Volkswagen je ob novembrskem razkritju odstopanj pri izpustih CO2 kot kaže neskromno in močno pretiraval. Sedaj namreč družba poroča o le 36 tisoč namesto 800 tisoč vozilih z napačnimi podatki o izpustih CO2, razhajanja pri devetih modelih pa niso 10 do 15 odstotna, merjena so v decilitru ali dveh.
To med drugim pomeni tudi, da FURS ne more računati na dodatne vačne prilive zaradi premalo plačanega davka (davek na motorna vozila), ki je vezan na izpuste ogljikovega dioksida. pri tako majhnih odstopanjih porabe je verjetnost preskoka v višji davčni razred namreč zelo majhna.
Volkswagen je v današnjem sporočilu za javnost zapisal, da družba ob internem preverjanju ni ugotovila novembra napovedanih špekulacij s podatki o izpustih CO2. Podatke o izpustih in tovarniško izmerjeni porabi goriva v homologacijah bo potrebno popraviti pri le devetih modelih Skupine za 0,1 oziroma 0,2 litra. To pomeni, da dejansko zavaja le 36 tisoč vozil Skupine Volkswagen in ne 800 kot je pretekli mesec razkrila Volkswagen.
Nemški proizvajalec bo še pred božičem objavil meritve izpustov, ki jih bo potrdila tudi neodvisna tehnična služba. Za vozila znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda, pri katerih bo potem potrjena interna ugotovitev o pravilnosti prvotnih podatkov, ne bo nobenih posledic. Še naprej bodo brez omejitev ostala v ponudbi in prodaji. Za manjše število modelov, pri katerih so prisotna odstopanja, pa bodo v okviru običajnih postopkov spremenili homologacijske vrednosti.
Dve milijardi evrov denarja, ki jih je Volkswagen rezerviral za reševanje afere z izpusti CO2, tudi za doplačila davkov lokalnih finančnim uradom, je proizvajalec umaknil iz rezervacij, kar bo vidno vplivalo tudi na poslovni izid za leto 2015. Težave z previsokimi izpusti NOx pa Volkswagen rešuje še naprej.
Preberite si še: Ogoljufani kupci, pazite, da svoje odškodnine ne zamudite