Novi kupe Mercedesovega razreda C se v zadnjem letošnjem mesecu pripelje na slovenski trg, povsem na vrhu pa je izvedenka AMG v dveh različicah - »običajna« oziroma šibkejša in močnejša, ki so ji dodali še črko S. Novi kupe v izvedbi AMG - in ta »delavnica« iz nemškega Affalterbacha je tisto, kar pri BMW pomeni M, pri Audiju pa RS - utegne malenkost razdvajati. Tistim, ki so pričakovali izrazito dirkaško, skoraj ferrarijevsko podobo, se bo zdel nekako mlačen, tisti, ki se nočejo izrazito izpostavljati, pa ga bodo videli in tudi razumeli kot žlahtnega mercedesa z dovolj očitnim dirkaškim pedigrejem.
Zrasel je v velikana, tudi malo se je poredil
AMG C 63 coupe ima seveda precej skupnega z običajnim kupejem razreda C, a je tudi razlik veliko, saj naj bi bili enaki le streha, vrata in pokrov. V dolžino se potegne do 475 centimetrov (kar je skoraj sedem centimetrov več kot prej), širša sta tako sprednji kot zadnji kolotek, za 62 oziroma 66 milimetrov. Prtljažnik je, pričakovano, izgubil nekaj prostornosti (45 litrov manj), avto pa se je zredil za kakšnih 80 kilogramov (1.725 kilogramov brez voznika), kar je (tudi) posledica bolj toge oziroma čvrste karoserije. Notranjost diha prepoznavno premijsko odličnost, ki pa ji je dodano marsikaj tistega oziroma takšnega, kar ne dopušča dvomov tudi o dirkaškem pedigreju.
Dirkaštvo in luksuz, tudi zelo draga ura IWC
Odlična školjkasta prednja sedeža z voljnim usnjem, vgrajenima vzglavnikoma in emblemom AMG, armatura, ki je oblečena v prijetno dišeče umetno usnje, v spodnjem delu dirkaško prirezan volan in prestavni lopatici, s katerima ukazuješ sedemstopenjskemu samodejnemu menjalniku AMG speedshift, velik, vendar ne prevelik barvni zaslon na vrhu sredinskega tunela, pa pod njim analogna mehanska ura uglednega in dragega IWC iz precej zakotnega švicarskega Schaffhausna. Malenkost, ki dokazuje, da so športnost zajeli z veliko žlico, a niso pozabili na podrobnosti, ki ugajajo. S kakšno navdušujočo prostornostjo in udobnostjo sedenja zadaj se ta AMG ne more in verjetno tudi noče pohvaliti, a vseeno ostaja štirisedežnik s solidno velikim prtljažnikom.
Dvojčka s pomembno razliko
In še k bistvu. Obe izvedenki, torej močnejšo (S) in tudi šibkejšo, poganja enak motor. To je bencinski štirilitrski osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma. Številke, ki določajo naravo tega avtomobila, so spoštljive: 350 kilovatov oziroma 476 konjskih moči pri šibkejši varianti, 375 kilovatov oziroma 510 konjskih moči pri različici S, navora je za 650 oziroma 700 newtonmetrov že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Veliko, impresivno veliko, a odločilen pomen ima podatek o razmerju med težo in konjsko močjo, ki je le 3,4 oziroma 3,6 kilograma na konjsko moč.
Je pomembno, da ima močnejši AMG coupe serijsko vgrajeno elektronsko (!), šibkejši pa mehansko zaporo zadnjega diferenciala? Je, nedvomno, še posebej ob hitri, dirkaško ostri vožnji, kajti zapora zmanjša vrtenje notranjega kolesa v ovinkih brez zaviranja, s tem pa omogoča hitrejše pospeševanje iz ovinka.
Do stotice v 3,9 sekunde, hitrost do 290 ...
