Avto

Stil in prostor za moderne lovce

Mercedes CLA shooting brake je izzivalni karavan-kupe, s katerim se gotovo ne boste podali z lovci v gozd, vseeno pa boste z njim veliko lovili in brez dvoma tudi precej ujeli - poglede ali morda še kaj več

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.11.2015 22:45
Čas branja: 6 min

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-097.1448187247.JPG.w.960px.jpg

Za volanom motoriziranih kočij in pozneje vozil poimenovanih "shooting brake" so sedeli bradati lovci, ob njih trije ali štirje sotrpini ter še psi, po lovu pa so na posebej prirejenem delu tovorili svoj plen. Gotovo so svojim surovim videzom, velikim avtom in uplenjeno divjadjo vzbudili kar nekaj pozornosti ter pod noč morebiti ujeli še kaj drugega, danes pa stvari potekajo malce drugače. Za morebiten uspeh v urbani džungli in zbujanje pozornosti ne potrebujemo orožja pač pa pravi avto, med njimi visoko kotira tudi Mercedes CLA shooting brake.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-225.1448186939.JPG.e.960px.jpg

Če je bila "shooting brake" svoje čase oznaka za lovsko vozilo, ki ga obvladujejo zgolj starejši in v lovu izkušeni moški pa atraktivni Mercedes CLA shooting brake s svojo športno podobo, kompaktnimi merami in vsakodnevno uporabnostjo cilja na mlajšo oziroma aktivno publiko, ki predvsem rada lovi poglede ali še raje tisto oziroma tistega, ki ji je všeč.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-291-1.1448186835.jpg.e.960px.jpg

Za takšne sodobne "lovce" je kot nalašč ukrojena tudi moderna in razigrana notranjost, za igrivi lov po cestnih revirjih pa jim bo odlično služil tudi zmogljivi turbodizel s 177 »konji«, ki mu brezhibno ukazuje 7-stopenjska dvosklopčna avtomatika. Za mestne avanture je tako vse pripravljeno, seveda pa bo potrebna debela denarnica.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-150.1448187677.JPG.w.960px.jpg

CLA SB stane 610 evrov več kot CLA oziroma najmanj 27.650 evrov, za dizla je treba odšteti vsaj 29.900 evrov, pri testnem 220 CDI pa se je osnovna cena 36.450 evrov zaradi dodatkov cena povzpela na 45.500 evrov.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-204.1448186540.JPG.e.960px.jpg

Sliši se veliko, saj je 463 centimetrov dolgi, 178 cm široki in 144 cm visoki Mercedes pravzaprav član družine najmanjših, ki jo vodi aktualni razred A, na povsem enaki platformi z enako medosno razdaljo 270 cm pa v Stuttgartu ponujajo še družinski B, kupejevski CLA in športno-terenski GLA.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-314.1448185496.JPG.e.960px.jpg

Shooting brake in 429 cm dolgi model A si pri tem delita tudi kar 70 odstotkov sestavnih delov, od menjalnikov, motorjev, sedežev, armaturne plošče,... ter nastajata na isti proizvodni liniji v madžarskem Kecskemetu. S CLA vlečeta še več vzporednic, spremembe med obema modeloma so najbolj vidne za srednjim B stebričkom proti zadku, tudi shooting brake pa se lahko pohvali z odlično aerodinamiko (količnik upora 0,26).

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-293.1448184012.JPG.n.960px.jpg

CLA SB v notranjosti in pod motornim pokrovom prinaša vse tisto, kar ponuja običajni CLA. Armaturna plošča je tako lepa in funkcionalna, tudi na področju varnosti je umeščen visoko (pohvaliti velja sistem za preprečevanje naleta, ki samodejno zavira, asistenta pazljivosti in sedem zračnih vreč). Izbrati je moč tudi posebne pakete opreme (AMG Line, Urban, Orange Art Edition), ki večinoma poudarijo športnost in dinamiko.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-541.1448183037.JPG.n.960px.jpg

