Vse bolj vpliven, nekdaj vzhodno in srednjeevropski, danes pa vseevropski izbor avtomobila leta Autobest je razkril zmagovalca izbora. Da so imeli člani žirije iz po novem 26 evropskih držav - slovenski žirant je dolgoletni avtomobilistični novinar Vinko Kernc - težko delo, je na koncu pokazal pogled na število točk pri petih finalistih.
Prestižno lovoriko AutoBest si je s 1.492 točkami v zelo ogorčenem boju privozil Fiat tipo (v Turčiji aegea), saj je Oplovo astro prehitel za vsega sedem točk. Bron si je s 1.145 točkami na motorni pokrov pripel Hyundai tucson, blizu pa sta mu bila Honda HR-V (1.067) in Mazda CX-3 (1.051). Fiat tipo je torinskemu proizvajalcu vozil v vitrine sicer prinesel še tretji pokal, odločitev pa je bila najtesnejša v zgodovini izbora.
Kernc: Cena je pomemben faktor
Člani žirije so finaliste sicer določili po podrobnem preizkušanju na poligonu Navak v Srbiji, na koncu pa praviloma zmaga tisti, ki največ ponudi za zmerno ceno. Kot pravi Kernc je cena pri ocenjevanju kategorija z daleč največ točkami. Tako tipu kot astri je sam namenil enako število točk: 65 od 240 možnih. HR-V je s 43 točkami postavil pred tucsona (35), 32 točk pa je namenil CX-3.
Kako so se odrezali finalisti
Pričakovano je največ točk tipo prejel od turškega žiranta, avto namreč proizvajajo v njihovem Tofasu, astra je najbolj prepričala Belgijca (70 točk), tucson je zasvojil Rusa (80 točk), HR-V Norvežana in Šveda (51 oziroma 52 točk), CX-3 pa je s 56 točkami najbolje ocenil avstrijski član žirije, ki je največ točk sicer namenil astri. Fiat tipo je največ točk prejel od kar 16 članov žirije, astra pa od enajstih.
Kaj smo o zmagovalcu Fiatovem tipu zapisali mi:
Novi tipo je nizkocenovna limuzina, ki se na trgu meri z renaultom fluencom, peugeotom 301, citroënom C-elysee in drugimi dostopnimi limuzinami. Fiatova limuzina bo v Turčiji obdržala ime aegea, v drugih 39 državah pa ji bo ime tipo. V zadek gre 510 litrov prtljage, spomladi bo predstavljen še karavanski tipo. Prodaja novega tipa se je z decembrom začela v Italiji, v kasnejših mesecih pa steče tudi v drugih evropskih državah. Na voljo bosta dva bencinska in dva dizelska motorja z močjo med 70 in 88 kilovatov (95 in 120 konjskih moči), najvarčnejši dizel bo porabil manj kot štiri litre plinskega olja na sto kilometrov.
Prvi fiat tipo je imel v ponudbi precej večjo ponudbo motorjev z močjo od 41 do 109 kilovatov. Še nekaj mer novinca, ki bo konkretno prerasel predhodnika iz 90-ih let. V limuzinski različici bo dolg 4,5 metra, visok 1,48 metra, v medosje pa bo meril 2,64 metra. Prtljažnik bo v osnovi ponudil 510 litrov prostora. Več o fiatu tipu
Kaj smo napisali o drugih finalistih:
Kaj vemo o astri: V primerjavi z veliko in težko predhodnico je nova astra do 200 kilogramov lažja, za pet centimetrov krajša, a v kabini kljub temu bolj prostorna - na zadnji klopi je denimo za 3,5 centimetre več prostora za kolena. Ob tem je astra prvi avto te znamke opremljen s komunikacijskim sistemom OnStar za zagotavljanje pomoči 24 ur na dan, 365 dni na leto. V astri je prvič vgrajen tudi informacijski vmesnik intellilink četrte generacije, ki se razume s pametnimi telefoni z operacijskim sistemom android in iOS, kar je danes redkost.
