Lexus v Evropi in po svetu dosega veliko rast prodaje. V ZDA se je v prvih devetih mesecih letos s prodajo 247 tisoč vozil močno približal BMW in Mercedes-Benzu, za njima zaostaja manj kot tri tisoč vozil. V Evropi sicer dosega manj kot desetino prodaje najbolje prodajanega tekmeca Audija, a ima drzne načrte. Letos želi v Evropi vključno z Rusijo doseči prodajo 60 tisoč vozil, leta 2020 že sto tisoč. Skromne številke na stari celini so po našem mnenju povezane z odsotnostjo dizelskega motorja v ponudbi lexusov. Ta namreč trmasto vztraja pri bencinskih hibridih. Zakaj je tako, nam je na predstavitvi novega modela RX pojasnil prvi mož znamke v Evropi Alain Uyttenhoven.
Tekmeci v Evropi odlično prodajajo dizelske motorje, vi pa vseeno vztrajate pri hibridih.
Prepričan sem, da dizel ni najboljša rešitev za avtomobile višjega cenovnega razreda, saj so bolj nemirni, v prihodnje pa bodo zaradi zaostrovanja emisijskih predpisov vse dražji. Hibrid je precej bolj udobna in tiha rešitev, v mestu se lahko polovico časa vozite zgolj na elektriko, ob tem se bo njihova cena, predvsem cena baterij, z večanjem količin v prihodnje zniževala, torej obrnjeno kot pri dizelskih motorjih. Sčasoma se bosta ceni dizelskih motorjev in bencinskih hibridov izenačili, verjamem da se bo to zgodilo že leta 2020.
Naslednja stopnja hibridov so priključni hibridi, tudi tu so tekmeci bolj dejavni
V ponudbi imamo prius priključni hibrid, pri drugih modelih pa vztrajamo pri klasičnih hibridih, za to pa imamo dobre razloge. Verjamemo namreč, da lahko mejo 95 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, zastavljeno za leto 2021, dosežemo s klasičnimi hibridi, ki so cenejši in precej lažji od tistih z večjo baterijo in zunanjim polnjenjem (priključni hibrid). Po letu 2021, ko se bodo predpisi zaostrili, meja izpustov pa bo upadla na 75 gramov, se bomo bolj resno preusmerili na priključne hibride. Verjamemo, da bo takrat ta tehnologija tudi bolj dostopna kot danes. V prid klasičnih hibridov govori tudi dejstvo, da uporabniki v mestu svoje priključne hibride polnijo zelo redko, torej ne izkoriščajo tehnologije. Redno polnjenje uspeva le voznikom, ki živijo na podeželju in imajo dostop do lastne vtičnice.
Kakšna pa je cena tehnologije priključnih hibridov?
V prvi vrsti je to dodatna masa baterije, ki doseže vsaj sto kilogramov, kar pomeni tudi večjo porabo bencinskega motorja. Še pomembnejši dejavnik pa je cena. Če bi denimo z lexusom RX450 na zunanje polnjenje želeli doseči doseg 50 kilometrov zgolj na elektriko, bi motor in zmogljivejša baterija za deset tisoč evrov dvignila ceno avtomobila.
V katere razrede boste še vstopili?
Lahko vam le namignem - v Evropi se polovica prestižnih znamk proda v cenovnem razredu pod 40 tisoč evrov, tu v tem hipu nastopamo zgolj z modelom CT200h.
Ob kar umirjeni vožnji sem z lexusom RX450h porabil med devetimi in desetimi litri bencina, obljubljate pa 5,2, to je kar precejšnje odstopanje.
To je kar veliko, sam s prejšnjim modelom dosegam porabo 8,5 litra, verjamem pa, da je mogoče ob res umirjeni vožnji doseči porabo pod sedmimi litri.