Cena dizelskega goriva na mediteranskih borzah, izražena v evrih, je na začetku 14-dnevnega obdobja, ki je podlaga za določitev cen goriv, upadala predvsem zaradi evra, proti koncu pa zaradi znižanja vrednosti surovine. Upad cene litra dizla, vključujoč vse dajatve (te pomenijo dobrih 60 odstotkov cene), bi po naši oceni tako lahko znašal okoli dveh odstotkov. Cena litra dizla bi tako lahko prvič po marcu 2010 upadla pod 1,10 evra. Na mediteranski borzi se je cena dizla v evrih znižala za 17 odstotkov, v slovenskih bencinskih prodajalnah pa nekoliko manj (predvsem zaradi povišanih dajatev za nekaj več kot desetino).
Liter bencina in kurilnega olja bo po naših izračunih ostal na ravni minulega 14-dnevnega obdobja. Bencin bi se lahko nekoliko pocenil, medtem ko pri kurilnem olju naši izračuni na podlagi nepopolnih podatkov pokažejo možnost manjše podražitve.
Lahko pričakujemo nove pocenitve?
Proti koncu tedna se je cena nafte na finančnih trgih znižala, skladno s tem tudi cene predvsem pogonskih goriv (kurilno olje manj). Res se je evro v primerjavi z dolarjem okrepil, kar vpliva na formulo izračuna najvišje dovoljene cene goriv v Sloveniji, a je učinek pocenitve nafte za zdaj prevladal nad krepitvijo evra. Če bodo cene ostale blizu zadnjim vrednostim, si lahko slovenski kupec ob koncu leta obeta pocenitev vseh goriv. Je pa za takšne napovedi še prezgodaj, še posebej v času, ko bo finančne trge prevzel nemir pred najverjetnejšim prvim zvišanjem ključne obrestne mere ameriške centralne banke Fed po devetih letih (po pričakovanjih naj bi se to zgodilo 16. decembra).
Gašperšič bi ceste gradil z dražjim bencinom
Z novim letom pa bi lahko na ceno bencina vplival tudi infrastrukturni sklad, ki ga po poročanju Dnevnika načrtuje minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Sklad, iz katerega bi zagotovili denar za krpanje in posodabljanje dotrajane cestne infrastrukture, naj bi se namreč v začetku polnil s tremi centi od vsakega prodanega litra bencina.