Avto

Prijazni velikan vozi v slovenske garaže

Prek 2,2 milijona v svetu, prek 200 tisoč v Evropi od leta 2000 in 117 v Sloveniji. RX Četrti je na naš trg zapeljal v četrtek s ceno najmanj 59.200 evrov in bogato serijsko opremo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.12.2015 09:00
Čas branja: 4 min

Lexus RX je v marsičem oblikoval to japonsko znamko, ki je bila sprva sicer predvsem ameriška, šele kasneje pa je zajela cel svet. Na trgu je od leta 1998, v tem času je bencinski, od leta 2005 pa tudi in predvsem bencinsko električni (hibrid), luksuzni terenec prepričal prek 2,2 milijona kupcev po vsem svetu, si odrezal vodilni delež v lexusovi družini in na trg uvedel hibridno tehnologijo. Prva generacija je živela med leti 1998 in 2003, druga od 2003 do 2009, tretja od 2009 do letos, četrta pa je na naš trg zapeljala v četrtek.

PB250618.1450447547.JPG.e.960px.jpg
Ostrejše poteze, dodatnih 12 centimetrov v dolžino in cene za dobro opremljeni osnovni RX 200t finesse od 59.200 evrov.

Novi RX je po svoje natanko takšen kot njegovi predhodniki, vsaj z vidika velikosti, filozofije in ključnih vrednot. Torej je v prvi vrsti zelo tih, udoben, trmasto drugačen, a nič več oblikovno zadržan kot njegovi predhodniki. Prednji del ima mogočno masko, ostro zarezane linije karoserije od robov maske, blatnikov, motornega pokrova do stranskega dela, na katerem se lomi svetloba. Žarometi so v LED-tehniki, prav tako smerniki z 18 sijalkami, ki rišejo trak iz maske navzven. Karoserija je tudi sodobnejša, zaradi številnejših zvarov je za 30 odstotkov bolj toga. RX je v primerjavi s predhodnikom precej zrasel (dolg je 4,89 metra, 12 centimetrov več kot prej).

Poročilo iz prve predstavitve lexusa RX novembra v Lizboni.

Intervju z Alainom Uyttenhovenom, direktorjem Lexus v Evropi. O priključnih hibridih, dizlih, porabi hibridov,...

Manj ostrin in več elegance je v kabini, kjer vas bo RX pričakal s širokimi in udobnimi sedeži, brezhibnimi šivi, kakovostnimi materiali, 12,3 palčnim zaslonom nad sredinsko konzolo, ki ga upravljate s miško in res veliko prostora.

PB250606.1450596849.JPG.w.960px.jpg
V kabini vas bo pričakal s širokimi, čvrstimi in udobno oblazinjenimi sedeži, oblečenimi v mehko usnje. Šivi so brezhibni, materiali prijetni na videz in otip, stikala so mehka in se hitro spoprijateljijo z voznikovo dlanjo - denimo miška na sredinski konzoli, s katero se sprehajate po 12,3-palčnem zaslonu, gumbi na sredinski konzoli ali pa prijetno odebeljena ročica samodejnega menjalnika.

Bistvo RX pa ostaja stroj, seveda hibriden. Različica RX450h, ki stane najmanj 69.850 evrov ima 3,5 litrski bencinski šestvaljnik s 193 kilovati in dva električna motorja s skupno močjo 183 kilovatov. Rezultat treh strojev je prirastek desetih kilovatov v primerjavi s predhodnikom oziroma skupaj 230 kilovatov (313 konjskih moči). Izpusti so se zmanjšali iz 145 na 120 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, poraba iz 6,3 na 5,2 litra.

PB250601.1450597616.JPG.e.960px.jpg
V kabini je res veliko prostora v vse smeri, to velja tudi za potnike na zadnji klopi, ki bodo uživali še v električnem pomiku naslona.

Iz prve predstavitve v Lizboni, kako RX 450h teče v praksi:

Premakne se neslišno, v mestu se na božanje plina odzove z večinoma električnim pogonom, na podeželju si stroji podajajo roko, ko deluje bencinski, generator polni baterije. Ob odločnem pritisku na plin delujeta oba pogona, RX do stotice pospeši v manj kot osmih sekundah, ob tem pa kljub brezstopenjskemu menjalniku CVT nevsiljivo in nemoteče grgra. Za volanom takšnega stroja se ni težko odpovedati dizlu, ki ga Lexus iz okoljskih in načelnih razlogov vztrajno zavrača. Le poraba seveda še zdaleč ni takšna, kot jo obljublja tovarna. Zgolj petlitrske žeje sicer nismo pričakovali, devet­litrske ob razmeroma umirjeni vožnji pa tudi ne. Tu je napredek manjši od naših pričakovanj.

