Osem zveznih držav ZDA bi po letu 2050 prepovedale prodajo novih avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem, o podobnem ukrepu pa razmišljajo tudi v Quebecu, na Nizozemskem, v Nemčiji, na Norveškem in v Veliki Britaniji, poroča ameriška avtomobilska revija Car and driver.
Po letu 2050 konec za avte na fosilna goriva?
Ameriške zvezne države Rhode Island, New York, Connecticut, Maryland, Massachusetts, Oregon in Vermont sledijo programu Kalifornije, ki močno podpira uvedbo električnih in hibridnih avtomobilov, obenem pa si je zadala cilj prekinitve prodaje avtomobilov na fosilna goriva po letu 2050. Poleg omenjenih ameriških zveznih držav o podobnem ukrepu razmišljajo tudi v Quebecu, na Nizozemskem, v Nemčiji, na Norveškem in v Veliki Britaniji, poroča strokovna revija.
Letos dosežen prvi milijon za električne in priključne hibride
Po uvedbi omenjenih ukrepov se bodo izpusti osebnih vozil v prometu zmanjšali za 40 odstotkov, kar bo prineslo pozitivne učinke na okolje. Prodaja električnih in priključnih hibridov (avtomobilov z bencinskim motorjem in električnim motorjem na zunanje polnjenje) bo konec septembra letos, skupna prodaja v zadnjih petih letih, dosegla milijon enot, ZDA si na tem področju reže vodilni 40 odstotni delež.
Dirka dveh sorodnih tehnologij
Prihodnje leto bo prodaja priključnih hibridov po napovedih Jato Dynamicsa dosegla 430 tisoč enot. Letna prodaja izključno električnih avtomobilov pa se bo do leta 2019 postopno povečevala do 500 tisoč enot.
Bencinski motorji bodo v bližnji prihodnosti igrali pomembno vlogo, predvsem v povezavi z elektriko in zaradi bistvenih prednosti, dosega in časa polnjenja, pred zgolj električnimi. To potrjuje poročilo družbe IHS Automotive, ki pravi, da bo prodaja Prodaja priključnih hibridov bo leta 2020 presegla prodajo električnih
Napovedi po letu 2020 vključujejo električne avtomobile in priključne hibride. Njihova prodaja naj bi leta 2022 poskočila na tri milijone, polovičen delež si bo odrezala Kitajska, leta 2025 pa bomo zemljani kupili že 5,5 milijona avtomobilo, pravi Jato Dynamics.
Najbolj množični so ta hip klasični hibridi
Klasični hibridi z, v teoriji, manjšimi prihranki pri izpustih, so doslej našli že prek devet milijonov kupcev - najmočnejša je Toyota (znamki Toyota in Lexus) z osem milijoni prodanih vozil.
Toyota bo vsaj do leta 2021 vztrajala pri klasičnih hibridih.
Med električarji vodi nissan leaf
Med posameznimi znamkami je na področju električnih avtomobilov najmočnejši Nissan z globalno uspešnico leaf, ki je lani prepričal prek 61 tisoč kupcev. Na drugem mestu je priključni hibrid mitsubishi outlander PHEV z 31.689 vozili (od oktobra 2013 je mitsubishijev hibrid le v Evropi našel prek 50 tisoč kupcev), tesno pa mu sledi zgolj električni tesla model S s 31.655 vozili.
Električni avtomobili sicer niso novost v avtoindustriji, na trgu so že 178 let. V preteklosti so jih zasenčili bencinski in dizelski avti, zadnja leta pa počasi ponovno prihajajo do izraza.