odstotni »luksuzni davek« (del davka na motorna vozila - DMV, vezan na prostornino motorja), do 31-odstotni davek na motorna vozila (DMV), vezan na izpuste ogljikovega dioksida, do 10-odstotni DMV, vezan na evrostandard motorja, ter petodstotni DMV, če izpust trdnih delcev pri vozilu z dizelskim motorjem presega vrednot 0,005 grama na kilometer.

Kako se jim legalno izogniti?

Visokim davkom se boste torej izognili predvsem z izbiro avtomobila z majhno prostornino motorja (do 2.500 kubičnih centimetrov ni dodatnega DMV) in z majhno količino izpušnih plinov. Denimo DMV pri modelu mercedes C 220d znaša manj kot odstotek, za BMW 520d pa plačate triodstotni DMV. Velja tudi: nižja bo osnova, torej nakupna cena, nižji bo davek.

Prvo vprašanje: je prodajalec registriran?

Če je trgovec z avtomobili registriran na spletni strani (www.mobile.de - nemški spletni oglasnik z največjo bazo vozil, prek milijon, dober vir je tudi www.autoscout24.com), boste pri podatkih o prodajalcu zasledili, koliko časa je to podjetje registrirani prodajalec. Previdno pri podjetjih, ki so registrirana manj kot dve leti. Prav tako lahko pri posameznem oglasu kliknete na povezavo »zur Handler-Homepage« oziroma »Go to Dealer Homepage«. Tu boste videli, ali je vozilo, ki si ga ogledujete, edino nezaleteno vozilo z malo kilometri in odlično ohranjeno v njegovi ponudbi ali pa je trgovec dosleden in prodaja res kakovostna in preverljiva vozila. Prav tako na dnu te strani vidite skupno število ogledov njegove podstrani, kar kaže relativno zanimivost ponudbe. Velja, da večje število ogledov v povezavi s starostjo prodajalca pomeni manjše tveganje. Pri uradnih trgovcih za posamezno blagovno znamko je starost prodajalca manj pomemben dejavnik kot pri neuradnih.

Preverite ohranjenost avta, zahtevajte ponudbo

Pokličite prodajalca in ga povprašajte o servisni zgodovini avtomobila. Prodajalec naj vam našteje vse omembe vredne poškodbe in znamenja obrabe na avtomobilu. Vprašajte ga tudi, ali lahko izda potrdilo o tem, da je vozilo nezaleteno (v Nemčiji velja načelo verige - potrdilo Unfallfrei lahko izda prvotni lastnik in potem vsak naslednji za njim, če ga je prejel od predhodnika - Unfallfrei laut vorbesitzer). Od prodajalca po elektronski poti (e-pošta, lahko faks) zahtevajte ponudbo, v kateri bo zapisano vse, o čemer ste govorili po telefonu.

Pasti prodajalcev, na kaj morate biti pozorni?

Previdno, prodajalci se marsi­kdaj želijo izogniti odgovornosti in zapišejo v oglasu, da je vozilo nezaleteno, potem pa zraven pripišejo, da niso preverjali - »nicht geprüft«. V takem primeru izjava o nezaletenosti ni verodostojna. Teža izjave »Unfallfrei« - na vozilu, prodanem s to izjavo, ni smel biti zamenjan noben karoserijski del, dovoljeno pa je lakiranje do vrednosti približno 850 evrov. Če je bil strošek vseh ali posameznega karoserijskega popravila višji od 850 evrov, in to se hitro zgodi, kadar so karoserijska dela opravljena pri uradnem serviserju, se vozilo ne sme prodati kot nepoškodovano. To žal ne drži vedno in marsikdaj se prodajalec na drugi strani jezi (še posebej trgovci, ki slabo govorijo nemško), ampak red je red.

Zakaj je pomemben dokument COC?

Prodajalec vam mora predložiti dokument COC (potrdilo o skladnosti vozila s tehničnimi predpisi v EU - izdajatelj je proizvajalec vozila), kopijo servisne knjige, kopijo lastniškega lista (Fahrzeugbrief), kopijo prometnega dovoljenja (Fahr­zeugschein), izpis serijske in dodatne opreme v vozilu ter navedbo, koliko ključev je zraven. Žal vam v primeru klonov afere VW tudi COC nič ne pomaga.

