(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Francozi se ne pustijo Nemcem

Čas branja: 5 min
26.11.2015  08:42
Prostoren in bogat poslovni Francoz z veliko dobrotami in klasično zasnovo, se podaja v boj za kupce v razredu, kjer kraljujejo Nemci
Francozi se ne pustijo Nemcem

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Renault dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
Mercedes-Benz dodaj
Lexus dodaj

Renault je po kolapsu z laguno, ki je zabredla zaradi številnih okvar in nikoli opaženim latitudom, še enkrat zapeljal v poslovni razred. Nova moč je talisman, klasična, a razkošna in zelo sodobna limuzina, ki bo spomladi zapeljala tudi na slovenske ceste.

PB170544.1448522707.JPG.n.960px.jpg
Z dolžino 4,85 metra in medosjem 2,81 metra talisman po merah sodi v sam vrh razreda, obenem je večji od nekdanjih velikih renaultov, ki so se uvrščali razred višje.

V višjem srednjem avtomobilskem razredu je že obveljalo, da številke delajo le nemške avtomobilske znamke BMW, Audi in Mercedes-Benz, čez lužo in v Aziji so opazni še Lexus, Cadillac in Volvo. Velikih Francozov ni več, Peugeot je s 607 v tem razredu vrgel puško v koruzo, enako je storil Renault z vel satisom in Citroën s C6. Podoben scenarij se je odvijal tudi razred nižje, med srednjevelikimi poslovnimi limuzinami, kjer na evropskem trgu kraljuje predvsem volkswagen passat, z večjim zaostankom mu sledijo opel insignia, škoda superb in ford mondeo, v prestižnem delu razreda pa so osamljeni BMW serije 3, audi A4 in mercedes-benz razreda C. Renault je imel v tem razredu precej smole, laguna druge generacije si je hudo popackala ugled z visoko stopnjo kvarljivosti, latitude korejskih korenin (izdelan je bil na osnovi samsunga) pa nikoli ni zaživel. A Francozi se ne dajo, v poslovni razred vstopajo ponovno, tokrat bolj premišljeno in brez večje avantgardnosti. Prava rešitev se jim zdi klasična limuzina in karavan talisman.

Na prvih preizkusnih vožnjah v Firencah je novinec dokazal, da ima veliko adutov in da ni v celoti izgubil francoskega šarma.

PB180620.1448522936.JPG.e.960px.jpg

Razred sam sicer ni prav obetaven, saj je prodaja limuzin in karavanov tega razreda od leta 2008 padla za več kot 40 odstotkov, a Renault se je ponovnega vstopa lotil preudarno. Spomladi je predstavil espaca, poleti pa talismana, ki si z njim deli osnovo, motorje in drugo tehniko, leta 2017 prihaja še športni terenec razreda D, vsi štirje modeli (talisman je na voljo v limuzinski in karavanski različici) pa naj bi omogočali dovolj velike količine, da ponovni vstop Francozev v ta razred ne bo le prestižne, ampak tudi poslovne narave.

PB170553.1448523298.JPG.e.960px.jpg

Oznaka prestiž pa je tista, ki naj bi gnala zanimanje in prodajo novega srednjevelikega renaulta. Talisman je klasičen po linijah in sodoben v podrobnostih, denimo po markantni maski s klasičnimi ali LED žarometi obrobljenimi z LED trakom v obliki črke C na prednjem delu ali pa na zadku, kjer se žarometi bohotijo skoraj čez celotno širino avtomobila. Z dolžino 4,85 metra in medosjem 2,81 metra talisman sicer ni prav majhen, med sebi enakimi po merah sodi v sam vrh, obenem je večji od nekdanjih velikih renaultov, ki so se uvrščali razred višje. Enako pa velja tudi za prostornost potniške kabine, ki v prednjem delu razvaja z zračnostjo, v zadnjem pa s širino in izdatnim, 26-centimetrskim prostorom in res udobnimi sedeži z dolgo sedalno površino in zajetnim naslonom ter modernistično ureditvijo armaturne plošče.

