Avto

Kako premagati pasti poledice, ujeti pobegli zadek

Kljub res lepemu novembru ne bomo ušli poledici, snegu in drugim pastem, prvega obljubljajo že jutri, ki ustvarijo najtežje vozne razmere v letu; v teh razmerah je poznavanje svojega avta nujno, svojih veščin pa tudi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.11.2015 22:30
Dopolnjeno: 20.11.2015 08:02
Čas branja: 4 min

Nežno pritiskanje plina in zavore, previdnost pri odzivu in predvsem veliko predvidevanja so recept za varno vožnjo v oteženih zimskih razmerah, ki so pred vrati. Nanje so dobro pripravljeni člani ekipe Engrotuš, ki so si na finalnem dogodku projekta Najboljši poslovni vozniki 2015 privozili zmago.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

npv-zakljucek-044-jm.1447958200.jpg.n.960px.jpg
Zmagovalna ekipa Engrotuša in njena nagrada - nova opel astra, ki so jo člani ekipe odpeljali z dogodka. V njeni družbi bodo uživali prihodnjega pol leta.

npv-zakljucek-025-jm.1447958194.jpg.n.960px.jpg
Meritev razdalje pred oviro, res blizu se je ustavila le Marina Hrženjak iz HIS. Avto se je ustavil 13 centimetrov pred oviro, pri drugih več kot meter.

Prehod iz lepe, večinoma suhe jeseni v vlažen, hladen zimski čas prinaša streznitev za volanom. Pojavijo se marsikatere pasti, na katere nismo več navajeni, predvsem drseča podlaga še pred zmrzaljo oziroma še bolj ob zmrzali, ki močno oteži vozne razmere. V njih pa so poleg tehnične neoporečnosti avtomobila in ustrezne obutve dobro obvladovanje avtomobila, poznavanje pravil in vozniške veščine nujni za srečen konec. Po besedah inštruktorja varne vožnje pri AMZS Braneta Legana je pri zimski vožnji najpomembnejša prilagoditev hitrosti. Z razmerami je povezana tudi pravilna varnostna razdalja; daljša je, več možnosti imamo, da se pravilno odzovemo na nevarne razmere in trenutke. Način vož­nje po snegu ali ledu mora biti zato drugačen od vožnje po suhi ali le mokri cesti. Pri upravljanju avtomobila moramo imeti večji občutek, poleg tega pa se ne smemo slepo zanašati na pnevmatike ali meje našega avta, kot jih poznamo s suhe ceste. »Peljati je treba mehko in nežno, puščati dovolj varnostne razdalje, da se imamo čas pravočasno odzvati na nenadne dogodke. Zavorna pot se na snegu ali ledu močno podaljša, v sicer blagem ovinku lahko avto hitro zdrsne. Vozilo je tudi precej bolj nestabilno; plin je treba dodajati nežno, prav tako ga je treba nežno popuščati, da pogonska kolesa ne zablokirajo,« poudarja Legan.

TEST: Kako ukrotiti drseči zadek opla adama S na drsni plošči

npv-zakljucek-022-jm.1447958191.jpg.n.960px.jpg

Tekmovalci so morali zapeljati na drsno ploščo s hitrostjo čim bliže 50 kilometrom na uro in v trenutku, ko je plošča spodnesla zadek avtomobila, s hitrim odzivom ujeti avtomobil, preden se ta zavrti na drseči podlagi. Tekmovalci so imeli dva poskusa za spoznavanje plošče, tretji poskus pa je že štel za točke. Inštruktor AMZS je tekmovalce kaznoval za vsako večje odstopanje od predvidene hitrosti 50 kilometrov na uro in za vsak podrti stožec v koridorju.

npv-zakljucek-021-jm.1447958196.jpg.n.960px.jpg

»Če si pripravljen na takšno past na cesti, se je vsekakor laže odzvati. Menim, da sem zdaj pripravljen nanje, pred vajo, to je pokazala tudi poskusna izvedba, pa te takšen zdrs lahko usodno preseneti,« je komentiral Borut Kuhne iz Zlatarne Celje, ki je edini vajo izpeljal brez napake.

poslovni-vozniki-076-jm.1447958204.jpg.n.960px.jpg

Inštruktor AMZS Manuel Pungartnik o pravi taktiki: »Tekmovalci so morali na hidravlično ploščo zapeljati s hitrostjo 50 kilometrov na uro ter se v trenutku zdrsa pravilno (smer) in hitro odzvati s sukanjem volana. Pomembno je bilo, da so vozilo čim prej stabilizirali. Vaja je pomembna, ker do podobnih situacij v zimskem času lahko pride tudi na cesti.

