Sodobni multitasking časi na trenutke kar kličejo po tem, da bi človek imel več avtov hkrati ali pa vsaj sklenil kompromis, ki bi zadovoljil čim več želja in potreb. Peugeot z modelom 308 GT tako prihaja kot naročen za moderne očete (in seveda mame) ter vse tiste, ki ob številnih vsakodnevnih obveznostih pogosto tudi bijejo bitko s časom, v prostem času pa se radi tako umirijo, kot "odklopijo".
Kar nekaj avtomobilskih znamk je v tem začutilo svojo priložnost, med njimi tudi Peugeot z modelom 308 GT. Recept je preprost! Iz police vzemi enega izmed bolj popularnih modelov, zmešaj zanj kako ekskluzivno barvo, ga malce znižaj, mu natakni nekaj atraktivnih športnih dodatkov, v notranjosti poskrbi za dodatne finese, poudari njegov glas ter ga seveda opremi z zmogljivim motorjem. Voila, idealen družinski avto za vsakdanjo bitko s časom je tu!
Peugeot 308 GT je tako posebna in na oko privlačna športna izpeljanka običajnega modela, ki je na naših cestah vse prej kot redek gost - letos so jih prodali 632, kar ga uvršča na sedmo mesto med podobnimi vozili v razredu, kjer sicer kraljuje VW golf. Na zunaj se GT loči od običajnih modelov, vendar ne deluje bahaško.
Nase kompaktni športnik najbolj opozori z ekskluzivno in z imenom več kot zgovorno modro barvo magnetic (Peugeot jo ceni na 500 evrov), diskretnimi napisi GT, posebnimi 18-palčnimi aluminijastimi platišči in črno lakiranimi vzvratnimi ogledali, obenem je spredaj znižan za sedem in zadaj za 10 milimetrov, večji so tudi zavorni diski, širše nizkopresečne pnevmatike in okrasne obloge pragov pa zaokrožijo športni podpis.
Spredaj 308 GT prepoznavnost krepi z učinkovitimi polnimi LED žarometi, sekvenčno delujočimi smerniki in dodatnimi zračnimi režami za hlajenje motorja, zadaj pa športno nabritost izdajajo v črno lakiran zračni difuzor, ter na vsaki strani po en konkreten zaključek izpuha. Pozorno oko bo - če bo imelo čas - ugotovilo, da sta oba lažna, prava dvojna izpušna cev pa je skrita pod odbijačem. A nič zato, športni lev bo s svojim prihodom (in še bolj odhodom) gotovo naredil vtis na mimoidoče.
Pod motornim pokrovom 24.840 evrov vrednega športnika (testni je z nekaj dodatne opreme stal 27.210 evrov, s popusti pa 24.485 evrov) je namreč lahko že znani, preizkušeni in tudi hvaljeni 1,6-litrski turbo bencinski motor e-THP, nastal v kooperaciji z BMW, ki v GT zmore 151 kilovatov oziroma 205 "konjev". Peugeot je s tem prst uperil predvsem v Kio pro_cee'd GT z 204 konji, za enakovredno kosanje z golfom GTI, leonom cupro, meganom RS, astro OPC in focusom ST pa bo prava stvar 308 GTI, ki k nam pride v teh dneh.
Da je čas med vožnjo s 308 GT kar letel, je poskrbela tudi okusno opremljena notranjost z nekaj stilskimi dodatki. Ob odprtju vrat nas na instrumentni plošči tako doleti pozdravno sporočilo GT na posebnem ozadju v obliki šahovnice.
Usnjen in spodaj prisekan volan nosi zgovoren napis GT, športni pridih dajejo aluminijaste stopalke, ob gumbu Sport pa je še aluminijast gumb za zagon motorja.
Armaturno ploščo in obloge krasijo rdeči šivi, morda bi bil rdeče lahko obarvan še sredinski položaj volana, ugaja tudi temna stropna obloga. Na sedežih prevladuje kombinacija usnja in alkantare, seveda ne gre brez rdečih šivov, sedeži so sicer udobni ter dobro držijo telo tudi v hitreje odpeljanih ovinkih.
Na sredini armaturne plošče je velik 9,7-palčni večfunkcijski zaslon na dotik, s katerim upravljamo multimedijske naprave, navigacijski sistem, telefon in (žal) tudi prezračevanje. Čeprav je P308 že naš stari znanec, se na uravnavanje temperature prek na dotik občutljivega ekrana ne moremo toliko navaditi, da bi to počeli intuitivno in brez umikanja pogleda s ceste.