Če ostanemo pri prostoru, velja poudariti res velikodušen prtljažnik limuzine s 608 litri in prilagodljivost karavanskega grandtourja z merami zadka med 572 do skoraj 1.700 litrov ob podrti zadnji klopi.

PB170571.1448523080.JPG.s.960px.jpg

Armaturno ploščo delno poznamo že iz espaca, a je za vgradnjo v talismana nekoliko prilagojena. Predvsem je manj razkošna, ni obrobljena z imitacijo aluminija, obenem pa je podobno zahtevna za uporabo. Funkcije na pokončnem 8,7 palčnem zaslonu na dotik pač zahtevajo nekaj privajanja, dostop sistema multi-sense je možen v več korakih, razkriva pa prilagajanje odzivnosti volana, motorja, menjalnika in podvozja. Novost v talismanu pa je gumb na sredinski konzoli, ki omogoča premikanmje med programi le z nekaj kliki. Sistem ima še eno prijetno zanimivost, glede na program eco, comfort, sport, perso (ta omogoča povsem personalizirane nastavitve parametrov), se različno prikažejo in obarvajo tudi merilniki, pač prednost njihove digitaliziranosti. Nastavitve imajo v vožnji kar vidne lastnosti, program comfort zagotavlja res mehko blaženje in priokus francoskega sloga vožnje, sport pa pokaže nekaj več dinamike, boljšo odzivnost in več čvrstosti vzmetenja, bolj poudari motorni zvok, a nikoli preveč.

PB170578.1448523174.JPG.c.960px.jpg

V vožnji sodeč po zgoraj zapisanem in tudi v praksi večinoma razvaja. Na prvem mestu so udobje in prostor, glede na nastavitve tudi dinamike ne manjka, a ne pričakujte preveč. Bencinski 1,6 litrski turbo TCE200, ki sva ga z novinarskim kolegom preizkusila kot prvega, je sprva pustil odločen vtis. S 147 kilovati oziroma 200 konjskimi močmi je odločno poganjal slabih 1,5 tone težko limuzino. V povezavi s samodejnim menjalnikom (z dvema sklopkama, zato je bil nekoliko sunkovit) je zagotovil hitre štarte, a tudi nekaj manj odločna pospeševanja pri nežni desni nogi. Pravi temperament je pokazal šele ob težji nogi, kjer se je izkazal s pospeški do stotice pod osmimi sekundami in umirjeno, sicer ne prav lepo uglašeno, motorno melodijo.

PB170593.1448523261.JPG.e.960px.jpg

Prestop za volan dizelskega talismana DCi 160 EDC je potrdil domnevo, da tudi v to poslovno limuzino najbolje sodi dizelski stroj. Majhen, le 1,6 litrski dizel s tehnologijo twin scroll je pokazal več odločnosti in obenem mirnosti, predvsem pa je po zaključeni preizkusni vožnjo na potovalnem računalniku zapisal številke porabe pod šestimi litri, bencinar je spil liter do dva več. To sicer še ni vse, racionalnejši kupci bodo lahko posegli po bencinskem motorju TCE150 ali dizelskima DCi 130 ali DCi 110, zadnji v povprečju porabi le 3,6 litra na sto kilometrov. Sanjska poraba, ki bo poleg ugodne cene privabila predvsem kupce iz podjetij, po besedah direktorja marketinga D razreda v Renaultu Frana Šušnjare ni rezultat prirejene programske opreme. Šušnjara v našem intervjuju govori tudi o tem, kako je Daimler pomagal zmanjšati suho maso talismana, ki je s 1.387 do 1.518 kilogrami kar zgledno majhna glede na njegove mere.

