V Sloveniji ni malo ljubiteljev tovarniško predelanih športnih vozil, s katerimi se lahko umirjeno zapeljejo po vsakdanjih opravkih ali pa uživajo v pravi adrenalinski vožnji, kjer štejejo stotinke. Ponudba "hot hatchev" tako sploh ni majhna, zverinam z vzdevki Cupra, GTI, OPC, R.S., vRS in ST pa se je pridružil še 308 GTi.
Najnovejši Peugeotov model je nastal v sodelovanju s specialistom Peugeot Sport, ki se na dirkah Dakar Rally, Le Mans 24 Hours, Pikes Peak in mnogih drugih počuti kot doma, svoje dirkaške izkušnje pa prenese na izbrane modele serijske proizvodnje.
Peugeot si je z novo 308 zastavil visoke cilje, prodajne številke kažejo, da je avto pri kupcih dobro sprejet. Običajnemu naboru modelov za množice (nazadnje smo ga preizkusili z nagrajenim trivaljnikom) pa je spomladi dodal športnejši model GT (s 180 dizelskimi ali 205 bencinskimi konji), v ljubljanskem Mestu oblikovanja pa nam predstavil še najbolj strupeno različico GTi.
Vsi hitri in drzni se bodo tako ali tako najprej zakopali v tehnične podatke, odprli motorni pokrov, pocedili nekaj sline po mišičastem agregatu ter dvignili palec vsaki izpušni cevi posebej. Iz njiju po pritisku na gumb Start namreč močno zagrmi, za kar s pomočjo turbopolnilnika poskrbi 1,6-litrski agregat z 200 kilovati (270 konji).
Motor je sicer znanec iz modela RCZ R, vendar so ga specialisti pri Peugeot Sport še nekoliko dodelali, svoje k zmogljivostim pa prispeva tudi najnižja masa med konkurenco (1.205 kg) oziroma rekordno razmerje med močjo in zmogljivostjo v razredu - 4,46.
Navor 330 Nm med 1900-5500 vrtljaji je dovolj tudi za lahkotno vožnjo brez pretiranega poseganja v prestavno ročico šeststopenjskega menjalnika. Tudi menjalnik je precej dodelan. Z drugačno obdelavo zobnikov in karbonizacijo so poskrbeli za manjšo obrabo in robustno zasnovo, v praksi naj bi bilo pretikanje natančnejše in hitrejše.
Motor največjo moč razvije pri 6000 vrtljajih, že v RCZ R pa je dokazal, da ubrano poje skoraj do 7000 vrtljajev. Z mesta do 100 km/h 308 GTi skoči v šestih sekundah, kilometer pa prevozi v 25,3 sekunde. Od konkurence je na papirju hitrejši le Seat leon cupra z 280 konji, Renault megane RS Trophy in Opel astra OPC sta enako hitra, malce počasnejša pa sta VW golf GTI in Ford focus ST.
Za suvereno lego v ovinkih skrbi delna zapora diferenciala Torsen integrirana v menjalnik, ki po potrebi do 35 odstotkov moči prenese na kolo z oprijemom, kar prinaša boljši izvoz in pospešek iz ovinka. Športna verzija sistema ESP pri tem dopušča več svobode, v skladu z nemirnim karakterjem vozila in voznika pa ga je moč tudi popolnoma izklopiti.
Jasno je, da Peugeot 308 GTi ni za vsakega, zanj se bodo odločili zahtevni in dobro informirani kupci. Po oceni uvoznika bo športnik letno prepričal 18 Slovencev in dve Slovenki. Glede na običajni model 308 bodo kupci mlajši (okoli 44 let), 61 odstotkov pa ga bo uporabljajo prav vsak dan.
V eksplozivni rdeči barvi Ultimate, umetelno obsijan z reflektorji in obkrožen z lutkami je športnik na domači premieri vlekel nase poglede, kot da bi bil na modni brvi v družbi pravih manekenk.
Tudi za 308 GTi tako lahko rečemo, da je maneken, med mirovanjem vedno pripravljen na poziranje in nastopanje. Da ne gre za običajni model, hitro ugotovijo tudi laiki. Na maski, ob strani in zadku nosi napis GTi, zadaj moč poudarja par zajetnih izpušnih cevi, med njima je konkreten difuzor, športno poudarjeni so še pragovi in robovi prednjih odbijačev.
Posebnost modela 308 GTi poudarja še rdeči napis Peugeot na maski med polnima LED žarometoma, rdeč poudarek na spodnjem delu maske ter zavorne čeljusti v rdeči barvi. GTi športnost poudarja tudi z ogromnimi diski (spredaj premer 380 mm, zadaj 268 mm), z atraktivnimi (in na poškodbe zelo občutljivimi) aluminijastimi platišči - vsako tehta zgolj 2,3 kilograma - ter pnevmatikami Michelin Pilot sport super 235/35 ZR19.
Ob tem ima za 11 (spredaj) oziroma en milimeter (zadaj) širše koloteke, za 11 milimetrov pa je bližje tlem. 308 GTi je na voljo v sedmih barvah, poleg rdeče, modre, dveh sivih, perla črne in bele pa ga bo moč spoznati po posebni dvobarvni kombinaciji Coupe franche.
Nekaj sprememb glede na običajni model je tudi v notranjosti, potnike tako pozdravi rdeč napis GTi na stranskih pragovih.
Voznik in sopotnik bosta cenila izrazito športne sedeže z dobrim bočnim oprijemom (kombinacija usnja in alkantare z rdečimi šivi), pedala so iz aluminija, volan usnjen, črnino razbijajo rdečič vstavki in šivi, tudi podlaga ekrana na dotik je rdeča.
Med sedežema je serijsko tudi gumb Sport kot del paketa Driver Sport Pack, s katerim med drugim okrepimo športni zvok, ki odzvanja iz izpušne linije, volan postane trši, stopalka za plin pa bolj odzivna.
Barva instrumentne plošče se iz bele spremeni v rdečo, na sredinskem digitalnem prikazovalniku pa se pojavijo dodatne informacije (moč, navor, tlak kompresijskega polnjenja, bočni in vzdolžni pospešek).
Pri razvoju vozila 308 GTi so pri Peugeot Sport tako kot za potrebe avtomobilskega športa izkoristili težo, učinkovitost podvozja in zavor, zmogljivosti motorja in oporo sedežev. Rezultat je atraktivna puščica, ki bo s svojimi začimbami zadovoljila tudi slovenske sladokusce.
Foto: Matej Kačič, Peugeot