Dobra plat umika skoraj vseh gumbov v zaslon na dotik je všečni minimalizem, prav nič minimalistični pa niso bili Peugeotovci pri varnostni opremi. Poleg tistega, kar vsebuje najbogatejši paket opreme, so pri GT ponudili različne sisteme za pomoč pri vožnji (600 evrov). Driver Assistance Pack, ki vsebuje radarski merilnik v prednjem delu vozila, združuje tri sisteme: aktivni tempomat, opozorilnik o nevarnosti trčenja ter samodejno zaviranje v sili. Vozniku so v pomoč še sistem za nadzor mrtvega kota, vzvratna kamera ter aktivna pomoč pri parkiranju (600 evrov).
Rally navdušenci bodo ob pogledu med sedeža povesili nos, ročna zavora je namreč elektronska in tako ne dopušča niti malo igranja z ritko - tudi če je podlaga spolzka. Tudi vse štiri utripalke v imenu varnosti se vklopijo že pri malce bolj odločnem zaviranju, kar med ovinki ni ravno v sozvočju s športnim duhom, vendar pa je to tudi že skoraj vse, kar bi mu lahko zamerili.
„Baby GTI" bo ljubiteljem športne vožnje namreč ponudil veliko užitkov za volanom. Ob pospeševanju se čuti sunek v hrbet, motor vleče precej zvezno od 1.500 vrtljajev (tehnologija twinscroll) pa spet ne tako zelo brutalno. Agregat ima dober največji navor, 285 Nm namreč ponuja v območju 1750-4000 vrtljajev, kar pride še posebej do izraza, ko želimo voziti varčno.
Zmerna vožnja vas bo na vsakih sto odpeljanih kilometrov stala okoli sedem litrov bencina, ob odločnejšem pritiskanju na plin ter izrabljanju odlično nastavljenega podvozja pa zlahka preseže deset litrov, tudi več. V povprečju smo na testu porabili devet litrov goriva (tovarna 7,4/4,6/5,6).
Pri odločnem pospeševanju - z mesta do 100 km/h GT sicer potrebuje 7,5 sekunde ter doseže 235 km/h - je impresiven pogled na merilnik vrtljajev, ki se konča pri številki 7. Tudi tukaj igla potuje neobičajno, v nasprotni smeri urinega kazalca in čeprav se v normalnem načinu rdeče polje začne pri številki 6.000 - kjer tudi razvije največjo moč -, elektronika motorju veselje do vriskanja prekine šele pri 6.800 vrtljajih. In tudi tokrat daje vtis, da mu tudi prek "sedmice" ne bi pošla sapa.
Foto: Jure Makovec
Tako se nismo kaj dosti začudili, ko se pri pritisku na tipko Sport med sedežema merilniki obarvajo rdeče ter s tem „rdeče polje" popolnoma zakrijejo.
Športni način nima le vizualnega učinka na voznika in potnike, pač pa motor postane glasnejši in zvok bolj globoko (k temu resda bolj kot izpušni sistem ali motor pripomorejo Denonovi zvočniki za 550 evrov), stopalka za plin postane bolj odzivna, električni variabilni servo otrdi, vozniku pa se med merilnikoma prikazujejo podatki o trenutni moči motorja (do 205 KM), navoru (do 285 Nm) in tlaku v turbini (do 2.2 bara) ali vzdolžnega in prečnega pospeševanja (v g).
Da gredo v ovinkih vrednosti na manjšem informacijskem zaslonu tja proti ena poskrbi tudi natančen volan - ta je prijetno oziroma dirkaško majhen, merilniki pa so seveda postavljeni za njim). Šeststopenjski ročni menjalnik je več kot soliden, hiter in natančen.
K zelo dobremu občutku in nadpovprečni vodljivosti vozila - tudi ob popolnoma izklopljenem ESP - pripomorejo še uravnoteženo podvozje (malenkost trše od običajnega, hkrati udobno tudi za normalno vožnjo in daljše poti) ter dobro razmerje med maso in močjo. Zelo učinkovite so tudi zavore, Peugeot 308 GT pa je glede na konkurenco tudi dokaj lahek - tehtnica namreč pokaže le 1.275 kg.
Peugeot 308 GT tako na ceste prinaša športni šarm na francoski način. Francozi so - ob kvalitetni izdelavi, izbranih materialih, veliko všite varnosti in opreme - v atraktivno obliko svoje tristoosmice vpeljali še toliko športne note, da se GT brez težav znajde v športnem društvu.
Foto: Jure Makovec, Matej Kačič