PB180670.1448523386.JPG.e.960px.jpg

Talisman poleg naštetega ponuja še zanimivo, a uporabno posebnost, ki smo jo preizkusili na improviziranem poligonu na parkirišču dirkališča v Mugelle. To je že znan, a spretno prirejen sistem vsekolesnega sistema 4control, ki v praksi dejansko pomeni, da pri manevriranju zavijajo vsa štiri kolesa. Sistem ima več prednosti hkrati. Pri manjših hitrostih, do 60 oziroma 80 kilometrov na uro (program sport), se zadnja kolesa do kota 3,5 stopinje obračajo v drugi smeri kot prednja, kar zmanjšuje obračalni krog in omogoča bolj lahkotno vodenje. Pri višjih hitrostih pa se kolesa do kota 1,9 stopinje obračajo v isto smer kot prednja in s tem izboljšajo stabilnost v zavojih. Sistem, ki bo serijsko na voljo le v najbogatejši opremi initiale paris, smo preizkusili na improviziranem poligonu med hitrim manevrom zavijanja pred oviro. Z omenjenim sistemom smo se lažje izognili oviri, avto pa je ob bliskovitem sukanju volana tudi manj zanihal kot talisman brez 4control. Na progi z omejitvijo hitrosti 60 kilometrov na uro smo pred oviro zapeljali celo s hitrostjo 80 kilometrov na uro, pa so stožci in ovira vseeno odnesli celo kožo, le inštruktor je še nekaj časa lovil sapo in ponavljal, da je vaja narejena za nižje hitrosti.

Če seštejemo vse dobrote, ki jih bo talisman ponudil v najbogatejših paketih opreme in motorjih z vrha ponudbe, pa tudi v bolj osnovnih različicah, velja da se bo Francoz kar samozavestno pripeljal v poslovni razred. Seveda bo pomembna ali kar ključna njegova cena, za sedaj pa lahko zapišemo le cene v Franciji ki segajo od 28 tisoč evrov (1,5 DCi) do 40 tisočakov za TCE200 in DCi160 z opremo initiale paris. Verjamemo, da bodo omenjene cene na pravo raven spustili popusti. Prav dosti več od 22 ali 23 tisoč evrov osnovni poslovnež pri nas ne bi smel stati.

Foto: Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Preberite tudi:

25.11.2015
26.08.2015
09.07.2015
10.07.2015
06.07.2015
06.07.2015
26.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel (Intervju) 33-letni Hrvat, ki Renault vrača v izgubljeni poslovni razred 19

Hrvat Frano Šušnjara vodi Renaultov razred poslovnih vozil, pri komaj 33-letih je zagrizel v kislo jabolko razreda, kjer je imel Renault...

AVTO
Posel
Posel Poslovni renault, v katerem naj bi kupci pozabili na laguno 4

Renault se po nekaj slabih poskusih vrača v poslovni razred z limuzino in karavanom talisman. Projekt vodi Hrvat Frano Šušnjara, ki se...

AVTO
Novosti
Novosti Talisman za krepitev odličnosti 12

V družbi renaultovega talismana, šefa Renaulta Carlosa Ghosna in dvorca Chantilly

AVTO
Novosti
Novosti Talisman namesto lagune, renaultova napredna limuzina za ves svet 5

Po treh generacijah in dobrih 20 letih proizvodnje je Renault upokojil ime laguna ter nam sredi čarobnega dvorca pokazali svoj talisman -...

AVTO
PAL
PAL Renault talisman: vrnitev luksuznega Francoza 7

Po slabi izkušnji z laguno se Renault v poslovni razred vrača z limuzino in karavanom talisman. Ta ima vse, kar ponujajo tekmeci, in še...

AVTO
Novice
Novice Kako si je renault talisman privozil lovoriko slovenski poslovni avto leta 2016 2

Veliki Francoz je že prvo leto posegel po prestižni lovoriki, pojasnjujemo zakaj si jo zasluži

AVTO
Novosti
Novosti Renault se je spet naredil ''francoza'', a mu tega ne gre zameriti 2

Renaultova vožnja na slovenski trg poslovih limuzin je, kot v preteklosti, vratolomna, odločna in precej iskrena. Brez velikih besed, le...

AVTO
Testi
Testi Francoz s čarobno močjo 6

Francoski Renault se s talismanom vrača na pota stare slave. Poslovna limuzina z obliko pleni poglede, v najmočnejši različici in z...