Avto

510 ''konjev'' je nedeljsko krotkih ali ponedeljkovo brutalnih

Mercedes-benz AMG C 63 coupe ima zlasti v močnejši izvedbi S dvojni značaj: skoraj nedeljsko krotek, a hkrati razgrajaški, skoraj brutalen, če voznik hoče in si upa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.12.2015 01:38
Dopolnjeno: 03.12.2015 09:16
Čas branja: 5 min
510 ''konjev'' je nedeljsko krotkih ali ponedeljkovo brutalnih
Navzven C coupe v izvedbi AMG ne deluje mačistično dirkaško, a ga nekaj dodatkov opazno razlikuje od običajne izvedenke. Od te je tudi nekaj daljši, seveda širši, pa tudi nekaj težji, kar je posledica dirkaško čvrstejše karoserije.

Podoba je nežno, pravzaprav prefinjeno dirkaška: kupejevska linija, v skrajne konce karoserije potisnjena kolesa, zadnji difuzor s po dvema paroma izpušnih cevi ... Mercedes-benz AMG C 63 coupe, najnovejši izdelek stuttgartske avtomobilske hiše, je najbolj športni mercedes C doslej.

Novi kupe Mercedesovega razreda C se v zadnjem letošnjem mesecu pripelje na slovenski trg, povsem na vrhu pa je izvedenka AMG v dveh različicah - »običajna« oziroma šibkejša in močnejša, ki so ji dodali še črko S. Novi kupe v izvedbi AMG - in ta »delavnica« iz nemškega Affalterbacha je tisto, kar pri BMW pomeni M, pri Audiju pa RS - utegne malenkost razdvajati. Tistim, ki so pričakovali izrazito dirkaško, skoraj ferrarijevsko podobo, se bo zdel nekako mlačen, tisti, ki se nočejo izrazito izpostavljati, pa ga bodo videli in tudi razumeli kot žlahtnega mercedesa z dovolj očitnim dirkaškim pedigrejem.

Mercedes-Benz-C63-AMG-Coupe-2017-1600x1200-wallpaper-23.1449076205.jpg.n.960px.jpg
Notranjost se dokazuje s prestižem in nekaterimi neizrazitimi dirkaškimi dodatki. Na sredinskem tunelu je opazna analogna mehanska ura švicarskega IWC.

Zrasel je v velikana, tudi malo se je poredil

AMG C 63 coupe ima seveda precej skupnega z običajnim kupejem razreda C, a je tudi razlik veliko, saj naj bi bili enaki le streha, vrata in pokrov. V dolžino se potegne do 475 centimetrov (kar je skoraj sedem centimetrov več kot prej), širša sta tako sprednji kot zadnji kolotek, za 62 oziroma 66 milimetrov. Prtljažnik je, pričakovano, izgubil nekaj prostornosti (45 litrov manj), avto pa se je zredil za kakšnih 80 kilogramov (1.725 kilogramov brez voznika), kar je (tudi) posledica bolj toge oziroma čvrste karoserije. Notranjost diha prepoznavno premijsko odličnost, ki pa ji je dodano marsikaj tistega oziroma takšnega, kar ne dopušča dvomov tudi o dirkaškem pedigreju.

C-AMG-2.1449094346.JPG.s.960px.jpg
Odlična školjkasta prednja sedeža z voljnim usnjem, vgrajenima vzglavnikoma in emblemom AMG, armatura, ki je oblečena v prijetno dišeče umetno usnje, v spodnjem delu dirkaško prirezan volan in prestavni lopatici,...

Dirkaštvo in luksuz, tudi zelo draga ura IWC

Odlična školjkasta prednja sedeža z voljnim usnjem, vgrajenima vzglavnikoma in emblemom AMG, armatura, ki je oblečena v prijetno dišeče umetno usnje, v spodnjem delu dirkaško prirezan volan in prestavni lopatici, s katerima ukazuješ sedemstopenjskemu samodejnemu menjalniku AMG speedshift, velik, vendar ne prevelik barvni zaslon na vrhu sredinskega tunela, pa pod njim analogna mehanska ura uglednega in dragega IWC iz precej zakotnega švicarskega Schaffhausna. Malenkost, ki dokazuje, da so športnost zajeli z veliko žlico, a niso pozabili na podrobnosti, ki ugajajo. S kakšno navdušujočo prostornostjo in udobnostjo sedenja zadaj se ta AMG ne more in verjetno tudi noče pohvaliti, a vseeno ostaja štirisedežnik s solidno velikim prtljažnikom.

1056675-15C792-022
Pol nos moči, navora in žlahtnosti - to je ročno sestavljen štirilitrski V8 biturbo s 350 ali 375 kilovati - 476 ali 510 konjskimi močmi, brez ali z oznako S.

Dvojčka s pomembno razliko

In še k bistvu. Obe izvedenki, torej močnejšo (S) in tudi šibkejšo, poganja enak motor. To je bencinski štirilitrski osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma. Številke, ki določajo naravo tega avtomobila, so spoštljive: 350 kilovatov oziroma 476 konjskih moči pri šibkejši varianti, 375 kilovatov oziroma 510 konjskih moči pri različici S, navora je za 650 oziroma 700 newtonmetrov že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Veliko, impresivno veliko, a odločilen pomen ima podatek o razmerju med težo in konjsko močjo, ki je le 3,4 oziroma 3,6 kilograma na konjsko moč.