TEST: Zaviranje opla zafire tourer in ustavitev čim bliže oviri

npv-zakljucek-028-jm.1447958193.jpg.n.960px.jpg

Tekmovalci so s hitrostjo 40 kilometrov na uro zapeljali na drsečo površino, s pravilnim zaviranjem pa so morali zapeljati čim bliže postavljeni oviri. Vsak drugačen manever, denimo prehitro ustavljanje in speljevanje ter prevelika oddaljenost od ovire, pomeni kazenske točke. Največjo kazen pa prinaša podrt kegelj, 200 točk. Pri tej vaji se je najbolje izkazala Marina Hrženjak iz ekipe HIS, ki se je ustavila le 13 centimetrov pred oviro.

npv-zakljucek-013-jm.1447958197.jpg.n.960px.jpg

»Tale vaja nas je malo presenetila, saj nismo znali najbolje oceniti položaja stožca pred avtomobilom. Upamo, da svoje avtomobile bolje poznamo,« so po koncu komentirali člani ekipe Engrotuš.

legan-brane01-be.1447958205.jpg.n.960px.jpg

Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki: »Pri tej vaji sta potrebna dober občutek na zavori in poznavanje avtomobila, tako velikosti kot obnašanja na drseči podlagi. Dobro izpeljana vaja pomeni, da boste v zimskih razmerah na cesti znali preprečiti marsikatero nesrečo.« Foto: Aleš Beno

Prepričljive ekipe, najboljša iz Engrotuša

Z zimskimi razmerami v tem lepem novembru, sicer simuliranimi v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, so se tokrat spoznavali finalisti letošnjega tekmovanja Najboljši poslovni vozniki; ekipe podjetij HIS, Zlatarna Celje, Engrotuš in novi PLAMEN. Poleg tekmovanja v varčni vožnji so se na poligonu AMZS srečali z izzivom drsne plošče, ki simulira nenaden zdrs zadka na cesti in zaviranje na drseči podlagi. Omenjena podjetja so v prejšnjih tekmovanjih premagala tekmece, skupaj pa je na letošnjih delavnicah sodelovalo okoli 80 udeležencev iz 21 podjetij. Na finalnem dogodku se je najbolje izkazala ekipa Engrotuša in si prislužila naziv najboljši poslovni vozniki 2015, za nagrado pa je za pol leta odpeljala novo opel astro.

npv-zakljucek-052-jm.1447958202.jpg.n.960px.jpg
Prestižno priznanje iz rok predstavnika Časnika Finance in ključ nove astre, ki ga je Engrotušu podelil direktor Opla Slovenija Borut Gazvoda.

Kaj so o tekmovalcih in sklepnem srečanju povedali inštruktorji varne vožnje AMZS? »Udeleženci so pokazali obilo spretnosti in pravilnega pristopa k reševanju kritičnih situacij tako na poligonu kakor tudi pri varčni vožnji. V pripravah na dogodek smo načrtovali, da bodo ekipe sestavljali po štirje tekmovalci, in za rezultat smo šteli tri najboljše rezultate, razen pri varčni vožnji, kjer bosta štela rezultata dveh voznikov.

npv-prvi-dan-029-jm.1447958207.jpg.n.960px.jpg
Krotenje malega in divjega opla adama S na drseči podlagi je bilo zahtevno kljub učinkovitim elektronskim pripomočkom.

npv-zakljucek-036-jm.1447958199.jpg.n.960px.jpg
Direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda je poudaril, da je Opel stalen član voznih parkov slovenskih podjetij, zato je logično, da podpira projekt, ki poudarja varnost, varčnost in vozniške veščine.

Fot0: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Naj je zaradi nenatančnosti ne skupi pločevina
Avto
AvtoMatej Kačič Naj je zaradi nenatančnosti ne skupi pločevina

Na cesti sta potrebni predvsem strpnost in premišljenost, seveda pa brez natančnosti pri manevriranju ne gre

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)