Za čigavo družino gre sicer ugotovite že takoj, ko se usedete v avto. Na to všečno opomnijo okrogli in z aluminijem obdani zračniki, tradicionalna ročica samodejnega menjalnika ob volanu, trikraki in spodaj prisekan volan (zelo dobro sede v roke), vrtljivi gumb med sedežema za upravljanje infotainmenta, "tablica" kot sredinski zaslon, celotna sredinska konzola s stikali in instrumentna plošča s srebrno podlago.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-320.1448183475.JPG.n.960px.jpg

Tudi CLA SB ima odlične prednje sedeže iz enega dela z majhno režo pod vzglavnikom, kar potnikom zadaj dodobra onemogoča pogled naprej ter ob temnem stropu in majhnih stranskih ter zadnjem steklu (davek na obliko) povečuje utesnjenost.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-505.1448185965.JPG.w.960px.jpg

A CLA shooting brake za svoj denar hkrati tudi zelo veliko ponudi, predvsem tisti težko opisljivi faktor, zaradi katerega na sebi čutiš radovedne poglede, občudovanje ter z ustnic in glasnih pogovorov hitro razbereš, da se pogovarjajo prav o njem.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-495.1448186025.JPG.s.960px.jpg

Dodaten čar lepotec dobi ponoči, ko notranjost diskretno razsvetli oranžna ambientalna svetloba - takrat se zdi, da vstopaš v bistveno dražji avto, skozi vse prevožene kilometre pa se nismo mogli znebiti niti občutka, da sedimo v vsaj številko večjem avtmobilu. Tudi to veliko šteje, seveda pa ima svojo težo tudi dejstvo, da je praktično brez konkurence.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-528.1448183637.JPG.e.960px.jpg

Pri Mercedesu so leta 2012 z modelom CLS Shooting Brake naredili korak vstran ter na trgu ponudili lep in praktičen avto, v katerem so prefinjeno združili kupejevske linije in uporabnost karavanov. Z njim so zadeli v polno. S kompaktnim CLA Shooting Brake zdaj nadaljujejo zgodbo, v kateri bodo znova lovili predvsem tiste, ki so prej prisegali na kakšno drugo znamko. Adutov jim pri tem ne manjka, za glavnega je poskrbel naš velemojster Robert Lešnik s svojo ekipo oblikovalcev, ki je zrisal pravega urbanega lovca.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-139.1448185195.JPG.w.960px.jpg

CLA shooting brake tako opazijo tudi tisti, ki jim avtomobili sicer ne pomenijo kaj dosti ali se nanje le redko odzovejo bodisi s komentarjem, z interakcijo na socialnih omrežjih ali pa le s pogledom. Opazijo ga tudi tisti, ki po službeni dolžnosti vsak dan vidijo na stotine takšne in drugačne pločevine.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-131.1448185384.JPG.w.960px.jpg

Živahna debata o videzu vozila se tako mimogrede sproži tudi na mejnem prehodu. Za hrvaškega policista je bil karavan, za slovenskega kupe - spoštovana policista, oba imata prav. CLA shooting brake je namreč križanec med kupejem in karavanom! Streha namreč skorajda ne pada vse do konca zadnjih koles, nato pa se po kupejevsko spusti ter s tem povsem zabriše videz karavana.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-304.1448185018.JPG.n.960px.jpg

Shooting brake tako v ospredje postavlja predvsem kupejevski stil in športno eleganco, po kateri se cedijo sline, hkrati pa je zaradi več prostora na račun daljše strehe in večjih zadnjih vrat tudi bolj uporaben in praktičen. Če smo o lepoti in faktorju X, ki jo izžareva CLA shooting brake, do zdaj že veliko napisali, vendarle ne gre zanemariti vzornih športnih občutkov za volanom ter praktičnost in prostornost.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-417.1448185615.JPG.e.960px.jpg

Čeprav je CLA SB enako dolg kot štirivratni CLA, ima v notranjosti za štiri centimetre več (94,7 cm) prostora za glave potnikov na zadnji klopi. Zaradi večjih vrat ponuja tudi lažji dostop do zadnje klopi, vtis na druge pa naredi tudi, ko odpremo zadnja vrata 1.500 kilogramov težkega vozila. Prtljažnik je namreč večji, kot se zdi od zunaj, saj oči hitro zavede nakazana kupejevska linija vozila.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-322.1448184818.JPG.s.960px.jpg