Je pomembno, da ima močnejši AMG coupe serijsko vgrajeno elektronsko (!), šibkejši pa mehansko zaporo zadnjega diferenciala? Je, nedvomno, še posebej ob hitri, dirkaško ostri vož­nji, kajti zapora zmanjša vrtenje notranjega kolesa v ovinkih brez zaviranja, s tem pa omogoča hitrejše pospeševanje iz ovinka.

1056682-15C792-023
AMG C 63 S coupe, ki nam ga je bilo dovoljeno voziti tudi na španskem dirkališču Ascari v bližini andaluzijske Malage, kar se je pozneje izkazalo za pametno in zdravo.

Do stotice v 3,9 sekunde, hitrost do 290 ...

Pri obeh izvedenkah je končna hitrost omejena na znanih 250 kilometrov na uro, vendar jo je mogoče povečati na 290, medtem ko se do magične stotice pripelješ v formulaških 3,9 oziroma štirih sekundah. S precej upravičenega dvoma zapišem še tovarniški podatek o povprečni porabi (tam okoli devet litrov), medtem ko izpust ogljikovega dioksida dosega vrednost od 200 do 209 gramov na kilometer. Ampak vse to je suhoparna statistika.

AMG C 63 S coupe, ki nam ga je bilo dovoljeno voziti tudi na španskem dirkališču Ascari v bližini andaluzijske Malage, kar se je pozneje izkazalo za pametno in zdravo, ima zelo, zelo raznolik značaj - če hočeš, zmoreš, predvsem pa če si upaš. Pomembna so tri stikala: tisto, ki odreja vozni program (skupaj jih je pet, in sicer comfort, sport, sport +, race in individual), tisto, ki vozniku omogoča povsem avtonomno prestavljanje speedshifta brez vmešavanja elektronike, in tretje, s katerim nastavljaš zvok izpušnega sistema (tri nastavitve). Natančno v tem zaporedju.

15C-1404-049.1449094585.JPG.w.960px.jpg
Magično stikalo, ki dodobra spremeni naravo mercedesa-AMG C 63 coupe, z S ali brez. V osnovnih nastavitvah je lahko nedeljsko krotek, v skrajnih se prelevi v dirkalnika,...

Krotek na pogled, zverina v rokah

V osnovnih nastavitvah je S cou­pe povsem običajen nedeljsko krotek avto, ki je, parkiran pred najboljšim sosedom, vreden pogleda in ogleda. Toda že pri vključenem programu sport+ in nekoliko drugačnem zvoku agregata ti postane jasno, da klasična pogonska zasnova (motor spredaj, pogon zadaj), velika medosna razdalja, široki koloteki in nizko težišče zagotavljajo čistokrvne, toda še vedno obvladljive dirkaške občutke. Ampak ko prestaviš v »race«, onemogočiš vmešavajočo se prestavno elektroniko in odpreš vse registre izpuha, se v hipu znajdeš v povsem drugem svetu: motor se oglaša s pavarottijevsko močjo in prej obvladljive ovinke bliskovito spremeni v zmuzljive drsalnice. To ni več kupe za vsak dan, ampak brutalnež, ki zahteva vajeno roko, prefinjeno nogo in predvsem trezno glavo. Roko na srce: veliko, kaj veliko, nešteto krogov na Ascariju bi bilo potrebnih, da bi AMG C 63 S coupe peljal dirkaško učinkovito, očem všečno in opazovalcem elegantno. Ni preprosto, seveda ne.

15C-1404-035.1449094886.JPG.s.960px.jpg

Zgodba se začne pri 93.270 evrih

AMG C 63 coupe S je »najbolj športni mercedes C doslej«. Tovarniška trditev ni grozno pretiravanje. A gre zraven še kakšen, vsekakor manj prijeten pridevnik - tudi eden najdražjih, kajti na voljo je za 93.270 oziroma S za 102.240 evrov. Ni malo, ne bo za veliko (slovenskih) žepov. In morda je zelo pomembno še nekaj drugega - novi C coupe z značko AMG je še vedno in predvsem mercedes.

Sedem tisočakov za keramične zavore, 4.612 za paket AMG...

Čeprav ima AMG C 63 coupe veliko vsega, je seznam doplačljive, želene in gotovo tudi koristne opreme tako rekoč neskončno dolg. Keramične zavore, skoraj pol lažje od klasičnih, stanejo 7.174 evrov. Paket AMG Drivers, ki omogoča povečanje končne hitrosti na 290 kilometrov na uro, je na voljo za 4.612 evrov, za dodatnih 1.281 evrov pa greš še na poseben tečaj za voznike vozil AMG, medtem ko te oblazinjenje v napi, ki odbija sončne žarke, olajša za 4.355 evrov. Avto, obarvan v indijevo srebrno barvo, vse skupaj podraži za 3.382 evrov, TV-tuner za digitalni televizijski sprejem pa še za 1.389 evrov. Kdor si omisli strop v črni tkanini, bo zanj odštel 491, za rdeče varnostne pasove pa 421 evrov.

Foto: Janez Kovačič, Vinko Kernc in Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Osvajalski napad na čustva in razum
Avto
AvtoMatej Kačič Osvajalski napad na čustva in razum 4

Mercedes-Benz A je najcenejša vstopnica v svet avtomobilskega prestiža, vendar športno navdahnjen, polno opremljen, moderen, tehnično napreden in predvsem nabit z varnostno-asistenčnimi sistemi v nekaterih pogledih celo presega najbolj prestižen S. Tak seveda ni poceni, a boste na zapravljen denar hitro pozabili.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.