Avto

(Intervju) Priključni hibrid bi ceno obtežil z desetimi tisočaki, dizlom pa se iztekajo leta

Šef evropskega Lexusa Alain Uyttenhoven o tem zakaj znamka vztraja pri klasičnih hibridih, zaenkrat zavrača priključne in iz enačbe popolnoma izključuje dizelske motorje

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.12.2015 17:35
Čas branja: 2 min
(Intervju) Priključni hibrid bi ceno obtežil z desetimi tisočaki, dizlom pa se iztekajo leta
Dizel ni najboljša rešitev za avtomobile višjega cenovnega razreda, saj so bolj nemirni, v prihodnje pa bodo zaradi zaostrovanja emisijskih predpisov vse dražji. Hibrid je precej bolj udobna in tiha rešitev, v mestu se denimo lahko polovico časa vozite zgolj na elektriko," je prepričan Alain Uyttenhoven, direktor Lexusa v Evropi.

Alain Uyttenhoven, direktor prestižne znamke Lexus v Evropi, trdno verjame v klasične hibride, čeprav konkurenca v Evropi vozi na nafto in se obenem podaja tudi na področje bolj naprednih priključnih hibridov. Zanje pravi, da so predragi, za dizle pa, da bodo to še postali.

Lexus v Evropi in po svetu dosega veliko rast prodaje. V ZDA se je v prvih devetih mesecih letos s prodajo 247 tisoč vozil močno približal BMW in Mercedes-Benzu, za njima zaostaja manj kot tri tisoč vozil. V Evropi sicer dosega manj kot desetino prodaje najbolje prodajanega tekmeca Audija, a ima drzne načrte. Letos želi v Evropi vključno z Rusijo doseči prodajo 60 tisoč vozil, leta 2020 že sto tisoč. Skromne številke na stari celini so po našem mnenju povezane z odsotnostjo dizelskega motorja v ponudbi lexusov. Ta namreč trmasto vztraja pri bencinskih hibridih. Zakaj je tako, nam je na predstavitvi novega modela RX pojasnil prvi mož znamke v Evropi Alain Uyttenhoven.

Tekmeci v Evropi odlično prodajajo dizelske motorje, vi pa vseeno vztrajate pri hibridih.

Prepričan sem, da dizel ni najboljša rešitev za avtomobile višjega cenovnega razreda, saj so bolj nemirni, v prihodnje pa bodo zaradi zaostrovanja emisijskih predpisov vse dražji. Hibrid je precej bolj udobna in tiha rešitev, v mestu se lahko polovico časa vozite zgolj na elektriko, ob tem se bo njihova cena, predvsem cena baterij, z večanjem količin v prihodnje zniževala, torej obrnjeno kot pri dizelskih motorjih. Sčasoma se bosta ceni dizelskih motorjev in bencinskih hibridov izenačili, verjamem da se bo to zgodilo že leta 2020.

Naslednja stopnja hibridov so priključni hibridi, tudi tu so tekmeci bolj dejavni

V ponudbi imamo prius priključni hibrid, pri drugih modelih pa vztrajamo pri klasičnih hibridih, za to pa imamo dobre razloge. Verjamemo namreč, da lahko mejo 95 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, zastavljeno za leto 2021, dosežemo s klasičnimi hibridi, ki so cenejši in precej lažji od tistih z večjo baterijo in zunanjim polnjenjem (priključni hibrid). Po letu 2021, ko se bodo predpisi zaostrili, meja izpustov pa bo upadla na 75 gramov, se bomo bolj resno preusmerili na priključne hibride. Verjamemo, da bo takrat ta tehnologija tudi bolj dostopna kot danes. V prid klasičnih hibridov govori tudi dejstvo, da uporabniki v mestu svoje priključne hibride polnijo zelo redko, torej ne izkoriščajo tehnologije. Redno polnjenje uspeva le voznikom, ki živijo na podeželju in imajo dostop do lastne vtičnice.

Kakšna pa je cena tehnologije priključnih hibridov?

V prvi vrsti je to dodatna masa baterije, ki doseže vsaj sto kilogramov, kar pomeni tudi večjo porabo bencinskega motorja. Še pomembnejši dejavnik pa je cena. Če bi denimo z lexusom RX450 na zunanje polnjenje želeli doseči doseg 50 kilometrov zgolj na elektriko, bi motor in zmogljivejša baterija za deset tisoč evrov dvignila ceno avtomobila.

V katere razrede boste še vstopili?

Lahko vam le namignem - v Evropi se polovica prestižnih znamk proda v cenovnem razredu pod 40 tisoč evrov, tu v tem hipu nastopamo zgolj z modelom CT200h.

Ob kar umirjeni vožnji sem z lexusom RX450h porabil med devetimi in desetimi litri bencina, obljubljate pa 5,2, to je kar precejšnje odstopanje.

To je kar veliko, sam s prejšnjim modelom dosegam porabo 8,5 litra, verjamem pa, da je mogoče ob res umirjeni vožnji doseči porabo pod sedmimi litri.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Tam, kjer nastajajo sanje in se kali razvoj
Avto
AvtoMiloš Milač Tam, kjer nastajajo sanje in se kali razvoj

Managerska kategorija ponuja največ, kar v tem hipu ponuja avtomobilska industrija, obenem pa narekuje tehnične in oblikovne smernice, ki bodo vplivale na manjše modele

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke