(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Stil in prostor za moderne lovce

Čas branja: 6 min
22.11.2015  22:45
Mercedes CLA shooting brake je izzivalni karavan-kupe, s katerim se gotovo ne boste podali z lovci v gozd, vseeno pa boste z njim veliko lovili in brez dvoma tudi precej ujeli - poglede ali morda še kaj več
Stil in prostor za moderne lovce

Obveščaj me o novih člankih:  
Mercedes dodaj
AMG dodaj
Orange dodaj
Art Edition dodaj
Robert Lešnik dodaj

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-097.1448187247.JPG.w.960px.jpg

Za volanom motoriziranih kočij in pozneje vozil poimenovanih "shooting brake" so sedeli bradati lovci, ob njih trije ali štirje sotrpini ter še psi, po lovu pa so na posebej prirejenem delu tovorili svoj plen. Gotovo so svojim surovim videzom, velikim avtom in uplenjeno divjadjo vzbudili kar nekaj pozornosti ter pod noč morebiti ujeli še kaj drugega, danes pa stvari potekajo malce drugače. Za morebiten uspeh v urbani džungli in zbujanje pozornosti ne potrebujemo orožja pač pa pravi avto, med njimi visoko kotira tudi Mercedes CLA shooting brake.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-225.1448186939.JPG.e.960px.jpg

Če je bila "shooting brake" svoje čase oznaka za lovsko vozilo, ki ga obvladujejo zgolj starejši in v lovu izkušeni moški pa atraktivni Mercedes CLA shooting brake s svojo športno podobo, kompaktnimi merami in vsakodnevno uporabnostjo cilja na mlajšo oziroma aktivno publiko, ki predvsem rada lovi poglede ali še raje tisto oziroma tistega, ki ji je všeč.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-291-1.1448186835.jpg.e.960px.jpg

Za takšne sodobne "lovce" je kot nalašč ukrojena tudi moderna in razigrana notranjost, za igrivi lov po cestnih revirjih pa jim bo odlično služil tudi zmogljivi turbodizel s 177 »konji«, ki mu brezhibno ukazuje 7-stopenjska dvosklopčna avtomatika. Za mestne avanture je tako vse pripravljeno, seveda pa bo potrebna debela denarnica.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-150.1448187677.JPG.w.960px.jpg

CLA SB stane 610 evrov več kot CLA oziroma najmanj 27.650 evrov, za dizla je treba odšteti vsaj 29.900 evrov, pri testnem 220 CDI pa se je osnovna cena 36.450 evrov zaradi dodatkov cena povzpela na 45.500 evrov.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-204.1448186540.JPG.e.960px.jpg

Sliši se veliko, saj je 463 centimetrov dolgi, 178 cm široki in 144 cm visoki Mercedes pravzaprav član družine najmanjših, ki jo vodi aktualni razred A, na povsem enaki platformi z enako medosno razdaljo 270 cm pa v Stuttgartu ponujajo še družinski B, kupejevski CLA in športno-terenski GLA.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-314.1448185496.JPG.e.960px.jpg

Shooting brake in 429 cm dolgi model A si pri tem delita tudi kar 70 odstotkov sestavnih delov, od menjalnikov, motorjev, sedežev, armaturne plošče,... ter nastajata na isti proizvodni liniji v madžarskem Kecskemetu. S CLA vlečeta še več vzporednic, spremembe med obema modeloma so najbolj vidne za srednjim B stebričkom proti zadku, tudi shooting brake pa se lahko pohvali z odlično aerodinamiko (količnik upora 0,26).

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-293.1448184012.JPG.n.960px.jpg

CLA SB v notranjosti in pod motornim pokrovom prinaša vse tisto, kar ponuja običajni CLA. Armaturna plošča je tako lepa in funkcionalna, tudi na področju varnosti je umeščen visoko (pohvaliti velja sistem za preprečevanje naleta, ki samodejno zavira, asistenta pazljivosti in sedem zračnih vreč). Izbrati je moč tudi posebne pakete opreme (AMG Line, Urban, Orange Art Edition), ki večinoma poudarijo športnost in dinamiko.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-541.1448183037.JPG.n.960px.jpg

