Za volanom motoriziranih kočij in pozneje vozil poimenovanih "shooting brake" so sedeli bradati lovci, ob njih trije ali štirje sotrpini ter še psi, po lovu pa so na posebej prirejenem delu tovorili svoj plen. Gotovo so svojim surovim videzom, velikim avtom in uplenjeno divjadjo vzbudili kar nekaj pozornosti ter pod noč morebiti ujeli še kaj drugega, danes pa stvari potekajo malce drugače. Za morebiten uspeh v urbani džungli in zbujanje pozornosti ne potrebujemo orožja pač pa pravi avto, med njimi visoko kotira tudi Mercedes CLA shooting brake.
Če je bila "shooting brake" svoje čase oznaka za lovsko vozilo, ki ga obvladujejo zgolj starejši in v lovu izkušeni moški pa atraktivni Mercedes CLA shooting brake s svojo športno podobo, kompaktnimi merami in vsakodnevno uporabnostjo cilja na mlajšo oziroma aktivno publiko, ki predvsem rada lovi poglede ali še raje tisto oziroma tistega, ki ji je všeč.
Za takšne sodobne "lovce" je kot nalašč ukrojena tudi moderna in razigrana notranjost, za igrivi lov po cestnih revirjih pa jim bo odlično služil tudi zmogljivi turbodizel s 177 »konji«, ki mu brezhibno ukazuje 7-stopenjska dvosklopčna avtomatika. Za mestne avanture je tako vse pripravljeno, seveda pa bo potrebna debela denarnica.
CLA SB stane 610 evrov več kot CLA oziroma najmanj 27.650 evrov, za dizla je treba odšteti vsaj 29.900 evrov, pri testnem 220 CDI pa se je osnovna cena 36.450 evrov zaradi dodatkov cena povzpela na 45.500 evrov.
Sliši se veliko, saj je 463 centimetrov dolgi, 178 cm široki in 144 cm visoki Mercedes pravzaprav član družine najmanjših, ki jo vodi aktualni razred A, na povsem enaki platformi z enako medosno razdaljo 270 cm pa v Stuttgartu ponujajo še družinski B, kupejevski CLA in športno-terenski GLA.
Shooting brake in 429 cm dolgi model A si pri tem delita tudi kar 70 odstotkov sestavnih delov, od menjalnikov, motorjev, sedežev, armaturne plošče,... ter nastajata na isti proizvodni liniji v madžarskem Kecskemetu. S CLA vlečeta še več vzporednic, spremembe med obema modeloma so najbolj vidne za srednjim B stebričkom proti zadku, tudi shooting brake pa se lahko pohvali z odlično aerodinamiko (količnik upora 0,26).
Za čigavo družino gre sicer ugotovite že takoj, ko se usedete v avto. Na to všečno opomnijo okrogli in z aluminijem obdani zračniki, tradicionalna ročica samodejnega menjalnika ob volanu, trikraki in spodaj prisekan volan (zelo dobro sede v roke), vrtljivi gumb med sedežema za upravljanje infotainmenta, "tablica" kot sredinski zaslon, celotna sredinska konzola s stikali in instrumentna plošča s srebrno podlago.
Tudi CLA SB ima odlične prednje sedeže iz enega dela z majhno režo pod vzglavnikom, kar potnikom zadaj dodobra onemogoča pogled naprej ter ob temnem stropu in majhnih stranskih ter zadnjem steklu (davek na obliko) povečuje utesnjenost.
A CLA shooting brake za svoj denar hkrati tudi zelo veliko ponudi, predvsem tisti težko opisljivi faktor, zaradi katerega na sebi čutiš radovedne poglede, občudovanje ter z ustnic in glasnih pogovorov hitro razbereš, da se pogovarjajo prav o njem.
Dodaten čar lepotec dobi ponoči, ko notranjost diskretno razsvetli oranžna ambientalna svetloba - takrat se zdi, da vstopaš v bistveno dražji avto, skozi vse prevožene kilometre pa se nismo mogli znebiti niti občutka, da sedimo v vsaj številko večjem avtmobilu. Tudi to veliko šteje, seveda pa ima svojo težo tudi dejstvo, da je praktično brez konkurence.
