Avto

Oster jezik, hedonizem in trma velikega japonca

Lexus RX tako vztrajno sili v svojo smer, da so ga kupci sprejeli, tekmeci pa mu začeli slediti; trd oreh ostaja le dizelska Evropa, a navade se tudi na stari celini spreminjajo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.12.2015 00:01
Dopolnjeno: 03.12.2015 16:10
Čas branja: 5 min
Oster jezik, hedonizem  in trma velikega japonca
Lexus RX četrte generacije prinaša bolj oster videz, razkošno kabino in še bolj učinkovit hibridni sklop z 230 kilovati in povprečno tovarniško porabo 5,2 litra. Osnovni dvolitrski turbo v RX 200T stane slabih 60 tisočakov, hibrid skoraj 70 tisoč evrov. A oprema je bogata že v osnovnih paketih.

Veliki japonec v četrti generaciji govori bolj oster oblikovalski jezik, njegov značaj pa se ni občutno spremenil, le boljši je na prav vseh področjih. Kupcem ponuja res izjemno prestižno okolje prostorne kabine, tih in močan, tudi učinkovit hibridni sklop in bolj pozitiven ugled od nemške konjenice.Če pogledam v bližnjo preteklost, si japoncev v luksuznem razredu nisem niti znal predstavljati - dokler ni prišel lexus. Sprva sem o njem bral v nemških revijah, ki so prvo luksuzno limuzino LS, takrat namenjeno zgolj ameriškemu trgu, označile kot odlično kupčijo z veliko serijske opreme, ki si jo pri nemcih moral doplačati, udobjem in zvočno izolacijo ter akustiko koncertne dvorane ter res, ampak res dolgočasno in nedomiselno obliko. Lexus se je uspešno uveljavljal le v ZDA, tam ta hip posega po vrhu lestvice prestižnih znamk. V Evropo in Azijo je prišel pozneje, precej po tiho, podobno je pri nas.

PB250533.1449091952.JPG.e.960px.jpg
Nekaj manj ostre poteze na zadku, še vedno kar nekaj prostora v prtljažniku glede na vgrajeno baterijo - 539 litrov do 1.612 litrov. Pri le bencinskem 200T je večji za 14 litrov.

Oster jezik, mehak značaj

Tiste kritike o dolgočasnosti so Japonci, kot kaže, vzeli zares, saj sodobni lexusi govorijo sicer lep in zboren, a tudi oster oblikovalski jezik. Skromnosti ni več, prednji del zadnjega in hkrati največjega luksuznega terenca te znamke ima mogočno masko, ostro zarezane linije karoserije od robov maske, blatnikov, motornega pokrova do stranskega dela, na katerem se lomi svetloba. Žarometi so v LED-tehniki, prav tako smerniki z 18 sijalkami, ki rišejo trak iz maske navzven. Karoserija je tudi sodobnejša, zaradi številnejših zvarov je za 30 odstotkov bolj toga. RX je v primerjavi s predhodnikom precej zrasel (dolg je 4,89 metra, 12 centimetrov več kot prej), čeprav tega na prvi pogled ni opaziti. Še vedno je težak, hibrid tehta natanko 2,1 tone (le bencinski 200T 215 kilogramov manj) - zaradi velikosti, kopice opreme in baterije, ki mu omogoča delno neslišno in varčno vožnjo.

PB250606.1449093085.JPG.w.960px.jpg
Prostornost, res udobni in dobro oblazinjeni sedeži in veliko opreme v prednjem delu kabine.

PB250648.1449075947.jpg.n.960px.jpg
Kar 12,3 palčen oziroma 31-centimetrski zaslon spravljen daleč pod vetrobransko steklo, zato da pogled ne potuje daleč od ceste.

Razkošna, prijetna in dodelana kabina

Ostrine karoserije se tam tudi končajo, značajsko je RX namreč natanko takšen kot njegov predhodnik, le precej boljši. V kabini vas bo pričakal s širokimi, čvrstimi in udobno oblazinjenimi sedeži, oblečenimi v mehko usnje. Šivi so brezhibni, materiali prijetni na videz in otip, stikala so mehka in se hitro spoprijateljijo z voznikovo dlanjo - denimo miška na sredinski konzoli, s katero se sprehajate po 12,3-palčnem zaslonu, gumbi na sredinski konzoli ali pa prijetno odebeljena ročica samodejnega menjalnika. V kabini je res veliko prostora v vse smeri, to velja tudi za potnike na zadnji klopi, ki bodo uživali še v električnem pomiku naslona.

PB250601.1449075943.jpg.n.960px.jpg
Vstopanje v RX je v primerjavi z vse nižjimi limuzinami pravo olajšanje. Prijetno je tudi nadaljevanje zgodbe, ki v ničemer ne zaostaja za klasičnim, torej limuzinskim luksuzom. Poleg veliko prostora v vse smeri zadnja klop ponuja razvajanje tudi z električnim pomikom naslonskega dela.

