V preteklem mesecu so močno rast dosegli vsi večji evropski avtomobilski trgi. Dvomestno rast so imele Španija (+25,4 odstotka), ki je ponovno uvedla subvencije za nakup novih avtov, Italija (+23,5 odstotka) in Francija (+11,3 odstotka), ki jim je s skromnejšo krepitvijo sledila Nemčija (+8,9 odstotka). Po oktobrskem padcu je novembra rast zabeležil tudi britanski trg (+3,8 odstotka).
V prvih 11 mesecih letošnjega leta se je število registracij novih avtomobilov v osemindvajseterici zvišalo za 8,7 odstotka na 12.603.855. S tem je že bila presežena celotna prodaja lanskega leta, rezultat pa se približuje tudi predkriznim ravnem.
Tudi v 11 mesecih so vsi večji trgi beležili rast - Španija za 20,9 odstotka, Italija za 15,5 odstotka, Velika Britanija in Francija vsaka za 6,2 odstotka in Nemčija za 5,4 odstotka.
Plus za VW, a manjši od povprečja trga
Rast prodaje so zabeležili tudi vsi večji avtomobilski proizvajalci, vendar pa Volkswagen pri stopnjah rasti precej zaostaja za tekmeci. Koncern je novembra prodal 263.797 avtomobilov, kar je 4,1 odstotka več kot novembra lani. Njegov tržni delež se je s tem znižal s 26,6 odstotka na 24,3 odstotka.
PSA, Ford in FCA z največjo rastjo
Vseeno Volkswagen ostaja največji v Evropi. Sledijo mu skupina PSA s 112.327 prodanimi avtomobili (+13,6 odstotka), skupina Renault s 106.166 avtomobili (+14,7 odstotka) ter Ford s 76.193 avtomobili (+20,5 odstotka). Med najbolj uspešnimi znamkami novembra je bil tudi Opel z 19-odstotno rastji prodaje, ki jo poganja nova opel astra.
V Sloveniji se je prodaja avtomobilov novembra okrepila za 20,7 odstotka na 5095 avtomobilov. Med januarjem in novembrom je bila rast 12,2-odstotna, število prvih registracij pa pri 56.017. Visoko rast v Sloveniji pa je potrebno jemati z rezervo, pravijo poznavalci. Delež vozil prodanih fizičnim osebam je bil v novembru manjši od 50 odstotkov, večji delež pa je pomenila prodaja podjetjem. V ta del pa poleg običajne prodaje slovenskim podjetjem sodi tudi izvoz vozil, ki se je pretekli mesec ponovno okrepil. To pomeni, da so se množile le slovenske tablice, dejanska prodaja slovenskim kupcem pa je po ocenah poznavalcev v panogi zrasla precej manj od 20,7 odstotkov, kot prikazuje statistika.