Avto

Vsestranska bavarska 'enka'

BMW serije 1 je s prenovo postal privlačen tudi na pogled, kombinacijo varčnega dizla in štirikolesnega pogona v 118d xDrive pa je moč oceniti za eno najbolj optimalnih in vsakodnevno uporabnih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.12.2015 00:02
Čas branja: 6 min

BMW-118d-xDrive-020.1449698090.JPG.s.960px.jpg

BMW serije 1 je pred prenovo veljal za nekakšnega črnega račka družine športno-elegantnih Bavarcev. Kljub pogonu zadaj oziroma na vsa štiri kolesa, ki v obeh primerih ponuja klasičen BMW-jev športni užitek, odličnih motorjih, značilno nizkemu položaju sedenja, vrhunski ergonomiji, hišno prepoznavni notranjosti in družinski prostornosti je bila deležna številnih negativnih opazk glede svoje oblike. "Grda kot pes!" je bila ena izmed hujših.

BMW-118d-xDrive-026.1449698174.JPG.s.960px.jpg

Tako grozno hudo seveda ni bilo, o čemer pričajo tudi visoke prodajne številke, kljub vsemu pa smo že kar malce nestrpno čakali na njeno prenovo. "V Münchnu so gotovo slišali pripombe na račun neprivlačnega obraza in zadka svoje "enke", gotovo bodo pri osvežitvi najmanjšega modela stvari postavili na pravo mesto," smo si tako mrmrali in v začetku leta pred predstavitvijo novinca stiskali pesti. In so jih! "Lep avto," se je tako slišalo iz številnih ust, ko smo se mimo pripeljali s prenovljeno BMW serije 1. Pohvala za "enko", da ji skoraj ni para.

BMW-118d-xDrive-035.1449698014.JPG.s.960px.jpg

Oblikovno prej ne najbolj posrečena "enka" je zdaj BMW od prvega do 432,9 milimetra, kolikor meri v dolžino, od prejšnje pa se najbolj razlikuje po sprednjih in zadnjih žarometih. Tiste na nosu serijsko prinašajo LED dnevne luči, za doplačilo tudi polno (in prilagodljivo) LED izvedbo, prenovljene zadnje luči imajo zdaj značilno "L" obliko, prepoznavnost pa krepi LED tehnologijo.

BMW-118d-xDrive-057.1449697813.JPG.s.960px.jpg

Prefinjen dotik oblikovalcev na pravih mestih je tako poskrbel za večjo skladnost s preostalim delom vozila, BMW 1 je zdaj na pogled odločnejši, bolj športno naravnan ter predvsem očem veliko bolj prijazen, kar za prejšnjo obliko žarometov ne bi mogli trditi.

BMW-118d-xDrive-067.1449698329.JPG.s.960px.jpg

Ob tem so na novo zasnovane značilne ledvičke, večje so tudi odprtine za zrak in rahlo spremenjeni odbijači. Tisti po srcu bolj športno naravnani si bodo izmed štirih paketov za 3.100 evrov izbrali paket Sport line, ki bo z nekaj premišljenimi detajli na karoseriji še poudaril dinamiko vozila.

BMW-118d-xDrive-443.1449699756.JPG.n.960px.jpg

V notranjosti večjih sprememb ni. Mnogi bodo dodali "Na srečo!", saj je "enka" že prej imela vse na svojem mestu, obenem ponujala enkraten in izrazito športen položaj za volanom, vrhunske materiale in kvaliteto izdelave.

BMW-118d-xDrive-469.1449694576.JPG.s.960px.jpg

V testni petvratni različici nas je na športno udobnih sedežih pozdravilo rdeče usnje Dakota (1.677 evrov), nad katerim je kdo tudi vihal nos, kljub vsemu pa si je na koncu moral priznati, da prav slednje v avto vdahne še dodatno mero ekskluzivnosti in prestiža.

