Avto

Francoska puščica za slovenske sladokusce

Peugeot je k nam za zahteven krog kupcev pripeljal strupeni model 308 GTi, s katerim gredo umirjeno po vsakdanjih opravkih ali pa se spustijo v boj za stotinke

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.12.2015 00:01
Čas branja: 4 min

Peugeot-308-GTi-043.1450045606.JPG.e.960px.jpg

V Sloveniji ni malo ljubiteljev tovarniško predelanih športnih vozil, s katerimi se lahko umirjeno zapeljejo po vsakdanjih opravkih ali pa uživajo v pravi adrenalinski vožnji, kjer štejejo stotinke. Ponudba "hot hatchev" tako sploh ni majhna, zverinam z vzdevki Cupra, GTI, OPC, R.S., vRS in ST pa se je pridružil še 308 GTi.

Peugeot-308-GTi-032.1450046220.JPG.s.960px.jpg

Najnovejši Peugeotov model je nastal v sodelovanju s specialistom Peugeot Sport, ki se na dirkah Dakar Rally, Le Mans 24 Hours, Pikes Peak in mnogih drugih počuti kot doma, svoje dirkaške izkušnje pa prenese na izbrane modele serijske proizvodnje.

Peugeot-308-GTi-074.1450046074.JPG.n.960px.jpg

Peugeot ni neznanka v svetu športnih modelov, vanj je vstopil leta 1983 s kultnim modelom 205 GTi, nadaljeval pa z modeli 308 GTi, 405 Mi16, 308 S16,... in nazadnje z modeli 208 GTi ter kupejem RCZ R. Skupaj so jih naredili več kot 800 tisoč, starejši so se s cest pretežno preselili v roke ljubiteljem in zbiralcem, ogledati pa si jih je moč tudi v Peugeotovem muzeju v mestu Socheaux.

Peugeot-308-GTI-7.1450046621.jpg.w.960px.jpg

Peugeot si je z novo 308 zastavil visoke cilje, prodajne številke kažejo, da je avto pri kupcih dobro sprejet. Običajnemu naboru modelov za množice (nazadnje smo ga preizkusili z nagrajenim trivaljnikom) pa je spomladi dodal športnejši model GT (s 180 dizelskimi ali 205 bencinskimi konji), v ljubljanskem Mestu oblikovanja pa nam predstavil še najbolj strupeno različico GTi.

Peugeot-308-Gti-1.1450044373.jpg.s.720px.jpg

Vsi hitri in drzni se bodo tako ali tako najprej zakopali v tehnične podatke, odprli motorni pokrov, pocedili nekaj sline po mišičastem agregatu ter dvignili palec vsaki izpušni cevi posebej. Iz njiju po pritisku na gumb Start namreč močno zagrmi, za kar s pomočjo turbopolnilnika poskrbi 1,6-litrski agregat z 200 kilovati (270 konji).

Peugeot-308-GTi-076.1450044197.JPG.s.960px.jpg

Motor je sicer znanec iz modela RCZ R, vendar so ga specialisti pri Peugeot Sport še nekoliko dodelali, svoje k zmogljivostim pa prispeva tudi najnižja masa med konkurenco (1.205 kg) oziroma rekordno razmerje med močjo in zmogljivostjo v razredu - 4,46.

Peugeot-308-GTi-083.1450045283.JPG.s.960px.jpg

Izboljšave motorja za doseganje športnih značilnosti lahko pripišemo batom Mahle Sport in posebni obdelavi bloka motorja, s spremenjeno geometrijo bata in z novimi injektorji pa so poskrbeli za pospešeno hlajenje. Inženirji so vse skupaj nadgradili z višjim tlakom goriva (200 barov), novo turbino Twin Scroll in posebni obdelavi ojnic.

Peugeot-308-GTI-9.1450046360.jpg.n.960px.jpg

Navor 330 Nm med 1900-5500 vrtljaji je dovolj tudi za lahkotno vožnjo brez pretiranega poseganja v prestavno ročico šeststopenjskega menjalnika. Tudi menjalnik je precej dodelan. Z drugačno obdelavo zobnikov in karbonizacijo so poskrbeli za manjšo obrabo in robustno zasnovo, v praksi naj bi bilo pretikanje natančnejše in hitrejše.

Peugeot-308-GTi-040.1450045943.JPG.s.960px.jpg

Motor največjo moč razvije pri 6000 vrtljajih, že v RCZ R pa je dokazal, da ubrano poje skoraj do 7000 vrtljajev. Z mesta do 100 km/h 308 GTi skoči v šestih sekundah, kilometer pa prevozi v 25,3 sekunde. Od konkurence je na papirju hitrejši le Seat leon cupra z 280 konji, Renault megane RS Trophy in Opel astra OPC sta enako hitra, malce počasnejša pa sta VW golf GTI in Ford focus ST.

Peugeot-308-GTi-066.1450045395.JPG.s.960px.jpg

Za suvereno lego v ovinkih skrbi delna zapora diferenciala Torsen integrirana v menjalnik, ki po potrebi do 35 odstotkov moči prenese na kolo z oprijemom, kar prinaša boljši izvoz in pospešek iz ovinka. Športna verzija sistema ESP pri tem dopušča več svobode, v skladu z nemirnim karakterjem vozila in voznika pa ga je moč tudi popolnoma izklopiti.

