Dame se v mačistični panogi, kot je avtomobilska industrija, najpogosteje znajdejo na oddelkih za stike z javnostjo in za trženje. Trem damam pa je uspel veliki met, saj so se zavihtele na vrh posameznih avtomobilskih proizvajalcev. Poleg predsednice uprave Citroëna Linde Jackson je to uspelo še predsednici uprave General Motorsa Mary Barra in Annette Winkler, ki je na vrhu nemškega Smarta.
Linda Jackson, dama in še Angležinja, se je kot prva ženska v zgodovini zavihtela na vrh francoskega proizvajalca avtomobilov Citroën. Po karierni lestvici tega proizvajalca se vzpenja od leta 2005, lani pa jo je prvi mož skupine PSA Carlos Tavares postavil za predsednico uprave. Jacksonova je v intervjuju za Finance izrazila prepričanost, da stekleni strop v avtomobilski industriji izginja, se je pa v preteklosti sama pogosto zadela vanj. Poleg tega trdno verjame, da so ženske glavni odločevalec pri izbiri avtomobilov; statistika namreč kaže, da na nakup odločilno vplivajo pri kar 85 odstotkih nakupov.
Naš intervju z Lindo Jackson, Angležinjo, ki podira klišeje avtoindustrije.
Prepričana je, da so ženske pri avtomobilu pozorne na druge stvari kot moški, cenijo prostor, odlagalne površine, preprosto pritrjevanje otroških sedežev, udobje sedežev ... »Za ženske je najpomembnejši dejavnik dobro počutje v avtomobilu, govorim iz izkušenj, in ta pogled prenašam na nove citroëne. Če se bodo ljudje, moški ali ženske, dobro počutili v naših avtih, bodo z njimi zadovoljni.«
Jacksonova ob tem ne verjame v razširjeno prepričanje, da obstajajo moški in ženski avti. »Avtomobile v Citroënu s sodelavci snujemo glede na slog svojih kupcev, naj gre za moške ali ženske, to je popolnoma vseeno.« Dodaja, da je avtoindustrija v temeljih res mačistična panoga, a hkrati tudi ena najbolj razburljivih, zato jo je tako prevzela in zato v njej tako dolgo vztraja.
Pri vrhu Smarta
Annette Winckler je 56-letna Nemka, ki zadnjih pet let vodi nišnega proizvajalca majhnih avtomobilov Smart, ki sodi pod streho nemškega Daimlerja. Wincklerjeva se že od nastanka znamke Smart spopada z negativnimi bilancami. Ena njenih pomembnejših odločitev je bila uvedba štirivratnega smarta forfour - tega izdeluje novomeški Revoz -, ki bo po njenih besedah odločilen pri doseganju rasti prodaje in pozitivnega rezultata. Nemka kljub slabim rezultatom verjame v prihodnost znamke Smart, ki ima največji potencial v večjih evropskih mestih, natrpanih z vozili. Prav v takih okoliščinah se izkažeta majhnost in okretnost najmanjšega modela fortwo. Eden njenih večjih uspehov je vključitev smartov v program souporabe avtomobilov, ki je zaživela predvsem na Dunaju in v nekaterih drugih mestih. Wincklerjeva veliko pozornosti namenja tudi elektrifikaciji novih modelov, saj naj bi to imelo glavno vlogo v okoljsko vse bolj zahtevnih časih ter pri personalizaciji opreme in samih avtomobilov, s katero laže sežejo do srca kupcev.
Na čelu General Motorsa
Dama, ki je bila najtežjo bitko v tej panogi, pa je vsekakor Američanka Mary Barra, ki je pred dvema letoma prevzela poveljstvo nad zdaj tretjim največjim proizvajalcem vozil na svetu General Motors. Danes 53-letnica zase pravi, da jo v poslu ženejo navdušenje nad jeklenimi konjički, neomajna zvestoba podjetju in nenehno prizadevanje za napredek. To je tudi zaznamovalo njeno poklicno pot, saj je v 35-letni karieri v General Motorsu (GM) napredovala od inženirske praktikantke v eni izmed proizvodnih enot do najvišjega položaja v enem največjih podjetij na svetu.
Imenovanje ženske na čelo avtomobilskega proizvajalca je konec leta 2013 presenetilo industrijo, kjer so bila vodilna mesta rezervirana za moške. Mary Barra je prva ženska v vrhu te družbe v njeni več kot stoletni zgodovini in ena zelo redkih predstavnic nežnejšega spola, ki so kadarkoli zasedle najvišje menedžerske položaje v avtomobilskih družbah. V zadnjih dveh letih se je izkazala s številnimi ostrimi rezi, med drugim je na evropskem trgu ugasnila znamko Chevrolet in napovedala umik Opla iz Rusije. Hkrati se je izkazala s hitrimi in jasnimi odločitvami. Leta 2014 je denimo poskrbela za hiter in učinkovit vpoklic 8,4 milijona vozil, prevzela odgovornost in izplačala odškodnine lastnikom vozil.