BMW-118d-xDrive-316.1449694670.JPG.n.960px.jpg

Kombinacija zunanjosti (biserna barva, lična 17-palčna platišča) in notranjosti je bila tako najbolj všeč nežnejšemu spolu, nenazadnje je serija 1 v precejšnji meri namenjena prav ženskam.

BMW-118d-xDrive-144.1449699490.JPG.s.960px.jpg

Natančno žensko oko je ob dokaj klasičnih merilnikih na instrumentni plošči pri tem opazilo malo število gumbov na osrednjem delu armaturke. Pohvalilo je njihovo logično razporeditev ter 6,5-palčni zaslon visoke ločljivosti na sredini in vrhunsko navigacijo (1.951 evrov), preprosto uporaben krmilnik iDrive, priročen predalček za avtomobilski ključ na sredinskem grebenu, rdeče poudarke na armaturki in kontrastne rdeče šive na dokaj debelem volanu.

BMW-118d-xDrive-485.1449699564.JPG.s.960px.jpg

Trikraki usnjen športni volan z nekaj tipkami za lažje upravljanje infozabavnega sistema in tempomata dobro sede v roke, veliko bolj, kot prestavna ročica 6-stopenjskega ročnega menjalnika. S slednjo si predvsem punce niso ravno na "ti", saj je za premik v vzvratno prestavo potrebno kar nekaj moči, pri odločnem pretikanju iz tretje v drugo prestavo pa mehka ročica rada zaide v prazno in športni vtis izpuhti. Rešitev pri številnih različicah je seveda na dlani, stane 2.200 evrov in je vredna vsakega centa: 8-stopenjski samodejni menjalnik.

BMW-118d-xDrive-407.1449694456.JPG.s.960px.jpg

Pri BMW so s prenovo serije 1 seveda poskrbeli tudi za dopolnitev (trivaljniki) in osvežitev (več moči) motorne palete, skupaj je na voljo 14 motornih različic. Štirivaljnike z dna ponudbe sta nadomestila 1,5-litrska trivaljna turbobencinar in turbodizel (116i, 116d), na čelu po učinkovitosti je 116d efficient dynamics (tovarniška poraba 3,4 litra, 89 gramov CO2 na kilometer) na vrhu ponudbe pa je posodobljen trilitrski šestvaljnik v M135i z 240 kilovati moči (326 KM) - tudi kot xDrive. Slednjega si je moč omisliti tudi pri močnejših dizlih, pri večini modelov si lahko naročite tudi samodejni menjalnik.

BMW-118d-xDrive-285.1449700649.JPG.s.960px.jpg

V ceniku BMW serije 1 s petimi vrati je ob 14 različicah na dnu 116i za 22.950 evrov, vstopni 1,6-litrski dizel 114d pa stane 25.100 evrov. Novi trivaljnik je z 26.250 evri nekaj dražji, k enki pa se morda še najbolje poda 2,0-litrski dizel s 150 (118d) ali 190 konji (120d), ki staneta 28.250 oziroma 30.250 evrov.

BMW-118d-xDrive-129.1449698269.JPG.s.960px.jpg

Bogatejši paket Advantage avto podraži za 1.400 evrov, posebna paketa Sport Line in Urban Line za 3.100 evrov, M paket za 4.300 evrov, štirikolesni pogon xDrive v 118d pa stane 2.100 evrov. Za 30.350 evrov tako dobite najcenejši BMW s pogonom na vsa štiri kolesa.

BMW-118d-xDrive-277.1449699837.JPG.s.960px.jpg

Na testu smo sicer imeli različico 118d xDrive Sport Line za 33.450 evrov (39.800 z dodatno opremo), njena edina večja pomanjkljivost za nas pa je pravzaprav vezana na samodejni menjalnik. Ta v takšni kombinaciji namreč ni na voljo in smo se tako morali zadovoljiti z ročnim, ki pa nam je kot precej natančen in hiter s kilometri vendarle prirasel k srcu in dopolnjeval vozniške užitke tudi med hitreje odpeljanimi odseki.

