Modna oblačila in obutev, najnovejša elektronska igračka, urejen videz in uglajen nastop so odlike novodobnih šarmerjev, ki na svoje "žrtve" prežijo v trendovskih lokalih ali obmorskih promenadah. Uspeh redko izostane, za dodaten vtis na novo prijateljico ali prijatelja pa lahko poskrbi tudi pravi avtomobil. Velikost pri tem baje ni tako pomembna, glavno da je znamka prava.
Mali Audi A1 Sportback se tako zdi kot nalašč za tovrstne osvajalske igrice po mestnih ulicah, kje na deželi ali ob morju, saj že na prvi pogled jasno kaže, da je pravi Audi. Čeprav najmanjši v družini prinaša in ponuja vse tisto, kar imajo večji bratje, vključno z všečno zunanjostjo, prefinjeno notranjostjo in tehnično dovršenostjo.
Seveda kot pravi Audi niti ni poceni, vendar pa znotraj svojega lifestyle nižjega razreda tudi ni pretirano drag, obenem pa ima pred nekatero konkurenco (DS 3, Alfa Romeo mito) morda pomembno prednost - na voljo je tudi s petimi vrati.
Čeprav v dolžino meri manj kot štiri metre ter tehta 1.275 kg, je petvratni A1 Sportback čistokrven Audi in to kupcem gotovo precej pomeni - nenazadnje kar štirje od petih kupcev z A1 prvič vstopijo v svet štirih krogov, med vsemi Audijevimi modeli pa ima tudi najmlajše kupce.
Le kaj bodo kupili, ko bodo starejši? V Ingolstadtu seveda stremijo k temu, da ostanejo pri njih, zato je poslanstvo najmanjšega vse prej kot majhno.
Med aduti A1 za mlajšo generacijo so gotovo moderna, elegantna in dinamična oblika, kakovostno in natančno izdelana notranjost, skrbno izbrani materiali ter vrhunski motorji, menjalniki in pogon.
To potrjujejo tudi prodajne številke, saj so v Ingolstadtu v štirih letih našli več kot pol milijona kupcev za svoj najmanjši model, pred kratkim pa ga le toliko osvežili, da bo še lažje lovil poglede in tudi kupce.
Pri Audiju s prenovo A1 niso radikalno posegli v obliko. Drugačna in seveda v stilu hišnega oblikovanja je prednja maska, zaradi drugačnih odbijačev pa je avtomobil le na zunaj zrasel za dva centimetra na 397,3 cm - medosna razdalja tako ostaja pri 247 cm, v prtljažnik pa gre še naprej solidnih 270 litrov oziroma 920 z zloženo zadnjo klopjo.
Za družino vendarle premalo, dva odrasla zadaj pa bosta tako ali tako hitro nergala nad preveč pokončnim naslonom zadnje klopi in veliko premalo prostora za noge.
Prenova se je dotaknila tudi prednjih žarometov (dnevna v LED tehniki avto naredijo še privlačnejši) in zadnjih luči, kupci pa lahko izbirajo med različnimi barvami strehe in 17 različnimi aluminijastimi platišči v velikosti od 15 do 18 palcev.
Podobno kot v večjih modelih je možno izbrati med športno in elegantno notranjostjo, dodali so pakete Sport, Design in Design Selection ter v notranjosti vključili novo oblazinjenje in barvne kombinacije. S trivratnim, petvratnim in S1 modelom je kupcem tako na voljo kar milijon različnih kombinacij!
Morda smo bili zato sprva kar malce razočarani, saj nas je testni A1 Sportback s paketom Sport pričakal v običajni beli barvi, nič kaj drugače ni bila obarvana niti streha (za drugačno barvo doplačilo 454 evrov). Paket Sport med drugim prinaša všečna petkraka 16-palčna aluminijasta platišča in meglenke, pogrešili pa smo črno lakirani ohišji zunanjih ogledal in enako obarvan spojler.
Že s tem bi bil A1 še opaznejši, na cesti smo sicer opazili nekaj bratov v zares privlačnih barvnih kombinacijah - pred nakupom se tako gotovo velja poigrati z barvnim konfiguratorjem.
Nič kaj barvita ni bila niti klasična Audijeva notranjost, kjer je vse na svojem (pravem) mestu, v temnih odtenkih pa na trenutke deluje malo dolgočasno. Kdor želi, lahko dokupi kake barvne dodatke. Pohvaliti velja minimalizem armaturne plošče, okrogli prezračevalniki in majhno vetrobransko steklo pa v avto prineseta vonj po športnem modelu TT.
Kakovost izdelave meji na perfekcijo, kar še poveča ugodje izza volana.
Ker gre za trendovski avtomobilček, sta v ospredju tudi povezljivost in zabava, vse to zna in zmore MMI multimedijski vmesnik, ki ga upravljamo na sredinskem delu armaturke.
