Avto

(Intervju) 33-letni Hrvat, ki Renault vrača v izgubljeni poslovni razred

Hrvat Frano Šušnjara vodi Renaultov razred poslovnih vozil, pri komaj 33-letih je zagrizel v kislo jabolko razreda, kjer je imel Renault v preteklosti velike težave z laguno.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.11.2015 16:00
Čas branja: 3 min

Frano Šušnjara je 33-letni Hrvat, ki se je v desetih letih povzpel visoko po lestvici francoskega Renaulta. Danes kot direktor trženja razreda D vodi celoten segment poslovnih renaultov od razvoja do prodaje. Z njim smo se pogovarjali predvsem o novem talismanu, limuzini in karavanu poslovnega razreda, ki zamenjuje laguno.

Talisman pomeni preobrat v primerjavi z laguno, predvsem je manj avantgarden.

Laguna je v 22 letih našla tri milijone kupcev, s čimer smo zadovoljni. S talismanom pa smo želeli narediti nekaj novega, začeli smo na belem listu papirja. Pri zasnovi smo se odrekli avantgardi, saj menimo, da je razred D zelo konservativen. Zato je talisman s tega vidika klasičen, limuzina in karavan, ker to kupci želijo. Zato smo opustili peta vrata. Smo pa talismanu vseeno dodali nekaj sodobnih sladkorčkov, od elektronskih

pripomočkov do štirikolesnega volana 4control.

Kaj si kupci še želijo v tem razredu?

Dober dizajn, udobje, sodobno tehnologijo, kakovost in ceno okoli 25 tisoč evrov.

PB180614.1448445571.JPG.w.960px.jpg
Frano Šušnjara je 33-letni Hrvat, ki se je v desetih letih povzpel visoko po Renaultovi lestvici. Danes vodi celoten razred D, kamor sodita novi espace in talisman, od razvoja, oblikovanja do prodaje. Glede na slab ugled predhodnika talismana, lagune, nima lahke naloge.

Vseeno, prodaja klasičnih limuzin poslovnega razreda upada. Zakaj ste se vseeno vrnili v ta razred?

To je sicer res, a evropski kupci vsako leto še vedno kupijo 1,1 milijona limuzin in karavanov, kar je dovolj velik bazen. Drug razlog za vrnitev je pozicioniranje znamke. Če nismo navzoči v segmentu D (sem sodi talisman), izgubljamo tudi v segmentu C (sem sodi megane), ker ne moremo prenašati tehnologije v nižje razrede. Pojavi se tudi tveganje, da postanemo prepoznani kot proizvajalec majhnih vozil, tega pa si ne želimo. Limuzina tega razreda pritegne kupce, tudi če se ti odločijo za manjši model, in gradi ugled znamke.

Koliko avtomobilov želite letno prodati?

O številkah ne govorimo, najprej bi radi postali prva alternativa nemškim znamkam.

Le oplu insignii, volkswagnu passatu in fordu mondeu?

Tudi prestižnim znamkam BMW, Audi in Mercedes-Benz.

Koliko vam je Daimler pomagal pri razvoju talismana?

Z Daimlerjem precej sodelujemo, v tem primeru nam je pomagal pri prilagoditvi tovarne za espace in talisman ter pri modeliranju karoserije, ki je zaradi tega nekaj lažja.

Za laguno je predsednik Renaulta Carlos Ghosn leta 2008 obljubil majhen upad vrednosti, pa se je zgodilo ravno obratno. Kako bo pri talismanu?

Espace in talisman bosta res dosegla skromen upad vrednosti, te podatke so nam posredovale lizinške hiše, ki imajo s tovrstnimi izračuni veliko izkušenj.

Vseeno, lizinške hiše poslujejo z veliko bonusi, so njihove napovedi res realne?

Mislim, da ja, saj so njihove napovedi obvezujoče, sprejemajo tveganje. Ob tem naj poudarim, da smo talisman zasnovali tudi z namenom vstopa v večje vozne parke.

Kakšen pa bo denimo upad vrednosti talismana za obdobje treh let, 90 tisoč kilometrov?

Težko je reči, saj gre za lokalne posebnosti.

Denimo v kakšni večji evropski državi?

Mislim, da vrednost rabljenega upade za 40 odstotkov cene novega po treh letih uporabe.

Slovenske cene še niso znane, koliko pa bi talisman moral stati v primerjavi s passatom?

Moramo biti znotraj nakupne košarice, o indeksu cene pa še ne morem govoriti. Lahko rečem, da bomo nekje dražji, nekje cenejši od passata. Pa ne gre le za ceno, ampak za mesečni najem lizinga, stroške lastništva, goriva, pnevmatik, rezervnih delov ... Verjamem, da bo TCO (cost of ownership) oziroma strošek lastništva talismana ugoden.

Glede na dogajanje pri Volkswagnu, odstopanja pri meritvah ogljikovega dioksida, lahko potrdite, da poraba 3,6 litra pri talismanu 1.5 DCi res drži?

Vsekakor te številke ustrezajo homologacijskim standardom. Seveda pa bomo upoštevali morebitne nove kriterije pri meritvah porabe.

Kje ste začeli kariero?

Pri 23 letih sem začel delati pri Renaultu Hrvaška v distribuciji v Zagrebu, pristojen sem bil za gospodarska vozila. Leta 2008 sem se preselil v Ljubljano, v Renault Nissan Adriatic, kjer sem prevzel položaj komercialnega direktorja za Bosno, Albanijo, Makedonijo, Črno goro in Kosovo. Nato sem dobil priložnost nadaljevanja kariere v Parizu. Dve leti sem bil generalni direktor za skandinavske dežele, pred sedmimi meseci pa sem prevzel program razreda D, ki zajema od razvoja, oblikovanja, načrtovanja prodaje do trženja. Ta funkcija me izjemno navdušuje, saj imam vpogled v vse procese izdelka. Moja dolžnost je, da avto ocenim z vseh vidikov, sodelujemo pri vseh procesih in se sproti odločam, ali bo avto zanimiv za prodajo.

Kaj ste po izobrazbi, kaj bo vaš naslednji korak?

Politolog, za naprej pa še ne razmišljam. S talismanom imam še res veliko dela, s tem avtomobilom želimo prodreti v Evropo, v Afriko, Azijo vključno s Kitajsko in Indijo ter na Bližnji vzhod.

Zdaj ste na osnovi razreda D predstavili tri modele, kateri bo četrti?

Leta 2017 bo na enaki osnovi med kupce zapeljal tudi SUV srednjega razreda.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

26.08.2015
09.07.2015
10.07.2015
06.07.2015
06.07.2015
26.11.2015
26.11.2015
FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo
Avto
AvtoMatej Kačič Poslovni francoz je dobil tisto, kar mu je doslej manjkalo 24

Renault je talismana z vrha ponudbe opremil z močnim 1,8-litrskim turbobencincem s 165 kilovati oziroma 225 konji in z njim zadel v polno - avtomobil zdaj poteši tudi vozniško zahtevne kupce.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.