Nežno pritiskanje plina in zavore, previdnost pri odzivu in predvsem veliko predvidevanja so recept za varno vožnjo v oteženih zimskih razmerah, ki so pred vrati. Nanje so dobro pripravljeni člani ekipe Engrotuš, ki so si na finalnem dogodku projekta Najboljši poslovni vozniki 2015 privozili zmago.
Prehod iz lepe, večinoma suhe jeseni v vlažen, hladen zimski čas prinaša streznitev za volanom. Pojavijo se marsikatere pasti, na katere nismo več navajeni, predvsem drseča podlaga še pred zmrzaljo oziroma še bolj ob zmrzali, ki močno oteži vozne razmere. V njih pa so poleg tehnične neoporečnosti avtomobila in ustrezne obutve dobro obvladovanje avtomobila, poznavanje pravil in vozniške veščine nujni za srečen konec. Po besedah inštruktorja varne vožnje pri AMZS Braneta Legana je pri zimski vožnji najpomembnejša prilagoditev hitrosti. Z razmerami je povezana tudi pravilna varnostna razdalja; daljša je, več možnosti imamo, da se pravilno odzovemo na nevarne razmere in trenutke. Način vožnje po snegu ali ledu mora biti zato drugačen od vožnje po suhi ali le mokri cesti. Pri upravljanju avtomobila moramo imeti večji občutek, poleg tega pa se ne smemo slepo zanašati na pnevmatike ali meje našega avta, kot jih poznamo s suhe ceste. »Peljati je treba mehko in nežno, puščati dovolj varnostne razdalje, da se imamo čas pravočasno odzvati na nenadne dogodke. Zavorna pot se na snegu ali ledu močno podaljša, v sicer blagem ovinku lahko avto hitro zdrsne. Vozilo je tudi precej bolj nestabilno; plin je treba dodajati nežno, prav tako ga je treba nežno popuščati, da pogonska kolesa ne zablokirajo,« poudarja Legan.
Tekmovalci so morali zapeljati na drsno ploščo s hitrostjo čim bliže 50 kilometrom na uro in v trenutku, ko je plošča spodnesla zadek avtomobila, s hitrim odzivom ujeti avtomobil, preden se ta zavrti na drseči podlagi. Tekmovalci so imeli dva poskusa za spoznavanje plošče, tretji poskus pa je že štel za točke. Inštruktor AMZS je tekmovalce kaznoval za vsako večje odstopanje od predvidene hitrosti 50 kilometrov na uro in za vsak podrti stožec v koridorju.
»Če si pripravljen na takšno past na cesti, se je vsekakor laže odzvati. Menim, da sem zdaj pripravljen nanje, pred vajo, to je pokazala tudi poskusna izvedba, pa te takšen zdrs lahko usodno preseneti,« je komentiral Borut Kuhne iz Zlatarne Celje, ki je edini vajo izpeljal brez napake.
Inštruktor AMZS Manuel Pungartnik o pravi taktiki: »Tekmovalci so morali na hidravlično ploščo zapeljati s hitrostjo 50 kilometrov na uro ter se v trenutku zdrsa pravilno (smer) in hitro odzvati s sukanjem volana. Pomembno je bilo, da so vozilo čim prej stabilizirali. Vaja je pomembna, ker do podobnih situacij v zimskem času lahko pride tudi na cesti.
TEST: Zaviranje opla zafire tourer in ustavitev čim bliže oviri
Tekmovalci so s hitrostjo 40 kilometrov na uro zapeljali na drsečo površino, s pravilnim zaviranjem pa so morali zapeljati čim bliže postavljeni oviri. Vsak drugačen manever, denimo prehitro ustavljanje in speljevanje ter prevelika oddaljenost od ovire, pomeni kazenske točke. Največjo kazen pa prinaša podrt kegelj, 200 točk. Pri tej vaji se je najbolje izkazala Marina Hrženjak iz ekipe HIS, ki se je ustavila le 13 centimetrov pred oviro.
»Tale vaja nas je malo presenetila, saj nismo znali najbolje oceniti položaja stožca pred avtomobilom. Upamo, da svoje avtomobile bolje poznamo,« so po koncu komentirali člani ekipe Engrotuš.
Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki: »Pri tej vaji sta potrebna dober občutek na zavori in poznavanje avtomobila, tako velikosti kot obnašanja na drseči podlagi. Dobro izpeljana vaja pomeni, da boste v zimskih razmerah na cesti znali preprečiti marsikatero nesrečo.« Foto: Aleš Beno
Prepričljive ekipe, najboljša iz Engrotuša
Z zimskimi razmerami v tem lepem novembru, sicer simuliranimi v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, so se tokrat spoznavali finalisti letošnjega tekmovanja Najboljši poslovni vozniki; ekipe podjetij HIS, Zlatarna Celje, Engrotuš in novi PLAMEN. Poleg tekmovanja v varčni vožnji so se na poligonu AMZS srečali z izzivom drsne plošče, ki simulira nenaden zdrs zadka na cesti in zaviranje na drseči podlagi. Omenjena podjetja so v prejšnjih tekmovanjih premagala tekmece, skupaj pa je na letošnjih delavnicah sodelovalo okoli 80 udeležencev iz 21 podjetij. Na finalnem dogodku se je najbolje izkazala ekipa Engrotuša in si prislužila naziv najboljši poslovni vozniki 2015, za nagrado pa je za pol leta odpeljala novo opel astro.
Kaj so o tekmovalcih in sklepnem srečanju povedali inštruktorji varne vožnje AMZS? »Udeleženci so pokazali obilo spretnosti in pravilnega pristopa k reševanju kritičnih situacij tako na poligonu kakor tudi pri varčni vožnji. V pripravah na dogodek smo načrtovali, da bodo ekipe sestavljali po štirje tekmovalci, in za rezultat smo šteli tri najboljše rezultate, razen pri varčni vožnji, kjer bosta štela rezultata dveh voznikov.
Fot0: Jure Makovec