Za čigavo družino gre sicer ugotovite že takoj, ko se usedete v avto. Na to všečno opomnijo okrogli in z aluminijem obdani zračniki, tradicionalna ročica samodejnega menjalnika ob volanu, trikraki in spodaj prisekan volan (zelo dobro sede v roke), vrtljivi gumb med sedežema za upravljanje infotainmenta, "tablica" kot sredinski zaslon, celotna sredinska konzola s stikali in instrumentna plošča s srebrno podlago.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-320.1448183475.JPG.n.960px.jpg

Tudi CLA SB ima odlične prednje sedeže iz enega dela z majhno režo pod vzglavnikom, kar potnikom zadaj dodobra onemogoča pogled naprej ter ob temnem stropu in majhnih stranskih ter zadnjem steklu (davek na obliko) povečuje utesnjenost.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-505.1448185965.JPG.w.960px.jpg

A CLA shooting brake za svoj denar hkrati tudi zelo veliko ponudi, predvsem tisti težko opisljivi faktor, zaradi katerega na sebi čutiš radovedne poglede, občudovanje ter z ustnic in glasnih pogovorov hitro razbereš, da se pogovarjajo prav o njem.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-495.1448186025.JPG.s.960px.jpg

Dodaten čar lepotec dobi ponoči, ko notranjost diskretno razsvetli oranžna ambientalna svetloba - takrat se zdi, da vstopaš v bistveno dražji avto, skozi vse prevožene kilometre pa se nismo mogli znebiti niti občutka, da sedimo v vsaj številko večjem avtmobilu. Tudi to veliko šteje, seveda pa ima svojo težo tudi dejstvo, da je praktično brez konkurence.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-528.1448183637.JPG.e.960px.jpg

Pri Mercedesu so leta 2012 z modelom CLS Shooting Brake naredili korak vstran ter na trgu ponudili lep in praktičen avto, v katerem so prefinjeno združili kupejevske linije in uporabnost karavanov. Z njim so zadeli v polno. S kompaktnim CLA Shooting Brake zdaj nadaljujejo zgodbo, v kateri bodo znova lovili predvsem tiste, ki so prej prisegali na kakšno drugo znamko. Adutov jim pri tem ne manjka, za glavnega je poskrbel naš velemojster Robert Lešnik s svojo ekipo oblikovalcev, ki je zrisal pravega urbanega lovca.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-139.1448185195.JPG.w.960px.jpg

CLA shooting brake tako opazijo tudi tisti, ki jim avtomobili sicer ne pomenijo kaj dosti ali se nanje le redko odzovejo bodisi s komentarjem, z interakcijo na socialnih omrežjih ali pa le s pogledom. Opazijo ga tudi tisti, ki po službeni dolžnosti vsak dan vidijo na stotine takšne in drugačne pločevine.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-131.1448185384.JPG.w.960px.jpg

Živahna debata o videzu vozila se tako mimogrede sproži tudi na mejnem prehodu. Za hrvaškega policista je bil karavan, za slovenskega kupe - spoštovana policista, oba imata prav. CLA shooting brake je namreč križanec med kupejem in karavanom! Streha namreč skorajda ne pada vse do konca zadnjih koles, nato pa se po kupejevsko spusti ter s tem povsem zabriše videz karavana.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-304.1448185018.JPG.n.960px.jpg

Shooting brake tako v ospredje postavlja predvsem kupejevski stil in športno eleganco, po kateri se cedijo sline, hkrati pa je zaradi več prostora na račun daljše strehe in večjih zadnjih vrat tudi bolj uporaben in praktičen. Če smo o lepoti in faktorju X, ki jo izžareva CLA shooting brake, do zdaj že veliko napisali, vendarle ne gre zanemariti vzornih športnih občutkov za volanom ter praktičnost in prostornost.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-417.1448185615.JPG.e.960px.jpg

Čeprav je CLA SB enako dolg kot štirivratni CLA, ima v notranjosti za štiri centimetre več (94,7 cm) prostora za glave potnikov na zadnji klopi. Zaradi večjih vrat ponuja tudi lažji dostop do zadnje klopi, vtis na druge pa naredi tudi, ko odpremo zadnja vrata 1.500 kilogramov težkega vozila. Prtljažnik je namreč večji, kot se zdi od zunaj, saj oči hitro zavede nakazana kupejevska linija vozila.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-322.1448184818.JPG.s.960px.jpg

S preprostim pomikom naklona zadnje klopi (deljiva 60:40) prilagodljivi prtljažnik je glede na CLA v osnovi večji za 25 litrov ter meri 495 litrov (155 litrov več kot v A) oziroma do 1.354 litrov z zloženimi zadnjimi sedeži.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-422.1448185667.JPG.e.960px.jpg

