Avto

Slovenci ostajamo nori na Volkswagen tudi po aferi

Afera Dieselgate skozi oči vodilnih mož skupine Volkswagen v Sloveniji, stvarnih napakah in vplivu afere na prodajo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.12.2015 23:00
Čas branja: 3 min
Slovenci ostajamo nori na Volkswagen tudi po aferi
Čim hitreje moramo izpeljati rešitve in si pridobiti zaupanje kupcev, posodobitve programske opreme na motorjih 2.0 TDI bomo začeli izvajati marca prihodnje leto, junija so na vrsti motorji 1.2, oktobra pa še 1.6 TDI - tu bodo servisi vgradili transformator zračnega toka, je pojasnil generalni direktor Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič.

Novi modeli volkswagnov so kljub aferi v jesenskih mesecih pritegnili 30 odstotkov več kupcev kot v istem obdobju lani, prve vpoklice zaradi sporne programske opreme pa distributer Porsche Slovenija napoveduje marca prihodnje leto.

Do sredine septembra je kazalo, da bo leto 2015 uspešno, nato se je ustavil čas. Režiser je zamenjal 105. del serije in vključil resničnostni šov, ki je obsegal vse možne zasuke, od tragičnih novic, kot struna napeto dramaturgijo, zdaj pa čakamo na srečni konec ... Tako barvit je bil uvod v tiskovno konferenco Danila Ferjančiča in Heinza Slesaka, generalnih direktorjev distributerja znamk skupine Volkswagen v Sloveniji Porsche Slovenija. Moža sta še poudarila, da so bili v podjetju šokirani nad razpletom, še posebno zato, ker delata v podjetju, ki regulira najmanjše podrobnosti, denimo kako draga je lahko večerja s poslovnim partnerjem.

Motorji 2.0 TDI na servis marca, 1.6 TDI oktobra

Pred vodstvom podjetja (Porsche Slovenija je namreč v lasti Porsche Holdinga, ta pa v lasti Volkswagna) sta zdaj dve nalogi. »Čim hitreje moramo izpeljati rešitve in si pridobiti zaupanje kupcev, posodobitve programske opreme na motorjih 2.0 TDI bomo začeli izvajati marca prihodnje leto, junija so na vrsti motorji 1.2, oktobra pa še 1.6 TDI - tu bodo servisi vgradili transformator zračnega toka,« je pojasnil Ferjančič in dodal, da se bo Volkswagen, z njim pa tudi Porsche Slovenija, v prihodnje še enkrat posul s pepelom - nehal bo uporabljati slogan Das Auto.

Kako je s prijavo stvarnih napak

Spomnimo, po prvem poglavju afere sredi septembra, priznanju znamke, da je priredila programsko opremo in s tem zmanjšala uradne izpuste dušikovih oksidov, je oktobra proizvajalec izdal še seznam vozil, ki zavajajo s podatki izpustov ogljikovega dioksida, tega pa je pred kratkim popravil in precej omilil prvotne napovedi. Veliko prahu in dejanj pa je sprožil še poziv Zveze potrošnikov Slovenije, ki je lastnike volkswagnov pozvala k prijavi stvarnih napak, rok za prijavo pa je potekel včeraj. »Ne moremo javno govoriti o številu prijav in njihovem reševanju,« so pojasnili v Porscheju Slovenija. Dodali so, da sicer še nimajo dokončnih in zavezujočih podatkov, vendar zadnje informacije kažejo, da bo šlo za izredno preprost in hiter poseg. Cilj je, da se vrednosti porabe in lastnosti vozila ne bi spremenile. Z izvedbo ustreznih tehničnih rešitev lastniki ne bodo imeli nobenih stroškov in jim tudi ne bo nastala nobena škoda. Tako smo prepričani, da dodatni zahtevki ne bodo potrebni in tudi ne bi bili upravičeni.

Pozitivni učinki afere skozi Ferjančičeve oči

V nesreči je družba prišla tudi do nekaterih pozitivnih spoznanj. »Afera je dokazala, da mora imeti vsaka znamka v ozadju ljudi z imeni in obrazi, na katere se lastniki vozil lahko obrnejo, ko gre kaj narobe. To pa je mogoče doseči le v pooblaščeni mreži prodajalcev in serviserjev, nikakor pa ne v morebitni ureditvi prodaje prek spletnih portalov ali trgovcev z več znamkami, a brez zaveze za določeno, kot naj bi se po mnenju nekaterih v prihodnje razvijal posel.

passat-variant-058-jm.1444930976.jpg.n.960px.jpg

Passat potrojil prodajo

Drugo spoznanje je, da jih kupci nikakor niso zapustili. Prav nasprotno, od izbruha afere jih je še več. »V jesenskih mesecih so se naročila za nove volkswagne v primerjavi z istim obdobjem lani povečala za skoraj 30 odstotkov, rast naročil so gnali predvsem novi modeli, passat je denimo letos potrojil prodajo, z lanskih 543 bo številka poskočila na več kot 1.600 vozil v letu 2016, letos si je izbojeval največji tržni delež vseh časov, prek 40-odstoten,« pa je poudaril direktor znamke Volkswagen Marko Škriba. Statistika prvih registracij sicer daje drugačno sliko, Volkswagen je septembra upadel za šest odstotkov, oktobra zrasel za odstotek, novembra pa za 14. Razliko v številkah pa pojasnjuje zmanjšan izvoz avtov te znamke.

Dragi Q7 presegel načrte

Zadovoljni so tudi direktorji drugih znamk skupine Volkswagen pri distributerju Porsche Slovenija. Prodaja audijev bo letos poskočila za 20 odstotkov, na 1.600 vozil, kar je najboljši rezultat po rekordnem letu 2008. Direktor znamke Franci Bolta je kot poseben dosežek ob tem poudaril odlično prodajo luksuznega terenca Q7, v le nekaj mesecih je družba prodala 60 vozil s povprečno ceno prek 70 tisoč evrov, 20 odstotkov več od napovedi. Enega je kupil tudi lastnik trgovin Jager Franc Jager (več o njem v prihodnjih dneh).

Rast škode, seati ostajajo v Sloveniji

»Letos bomo prodali 5.700 škod, kar je 14 odstotkov več kot lani, najdražji model superb pa bo našel kar trikrat toliko kupcev kot njegov predhodnik, s prodajo tega modela sledimo proizvodnji, in ne nasprotno,« je zadovoljno pojasnil direktor znamke Škoda Petr Podlipny. Podlipny je letos začasno prevzel tudi skrb za znamko Seat, v preteklosti nam znano kot izvozni izdelek te družbe, in dosegel zelo dobre rezultate. »Prodajo fizičnim osebam smo povečali za 73 odstotkov, celotna prodaja seatov pa bo letos poskočila za 43 odstotkov (v prvih 11 mesecih letos je bilo registriranih 1.753 vozil, op. a.), a prikazali bomo le 18-odstotno rast registracij,« je povedal Podlipny. Razlika gre tudi tokrat na račun izvoza, ki je upadel. Najbolj razveseljiva pri tej znamki, predvsem za serviserje, je zato rast prodaje fizičnim osebam, ki izključuje izvoz. V letu 2016 Podlipny načrtuje prodajo prek dva tisoč seatov, znamka pa bo predstavila novega športnega terenca.

Kupci imajo radi porscheje, statistika ne

Dobri rezultati so tudi pri znamki Porsche, letos bo družba prodala 150 avtomobilov, velik del pa jih bo zaradi ugodnejših davkov registriranih v tujini. Kot zanimivost, v prvih 11 mesecih je bilo v Sloveniji registriranih le 45 porschejev, sami si lahko izračunate, koliko jih je po tablice zapeljalo v tujino. Novost pri organizaciji prodaje te znamke pa je, da bo za porscheje od 1. januarja 2016 v celoti skrbelo drobnoprodajno podjetje Porsche Interauto, in ne več distributer Porsche Slovenija.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Rekordi distributerja, ki proda vsak tretji novi avto v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi distributerja, ki proda vsak tretji novi avto v Sloveniji

Porsche Slovenija je v 25 letih delovanja postal največji distributer avtomobilov v Sloveniji, neposredno zaposluje prek 100 ljudi, posredno pa prek 1.300

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Porsche izdal in razprodal obveznice v vrednosti 280 milijonov evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche izdal in razprodal obveznice v vrednosti 280 milijonov evrov

Posojilo v obliki zadolžnice je dobilo več kot 50 institucionalnih vlagateljev

FINANCE
Avto
Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade
Avto
AvtoUroš Božin Zaposlenim v Porscheju več kot devet tisoč evrov nagrade 5

Okoli 23 tisoč zaposlenim bo Porsche za odlično poslovanje izplačal 9.656 evrov nagrade

FINANCE
Avto
Sladke težave desetega brata Skupine VW
Avto
AvtoMiloš Milač Sladke težave desetega brata Skupine VW

Cene za malo Španko seat arono – bencinski trivaljni 1.0 TSI s 70 kilovati stane 14.990 evrov, enako zmogljiv turbodizel 1.6 TDI pa 18.891 evrov.

FINANCE
Avto
Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline
Avto
AvtoMatej Kačič Okušanje vrhunske tehnike, po kateri se cedijo sline

Kateri avto želiš voziti? Na to vprašanje bo večina dečkov odgovorila kratko in jedrnato: »Porscheja!« Ob omembi imena nemškega proizvajalca športnih avtomobilov se bodo oči zasvetile tudi deklicam.