Avto

7 vprašanj in odgovorov - kaj vse vpliva na porabo goriva

Kako na porabo goriva vplivajo temperatura, dež in sneg, koliko dodatna masa v avtu. Se lahko zanesete na aktivni tempomat pri meritvah varnostne razdalje?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
28.12.2015 07:30
Čas branja: 2 min

Bralec Sandi sprašuje, Miloš Milač, urednik portala Avto Finance, mu odgovarja

1. Kakšna je razlika v porabi vozila pri temperaturi -10 stopinj in +30 stopinj (torej vpliv temperature na porabo motorja)?

Vpliv temperature na porabo je kar velik. Pri razponu, ki ga omenjate, je ocenjen na približno osem odstotkov, torej pol litra pri avtomobilu s porabo šest litrov na sto kilometrov, merjeno na daljših vožnjah. Na kratkih pa lahko razlika seže tudi prek 20 odstotkov. Razlika nastane predvsem zaradi precej daljšega časa ogrevanja motorja pri nizkih temperaturah, poleg tega se dlje ogrevajo tudi olje v menjalniku in druge tekočine, naprave zato delujejo manj učinkovito. Poveča se še poraba električnih naprav. Še v zvezi z ogrevanjem motorja. Ena izmed napak, ki jo vozniki delajo, je ogrevanje motorja na mestu. Takrat bo poraba poskočila še za precej večji odstotek. Danes velja pravilo: takoj ko vžgete motor, odpeljite.

Nasvet - s preprostimi triki do nižje porabe goriva

2. Koliko se poveča poraba v dežju in snegu?

Tudi vremenske razmere precej vplivajo na porabo goriva. Večji kotalni upor ni edini razlog za to, je pa vsekakor največji. V teh razmerah imajo kolesa slabši oprijem s podlago, pogosteje zdrsnejo. Obenem motor za premagovanje ovir - voda in sneg - porabi več energije. Dež oziroma še v večji meri sneg pomenita nižje temperature in tudi večjo gostoto zraka. Za vsakih deset stopinj manj se za dva odstotka poslabša zračni upor avtomobila, učinek slabšega rezanja zraka pa je najbolj viden pri večjih hitrostih, torej na avtocestah.

Slovenci vozimo še ''po starem'', zato so naši avti preveč žejni

3. Koliko vpliva na porabo dodatna teža v vozilu (poraba samo z voznikom ali s petimi potniki v avtomobilu)?

Vpliv dodatne mase na porabo goriva ni uradno določen, obstajajo pa kar verodostojni izračuni. Ti pravijo, da vsakih dodatnih 37 kilogramov v avtomobilu poveča porabo za odstotek in pol. Torej če predvidevamo scenarij številka ena le z voznikom in številka dve s petimi potniki s posamezno maso 70 kilogramov, razlika v masi 280 kilogramov porabo goriva poveča za deset odstotkov.

Kako premanati pasti poledice, kako ujeti pobegli zadek

4. Razlika v porabi med letnimi in zimskimi gumami?

Zimske pnevmatike na oznakah porabe goriva dosegajo slabše rezultate, saj imajo zaradi mehkejše zmesi in večje globine kanalov večji kotalni upor kot letne pnevmatike. Uradnih podatkov o razlikah v porabi ni, v Goodyear Dunlop Savi Tires pa so razliko ponazorili z dvema skrajnima razredoma pnevmatik A in G, ki označujeta kotalni upor. Pnevmatike z oznako A zagotavljajo 7,5 odstotka manjšo porabo kot tiste v razredu G, pri porabi šest litrov to pomeni razliko 4,5 decilitra. To ponazarja le razliko pri porabi v enakih razmerah, zimske razmere na cesti pa jo v primerjavi s poletnimi še dodatno povečajo.

5. Koliko dejansko se poraba poveča ob delujoči klimatski napravi (tudi pozimi)?

Sodobne klimatske naprave niso tako energijsko potratne kot v preteklosti, vseeno pa pri polnem delovanju poleti porabo povečajo za okoli pet odstotkov, pozimi pa je to povečanje malce manjše. Klimatska naprava pri hlajenju pozimi porabi več energije kot pri gretju, saj zadnjemu procesu pomaga motor z odvajanjem toplote.

6. Koliko je res razlike v porabi, če imaš prižgane samo prve dnevne luči ali če imaš prižgane vse luči?

Razlika v porabi je minimalna, manj kot odstotek. Ob tem zasenčeni žarometi pomenijo večjo varnost v prometu.

7. Ali je aktivni tempomat, ki vzdržuje razdaljo med vozili, jamstvo za vzdrževanje minimalne varnostne razdalje (tovarniške nastavitve?)

Prava varnostna razdalja pomeni, da za vozilom pred seboj zaostajate za dve sekundi, večja je hitrost, večja mora biti varnostna razdalja. Sodobni aktivni oziroma radarski tempomati, tudi nekatere bolj preproste naprave, ki le merijo oddaljenost spredaj vozečega v sekundah, pa se teh pravil ne držijo. Sam sem to preizkusil pri dveh vozilih, novem BMW serije 7 in škodi superb, v obeh primerih pa je bila varnostna razdalja pri vključenem radarskem tempomatu za polovico manjša od dovoljene.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

avtor1
Marja Milič

* Marja Milič je odgovorna urednica revije Moje finance in vodja finančnega opismenjevanja Finančna šola
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Okolje & energija
Hidroelektrarne v decembru: rast proizvodnje za četrtino
FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Članki
Naj vas poraba goriva ne vrže iz tira
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Naj vas poraba goriva ne vrže iz tira (PRO)

Ali verjamete podatkom o uradni porabi goriva pri novih avtomobilih, potem pa v praksi le začudeno gledate, kako je to mogoče? Niste edini, vendar pa bo v prihodnje drugače.