Sam videz in tudi upravljanje stikal pa je bolj tehnične, na prvi pogled kar zapletene narave. Funkcij je pač veliko, od nastavitve čvrstosti podvozja, delovanja menjalnika, klimatske naprave in vrhunskega radia do sprehajanja z miško prek menijev velikega zaslona pod vetrobranskim steklom. Miška lepo sede v roko, sprva se zdi neubogljiva, a se je gibov mogoče hitro navaditi. Nad armaturno ploščo z elektronskimi merilniki, ti lahko pokažejo ali skrijejo podatke o motornih vrtljajih, navajajo pa še pretok energije med motorjema, kolesi in baterijo, je še lepo berljiv 24-centimetrski prikazovalnik podatkov na prednje steklo. Oprema je bogata tudi na področju varnosti, saj zajema številne asistenčne sisteme aktivne varnosti. Radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta in samodejnega zaviranja bodo denimo serijski.

PB250609.1449075948.jpg.n.960px.jpg
Z laserjem graviran les na sredinski konzoli, tehniko si je Lexus našel v medicini.

Velike obljube, še vedno dober vtis

Za pogon že od leta 2005 v RX večinoma skrbi hibrid, v zadnjem pa je sklop močno osvežen, čeprav tehnični podatki tega ne dajejo misliti. Bencinski motor je namreč še vedno 3,5-litrski šestvaljnik, zdaj pa zmore 193 kilovatov. Pri pogonu mu pomagata dva električna motorja s skupno močjo 183 kilovatov. Šibkejši med njima poganja zadnja kolesa, zato je RX tudi štirikolesno gnan. Rezultat treh strojev je skupna moč 230 kilovatov (313 konjskih moči), sanjska tovarniška poraba 5,2 litra (izpust je 120 gramov, 25 manj kot pri predhodniku) in res odločen pogon v praksi. RX 450h se premakne neslišno, v mestu se na božanje plina odzove z večinoma električnim pogonom, na podeželju si stroji podajajo roko, ko deluje bencinski, generator polni baterije. Ob odločnem pritisku na plin delujeta oba pogona, RX do stotice pospeši v manj kot osmih sekundah, ob tem pa kljub brezstopenjskemu menjalniku CVT nevsiljivo in nemoteče grgra. Za volanom takšnega stroja se ni težko odpovedati dizlu, ki ga Lexus iz okoljskih in načelnih razlogov vztrajno zavrača. Le poraba seveda še zdaleč ni takšna, kot jo obljublja tovarna. Zgolj petlitrske žeje sicer nismo pričakoval, devet­litrske ob razmeroma umirjeni vožnji pa tudi ne. Tu je napredek manjši od naših pričakovanj.

PB250654.1449092315.JPG.s.960px.jpg
Z novim lexusom RX smo se zapeljali po Lizboni in njenem obrobju, na severu do Mafre, drugi dan pa proti jugu do Setubala. Prevzemno mesto vozil so organizatorji dobro izbrali - sodoben hotel Myriad s konstruktcijo v obliki jadra v neposredni bližini mostu Vasca da Game.

Mali turbo se dobro znajde, le varčnost mu ne gre

Podobno velja za dvolitrski klasični štirivaljni turbo s 175 kilovati, ki je povsem nov v ponudbi RX. Moči ima veliko, navora s 350 newtonmetri še nekaj več kot le bencinski motor v hibridnem sklopu, za volanom pa se zdi, da ima celo nekaj bolj športen značaj, saj se rad zavrti in tudi zdravo, a ne preglasno oglasi. Motor, ki bo prepričeval kupce z dna cenika s ceno dobrih 59 tisoč evrov, načeloma zadovolji vse želje, le pri porabi pokaže premalo volje do sodelovanja. Tovarniških 7,9 litra v povpreč­ju naraste na dobrih 11 do 12 litrov.

PB250620.1449092540.JPG.e.960px.jpg

Pravi RX je hibrid, Slovence bo stal vsaj 70 tisočakov

A vseeno se zdi, da je RX pravi le s hibridom, ki bo pri nas stal slabih 70 tisoč evrov. Umirjen, tih in tudi odločen sklop se namreč idealno sklada z razkoš­nim značajem RX. Tega je delno mogoče tudi prilagajati, v 30 stopnjah nastavljiva trdota podvozja RX lahko vdahne tudi nekaj športnega duha, oprema sport še nekaj več, a RX se tudi v tej nastavitvi ne bo nikoli počutil prav dobro. Podobno, sicer v nekaj manjši meri, velja tudi za nemške velikane.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov
Avto
AvtoMatej Kačič Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov 9

Hibridni lexus ES 300h bo pri nas novinec v razredu poslovnih limuzin, ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine pa v praksi navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice 4

Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.