Peugeot-308-Gti-3.1450044599.jpg.s.720px.jpg

Kar nekaj Slovencev so tehnični podatki prepričali in so svoj 308 GTi že naročili. Po ceniku je zanj treba odšteti 31.160 evrov, dražja je le prejšnja generacija astre OPC, vendar uvoznik vsaj do konca leta ponuja poseben promocijski popust ob izbiri Peugeot financiranja. Z njim se cena zniža na 28.290,4 evra, s čimer je brutalni lev že bolj zanimiv.

Peugeot-308-Gti-2.1450044511.jpg.s.720px.jpg

Jasno je, da Peugeot 308 GTi ni za vsakega, zanj se bodo odločili zahtevni in dobro informirani kupci. Po oceni uvoznika bo športnik letno prepričal 18 Slovencev in dve Slovenki. Glede na običajni model 308 bodo kupci mlajši (okoli 44 let), 61 odstotkov pa ga bo uporabljajo prav vsak dan.

Peugeot-308-GTi-091.1450045197.JPG.s.960px.jpg

V eksplozivni rdeči barvi Ultimate, umetelno obsijan z reflektorji in obkrožen z lutkami je športnik na domači premieri vlekel nase poglede, kot da bi bil na modni brvi v družbi pravih manekenk.

Peugeot-308-GTi-021.1450045024.JPG.s.960px.jpg

Tudi za 308 GTi tako lahko rečemo, da je maneken, med mirovanjem vedno pripravljen na poziranje in nastopanje. Da ne gre za običajni model, hitro ugotovijo tudi laiki. Na maski, ob strani in zadku nosi napis GTi, zadaj moč poudarja par zajetnih izpušnih cevi, med njima je konkreten difuzor, športno poudarjeni so še pragovi in robovi prednjih odbijačev.

Peugeot-308-GTi-069.1450045503.JPG.e.960px.jpg

Posebnost modela 308 GTi poudarja še rdeči napis Peugeot na maski med polnima LED žarometoma, rdeč poudarek na spodnjem delu maske ter zavorne čeljusti v rdeči barvi. GTi športnost poudarja tudi z ogromnimi diski (spredaj premer 380 mm, zadaj 268 mm), z atraktivnimi (in na poškodbe zelo občutljivimi) aluminijastimi platišči - vsako tehta zgolj 2,3 kilograma - ter pnevmatikami Michelin Pilot sport super 235/35 ZR19.

Peugeot-308-GTi-070.1450045696.JPG.s.960px.jpg

Ob tem ima za 11 (spredaj) oziroma en milimeter (zadaj) širše koloteke, za 11 milimetrov pa je bližje tlem. 308 GTi je na voljo v sedmih barvah, poleg rdeče, modre, dveh sivih, perla črne in bele pa ga bo moč spoznati po posebni dvobarvni kombinaciji Coupe franche.

Peugeot-308-GTI-4.1450044858.jpg.s.960px.jpg

Nekaj sprememb glede na običajni model je tudi v notranjosti, potnike tako pozdravi rdeč napis GTi na stranskih pragovih.

Peugeot-308-GTI-10.1450046469.jpg.e.960px.jpg

Voznik in sopotnik bosta cenila izrazito športne sedeže z dobrim bočnim oprijemom (kombinacija usnja in alkantare z rdečimi šivi), pedala so iz aluminija, volan usnjen, črnino razbijajo rdečič vstavki in šivi, tudi podlaga ekrana na dotik je rdeča.

Peugeot-308-GTi-5.1450046553.jpg.e.960px.jpg

Med sedežema je serijsko tudi gumb Sport kot del paketa Driver Sport Pack, s katerim med drugim okrepimo športni zvok, ki odzvanja iz izpušne linije, volan postane trši, stopalka za plin pa bolj odzivna.

Peugeot-308-GTi-060.1450044130.JPG.s.960px.jpg

Barva instrumentne plošče se iz bele spremeni v rdečo, na sredinskem digitalnem prikazovalniku pa se pojavijo dodatne informacije (moč, navor, tlak kompresijskega polnjenja, bočni in vzdolžni pospešek).

Peugeot-308-GTI-6.1450047339.jpg.s.960px.jpg

Pri razvoju vozila 308 GTi so pri Peugeot Sport tako kot za potrebe avtomobilskega športa izkoristili težo, učinkovitost podvozja in zavor, zmogljivosti motorja in oporo sedežev. Rezultat je atraktivna puščica, ki bo s svojimi začimbami zadovoljila tudi slovenske sladokusce.

Peugeot-308-GTI-11.1450047188.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Peugeot

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Peugeotov modni karavan je prava osvežitev
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeotov modni karavan je prava osvežitev 5

Peugeot s 508 SW nadaljuje tradicijo poslovnih karavanov. Zadnji model pa bolj kot na prostor stavi na športnost, privlačne obline, tehniko in uporabne rešitve. Obenem je krajši in lažji od predhodnika ter vozi proti prestižnim tekmecem

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Avto
Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA
Avto
AvtoMiloš Milač Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA

Chopelin bo v naslednjem mandatu optimiziral prodajo in marketing za pet avtomobilskih znamk v Skupini PSA: Peugeot, Citroën, DS, Opel in Vauxhall