S preprostim pomikom naklona zadnje klopi (deljiva 60:40) prilagodljivi prtljažnik je glede na CLA v osnovi večji za 25 litrov ter meri 495 litrov (155 litrov več kot v A) oziroma do 1.354 litrov z zloženimi zadnjimi sedeži.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-422.1448185667.JPG.e.960px.jpg

Prtljažnik je širok skoraj 133 cm (največ v razredu) in ima dvojno dno, ker pa je nepravilnih oblik in ima kar visok nakladalni rob je bolj primeren za prevoz najrazličnejših in do meter dolgih športnih rekvizitov, kot pa denimo hladilnika, pralnega ali pomivalnega stroja. A tudi to mu v vožnji ne bo predstavljajo težav.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-412.1448183874.JPG.w.960px.jpg

CLA SB je na voljo z že znano motorno paleto štirivaljnikov, ki jo sestavljata dva 2,2-litrska turbodizla (200 in 220 CDI) ter štirje bencinarji z 1,6- (180, 200) oziroma 2,0-litrskim motorjem (250 in AMG), poleg običajnega prednjega pogona pa si je pri nekaterih različicah moč omisliti tudi vsekolesni pogon 4matic.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-345.1448186121.JPG.e.960px.jpg

V testnem CLA SB se je pod dolgim in mišičastim prednjim pokrovom namreč nahajal močnejši od obeh dizlov, 220 CDI s 130 kilovati oziroma 177 konji, ki se zdi skorajda idealna izbira. Štirivaljnik s turbino s spremenljivo geometrijo lopatic in intercoolerjem je namreč za sedem konjev močnejši kot v CLA, do stotice tako pospeši v športne 8,2 sekunde ter na avtocesti brez dosti naprezanja doseže najvišjo hitrost 230 km/h.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-372.1448183165.JPG.e.960px.jpg

Motor dobesedno razvaja z navorom, največjih 350 Nm ga je namreč na voljo že tik nad prostim tekom, pri 1.400 vrtljajih v minuti (zavrti se tudi prek 5.000, največjo moč sicer doseže pri 3.400 vrtljajih). To ugodno vpliva na porabo, saj v mestu porabi dobrih sedem litrov, na odprti cesti 6,3 litra, v povprečju pa smo shajali s sedmimi litri (tovarna 5,0/3,9/4,3). Zasluge za razmeroma skromno žejo ne ravno najtišjega motorja imajo tudi dobro izračunane prestave samodejnega menjalnika. Ta s pomočjo dveh sklopk prestavlja precej mehko, v posameznih situacijah pa bi bil lahko tudi hitrejši.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-368.1448183748.JPG.s.960px.jpg

CLA SB se najbolje počuti pri križarjenju na podeželskih cestah in na avtocesti, kjer trušč motorja in piš vetra zlepa ne prodreta v kabino, ob odločnejšem pritiskanju na plin pa zna pokazati tudi zobe in še povečati nasmešek na obrazu voznika. Avto se namreč pelje odlično, za kar gredo zasluge večvodilni zadnji premi in predvidljivemu prednjemu pogonu, za katerega je moči ravno prav.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-156.1448184363.JPG.n.960px.jpg

Pozitiven vtis ob športnejši vožnji dopolni še progresivni električni servovolan, s pomočjo katerega lahko zelo natančno odpeljemo hitre ovinke. Prek neravnin in lukenj kljub razmeroma kratki medosni razdalji le narahlo poskakuje, v mestu pa se izkaže tudi z udobnostjo.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-171.1448187439.JPG.s.960px.jpg

Elegantni Mercedes-Benz CLA shooting brake je v našem druženju dokazal, da je pravi lovec - lovec na poglede. Za v gozd ga je razumljivo škoda, zato pa se odlično počuti na (avto)cesti, v mestu, na kakem imenitnem dogodku ali obmorski promenadi pa se dodobra naužije pozornosti.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-178.1448187484.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci 11

Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.