Bencinski turbo, športen in bolj dostopen

Poleg hibrida je na našem trgu na voljo tudi klasični dvolitrski turbobencinar s 175 kilovati (238 konjskimi močmi), 350 newtonmezri navora in povprečno tovarniško porabo 7,9 litra. Prednost stroja je brez dvoma cena, osnovni RX 200t stane 59.200 evrov, štirikolesno gnana različica AWD je za 1.400 evrov dražja.

Kaj smo o RX 200t zapisali po preizkusu v Lizboni

Moči ima veliko, navora s 350 newtonmetri še nekaj več kot le bencinski motor v hibridnem sklopu, za volanom pa se zdi, da ima celo nekaj bolj športen značaj, saj se rad zavrti in tudi zdravo, a ne preglasno oglasi. Motor, ki bo prepričeval kupce z dna cenika s ceno dobrih 59 tisoč evrov, načeloma zadovolji vse želje, le pri porabi pokaže premalo volje do sodelovanja. Tovarniških 7,9 litra v povpreč­ju naraste na dobrih 11 do 12 litrov.

PB250596.1450597791.JPG.s.960px.jpg

Luksuz serijsko za 59 tisočakov

Cene lexusa RX so pričakovano visoke, z razponom med 59 in 91 tisočakov so primerljive z nemško prestižno trojico in volvom XC90. Pravo razliko pa poleg hibridne tehnologije v RX 450h naredi tudi zelo bogata serijska opreme. Že osnovni RX finesse ima namreč deset zračnih blazin, BI-LED žaromete in aktivne LED smerne kazalce, usnjene sedeže, opozarjanje na nenamerno prekoračitev pasu, osempalčni zaslon,... V paketu business, ki je dražji za približno 3.500 evrov dobite še 20 palčna kolesa, električna zadnja vrata, parkirne senzorje, navigacijo,... Večji 12,3 palčni zaslon pa ponujajo F sport, executive, F sport premium in luxury. V prihodnjem letu želi distributer prodati 40 lexusov RX, skupaj pa sto vozil te znamke.

RX je tudi varnostni odličnjak

Lexus RX je na preizkusnih trčenjih neodvisnega evropskega konzorcija EuroNCAP dosegel 91 odstotkov vseh možnih točk pri ocenjevanju zaščite odraslih potnikov, 82 odstotkov točk pri ocenjevanju zaščite otrok, 79 odstotkov točk pri ocenjevanju zaščite pešcev in 77 odstotkov točk v kategoriji pomožnih varnostnih sistemov. S skupno oceno 79 odstotkov vseh točk je RX dosegel najboljši rezultat pri ocenjevanju zaščite pešcev med vsemi športnimi terenci (večja in manjša terenska kategorija), ki so jih kadarkoli preizkusili v okviru programa EuroNCAP.

Dobro leto za slovensko Toyoto

Toyota Slovenija bo leto zaključila s prodajo 1.600 osebnih vozil (lani 1.409) in si odrezala 2,7 odstotni tržni delež na slovenskem trgu. Upoštevaje registrirana in izvožena vozila, pa v podjetju svoj tržni delež ocenjujejo na 4,02 odstotka. Letos so s številnimi akcijami okrepili prodajo hibridnih vozil. Okrepili so prodajo flotnim kupcem in jim ponudili novo storitev imenovano Toyota Full Service Leasing. Predstavili pa so še prenovljenega Aurisa in Avensisa opremljena z varnostnim sistemom Toyota Safety Sense. Uvedba full service leasinga (popolnega najema z vključenimi storitvami) se je družba približala podjetjem in prodajo v tem segmentu trga, predvsem s hibridnimi različicami, povečala za 25 odstotkov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
Avto
Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov
Avto
AvtoMatej Kačič Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov 9

Hibridni lexus ES 300h bo pri nas novinec v razredu poslovnih limuzin, ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine pa v praksi navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice 4

Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.