(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Poslovni renault, v katerem naj bi kupci pozabili na laguno

Čas branja: 4 min
26.11.2015  22:30  Dopolnjeno: 27.11.2015 07:14
Renault se po nekaj slabih poskusih vrača v poslovni razred z limuzino in karavanom talisman. Projekt vodi Hrvat Frano Šušnjara, ki se je v Renaultu povzpel do direktorja marketinga razreda D.
Poslovni renault, v katerem naj bi kupci  pozabili na laguno
Novi talisman je drugačen avto, oblikovno klasičen, a zelo sodoben in prilagojen sodobnim zahtevam kupcev. Kljub skrčenemu razredu Renault pričakuje dobro prodajo v Evropi ter prodor v Azijo in na Bližnji vzhod. Na osnovi talismana bo prihodnje leto nastal še velik športni terenec razreda D.

Obveščaj me o novih člankih:  
Renault dodaj
Prva generacija dodaj
Volkswagen dodaj
Opel dodaj
Samsung dodaj

Prestižni avtomobili so bili v preteklosti ponos Francije, ki je tako predstavljala svojo raznovrstnost, inovativnost in tudi nekaj tehnične posebnosti. Renault si je ime gradil s petvratnim modelom 25, pozneje s safranom in vel satisom, ki je z dvignjeno streho, skoraj enoprostorsko zasnovo in zelo nenavadno obliko petkotne maske prinesel svežino, prodajno alternativo vselej trdnim nemškim znamkam, a tudi kratko življenjsko dobo in skromne številke. Vsi prestižni francozi so imeli razkošno opremo, velike bencinske in dizelske motorje in kar nekaj posebnosti. Prevlada nemcev, ki si v višjem srednjem oziroma prestižnem razredu v Evropi režejo prek 90-odstotni tržni delež, pa je Renault potisnila razred nižje, med poslovna vozila. Tu je zadnjih 22 let vztrajal z laguno.

PB170544.1448522707.JPG.n.960px.jpg
Poslovna renaulta bosta pri nas aprila prihodnje leto, cene pa še niso znane.

Dober začetek, bridek konec lagune

Prva generacija lagune je na trg zapeljala konec leta 1993 kot elegantna petvratna kombilimuzina s prostorno potniško kabino, uporabnim zadnjim delom, ki se je odpiral skupaj s steklom in tako omogočil lažji dostop do prtljažnika, ter za tisti čas sodobnimi in varčnimi motorji. Prva generacija lagune se je v Evropi uvrstila med prvih pet po prodaji. Kazalo je, da bo enako z drugo generacijo letnika 2000 z inovativnimi rešitvami. Ta je med drugim namesto ključa imela brezkontaktno kartico, ki je še danes simbol renaultov. V prvih letih se je zavihtela še višje na prodajni lestvici, ugled si je pridobila tudi z osvojenimi petimi zvezdicami za varnost na preizkusih EuroNCAP, kar do takrat ni uspelo še nobenemu drugemu avtomobilu.

Zalomilo pa se je pri tehniki, ki je številne kupce pustila na cedilu. Kupci lagun z 1,9- in 2,2-litrskim turbodizelskim motorjem, izdelanimi med letoma 2000 in 2005, so skoraj brez izjeme redno obiskovali servise zaradi črpalk za gorivo, zlomov cevi turbopolnilnika in drugih okvar. Prodaja in vrednost rabljenih lagun sta strmoglavili, zato je Renault leta 2005 ob prenovi zamenjal ta motorja z novim dvolitrskim, ob zamenjavi generacije leta 2007 pa je novo laguno opremil še z garancijo za tri leta oziroma 150 tisoč kilometrov. A kupci niso pozabili slabe preteklosti tega modela, zato je laguna počasi utonila v pozabo. Lani je njena prodaja v Evropi dosegla 15 tisoč vozil, v prvih petih mesecih letos je pritegnila le še 5.167 kupcev, različica coupe pa 900. Za primerjavo: Volkswagen je lani v Evropi prodal skoraj 200 tisoč passatov, Opel pa 92 tisoč insignij. Dodajmo še slabe razmere za prodajo srednje velikih limuzin, ki so še leta 2008 v Evropi prepričale 1,5 milijona kupcev, lani pa le še milijon. Njihov največji tekmec so športni terenci istega razreda, podjetja, ki so eden glavnih kupcev teh avtomobilov, pa so v času krize pogosto izbrala razred manjše in cenejše avtomobile.

Korejski latitude brez uspeha

Renault po treh milijonih prodanih lagun v 22 letih ni opustil misli na poslovni razred. Vanj se je vrnil z limuzino latitude, zasnovano na osnovi korejskega Samsunga, a prodaja nikoli ni zaživela. Letos pa se je boja lotil bolj resno, spomladi je na trg poslal novega espacea, enoprostorca, ki je izgubil nekaj prostornosti, a dobil več sloga z mešanico med enoprostorcem in športnim terencem. Zanj je zasnoval novo osnovo, mu vgradil varčne 1,6-litrske motorje, pokončen zaslon na dotik in veliko varnostnih sistemov. Espace pa je bil le začetek vnovičnega vstopa v srednji razred, nadaljeval ga je letos poleti z limuzino talisman, konec poletja pa nadgradil še z njegovo karavansko različico grandtour.

