Novi RX je po svoje natanko takšen kot njegovi predhodniki, vsaj z vidika velikosti, filozofije in ključnih vrednot. Torej je v prvi vrsti zelo tih, udoben, trmasto drugačen, a nič več oblikovno zadržan kot njegovi predhodniki. Prednji del ima mogočno masko, ostro zarezane linije karoserije od robov maske, blatnikov, motornega pokrova do stranskega dela, na katerem se lomi svetloba. Žarometi so v LED-tehniki, prav tako smerniki z 18 sijalkami, ki rišejo trak iz maske navzven. Karoserija je tudi sodobnejša, zaradi številnejših zvarov je za 30 odstotkov bolj toga. RX je v primerjavi s predhodnikom precej zrasel (dolg je 4,89 metra, 12 centimetrov več kot prej).
Poročilo iz prve predstavitve lexusa RX novembra v Lizboni.
Manj ostrin in več elegance je v kabini, kjer vas bo RX pričakal s širokimi in udobnimi sedeži, brezhibnimi šivi, kakovostnimi materiali, 12,3 palčnim zaslonom nad sredinsko konzolo, ki ga upravljate s miško in res veliko prostora.
Bistvo RX pa ostaja stroj, seveda hibriden. Različica RX450h, ki stane najmanj 69.850 evrov ima 3,5 litrski bencinski šestvaljnik s 193 kilovati in dva električna motorja s skupno močjo 183 kilovatov. Rezultat treh strojev je prirastek desetih kilovatov v primerjavi s predhodnikom oziroma skupaj 230 kilovatov (313 konjskih moči). Izpusti so se zmanjšali iz 145 na 120 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, poraba iz 6,3 na 5,2 litra.
Premakne se neslišno, v mestu se na božanje plina odzove z večinoma električnim pogonom, na podeželju si stroji podajajo roko, ko deluje bencinski, generator polni baterije. Ob odločnem pritisku na plin delujeta oba pogona, RX do stotice pospeši v manj kot osmih sekundah, ob tem pa kljub brezstopenjskemu menjalniku CVT nevsiljivo in nemoteče grgra. Za volanom takšnega stroja se ni težko odpovedati dizlu, ki ga Lexus iz okoljskih in načelnih razlogov vztrajno zavrača. Le poraba seveda še zdaleč ni takšna, kot jo obljublja tovarna. Zgolj petlitrske žeje sicer nismo pričakovali, devetlitrske ob razmeroma umirjeni vožnji pa tudi ne. Tu je napredek manjši od naših pričakovanj.
Bencinski turbo, športen in bolj dostopen
Poleg hibrida je na našem trgu na voljo tudi klasični dvolitrski turbobencinar s 175 kilovati (238 konjskimi močmi), 350 newtonmezri navora in povprečno tovarniško porabo 7,9 litra. Prednost stroja je brez dvoma cena, osnovni RX 200t stane 59.200 evrov, štirikolesno gnana različica AWD je za 1.400 evrov dražja.
Moči ima veliko, navora s 350 newtonmetri še nekaj več kot le bencinski motor v hibridnem sklopu, za volanom pa se zdi, da ima celo nekaj bolj športen značaj, saj se rad zavrti in tudi zdravo, a ne preglasno oglasi. Motor, ki bo prepričeval kupce z dna cenika s ceno dobrih 59 tisoč evrov, načeloma zadovolji vse želje, le pri porabi pokaže premalo volje do sodelovanja. Tovarniških 7,9 litra v povprečju naraste na dobrih 11 do 12 litrov.
Luksuz serijsko za 59 tisočakov
Cene lexusa RX so pričakovano visoke, z razponom med 59 in 91 tisočakov so primerljive z nemško prestižno trojico in volvom XC90. Pravo razliko pa poleg hibridne tehnologije v RX 450h naredi tudi zelo bogata serijska opreme. Že osnovni RX finesse ima namreč deset zračnih blazin, BI-LED žaromete in aktivne LED smerne kazalce, usnjene sedeže, opozarjanje na nenamerno prekoračitev pasu, osempalčni zaslon,... V paketu business, ki je dražji za približno 3.500 evrov dobite še 20 palčna kolesa, električna zadnja vrata, parkirne senzorje, navigacijo,... Večji 12,3 palčni zaslon pa ponujajo F sport, executive, F sport premium in luxury. V prihodnjem letu želi distributer prodati 40 lexusov RX, skupaj pa sto vozil te znamke.
Lexus RX je na preizkusnih trčenjih neodvisnega evropskega konzorcija EuroNCAP dosegel 91 odstotkov vseh možnih točk pri ocenjevanju zaščite odraslih potnikov, 82 odstotkov točk pri ocenjevanju zaščite otrok, 79 odstotkov točk pri ocenjevanju zaščite pešcev in 77 odstotkov točk v kategoriji pomožnih varnostnih sistemov. S skupno oceno 79 odstotkov vseh točk je RX dosegel najboljši rezultat pri ocenjevanju zaščite pešcev med vsemi športnimi terenci (večja in manjša terenska kategorija), ki so jih kadarkoli preizkusili v okviru programa EuroNCAP.
Toyota Slovenija bo leto zaključila s prodajo 1.600 osebnih vozil (lani 1.409) in si odrezala 2,7 odstotni tržni delež na slovenskem trgu. Upoštevaje registrirana in izvožena vozila, pa v podjetju svoj tržni delež ocenjujejo na 4,02 odstotka. Letos so s številnimi akcijami okrepili prodajo hibridnih vozil. Okrepili so prodajo flotnim kupcem in jim ponudili novo storitev imenovano Toyota Full Service Leasing. Predstavili pa so še prenovljenega Aurisa in Avensisa opremljena z varnostnim sistemom Toyota Safety Sense. Uvedba full service leasinga (popolnega najema z vključenimi storitvami) se je družba približala podjetjem in prodajo v tem segmentu trga, predvsem s hibridnimi različicami, povečala za 25 odstotkov.
Foto: Miloš Milač