Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.
Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Prodaja Hyundaia je na največjem svetovnem trgu v prvem trimesečju strmoglavila za 19 odstotkov, družba pa je vseeno prvič v zadnjih šestih trimesečjih povečala čisti dobiček.
Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Prihodki od prodaje so se povečali za petino, k rasti pa so prispevali vsi poslovni segmenti

(Intervju) 33-letni Hrvat, ki Renault vrača v izgubljeni poslovni razred

Čas branja: 3 min
25.11.2015  16:00
Hrvat Frano Šušnjara vodi Renaultov razred poslovnih vozil, pri komaj 33-letih je zagrizel v kislo jabolko razreda, kjer je imel Renault v preteklosti velike težave z laguno.
(Intervju) 33-letni Hrvat, ki Renault vrača v izgubljeni poslovni razred

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Frano Šušnjara dodaj
Renault dodaj
Ford dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj

Frano Šušnjara je 33-letni Hrvat, ki se je v desetih letih povzpel visoko po lestvici francoskega Renaulta. Danes kot direktor trženja razreda D vodi celoten segment poslovnih renaultov od razvoja do prodaje. Z njim smo se pogovarjali predvsem o novem talismanu, limuzini in karavanu poslovnega razreda, ki zamenjuje laguno.

Talisman pomeni preobrat v primerjavi z laguno, predvsem je manj avantgarden.

Laguna je v 22 letih našla tri milijone kupcev, s čimer smo zadovoljni. S talismanom pa smo želeli narediti nekaj novega, začeli smo na belem listu papirja. Pri zasnovi smo se odrekli avantgardi, saj menimo, da je razred D zelo konservativen. Zato je talisman s tega vidika klasičen, limuzina in karavan, ker to kupci želijo. Zato smo opustili peta vrata. Smo pa talismanu vseeno dodali nekaj sodobnih sladkorčkov, od elektronskih

pripomočkov do štirikolesnega volana 4control.

Kaj si kupci še želijo v tem razredu?

Dober dizajn, udobje, sodobno tehnologijo, kakovost in ceno okoli 25 tisoč evrov.

PB180614.1448445571.JPG.w.960px.jpg
Frano Šušnjara je 33-letni Hrvat, ki se je v desetih letih povzpel visoko po Renaultovi lestvici. Danes vodi celoten razred D, kamor sodita novi espace in talisman, od razvoja, oblikovanja do prodaje. Glede na slab ugled predhodnika talismana, lagune, nima lahke naloge.

Vseeno, prodaja klasičnih limuzin poslovnega razreda upada. Zakaj ste se vseeno vrnili v ta razred?

To je sicer res, a evropski kupci vsako leto še vedno kupijo 1,1 milijona limuzin in karavanov, kar je dovolj velik bazen. Drug razlog za vrnitev je pozicioniranje znamke. Če nismo navzoči v segmentu D (sem sodi talisman), izgubljamo tudi v segmentu C (sem sodi megane), ker ne moremo prenašati tehnologije v nižje razrede. Pojavi se tudi tveganje, da postanemo prepoznani kot proizvajalec majhnih vozil, tega pa si ne želimo. Limuzina tega razreda pritegne kupce, tudi če se ti odločijo za manjši model, in gradi ugled znamke.

Koliko avtomobilov želite letno prodati?

O številkah ne govorimo, najprej bi radi postali prva alternativa nemškim znamkam.

Le oplu insignii, volkswagnu passatu in fordu mondeu?

Tudi prestižnim znamkam BMW, Audi in Mercedes-Benz.

Koliko vam je Daimler pomagal pri razvoju talismana?

Z Daimlerjem precej sodelujemo, v tem primeru nam je pomagal pri prilagoditvi tovarne za espace in talisman ter pri modeliranju karoserije, ki je zaradi tega nekaj lažja.

Za laguno je predsednik Renaulta Carlos Ghosn leta 2008 obljubil majhen upad vrednosti, pa se je zgodilo ravno obratno. Kako bo pri talismanu?

Espace in talisman bosta res dosegla skromen upad vrednosti, te podatke so nam posredovale lizinške hiše, ki imajo s tovrstnimi izračuni veliko izkušenj.

Vseeno, lizinške hiše poslujejo z veliko bonusi, so njihove napovedi res realne?

Mislim, da ja, saj so njihove napovedi obvezujoče, sprejemajo tveganje. Ob tem naj poudarim, da smo talisman zasnovali tudi z namenom vstopa v večje vozne parke.

Kakšen pa bo denimo upad vrednosti talismana za obdobje treh let, 90 tisoč kilometrov?