Obrnili nov list s talismanom

Talisman bo prihodnjo pomlad v obeh karoserijskih različicah sicer zapeljal v precej neprijazne razmere. Kot že omenjeno, lani je bilo v Evropi prodanih okoli milijon limuzin in karavanov srednjega razreda, še leta 2008 je bila številka večja od 1,5 milijona. A direktor marketinga za razred D pri Renaultu (sem sodita espace in talisman) Frano Šušnjara je prepričan, da je prostora zanj dovolj. S talismanom namreč namerava poleg Evrope osvajati tudi druge celine, predvsem Azijo in Bližnji vzhod. Pri novincu stavi na statusno obliko, udobje, povezljivost s spletom, varnostne sisteme in varčne motorje. V razredu, kjer se druge znamke vse pogosteje pojavljajo tudi s hibridi, pa pravi, da kupci renaultov niso pripravljeni plačati dodatnega stroška te tehnologije.

Velikodušne mere, klasična zasnova

Glede na preteklost je jasno, da je Renault v tem razredu obrnil nov list. Pozabil je na petvratno zasnovo lagune, omadeževano ime zamenjal z novim, v talisman pa vgradil veliko sodobne tehnike, ki jo kupci danes pričakujejo v tem razredu. Limuzino, ki smo jo prejšnji teden preizkusili v Firencah, je potegnil do 4,85 metra zunanje dolžine in 2,82 metra v medosju ter s temi merami prekašal prestižne renaulte preteklosti, čeprav ti sodijo razred višje. Kabino je očistil kopice gumbov, ukaze je spravil na pokonci postavljen 8,7-palčni zaslon na dotik, potnikom pa namenil široke in udobne ter temeljito nastavljive sedeže in veliko prostora. V širini kabine talisman prekaša tekmece, pri prostoru za kolena potnikov na zadnji klopi pa s 26 centimetri sodi med največje v razredu. Enako velja za 609-litrski prtljažnik limuzine in 572 do skoraj 1.700 (ob podrti zadnji klopi) v karavanskem grandtourju. Pri motorjih je velike šestvaljnike iz preteklosti postavil v muzej. Talisman ima kljub zajetnim meram le 1,5- in 1,6-litrske motorje. Osnovni 1.5 DCi 110 je namenil velikim voznim parkom podjetij, z močjo 81 kilovatov in pospeškom do stotice 11,9 sekunde bo ustrezal službeni voznikom, s skromnim izpustom 96 gramov ogljikovega dioksida na kilometer (to pomeni porabo 3,6 litra na sto kilometrov) pa zahtevnim pogojem podjetij glede izpustov. Zasebne kupce utegne talisman prepričati v bogatejših različicah z 1,6-litrskim turbodizlom s 96 oziroma 118 kilovati ter enako velikim bencinarjem s 110 ali 147 kilovati. Za doplačilo talisman ponuja sistem 4control, ki z obračanjem zadnjega kolesnega para izboljšuje lego na cesti in okretnost, sistem multi-sense poskrbi za prilagajanje odzivnosti volana, menjalnika in čvrstosti podvozja ter energijske porabe sistemov, v programu eco je denimo delovanje klimatske naprave bolj skromno. Cene talismana so znane le za nekatere evropske države, v Nemčiji bo denimo stal med 28 in 40 tisoč evri. V Sloveniji bo po naši oceni nekaj tisočakov cenejši.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Preberite tudi:

25.11.2015
26.11.2015
26.08.2015
09.07.2015
10.07.2015
06.07.2015
06.07.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel (Intervju) 33-letni Hrvat, ki Renault vrača v izgubljeni poslovni razred 19

Hrvat Frano Šušnjara vodi Renaultov razred poslovnih vozil, pri komaj 33-letih je zagrizel v kislo jabolko razreda, kjer je imel Renault...

AVTO
Testi
Testi Francozi se ne pustijo Nemcem 2

Prostoren in bogat poslovni Francoz z veliko dobrotami in klasično zasnovo, se podaja v boj za kupce v razredu, kjer kraljujejo Nemci

AVTO
Novice
Novice Ko je ugled skrhan, ga lahko reši novo ime?

Renault talisman zamenjuje laguno skrhanega ugleda in latitude, ki si imena sploh ni uspel ustvariti

AVTO
PAL
PAL Renault talisman: vrnitev luksuznega Francoza 7

Po slabi izkušnji z laguno se Renault v poslovni razred vrača z limuzino in karavanom talisman. Ta ima vse, kar ponujajo tekmeci, in še...

AVTO
Novosti
Novosti Talisman za krepitev odličnosti 12

V družbi renaultovega talismana, šefa Renaulta Carlosa Ghosna in dvorca Chantilly

AVTO
Novosti
Novosti Talisman namesto lagune, renaultova napredna limuzina za ves svet 5

Po treh generacijah in dobrih 20 letih proizvodnje je Renault upokojil ime laguna ter nam sredi čarobnega dvorca pokazali svoj talisman -...

AVTO
Novice
Novice Kako si je renault talisman privozil lovoriko slovenski poslovni avto leta 2016 2

Veliki Francoz je že prvo leto posegel po prestižni lovoriki, pojasnjujemo zakaj si jo zasluži

AVTO
Novosti
Novosti Renault se je spet naredil ''francoza'', a mu tega ne gre zameriti 2

Renaultova vožnja na slovenski trg poslovih limuzin je, kot v preteklosti, vratolomna, odločna in precej iskrena. Brez velikih besed, le...