Sin ustanovitelja se je dolga leta ukvarjal tudi s politiko, sedel na vrhu farmacevtskega velikana Roche ter obožuje hokej.
Avtomobili so ogromen posel, v katerem se vsako leto vrti več sto milijard evrov, industrija na leto proizvede skoraj 60 milijonov vozil, od ideje do nakupa posameznih modelov pa je vpletenih več milijonov ljudi. Za leto 2019 poznavalci napovedujejo, da bo svetovna proizvodnja avtomobilov dosegla vrednost 978 milijard evrov, kar je 31,6 odstotka več kot leta 2014. Tudi Slovenci smo del tega posla, saj imajo slovenski dobavitelji v avtomobilski industriji okoli 25 tisoč zaposlenih, naša avtomobilska industrija pa proizvede za okoli 3,2 milijarde evrov izdelkov in drugih storitev, kar v celotnem slovenskem izvozu blaga pomeni 21 odstotkov in desetino BDP. Vsako leto na slovenske ceste zapelje približno 60 tisoč avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, za njihovo prodajo in poprodajo pa skrbijo številni distributerji, avtotrgovci in serviserji. Da gre za pomemben posel, priča tudi vstop švicarskega megatrgovca na slovenska tla.
Emil Frey širi posel na Balkanu
Prodajo avtomobilov Citroën, DS in Peugeot bo pri nas s 1. februarjem prihodnje leto namreč prevzelo švicarsko družinsko podjetje Emil Frey, ki je v avtomobilskem poslu več kot 90 let. Emil Frey ta hip velja za največjega distributerja in trgovca avtomobilov v zasebni lasti v Evropi, zaposluje sedem tisoč ljudi, v lasti ima 350 prodajnih centrov v 11 državah, v portfelju pa kar 30 različnih znamk. Lani so Švicarji začeli pohod na Hrvaškem, ko so od proizvajalca Daimler prevzeli distribucijo mercedes-benzov, letos so posel razširili s prevzemom distribucije vozil skupine PSA na Hrvaškem in ga končali s prevzemom obeh znamk v Sloveniji. Emil Frey je konec leta 2014 sklenil pogodbo tudi z Agrokorjem, do konca leta 2016 bosta podjetji v Zagrebu zgradili servis za gospodarska vozila. Prihod švicarskega podjetja v Slovenijo domači poznavalci avtomobilskega trga ocenjujejo kot pozitiven, vsak vlagatelj na trgu pa je dobrodošel, saj gre ponavadi za finančno stabilna podjetja, ki omogočajo nemoteno financiranje zalog. Slovenski kupci bi tako, vsaj v teoriji, morali biti na boljšem.
V avtoposlu od leta 1926
»Mestni malček ali veliko družinsko vozilo? Terenski avto ali kombi? Bencinar, dizel ali hibrid? Okoli 30 znamk pri nas ponuja vse, kar vam srce poželi,« pravijo v velikem švicarskem družinskem podjetju Emil Frey. Podjetje s sedežem v Zürichu je leta 1926 ustanovil mehanik Emil Frey. Družba je danes osredotočena predvsem na avtomobilski posel, specializirana za veleprodajo in prodajo avtomobilov na drobno, financiranje, lizing in logistiko vozil in nadomestnih delov. Na njenem vrhu je že več desetletij Walter Frey, rojen leta 1943, sicer sin ustanovitelja Emila in Rösly Frey. Walter je očetov posel (za krajši delovni čas) po študiju ekonomije prevzel leta 1963 ter pozneje postal direktor družbe Emil Frey. Leta 1966 je v Švici začel zastopstvo za tam precej neznano Toyoto, januarja 1969 je bil imenovan za predsednika skupine, od decembra 1975 pa je edini delničar družbe in predsednik odbora direktorjev.
Sposoben in bogat lastnik
Na Forbesovi lestvici najbolj premožnih Zemljanov se Walter Frey s premoženjem v vrednosti 1,4 milijarde evrov uvršča na 1.250 mesto, hkrati pa je 23. najbogatejši Švicar. Uvoz in prodaja avtomobilov sta dobičkonosna, vendar pa je tveganje precejšnje. Vrsto let je dobiček ogrožalo tudi gibanje vrednosti jena oziroma tečajne razlike, vendar pa je Freyu uspelo zagotoviti stabilno rast podjetja. Delna skrivnost uspeha je v razvejeni mreži znamk, saj prodajajo vse, od znamke Jaguar do Kia, pri tem pa so se odlično znašli tudi prek domačih meja. Največja rast podjetja se je začela z uvozom in prodajo toyot, Japonce sta navdušila odlična prodaja in malce tudi šibko znanje japonščine, da je Frey dobil njihovo zastopstvo tudi v Franciji, pozneje pa je prevzel še prodajo subarujev v Nemčiji in hyundaiev v Franciji. Uspehi podjetja niso uspavali, pohod je nadaljevalo na nekaterih manjših, takrat še bolj nišnih trgih, kot so Češka, Madžarska in Poljska, zdaj pa se širijo na Balkanu.
Uspešno vpet v družino, politiko in hokej
Mediji v portretih pišejo, da niti njegovim najbližjim prijateljem ni bilo nikoli povsem jasno, kako je Walter tako zelo uspešno krmaril med poslom, družino - ima tri otroke -, športom in politiko. Sposobnosti in veščine, ki jih je uporabljal pri prodaji avtomobilov, so mu namreč pomagale tudi pri uspešni politični karieri, saj je bil med letoma 1987 in 2001 s stranko SVP član parlamenta, leta 2008 pa se je vanjo vrnil kot podpredsednik. Stranko je ves čas izdatno podpiral z denarjem, obenem pa pravil, da se politika izvrstno poda njegovemu poslu.
Med letoma 2001 in 2010 je bil Frey član upravnega odbora švicarskega farmacevtskega velikana Roche, leta 1997 pa je kot velik ljubitelj prevzel in finančno precej podprl tudi hokejski klub ZSC Lions, s katerim je po nekaj neuspešnih poskusih le obstal v prvi ligi. Hokej je njegova velika ljubezen, obenem pa je Frey strasten lovec. Vedno govori o odlikah ter poudarja koristi, stranki pa pusti, da drugo ugotovi sama, pojasnjuje. Pri Toyoti je tako opozarjal na zanesljivost, pri Subaruju na štirikolesni pogon, pri Jaguarju pa na prestižnost.