Preverite podatke pri slovenskih prodajalcih

Če dobite vse navedeno pravočasno in brez nepotrebnega godrnjanja prodajalca, lahko začnete preverjanje pri pooblaščenih servisih te blagovne znamke v Sloveniji. Če to ni možno, potem na podlagi žiga v servisni knjigi poiščite serviserja, zavrtite njegovo številko, povejte, da želite kupiti to in to vozilo z določeno številko šasije in da bi radi preverili servisne posege na tem avtu. Potem preprosto primerjajte svoje podatke s tem, kar vam bo povedal serviser. Če ste z izsledki zadovoljni, avto preverite še neposredno pri prodajalcu. Za ogled oziroma rezervacijo vozila se morate s prodajalcem izrecno dogovoriti, saj kdor prvi pride, prvi melje. Marsikdaj vam bo ogled na servisu preprečil izgovor o zaupnosti podatkov. V tem primeru svetujemo, da poiščete drugo vozilo, ki se ga da preveriti.

Kaj pa nakup od fizične osebe?

Če kupujete od fizične osebe, morate kupoprodajno pogodbo overiti pri notarju. Shranite potrdilo o plačilu kupnine, denimo plačilni nalog, potrebovali ga boste za izračun davka na Fursu. Ob nakupu od fizične osebe je vaše pravno varstvo manjše, velja načelo videno-kupljeno, razen izrecno zapisanih določil in jamstev.

Kdaj in kje se plača DDV?

Če kupujete vozilo, mlajše od šest mesecev in ki je naprodaj z izkazanim DDV, plačate neto znesek brez DDV, v Sloveniji pa poleg DMV plačate še DDV. Pri vozilih, starejših od šest mesecev in z več kot šest tisoč prevoženimi kilometri, se DDV plača v tujini. Prodajalec vam mora izročiti: račun oziroma pogodbo, odjavljeno prometno dovoljenje (v Nemčiji tudi lastniški list, v Italiji ACI), zaželeno tudi dokument COC, servisno dokumentacijo, navodila za uporabo vozila in vse ključe vozila. Pravilo je, da če kupujete od trgovca, morate prejeti račun za nakup, ne pogodbe. Marsikateri trgovec, spet izstopajo trgovci s slabšo nemščino, ceno vozila povezuje z dokumentom o prodaji - če želite račun, je znesek večji, če želite pogodbo, je znesek manjši.

Prirejanje nakupne cene, plačilo v gotovini

Prenekateri kupec želi, da je višina uradnega računa ali zneska na pogodbi nižja od dejansko plačanega. Če je z vozilom vse v najlepšem redu in če se izmuznete pri Fursu, je to srečen scenarij. Ob morebitni reklamaciji vozila obstaja velika verjetnost, da se lahko za »na roke plačani znesek« obrišete pod nosom.

Na avto izvozne tablice

Vozilo lahko pripeljete domov sami na prikolici oziroma z začasnimi »izvoznimi« registrskimi tablicami. Začasne tablice vas z zavarovanjem stanejo med 150 in 300 evri, odvisno od dobe veljavnosti tablic. Pred odhodom v Nemčijo pa preverite, kako delajo lokalne registracijske enote, saj je marsikje delovni čas zelo okrnjen. Ne dovolite si, da boste navsezadnje v časovni stiski, saj lahko spregledate poškodbe in okvare na vozilu samo zato, ker se vam mudi. Pozor, še to, za vozila s klasičnimi izvoznimi tablicami kasko zavarovanje ni na voljo.

Dejanski stroški uvoza v lastni režiji

Če izvajate uvoz/pridobitev v lastni režiji, svetujemo, da si nalijete čistega vina glede stroškov in odgovornosti. Za vse, kar naredite, ste odgovorni sami. Stroški, ki bremenijo vašo denarnico, so strošek goriva, cestnin, morebitna prenočitev, prehrana, strošek izvoznih tablic, strošek notarja. Skriti strošek pa je čas na poti in čas, ki ga boste porabili, da postopek končate.

Čakata vas še homologacija ...