Seveda tudi ta nekaj stane, med drugim pa si v A1 poleg navigacije lahko omislite internet prek integriranega telefonskega vmesnika, Wi-Fi vročo točko, za božanje vaših ušes pa poskrbi zmogljiv Bose zvočniški sistem. Vtis s svojo zastarelo grafiko delno pokvari le preklopni in na dotik mrtev zaslon na sredini, vendar se ga lahko s pritiskom pospravi in mali A1 takrat še bolj spomni na TT.
Na športnega kupeja pa tale A1 mimogrede spomni tudi s svojimi vragolijami na cesti, saj ima vozno dinamiko seveda že v genih. Majhna medosna razdalja, nov hitrostno prilagodljiv elektromehanski servo volan, dvostopenjsko delujoč ESP, elektronska zapora diferenciala EDS ter izboljšana in čvrstejša karoserija poskrbijo, da je A1 zelo dobro in natančno vodljiv ter sila agilen tudi med ovinki, kjer se že precej približa Miniju.
Zaradi svoje majhnosti in okretnosti se seveda odlično znajde tudi v mestu, neravnine pa kljub nemško trše nastavljenemu podvozju premaguje dokaj udobno.
V nosu testnega A1 je bil koncernski 1,6-litrski turbodizel, ki ima 85 kilovatov oziroma 116 konjev. Preverjeni agregat se izvrstno razume s 7-stopenjskim S-tronic menjalnikom z dvema sklopkama (2.000 evrov, toplo priporočamo), ki ga odlikujeta hitrost in mehkoba prestavljanja, pričakovano nekoliko počasen je le v varčnem režimu.
Menjalnik deluje tako dobro, da v ročni način praktično nismo potiskali prestavne ročice, najbrž pa bi bilo podobno tudi z ušesi ob volanu. Avtomatika in motor delujeta izvrstno, voznika pa povsem razbremenita tako v počasnem mestnem prometu, kot tudi pri hitrejši ali avtocestni vožnji.
Avto vleče oziroma se zgledno pelje praktično "iz kleti", saj je maksimalni navor 250 Nm na voljo že od 1.500 vrtljajev, pri istih vrtljajih pa motor tudi že doseže največjo moč. Sunek ne popusti vse do 3.250 vrtljajev, živahnost pa se neha pri nekaj nad štiri tisoč vrtljaji. Z mesta do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 200 km/h. Motorja v kabino praktično ni moč slišati niti v višjih vrtljajih, pri vožnji denimo s spuščenimi stekli pa dizelskega porekla vendarle ne more skriti - kar nekaj pove o zvočni izolaciji vozila.
Pri Audiju zdaj tudi v modelu A1 ponujajo sistem Audi drive select, ki je serijsko na voljo pri opremi Sport in štirivaljnikih. Voznik si z gumbom pod samodejno klimatsko napravo tako prilagaja odzivnost motorja, menjalnika in podvozja ter seveda volana. Čeprav ima Drive select le tri programe vožnje (varčni, dinamični in samodejni glede na slog vožnje), ti dodobra spremenijo karakter vozila.
V varčnem Efficiency načinu je stopalka za plin slabše odzivna, praktično vedno ko spustimo plin pa avto začne »jadrati«, kar pripomore k varčevanju z gorivom. Menjalnik takrat prestavlja tik nad prostim tekom oziroma že pri nekje 1.300 vrtljajih, A1 pa se s hitrostjo 50 km/h pelje v kar šesti prestavi ter z okoli 1.200 vrtljaji. V najvišjo sedmo prestavo pri umirjeni vožnji tako prestavi že pri hitrosti 70 km/h, vse to pa ugodno vpliva na porabo.
Za igrive podvige med ovinki bo treba preklopiti na način Dynamic, menjalnik takrat prestavlja pri višjih vrtljajih, stopalka za plin je veliko bolj odzivna in volan nekoliko otrdi. Športni sedeži pri tem telesu nudijo odlično oporo med ovinki, meja podkrmarjenja pa je postavljena precej visoko. Športnejša vožnja davek pusti na črpalki, v povprečju pa smo na testu porabili ugodnih 5,7 litra nafte na sto kilometrov (tovarna 4,3/3,4/3,7).
Mali Audi A1 s svojo simpatično pojavo in številnimi odlikami hitro zasvoji voznika, še raje voznico, celo do te mere, da ga lahko kaj hitro vpiše na seznam želja. Da bi se želja izpolnila pa bo treba odšteti vsaj 17.860 evrov (1.0 TFSI Basis) oziroma 19.500 evrov za osnovnega trivaljnega dizla. Štirivaljni 1.6 TDI stane 21.230 evrov, z opremo Sport 23.040 evrov, S-tronic ga podraži za dva tisočaka.
Če na seznamu dodatne opreme proti koncu odkljukate še kakšen sladkorček, cena hitro zleze prek 28 tisočakov, kolikor je stal testni. Veliko denarja za majhen avto, a Audi je pač Audi, ne glede na njegovo velikost. V vsakem primeru ponudi, kar imajo veliki.
Foto: Matej Kačič