Novi modeli volkswagnov so kljub aferi v jesenskih mesecih pritegnili 30 odstotkov več kupcev kot v istem obdobju lani, prve vpoklice zaradi sporne programske opreme pa distributer Porsche Slovenija napoveduje marca prihodnje leto.
Do sredine septembra je kazalo, da bo leto 2015 uspešno, nato se je ustavil čas. Režiser je zamenjal 105. del serije in vključil resničnostni šov, ki je obsegal vse možne zasuke, od tragičnih novic, kot struna napeto dramaturgijo, zdaj pa čakamo na srečni konec ... Tako barvit je bil uvod v tiskovno konferenco Danila Ferjančiča in Heinza Slesaka, generalnih direktorjev distributerja znamk skupine Volkswagen v Sloveniji Porsche Slovenija. Moža sta še poudarila, da so bili v podjetju šokirani nad razpletom, še posebno zato, ker delata v podjetju, ki regulira najmanjše podrobnosti, denimo kako draga je lahko večerja s poslovnim partnerjem.
Motorji 2.0 TDI na servis marca, 1.6 TDI oktobra
Pred vodstvom podjetja (Porsche Slovenija je namreč v lasti Porsche Holdinga, ta pa v lasti Volkswagna) sta zdaj dve nalogi. »Čim hitreje moramo izpeljati rešitve in si pridobiti zaupanje kupcev, posodobitve programske opreme na motorjih 2.0 TDI bomo začeli izvajati marca prihodnje leto, junija so na vrsti motorji 1.2, oktobra pa še 1.6 TDI - tu bodo servisi vgradili transformator zračnega toka,« je pojasnil Ferjančič in dodal, da se bo Volkswagen, z njim pa tudi Porsche Slovenija, v prihodnje še enkrat posul s pepelom - nehal bo uporabljati slogan Das Auto.
Kako je s prijavo stvarnih napak
Spomnimo, po prvem poglavju afere sredi septembra, priznanju znamke, da je priredila programsko opremo in s tem zmanjšala uradne izpuste dušikovih oksidov, je oktobra proizvajalec izdal še seznam vozil, ki zavajajo s podatki izpustov ogljikovega dioksida, tega pa je pred kratkim popravil in precej omilil prvotne napovedi. Veliko prahu in dejanj pa je sprožil še poziv Zveze potrošnikov Slovenije, ki je lastnike volkswagnov pozvala k prijavi stvarnih napak, rok za prijavo pa je potekel včeraj. »Ne moremo javno govoriti o številu prijav in njihovem reševanju,« so pojasnili v Porscheju Slovenija. Dodali so, da sicer še nimajo dokončnih in zavezujočih podatkov, vendar zadnje informacije kažejo, da bo šlo za izredno preprost in hiter poseg. Cilj je, da se vrednosti porabe in lastnosti vozila ne bi spremenile. Z izvedbo ustreznih tehničnih rešitev lastniki ne bodo imeli nobenih stroškov in jim tudi ne bo nastala nobena škoda. Tako smo prepričani, da dodatni zahtevki ne bodo potrebni in tudi ne bi bili upravičeni.
Pozitivni učinki afere skozi Ferjančičeve oči
V nesreči je družba prišla tudi do nekaterih pozitivnih spoznanj. »Afera je dokazala, da mora imeti vsaka znamka v ozadju ljudi z imeni in obrazi, na katere se lastniki vozil lahko obrnejo, ko gre kaj narobe. To pa je mogoče doseči le v pooblaščeni mreži prodajalcev in serviserjev, nikakor pa ne v morebitni ureditvi prodaje prek spletnih portalov ali trgovcev z več znamkami, a brez zaveze za določeno, kot naj bi se po mnenju nekaterih v prihodnje razvijal posel.
Passat potrojil prodajo
Drugo spoznanje je, da jih kupci nikakor niso zapustili. Prav nasprotno, od izbruha afere jih je še več. »V jesenskih mesecih so se naročila za nove volkswagne v primerjavi z istim obdobjem lani povečala za skoraj 30 odstotkov, rast naročil so gnali predvsem novi modeli, passat je denimo letos potrojil prodajo, z lanskih 543 bo številka poskočila na več kot 1.600 vozil v letu 2016, letos si je izbojeval največji tržni delež vseh časov, prek 40-odstoten,« pa je poudaril direktor znamke Volkswagen Marko Škriba. Statistika prvih registracij sicer daje drugačno sliko, Volkswagen je septembra upadel za šest odstotkov, oktobra zrasel za odstotek, novembra pa za 14. Razliko v številkah pa pojasnjuje zmanjšan izvoz avtov te znamke.
Dragi Q7 presegel načrte
Zadovoljni so tudi direktorji drugih znamk skupine Volkswagen pri distributerju Porsche Slovenija. Prodaja audijev bo letos poskočila za 20 odstotkov, na 1.600 vozil, kar je najboljši rezultat po rekordnem letu 2008. Direktor znamke Franci Bolta je kot poseben dosežek ob tem poudaril odlično prodajo luksuznega terenca Q7, v le nekaj mesecih je družba prodala 60 vozil s povprečno ceno prek 70 tisoč evrov, 20 odstotkov več od napovedi. Enega je kupil tudi lastnik trgovin Jager Franc Jager (več o njem v prihodnjih dneh).
Rast škode, seati ostajajo v Sloveniji
»Letos bomo prodali 5.700 škod, kar je 14 odstotkov več kot lani, najdražji model superb pa bo našel kar trikrat toliko kupcev kot njegov predhodnik, s prodajo tega modela sledimo proizvodnji, in ne nasprotno,« je zadovoljno pojasnil direktor znamke Škoda Petr Podlipny. Podlipny je letos začasno prevzel tudi skrb za znamko Seat, v preteklosti nam znano kot izvozni izdelek te družbe, in dosegel zelo dobre rezultate. »Prodajo fizičnim osebam smo povečali za 73 odstotkov, celotna prodaja seatov pa bo letos poskočila za 43 odstotkov (v prvih 11 mesecih letos je bilo registriranih 1.753 vozil, op. a.), a prikazali bomo le 18-odstotno rast registracij,« je povedal Podlipny. Razlika gre tudi tokrat na račun izvoza, ki je upadel. Najbolj razveseljiva pri tej znamki, predvsem za serviserje, je zato rast prodaje fizičnim osebam, ki izključuje izvoz. V letu 2016 Podlipny načrtuje prodajo prek dva tisoč seatov, znamka pa bo predstavila novega športnega terenca.
Kupci imajo radi porscheje, statistika ne
Dobri rezultati so tudi pri znamki Porsche, letos bo družba prodala 150 avtomobilov, velik del pa jih bo zaradi ugodnejših davkov registriranih v tujini. Kot zanimivost, v prvih 11 mesecih je bilo v Sloveniji registriranih le 45 porschejev, sami si lahko izračunate, koliko jih je po tablice zapeljalo v tujino. Novost pri organizaciji prodaje te znamke pa je, da bo za porscheje od 1. januarja 2016 v celoti skrbelo drobnoprodajno podjetje Porsche Interauto, in ne več distributer Porsche Slovenija.