BMW-118d-xDrive-274.1449701300.JPG.s.960px.jpg

Na levi ob menjalniku so tudi pri "enki" namreč značilni gumbi, s katerimi vsakemu BMW vidno spremenimo karakter. Če je Eco namenjen varčevanju in Comfort udobju, Sport in Sport+ pospešita srčni utrip. K višanju utripa in nasmehu na obrazu je za marsikoga kar malce presenetljivo pripomogel tudi štirikolesni pogon xDrive, saj zaradi svoje učinkovitosti, bliskovitega delovanja in sozvočja z elektronsko pametjo (tudi delno ali povsem izklopljiv ESP) dviguje meje užitkov.

BMW-118d-xDrive-111.1449700125.JPG.s.960px.jpg

Skozi hitro odpeljane ovinke elektronika s pomočjo senzorjev navor bliskovito hitro razporeja h kolesom, ki ga v tistem trenutku najbolj potrebujejo, s tem pa vozniku in vozilu daje dodatno mero suverenosti, konkurenco pa pusti daleč zadaj. Ob grobem pretiravanju je sicer moč občutiti nekaj prekrmarjenja, vendar elektronika blago in skoraj nezaznavno poskrbi, da varnost ostane na prvem mestu.

BMW-118d-xDrive-098.1449700038.JPG.s.960px.jpg

O kakšnem nenadzorovanem opletanju zadka tako ni govora, xDrive "enka" se tako pelje kot po tračnicah praktično v vseh vremenskih pogojih. Pozitiven vtis in izkušnjo dopolnijo še izjemno komunikativen volanski mehanizem, uglašeno podvozje in idealna razporeditev mase med prednjo in zadnjo premo, ki skupaj do potankosti berejo voznikove želje in v nižjem premijskem razredu postavljajo skorajda nedosegljive standarde.

BMW-118d-xDrive-261.1449700392.JPG.s.960px.jpg

Prav vozna dinamika in užitki med vožnjo so namreč prednosti BMW 1 pred konkurenco, saj kot edini v razredu (za zdaj še) ponuja zadnji pogon, s katerimi voznik z nasmehom hiti iz zavoja v zavoj. Seveda, v osnovi je xDrive kot eden izmed najbolj naprednih štirikolesnih pogonov v službi varnosti in stabilnosti v različnih zahtevnih razmerah in podlagah, kot sta denimo dež in sneg. V takšnih razmerah se odlično obnese, tako ne čudi, da je priljubljena izbira v goratih deželah, pri BMW pa so ga v "enki" ponudili tudi zato, ker ga imata Audi A3 in Mercedes A.

BMW-118d-xDrive-193.1449700170.JPG.s.960px.jpg

Brez primernega motorja seveda ni dobre zabave. Če sta modela 114d in 116d namenjena bolj umirjenim voznikom, je 118d odlična izbira za tiste, ki za gorivo ne želijo odšteti celega premoženja, hkrati pa svoja čutila radi kdaj pa kdaj spustijo na pašo.

BMW-118d-xDrive-179.1449700244.JPG.s.960px.jpg

Vrstni štirivaljnik s turbinskim polnilnikom s spremenljivo geometrijo turbine in sistemom neposrednega vbrizgavanja goriva preko skupnega voda z elektromagnetnimi šobami zmore 110 kW (150 KM) moči (prej 143 KM) ter ponudi največji navor 320 Nm med 1500-3000 vrtljaji.

BMW-118d-xDrive-460.1449692583.JPG.e.960px.jpg

V prostem teku motor sicer ne more skriti svojega dizelskega porekla, vendar pa z naraščanjem vrtljajev postaja vse bolj miren in uglajen. Avto se lagodno pelje že tik nad prostim tekom, o karakteristikah motorja vse pove dejstvo, da hitrost 50 km/h brez težav vzdržuje v peti prestavi z vsega 1.000 vrtljaji, enako gre 50 km/h tudi v šesti, kjer pa se vrtljaji dvignejo na 1.300. Pospeševanje je sicer dokaj hitro ter zaradi ugodne krivulje navora zelo zvezno.