CLA shooting brake tako opazijo tudi tisti, ki jim avtomobili sicer ne pomenijo kaj dosti ali se nanje le redko odzovejo bodisi s komentarjem, z interakcijo na socialnih omrežjih ali pa le s pogledom. Opazijo ga tudi tisti, ki po službeni dolžnosti vsak dan vidijo na stotine takšne in drugačne pločevine.
Živahna debata o videzu vozila se tako mimogrede sproži tudi na mejnem prehodu. Za hrvaškega policista je bil karavan, za slovenskega kupe - spoštovana policista, oba imata prav. CLA shooting brake je namreč križanec med kupejem in karavanom! Streha namreč skorajda ne pada vse do konca zadnjih koles, nato pa se po kupejevsko spusti ter s tem povsem zabriše videz karavana.
Čeprav je CLA SB enako dolg kot štirivratni CLA, ima v notranjosti za štiri centimetre več (94,7 cm) prostora za glave potnikov na zadnji klopi. Zaradi večjih vrat ponuja tudi lažji dostop do zadnje klopi, vtis na druge pa naredi tudi, ko odpremo zadnja vrata 1.500 kilogramov težkega vozila. Prtljažnik je namreč večji, kot se zdi od zunaj, saj oči hitro zavede nakazana kupejevska linija vozila.
S preprostim pomikom naklona zadnje klopi (deljiva 60:40) prilagodljivi prtljažnik je glede na CLA v osnovi večji za 25 litrov ter meri 495 litrov (155 litrov več kot v A) oziroma do 1.354 litrov z zloženimi zadnjimi sedeži.
Prtljažnik je širok skoraj 133 cm (največ v razredu) in ima dvojno dno, ker pa je nepravilnih oblik in ima kar visok nakladalni rob je bolj primeren za prevoz najrazličnejših in do meter dolgih športnih rekvizitov, kot pa denimo hladilnika, pralnega ali pomivalnega stroja. A tudi to mu v vožnji ne bo predstavljajo težav.
V testnem CLA SB se je pod dolgim in mišičastim prednjim pokrovom namreč nahajal močnejši od obeh dizlov, 220 CDI s 130 kilovati oziroma 177 konji, ki se zdi skorajda idealna izbira. Štirivaljnik s turbino s spremenljivo geometrijo lopatic in intercoolerjem je namreč za sedem konjev močnejši kot v CLA, do stotice tako pospeši v športne 8,2 sekunde ter na avtocesti brez dosti naprezanja doseže najvišjo hitrost 230 km/h.
Motor dobesedno razvaja z navorom, največjih 350 Nm ga je namreč na voljo že tik nad prostim tekom, pri 1.400 vrtljajih v minuti (zavrti se tudi prek 5.000, največjo moč sicer doseže pri 3.400 vrtljajih). To ugodno vpliva na porabo, saj v mestu porabi dobrih sedem litrov, na odprti cesti 6,3 litra, v povprečju pa smo shajali s sedmimi litri (tovarna 5,0/3,9/4,3). Zasluge za razmeroma skromno žejo ne ravno najtišjega motorja imajo tudi dobro izračunane prestave samodejnega menjalnika. Ta s pomočjo dveh sklopk prestavlja precej mehko, v posameznih situacijah pa bi bil lahko tudi hitrejši.
CLA SB se najbolje počuti pri križarjenju na podeželskih cestah in na avtocesti, kjer trušč motorja in piš vetra zlepa ne prodreta v kabino, ob odločnejšem pritiskanju na plin pa zna pokazati tudi zobe in še povečati nasmešek na obrazu voznika. Avto se namreč pelje odlično, za kar gredo zasluge večvodilni zadnji premi in predvidljivemu prednjemu pogonu, za katerega je moči ravno prav.
Pozitiven vtis ob športnejši vožnji dopolni še progresivni električni servovolan, s pomočjo katerega lahko zelo natančno odpeljemo hitre ovinke. Prek neravnin in lukenj kljub razmeroma kratki medosni razdalji le narahlo poskakuje, v mestu pa se izkaže tudi z udobnostjo.
Elegantni Mercedes-Benz CLA shooting brake je v našem druženju dokazal, da je pravi lovec - lovec na poglede. Za v gozd ga je razumljivo škoda, zato pa se odlično počuti na (avto)cesti, v mestu, na kakem imenitnem dogodku ali obmorski promenadi pa se dodobra naužije pozornosti.
Foto: Matej Kačič