Neodvisni evropski konzorcij je predstavil zadnje rezultate preizkusnih trkov v katerih je preveril varnost 15 avtomobilov.
Med odličnjake se je zapisala naslednja enajsterica: BMW X1, lexus RX, Mercedes-Benz GLC, Infiniti Q30, jaguarja XE in XF, opel astra, kii sportage in optima ter renaulta megane in talisman. Štiri zvezdice sta osvojila nissan navara in mini clubman, tri BMW Z4, opel vivaro in renault trafi in dve lanci ypsilon.
Cilj za 2016 - samodejno zaviranje pred pešcem
V EuroNCAP so za odličnjake zapisali, da imajo vgrajen sistem samodejnega zaviranja (AEB), kot del serijske ali dodatne opreme, obenem pa so napredovali tudi na drugih področjih. Denimo varnosti zadnjih potnikov za katero poskrbijo zategovalniki varnostnih pasov zadaj, kar se odraža pri novih čelnih trčenjih ki zajemajo celotno površino prednjega dela avtomobila. Ob tem so nekateri sistemi AEB zmožni samodejnega zaviranja, ko se kot ovira na cesti pojavi pešec. Ta kriterij bo EuroNCAP v ocenjevanje vključil šele prihodnje leto.
Mercedes-Benz GLC blestel v dveh kategorijah
Po posameznih sklopih so se odličnjaki odrezali različno dobro. Mercedes-Benzov športni terenec GLC je dosegel najboljšo oceno - 95 odstotkov vseh možnih točk pri varnosti odraslih potnikov. V tej kategoriji se je GLC najbolje odrezal pri čelnem trku in varnosti prednjih dveh potnikov, pri potnikih na zadnji klopi pa je bil nekaj slabše ocenjen pri zaščiti zgornjega dela telesa. Najbolje med petnajsterico, z 89 odstotki vseh točk, pa je bil ocenjen tudi pri varnosti otrok.
Astra in megane na cilj s petimi zvezdicami
Tekmeca iz nižjega srednjega razreda, opel astra in renault megane sta na cilj pripeljala s podobno visokimi ocenami, oba pa sta osvojila pet zvezdic za varnost. Astra je najboljše rezultate dosegla pri varnosti odraslih potnikov z osvojenimi 86 odstotki vseh možnih točk, najslabše pa pri sistekih aktivne varnosti s 75 odstotki točk. Renault megane je nemško tekmico prehitel pri varnosti odraslih potnikov z 88 odstotki točk, za njo pa je zaostal pri varnostnih sistemih z 71 odstotki točk.
Pešcem najbolj prijazna sta infiniti Q30 in BMW Z4
Pri zaščiti pešcev sta bila najbolje ocenjena infiniti Q30, ki si je zaradi dobrih rezultatov na ostalih treh preizkusih prislužil pet zvezdic za varnost in BMW Z4 z 91 odstotki vseh točk. Z4 je sicer dosegel le tri zvezdice pri skupni oceni, kar gre pripisati predvsem starosti model, roadsterski zasnovi in zelo skromni založenosti sistemov aktivne varnosti. Na tem področju je Z4 opremljen le s sistemom za ESP in opozorilnikom za nepripet varnostni pas osvojil le 46 odstotkov vseh možnih točk.
Z varnostnimi najbolje založena sta jaguarja XF in XE
V kategoriji aktivne varnosti pa vsaj v zadnjem preizkusu petnajsterice blestela jaguarja XF in XE, dosegla sta 83 oziroma 82 odstotkov vseh možnih točk. Angleža imata poleg sistema ESP in opozorilnika za varnostni pas v opremi še sistem za slednje znotraj pasov, samodejno zaviranje v sili in omejevalnik hitrosti.
V tej kategoriji se je v letošnjih preizkusih daleč najbolje odrezal volvo XC90 z vsemi možnimi doseženimi točkami.
Lancia ypsilon - znanka iz preteklosti z rezultati preteklosti
Še poraženec zadnjih preizkusov lanci ypsilon. Italijanka je osvojila le dve zvezdnici za varnost, v kategorijah zaščite odraslih potnikov je dosegla 44 odstotkov vseh možnih točk, pri zaščiti pešcev 64 odstotkov in pri varnostnih sistemih le 38 odstotkov. Največ, 79 odstotkov točk, je dosegla pri zaščiti otrok.