Nova astra je močno shujšana, malo skrčena in kljub temu v kabini bolj zračna. Označujejo jo tudi tehnične novosti, denimo kot prva v tem razredu ponuja LED matrične žaromete. Kot prva v razredu ima možnost vgradnje LED matričnih žarometov, ki bodo samodejno senčili dolg snop žarometov. Za udobje, tudi razkošje v kabini pa po želji skrbijo masažni in prezračevani sedeži z možnostjo nastavljanja širine bočnega dela. Poleg že znanih, večinoma zelo svežih motorjev, je astra opremljena tudi z novim 1,4 litrskim turbo štirivaljnim bencinarjem ecotec - ta zmore 110 kilovatov in 250 nevtonmetrov navora v širokem območju med 1.800 in 4.000 vrtljajev v minuti ter litrskim trivaljnikom 1.0 ecotec s 77 kilovati. Več o opel astri.
Korejski Hyundai je pri novi generaciji modela iX35 obudil staro ime, tucson, z njim pa je napadel novega nissana qashqaija, kio sportage in renaultovega kadjarja. V primerjavi s predhodnikom je za 6,5 centimetra daljši ter za 3,5 centimetra širši. Z dolžino 4,47 metra je za pol ali kar cel razred daljši od mazde CX-3. V Evropi je tucson na voljo z atmosfersko in turbo različico 1,6-litrskega bencinskega motorja, ter 1,7 in dvolitrskim turbodizlom. Na voljo je tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko, prednji ali štirikolesni pogon, slovenske cene pa segajo od 20 tisoč evrov navzgor. Več o hyundaiju tucsonu
Honda se po dolgih letih vrača v razred malih športnih terencev z modelom HR-V, ki se bo z dolžino 4,29 metra in prostornostjo potniške kabine spogledoval tudi s kompaktnimi športnimi terenci. Hondinega robustneža bosta poganjala 1,6 litrski turbodizel s 88 kilovati in 1,5 litrski bencinar s 96 kilovati, zato bodo njegove cene najbrž višje od neposrednih tekmecev s šibkejšimi motorji. Nemci napovedujejo okoli 18 tisočakov za osnovni model, prvi HR-V pa bodo pri nas jeseni. Več o hondi HR-V
Japonska Mazda se je s CX-3 pridružila rastočemu razredu malih športnih terencev, ki bo leta 2016 po napovedih dosegel evropsko prodajo 400 tisoč vozil. Proizvajalci v zadnjem času množično vstopajo v ta razred, najuspešnejši modeli pa so opel mokka, nissan juke in renault captur. Po merah je CX-3 zelo podobna tekmecem fiat 500X in opel mokka. Osnovni model z 1,5 litrskim bencinskim motorjem pri nas stane 15.500 tisoč evrov, pod motornim pokrovom CX-3 pa so še dvolitrski bencinar sky activ G in novi 1,5 litrski turbodizel s 77 kilovati (105 konjskimi močmi) in 250 newtonmetri navora med 1.500 in 2.500 vrtljaji. Pogon je v osnovnih različicah speljan na prednji kolesni par, v dražji pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. Menjalnika sta dva, ročni in samodejni, oba s šestimi stopnjami. Več o mazdi CX-3
Med dobitniki nagrad je tako še turški holding Koc Holding Automotive Group, ki ima med drugim v lasti tudi Tofas - prejel je Companybest 2015. Priznanje Ecobest 2015 je prejela organizacija International Council of Clean Transportation - ta je pripomogla k razkritju prevelikih razlik vrednosti izpustov med uradnimi navedbami proizvajalcev in izmerjenih veličin neodvisnih laboratorijev. Glavni Mazdin oblikovalec Ikuo Maeda je prejel priznanje Designbest 2015, brez dvoma je zaslužen za preporod japonske znamke. Nagrado Smartbest 2015 je dobil napredni navigacijski sistem TomTom navigation and trafic, naziv Technobest 2015 pa gre v roke Volvu za družino motorjev drive-E.