Težko je reči, saj gre za lokalne posebnosti.

Denimo v kakšni večji evropski državi?

Mislim, da vrednost rabljenega upade za 40 odstotkov cene novega po treh letih uporabe.

Slovenske cene še niso znane, koliko pa bi talisman moral stati v primerjavi s passatom?

Moramo biti znotraj nakupne košarice, o indeksu cene pa še ne morem govoriti. Lahko rečem, da bomo nekje dražji, nekje cenejši od passata. Pa ne gre le za ceno, ampak za mesečni najem lizinga, stroške lastništva, goriva, pnevmatik, rezervnih delov ... Verjamem, da bo TCO (cost of ownership) oziroma strošek lastništva talismana ugoden.

Glede na dogajanje pri Volkswagnu, odstopanja pri meritvah ogljikovega dioksida, lahko potrdite, da poraba 3,6 litra pri talismanu 1.5 DCi res drži?

Vsekakor te številke ustrezajo homologacijskim standardom. Seveda pa bomo upoštevali morebitne nove kriterije pri meritvah porabe.

Kje ste začeli kariero?

Pri 23 letih sem začel delati pri Renaultu Hrvaška v distribuciji v Zagrebu, pristojen sem bil za gospodarska vozila. Leta 2008 sem se preselil v Ljubljano, v Renault Nissan Adriatic, kjer sem prevzel položaj komercialnega direktorja za Bosno, Albanijo, Makedonijo, Črno goro in Kosovo. Nato sem dobil priložnost nadaljevanja kariere v Parizu. Dve leti sem bil generalni direktor za skandinavske dežele, pred sedmimi meseci pa sem prevzel program razreda D, ki zajema od razvoja, oblikovanja, načrtovanja prodaje do trženja. Ta funkcija me izjemno navdušuje, saj imam vpogled v vse procese izdelka. Moja dolžnost je, da avto ocenim z vseh vidikov, sodelujemo pri vseh procesih in se sproti odločam, ali bo avto zanimiv za prodajo.

Kaj ste po izobrazbi, kaj bo vaš naslednji korak?

Politolog, za naprej pa še ne razmišljam. S talismanom imam še res veliko dela, s tem avtomobilom želimo prodreti v Evropo, v Afriko, Azijo vključno s Kitajsko in Indijo ter na Bližnji vzhod.

Zdaj ste na osnovi razreda D predstavili tri modele, kateri bo četrti?

Leta 2017 bo na enaki osnovi med kupce zapeljal tudi SUV srednjega razreda.

Foto: Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Preberite tudi:

26.08.2015
09.07.2015
10.07.2015
06.07.2015
06.07.2015
26.11.2015
26.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Poslovni renault, v katerem naj bi kupci pozabili na laguno 4

Renault se po nekaj slabih poskusih vrača v poslovni razred z limuzino in karavanom talisman. Projekt vodi Hrvat Frano Šušnjara, ki se...

AVTO
Testi
Testi Francozi se ne pustijo Nemcem 2

Prostoren in bogat poslovni Francoz z veliko dobrotami in klasično zasnovo, se podaja v boj za kupce v razredu, kjer kraljujejo Nemci

AVTO
Novosti
Novosti Talisman za krepitev odličnosti 12

V družbi renaultovega talismana, šefa Renaulta Carlosa Ghosna in dvorca Chantilly

AVTO
Novosti
Novosti Talisman namesto lagune, renaultova napredna limuzina za ves svet 5

Po treh generacijah in dobrih 20 letih proizvodnje je Renault upokojil ime laguna ter nam sredi čarobnega dvorca pokazali svoj talisman -...

AVTO
PAL
PAL Renault talisman: vrnitev luksuznega Francoza 7

Po slabi izkušnji z laguno se Renault v poslovni razred vrača z limuzino in karavanom talisman. Ta ima vse, kar ponujajo tekmeci, in še...

AVTO
Novice
Novice Ko je ugled skrhan, ga lahko reši novo ime?

Renault talisman zamenjuje laguno skrhanega ugleda in latitude, ki si imena sploh ni uspel ustvariti

AVTO
Novice
Novice Kako si je renault talisman privozil lovoriko slovenski poslovni avto leta 2016 2

Veliki Francoz je že prvo leto posegel po prestižni lovoriki, pojasnjujemo zakaj si jo zasluži

AVTO
Novosti
Novosti Renault se je spet naredil ''francoza'', a mu tega ne gre zameriti 2

Renaultova vožnja na slovenski trg poslovih limuzin je, kot v preteklosti, vratolomna, odločna in precej iskrena. Brez velikih besed, le...