Ko avto pripeljete v Slovenijo, vas čaka postopek pridobitve homologacije. Izpolniti morate vlogo za homologacijo, predložiti račun oziroma pogodbo, odjavljeno prometno dovoljenje in morebitne druge dokumente (Nemčija: lastniški list, Italija: ACI - potrdilo o izbrisu vozila s seznama v Italiji registriranih vozil), odvisno od države, iz katere ste pridobili oziroma uvozili vozilo. Homologacijski organ vam v prvem koraku izda potrdilo o izpustih in evrostandard motorja, ki je podlaga za odmero davka na motorna vozila. Strošek homologacijskega pregleda znaša 96 evrov in je plačljiv takoj.

... in odmera davka

Z izdano osnovo za odmero DMV jo mahnete na finančno upravo. Dokumentacijo lahko predložite v katerikoli davčni izpostavi v Sloveniji. Furs ima skladno z zakonom 30 dni časa za izdajo odmere DMV. Omenjenega roka se sicer dosledno držijo, nikakor pa ni življenjsko pri nakupu vozila biti odvisen in predolgo čakati, da ti nekdo odmeri davek in ti dovoli, da ga plačaš. Opažamo, da je na splošno premalo kontrolorjev za število vlog za odmero davka na motorna vozila. Davčni paradoks pri nakupu vozila v tujini - na splošno ljudi plačilo davka ne osrečuje, pri nakupu avta pa je plačilo davka na motorna vozila podrejeno sreči in zadovoljstvu, ki nas čakata v vožnji z novo pridobitvijo.

Hudič je v podrobnostih ...

Če ste vse do tod naredili v dobri veri, potem lahko tudi pričakujete, da vam odmerijo DMV po navedeni lestvici (www.autobroker.si). »Kot pri vsaki dejavnosti velja, da je hudič v podrobnostih. Obdelajte vse podrobnosti pred nakupom, lahko pa seveda vse skupaj prepustite nam, ki smo dnevno vpeti v uvoz/pridobitev vozil v Slovenijo,« dodaja Zdravko Poljaševič. Spletni izračun na [www.autobroker.si] vam omogoča enostaven in anonimen izračun stroškov do registracije, ki vključuje storitev na ključ.

Kaj pa, če je davek previsok?

V Kreativnih najemih še opozarjajo, da vam Furs lahko odmeri višji davek na motorna vozila, kot ste pričakovali. Po njihovih besedah Furs pač pri svojem delu (in v nasprotju z zakonom, po katerem se za vozila iz uvoza ne smejo uporabljati katalogi orien­tacijskih vrednosti vozil, temveč tržna vrednost) večkrat uporablja vrednotenje rabljenega vozila po sistemu Eurotax. Ta ima po izkušnjah Kreativnih najemov za določene znamke in modele cene, ki so povsem neskladne z razmerami na trgu.

Pritožujete se lahko po mili volji ...

»Velikokrat se zgodi, da vam Furs odmeri davek od višje osnove, kot je dejanska vrednost računa, saj je cena primerljivih vozil na slovenskem trgu ali po lestvici Eurotax višja od vaše nabavne cene. Zelo pogosta napaka Fursa je, da primerja vašo ceno (cena brez DMV, morda tudi brez DDV) s ceno rabljenega vozila, pri katerem sta DMV in DDV že vključena. V nekaterih primerih ste lahko s svojimi utemeljitvami uspešni, a ko je odločba izdana, morate plačati, potem pa se lahko pritožujete po mili volji,« opaža Poljaševič.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem?
Avto
AvtoJure Ugovšek Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? 12

Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV

FINANCE
Okolje & energija
 Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč

Prvega aprila bo začel veljati Zakon o dajatvah za motorna vozila, ki uvaja dajatev na odjavljeno vozilo. Plačevati jo bodo morali tisti lastniki vozil, ki eno leto po odjavi vozila iz prometa vozila ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem.

FINANCE
Avto
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka 9

Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Furs gre nad utajevalce DDV pri uvozu rabljenih vozil
Avto
AvtoAleš Perčič Furs gre nad utajevalce DDV pri uvozu rabljenih vozil 4

Furs bo ob sumu utaje DDV zahteval gotovinski polog

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika
Avto
AvtoUroš Božin Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika 2

Testna avtonomna vozila bodo morala biti opremljena s komunikacijskim kanalom, prek katerega bo lahko ročni nadzor nad avtom prevzel operater.