Pri obeh izvedenkah je končna hitrost omejena na znanih 250 kilometrov na uro, vendar jo je mogoče povečati na 290, medtem ko se do magične stotice pripelješ v formulaških 3,9 oziroma štirih sekundah. S precej upravičenega dvoma zapišem še tovarniški podatek o povprečni porabi (tam okoli devet litrov), medtem ko izpust ogljikovega dioksida dosega vrednost od 200 do 209 gramov na kilometer. Ampak vse to je suhoparna statistika.
AMG C 63 S coupe, ki nam ga je bilo dovoljeno voziti tudi na španskem dirkališču Ascari v bližini andaluzijske Malage, kar se je pozneje izkazalo za pametno in zdravo, ima zelo, zelo raznolik značaj - če hočeš, zmoreš, predvsem pa če si upaš. Pomembna so tri stikala: tisto, ki odreja vozni program (skupaj jih je pet, in sicer comfort, sport, sport +, race in individual), tisto, ki vozniku omogoča povsem avtonomno prestavljanje speedshifta brez vmešavanja elektronike, in tretje, s katerim nastavljaš zvok izpušnega sistema (tri nastavitve). Natančno v tem zaporedju.
Krotek na pogled, zverina v rokah
V osnovnih nastavitvah je S coupe povsem običajen nedeljsko krotek avto, ki je, parkiran pred najboljšim sosedom, vreden pogleda in ogleda. Toda že pri vključenem programu sport+ in nekoliko drugačnem zvoku agregata ti postane jasno, da klasična pogonska zasnova (motor spredaj, pogon zadaj), velika medosna razdalja, široki koloteki in nizko težišče zagotavljajo čistokrvne, toda še vedno obvladljive dirkaške občutke. Ampak ko prestaviš v »race«, onemogočiš vmešavajočo se prestavno elektroniko in odpreš vse registre izpuha, se v hipu znajdeš v povsem drugem svetu: motor se oglaša s pavarottijevsko močjo in prej obvladljive ovinke bliskovito spremeni v zmuzljive drsalnice. To ni več kupe za vsak dan, ampak brutalnež, ki zahteva vajeno roko, prefinjeno nogo in predvsem trezno glavo. Roko na srce: veliko, kaj veliko, nešteto krogov na Ascariju bi bilo potrebnih, da bi AMG C 63 S coupe peljal dirkaško učinkovito, očem všečno in opazovalcem elegantno. Ni preprosto, seveda ne.
Zgodba se začne pri 93.270 evrih
AMG C 63 coupe S je »najbolj športni mercedes C doslej«. Tovarniška trditev ni grozno pretiravanje. A gre zraven še kakšen, vsekakor manj prijeten pridevnik - tudi eden najdražjih, kajti na voljo je za 93.270 oziroma S za 102.240 evrov. Ni malo, ne bo za veliko (slovenskih) žepov. In morda je zelo pomembno še nekaj drugega - novi C coupe z značko AMG je še vedno in predvsem mercedes.
Čeprav ima AMG C 63 coupe veliko vsega, je seznam doplačljive, želene in gotovo tudi koristne opreme tako rekoč neskončno dolg. Keramične zavore, skoraj pol lažje od klasičnih, stanejo 7.174 evrov. Paket AMG Drivers, ki omogoča povečanje končne hitrosti na 290 kilometrov na uro, je na voljo za 4.612 evrov, za dodatnih 1.281 evrov pa greš še na poseben tečaj za voznike vozil AMG, medtem ko te oblazinjenje v napi, ki odbija sončne žarke, olajša za 4.355 evrov. Avto, obarvan v indijevo srebrno barvo, vse skupaj podraži za 3.382 evrov, TV-tuner za digitalni televizijski sprejem pa še za 1.389 evrov. Kdor si omisli strop v črni tkanini, bo zanj odštel 491, za rdeče varnostne pasove pa 421 evrov.
Foto: Janez Kovačič, Vinko Kernc in Mercedes-Benz