Prtljažnik je širok skoraj 133 cm (največ v razredu) in ima dvojno dno, ker pa je nepravilnih oblik in ima kar visok nakladalni rob je bolj primeren za prevoz najrazličnejših in do meter dolgih športnih rekvizitov, kot pa denimo hladilnika, pralnega ali pomivalnega stroja. A tudi to mu v vožnji ne bo predstavljajo težav.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-412.1448183874.JPG.w.960px.jpg

CLA SB je na voljo z že znano motorno paleto štirivaljnikov, ki jo sestavljata dva 2,2-litrska turbodizla (200 in 220 CDI) ter štirje bencinarji z 1,6- (180, 200) oziroma 2,0-litrskim motorjem (250 in AMG), poleg običajnega prednjega pogona pa si je pri nekaterih različicah moč omisliti tudi vsekolesni pogon 4matic.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-345.1448186121.JPG.e.960px.jpg

V testnem CLA SB se je pod dolgim in mišičastim prednjim pokrovom namreč nahajal močnejši od obeh dizlov, 220 CDI s 130 kilovati oziroma 177 konji, ki se zdi skorajda idealna izbira. Štirivaljnik s turbino s spremenljivo geometrijo lopatic in intercoolerjem je namreč za sedem konjev močnejši kot v CLA, do stotice tako pospeši v športne 8,2 sekunde ter na avtocesti brez dosti naprezanja doseže najvišjo hitrost 230 km/h.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-372.1448183165.JPG.e.960px.jpg

Motor dobesedno razvaja z navorom, največjih 350 Nm ga je namreč na voljo že tik nad prostim tekom, pri 1.400 vrtljajih v minuti (zavrti se tudi prek 5.000, največjo moč sicer doseže pri 3.400 vrtljajih). To ugodno vpliva na porabo, saj v mestu porabi dobrih sedem litrov, na odprti cesti 6,3 litra, v povprečju pa smo shajali s sedmimi litri (tovarna 5,0/3,9/4,3). Zasluge za razmeroma skromno žejo ne ravno najtišjega motorja imajo tudi dobro izračunane prestave samodejnega menjalnika. Ta s pomočjo dveh sklopk prestavlja precej mehko, v posameznih situacijah pa bi bil lahko tudi hitrejši.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-368.1448183748.JPG.s.960px.jpg

CLA SB se najbolje počuti pri križarjenju na podeželskih cestah in na avtocesti, kjer trušč motorja in piš vetra zlepa ne prodreta v kabino, ob odločnejšem pritiskanju na plin pa zna pokazati tudi zobe in še povečati nasmešek na obrazu voznika. Avto se namreč pelje odlično, za kar gredo zasluge večvodilni zadnji premi in predvidljivemu prednjemu pogonu, za katerega je moči ravno prav.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-156.1448184363.JPG.n.960px.jpg

Pozitiven vtis ob športnejši vožnji dopolni še progresivni električni servovolan, s pomočjo katerega lahko zelo natančno odpeljemo hitre ovinke. Prek neravnin in lukenj kljub razmeroma kratki medosni razdalji le narahlo poskakuje, v mestu pa se izkaže tudi z udobnostjo.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-171.1448187439.JPG.s.960px.jpg

Elegantni Mercedes-Benz CLA shooting brake je v našem druženju dokazal, da je pravi lovec - lovec na poglede. Za v gozd ga je razumljivo škoda, zato pa se odlično počuti na (avto)cesti, v mestu, na kakem imenitnem dogodku ali obmorski promenadi pa se dodobra naužije pozornosti.

Mercedes-Benz-CLA-Shooting-brake-178.1448187484.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Za moške z denarnico ravno prave velikosti 14

Neodvisen, uspešen, sodoben in drugačen moški, star okoli 40 let ter z najmanj 28.260 evrov v žepu - takšen naj bi bil tipičen...

AVTO
Novosti
Novosti Ko lepota sreča uporabnost 7

Čarobna formula za dobro prodajo avtomobila sta privlačna oblika in dobra vsebina, novi Mercedes-Benz CLA Shooting Brake pa se ob tem...

AVTO
Novosti
Novosti Prefinjena prenova lepega nemca 1

Mercedes-Benz je na poletje prenovil CLA tako v kupejevski kot karavanski oziroma shooting brake karoserijski izvedbi

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...