Range rover evoque, najmanjši in prodajno najbolj uspešen range rover je po štirih letih dobil nov prednji del, nova dizelska motorja in kopico drugih manjših sprememb. Med pomembnejše sodi tudi cena, vstopni model je s ceno okoli 36 tisoč evrov precej cenejši od predhodnika. S prenovo je namreč na cenik evoqua prišel tudi popust v višini brezplačnega paketa first edition v vrednosti 4.500 evrov.
Novinca boste hitro prepoznali po prednjem delu, na drugih delih niti ne. Osveženi evoque je dobil nove LED prednje luči, odbijač, reže za zrak in masko ter še nekaj manjših sprememb na karoseriji. Oblikovalci v obliko niso koreniteje posegali, saj za to ni bilo nikakršne potrebe. Kupci so malega, le 4,37 metra dolgega evoqua, dobro sprejeli. Od leta 2011 je v svetu prepričal prek 400 tisoč kupcev, kar nekaj se jih vozi tudi po naših cestah, natanko 201 avto prejšnje generacije.
Navdušenje nad osveženim evoquom bo še nekaj večje, le prihodnje leto želi distributer prodati 100 vozil.
Nova generacija dizlov, osnovni s 4,3 litrsko žejo
Poleg oblikovne osvežitve, je spredaj ali štirikolesno gnani evoque dobil še nova dvolitrska turbodizla zadnje generacije, ki prinašata predvsem skromnejšo porabo (do 17 odstotkov) in 20 do 30 kilogramov manjšo maso. Najšibkejši eD4 s prednjim pogonom in 110 kilovati v povprečju porabi le 4,3 litre (tovarniški podatek), štirikolesno gnani 2.0 td4 110 kW ima porabo 4,75 litra, najzmogljivejši 2.0 td4 132 kW s samodejnim menjalnikom pa 5,1 litra. Motorja sta lahko povezana z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, v ponudbi pa ostaja tudi dvolitrski turbobencinar s 177 kilovati.
V kabini je poleg nekaj manjših sprememb najbolj opazen nov osempalčni zaslon na dotik, bogatejša pa je tudi varnostna oprema. V evoqu si lahko omislite radarski tempomat, sisteme za zaviranje v sili, prepoznavo prometnih znakov, parkiranju in prikazovanju podatkov na vetrobransko steklo.
Trije pogoni, prednji in dva štirikolesna
Pogon je v večini različic, razen eD4, speljan prek vseh štirih koles. Na voljo pa sta dve različici. Stalni štirikolesni s sredinsko sklopko haldex in prilagodljivi active driveline, ki se s pomočjo treh večploščnih sklop prilagaja voznim razmeram, v manj zahtevnih pogojih lahko v celoti izklopi pogon na zadnja kolesa in tako varčuje z gorivom. Sistem terrain response pa omogoča pet nastavitev delovanja, vključuje pa tudi sistem za nadzor spusta, nadzor sproščanja zavor na strmini, tipalo za globino vode, sistem za preprečevanje prevračanja in še veliko drugih sistemov.
Range rover evoque pa je le uvod v svet te znamke, povsem na vrhu je avto, ki je kriv za izjemen sloves angleških prestižnih terencev.
Angleži na prehitevalnem pasu
Angleška znamka terencev Land Rover je bila še pred slabim desetletjem v slabem poslovnem stanju in z zelo slabimi zgledi v prihodnosti, analitiki so ji predpisovali negotovost zaradi okoljskih pritiskov. Danes je seveda vse drugače, znamko zgledno krmili lastnik Tata Motors, sveža ponudba modelov pa skrbi za visoko prodajo, ki je lani dosegla 381 tisoč vozil in 22 milijard funtov. Za primerjavo, leta 2009 je Land Rover Jaguar ustvaril le pet milijard funtov prihodkov in negativen poslovni rezultat.
Foto: Miloš Milač in Summit Motors Ljubljana