BMW-118d-xDrive-330.1449692886.JPG.e.960px.jpg

Navora je sicer več kot dovolj, da po prestavni ročici ni treba kdo ve kako pogosto posegati, pozornost med prestavljanjem pa je pritegnilo samodejnega dodajanje vmesnega plina in izenačevanje vrtljajev. Kot pri kakem športniku, funckija pripomore k manjši obremenitvi motorja in lažjemu oziroma mehkejšemu prestavljanju - vsekakor pohvalno.

BMW-118d-xDrive-439.1449693157.JPG.s.960px.jpg

Šibkejša različica dvolitrskega dizla v 118d z mesta do stotice sicer pospeši v 8,4 sekunde ter doseže največjo hitrost 210 km/h. Tovarna za 1.500 kg težko vozilo (okoli 85kg več kot brez xDrive) obljublja porabo 5,6/4,1/4,7 litra (malce več kot brez xDrive), na testu pa smo po potovalnem računalniku porabili 6,3 litra dizla na sto kilometrov. Precej ugoden rezultat, sploh ker se nismo vozili ravno "kot po jajcih", seveda pa tistim bolj zahtevnim priporočamo močnejšo 190-konjsko različico v 120d xDrive, ki za 34.450 evrov ponuja še samodejni menjalnik.

BMW-118d-xDrive-063.1449693223.JPG.n.960px.jpg

Pri BMW se s prenovo enke niso dotaknili le zunanjosti in motorjev, ampak tudi sistemov za pomoč vozniku. Tako je na voljo sistem aktivnega asistenta za uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop & Go, najnovejša generacija sistema za pomoč pri parkiranju omogoča bočno parkiranje na ozka parkirna mesta, omejena z dvema ovirama ali samo na eni strani, ter tudi samodejno prečno parkiranje.

BMW-118d-xDrive-497.1449693665.JPG.n.960px.jpg

Tu je še kamera za pomoč pri vzvratni vožnji ter prikaz omejitve hitrosti z informacijami o prepovedi prehitevanja, prek aplikacij pa se lahko v avtomobil integrira dodatne spletne storitve.

BMW-118d-xDrive-447.1449693446.JPG.s.960px.jpg

Ker se zunanje mere niso spreminjale, gre v prtljažnik 360 litrov oziroma 1.200 s podiranjem zadnje sedežne klopi, kar je dovolj tudi za družinske potrebe.

BMW-118d-xDrive-301.1449692518.JPG.s.960px.jpg

Na 269 cm medosne razdalje je razmeroma dovolj prostora za štiri odrasle, pet se jih bo že precej neudobno stiskalo. Seveda se bodo malce bolje počutili tisti na sprednjih sedežih, zadnja klop pa je tako ali tako oblikovana tako, da kot kaka skrbna mama objame telo največ dveh potnikov.

BMW-118d-xDrive-366.1449693611.JPG.s.960px.jpg

BMW je z opazno kozmetično prenovo serije 1 dodobra popravil vtis, ki ga je tri leta skušal popravljati z odlično vozno dinamiko in počutjem v kabini. Za sedanjo "enko" se tako zdi, da ima končno vse, kar premijski avto potrebuje za velik uspeh. Če k temu dodamo še odličen štirikolesni pogon in več kot soliden motor, se tudi ob končni ceni splača zamižati na eno oko ter podpisati kupoprodajno pogodbo. Poplačilo sledi na cesti.

BMW-118d-xDrive-241.1449697404.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime
Avto
AvtoUroš Božin Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime 16

Po dveh desetletjih premora ter po upokojitvi serije 6 se v ponudbo BMW vrača serija 8 kupe, ki je pomenila vrhunec športnosti in ekskluzivnosti.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Vozniška poslastica za uspešne očete
Avto
AvtoMatej Kačič Vozniška poslastica za uspešne očete 7

Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)